بی ام وهفته نامه

معرفی رسمی ب‌ام‌و X2، هاچ‌بکی در قامت کراس‌اوور

پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف سرانجام ب‌ام‌و رسماً جدیدترین عضو خانوادهٔ کراس‌اوورهای سری X خود یعنی X2 را رونمایی کرد. این خودرو که تحت عنوان یک X1 جذاب توصیف شده است، فاصلهٔ محوری یکسانی با X1 دارد اما بیش از ۷.۶ سانتیمتر طول کمتری نسبت به آن داشته و نزدیک به ۷.۵ سانتیمتر هم کم‌ارتفاع‌تر است. علاوه بر این، X2 از استایل منحصربه‌فردی بهره‌مند است که موجب شده بجای یک کراس‌اوور سنتی بیشتر به یک هاچ‌بک بزرگ شبیه باشد.

بررسی را با نمای ظاهری این کراس‌اوور جدید آغاز می‌کنیم یعنی جایی که در آن جلوپنجرهٔ کلیوی شکل ب‌ام‌و با شکلی منحصربه‌فرد جلب‌توجه می‌کند. این جلوپنجره برخلاف قبل به‌صورت برعکس طراحی شده و بخش پایینی آن عریض‌تر از بالا است. در زیر جلوپنجره نیز ورودی‌های هوای بزرگی تعبیه شده است درحالی‌که چراغ‌های روشنایی در روز به‌صورت یکپارچه درون چراغ‌های جلو تعبیه شده‌اند.

به سمت عقب که حرکت می‌کنیم، شیشه‌ای کوتاه، کابینی جمع‌وجور و سقفی با شیب ملایم دیده می‌شود که به اسپویلر عقب ختم می‌گردد. طراحان ب‌ام‌و همچنین در X2 خطوط شانهٔ برجسته‌ای را طراحی کرده‌اند، در چراغ‌های عقب از LED استفاده نموده‌اند و لوگوی ب‌ام‌و را نیز روی ستون‌های C خودرو نصب کرده‌اند. به‌طورکلی X2 با اوورهنگ‌های کوتاه‌تر و ارتفاع کمتر، خودروی عضلانی‌تری نسبت به X1 به نظر می‌رسد.

برای X2 رینگ‌هایی با ابعاد مختلف از ۱۷ تا ۲۰ اینچ قابل سفارش است. همچنین معمولاً ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور نورسیده به تیپ‌های مختلف آن بستگی دارد به‌نحوی‌که تیپ‌های پایهٔ آن دارای پوشش‌های بدنهٔ مشکی و سپر عقب سننی هستند درحالی‌که مدل‌ M Sport X به پوشش‌های خاکستری‌رنگ و سپر عقب اسپرت مجهز خواهد بود.

در داخل X2 شاهد طراحی آشنای ب‌ام‌و هستیم که در تیپ پایه به تودوزی پارچه‌ای، تریم نقره‌ای تاریک، دوخت برجسته و یک نمایشگر ۶.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است؛ اما برای این کراس‌اوور جدید آلمانی آپشن‌های مختلفی چون تودوزی چرمی، تریم چوبی و آلومینیومی، سقف پانوراما و نمایشگر ۸.۸ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، امکان سفارش یک پکیج نورپردازی LED داخلی و نمایشگر سربالای رنگی هم وجود دارد.

ب‌ام‌و برای جدیدترین کراس‌اوور خود مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته را هم در نظر گرفته شامل آخرین سیستم‌های کمک‌راننده مانند هشدار خروج از خط، ترمز گیری فعال و سیستم کمک پارک می‌شود. علاوه بر این، سیستم BMW Connected+ نیز برای این ماشین قابل سفارش است که با وای فای موبایل و کارپلی اپل سازگاری دارد.

X2 در اروپا در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد. تیپ پایهٔ این ماشین X2 20i SDrive نام دارد که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین‌پاور توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد و خودرو را ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند و نهایتاً امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۲۲۷ کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند.

اما کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند می‌توانند از میان مدل‌های X2 20d XDrive و X2 20d XDrive یکی را انتخاب کنند. هردوی این مدل‌ها از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین‌پاور توربودیزل استفاده می‌کنند که در اولی ۱۹۰ اسب بخار قدرت و در دومی ۲۳۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای انتقال نیروی هردو نسخهٔ این موتور نیز یک گیربکس هشت سرعتهٔ استپ‌ترونیک در نظر گرفته شده است. نسخهٔ دیزلی قدرتمندتر X2 می‌تواند در ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

اما در بازار ایالات‌متحده مدل X2 28i XDrive عرضه خواهد شد که مدل بالا ردۀ X2 محسوب می‌شود. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین‌پاور توربو مجهز شده که ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ می‌رسد، ماشین را ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت و در ادامه به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

ب‌ام‌و می‌گوید شاسی X2 پالایش‌شده‌تر از X1 است که چابکی و عملکرد کلی بهتری را ارائه می‌کند درعین‌حالی که راحتی خودرو حفظ شده است. همچنین برای این کراس‌اوور سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اقتصادی و اسپرت در نظر گرفته شده درحالی‌که سیستم سفارشی کنترل پویای کمک‌فنرها نیز تنظیمات بیشتری را به تعلیق خودرو اضافه می‌کند. علاوه بر این، ب‌ام‌و برای کسانی که به آفرود علاقه دارند هم سیستم کمک به پایین آمدن از تپه‌ها را در X2 تعبیه کرده است.

از سوی دیگر برای کسانی که به خودرویی اسپرت‌تر علاقه دارند، مدل X2 M Sport X ارائه شده است که به رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز بوده و ۱.۲ سانتیمتر هم ارتفاع کمتری از دیگر مدل‌ها دارد. بااین‌حال در مدل X2 M Sport X هیچ تغییری در پیشرانه انجام نگرفته است. ب‌ام‌و هنوز قیمت X2 را اعلام نکرده است اما گفته شده که از بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    عالیه?ولی x3 جدید غوغا کرد

    1. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

      ۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      آره مخصوصا با اون چراغای جلوش

  2. علیرضا

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    و باز هم کابین همیشگی …

    1. آریا

      ۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      آره مثل همیشه زیبا

    2. Fit Demon

      ۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      اره
      تکرار توی بی ام و به شدت به پیشفرض تبدیل شده

  3. علی

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    فوق العاده زیباست . تبریک میگم به هواداران bmw . این طراحی میتونه استارت متولد شدن X8 باشه که در آینده منتظر رونمایش باید باشیم.

    با تچکر

  4. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    خیلی عالی میشد اگه شمایل کلیش شبیه کانسپش میبود
    از اونجایی که x2وx1 رو پلتفرم دف جلو مشترک با مینی ساخته شدن
    X2هم تو نسخهx2 20 sdrive دف جلو ئه که واقعا به مزاجم خوش نیامد یه جورایی از کراس اوور دف جلو متنفرم نمیدونم از بی ام و دیگه انتطار نمیرفت
    جلو پنجرشم چون بر عکس شده ،جلو پنجره فیسکر رو تو ذهن تداعی میکنه

    و نهایت حرف آخر این ماشین واقعا تناسب عالی داره جای جای بدنش و واقعا خوش استایله
    اگه یه ۷سانت بیشتر ارتفاع میداشت عالی میشد

  5. یانکی

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خیلی داغونه کجاش کوپه هست ما نمیبینیم آخه چرا

  6. ارش

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بیشتر شبیه کیا و هیوندای هست تا بی ام و .فکر کنم رو بازار چین حساب کرده همچین طرحی رو ارائه داده رو برند بی ام و تعصب دارم ولی یواش یواش داره میره رو اعصابم مخصوصا با مدل جدید گرن توریسمو سری 6 .زمانی پرفروش ترین خودروساز لوکس بود اما صدر جدول رو به بنز واگذار کرد و همینطوری ادامه بده از لکسوس هم عقب میافته.

  7. sina

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    اقا جدا از تعصب و شیطنت
    منو یکم یاد توسان 2017 انداخت بخصوص چراغ‌هاش.

  8. بیژن

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خوب, بی ام و هست و قاعدتا ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت. ولی من VOLVO XC 40 رو ترجیح میدم.

  9. نویدی

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    چقد خشن!

  10. FD

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (378 ديدگاه)

    به نظر من x1 خیلی زیبا تر و هماهنگ تره از این طراحیش
    در کل زیاد دوست نداشتم با تمام احترام به BMW :(

  11. M3csl

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تا از در اومد،،،بوی گل اومد…
    معمولاً نسل اول هر ماشینی طراحی پخته و بی نقصی نداره…اما ایشالا بهتر از اینم میشه…
    دلم واسه کریستوفر ادگارد بنگل تنگ شده تا بیاد و دوباره یه انقلاب بنگلیسم دیگه بپا کنه،،،شاگرد هیچوقت جای استادو نمیگیره،،مخصوصا اگه اون شاگرد آدرین ون هویدونگ باشه.

  12. محمد

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (304 ديدگاه)

    خوشمان نیامد

  13. M

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    عاشق برند bmw هستم ولی خدایی این دیگه زشته!
    هیچ ابهتی نداره ، جلوش واسم صورت کوآلا رو تداعی میکنه ، تاسف بار

  14. sam

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    داشتم با عکسای کانسپتش مقایسش میکردم گرچه اونی که فکر میکردم نشد اما از روی عکسم نمیشه قضاوت کرد باید از نزدیک ببینمش…

  15. amir

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    من به عنوان یه طرفدار بی ام و واقعا از این خوشم نیومد

  16. سعید(تهران)

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    به کلیه بچه های سایت یه مداد و کاغذ بدی بگی بی ام دبلیو قراره یه مدل جدید توی فلان سگمنت بده بنظرت طراحیش چه شکلی میتونه باشه، همه ماشین اصلی رو طراحی میکنن!!!

  17. رامتین

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    اتفاقا طراحی خوبی داره. از بغل و پشت عالیه. نمیدونم ملت چجوری نگاه میکنن!!!
    قیمت فول 230 اسبیش 38000 دالاره که بیاد ایران قیمتش میشه حدود 350 تومن

  18. mehran911

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2113 ديدگاه)

    تفاوت هایی در طراحی های دو رنگ زرد و آبی که در تصاویر هستن وجود داره که کاملا قابل تشخیص هستش بخصوص قسمت سپر جلو و دیفیوزر عقب
    من طراحی رنگ آبی رو بیشتر می پسندم
    X1 که بدون هیچ شکی با اختلاف بهترین در کلاس خودش بود امیدوارم این ماشین موفقیت های X1 رو تکرار کنه

  19. حمیدرضا

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    برای طرفدارای این طراحی احترام قائلم ولی اصلا خوشم نیومد طراحی x1 خیلی بهتر از اینه x4 هم بیشتر به کوپه شبیه بود واقعا در این کلاس خیلی باید از فضای سرنشین بزنی تا کوپه بشه هرچند این بیشتر شبیه هاچ بک هست

  20. Godfather

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    یک کلام عالیه ولی x3 چیز دیگست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا