نسل سوم بامو سری ۶ در سال ۲۰۱۱ در دو نوع کوپه و کابریولت به بازار آمد و هنوز هم در بین زیباترین خودروها در بخش کوپههای متوسط پریمیوم قرار دارد. همچنین حدود یک سال بعد نسخهٔ چهاردر این خودرو نیز با نام گرن کوپه به خانوادۀ سری ۶ اضافه شد که هنوز هم مدعی قدرتمندی در این بخش است؛ اما درحالیکه برادر سدان این خودرو یعنی سری ۵ بهتازگی شاهد معرفی نسل کاملاً جدیدی بوده است، این اتفاق برای سری ۶ کمی دیرتر صورت خواهد گرفت.
اما درعینحال بامو بهتازگی اصلاحات و بهروزرسانیهایی جزئی را بر روی نسل کنونی سری ۶ انجام داده است تا همچنان بهطور موقت توان رقابت خود را تا زمان معرفی نسل جدید حفظ کند چراکه کمکم آثار پیری و سن بالا در چهرهٔ سری ۶ نمایان شدهاند. به همین دلیل تمامی اعضای خانوادهٔ سری ۶ برای مدل ۲۰۱۸ تحت یک بهروزرسانی جزئی قرار گرفتهاند.
در سری ۶ جدید یک پکیج M Sport جدید ارائه شده است که شامل مجموعهای جدید از رینگهای ۲۰ اینچی M دورنگ و تریم داخلی فیبر کربنی میشود. البته این تریم فقط در مدل M6 ارائه میشود. همچنین آپشنهای سفارشیسازی بیشتری هم برای سری ۶ در نظر گرفته شده است.
بااینحال هیچگونه تغییرات فنی و مکانیکی در سری ۶ صورت نگرفته است؛ بنابراین هر سه نسخهٔ این خودرو در مدل 640i مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری توربو با ۳۱۵ اسب بخار قدرت هستند که نیروی آن در مدل معمولی به چرخهای عقب و در نسخهٔ XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. مدل بعدی این خانواده، مدل 650i است که از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 با ۴۴۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
البته پروتوتایپهای نسل آیندهٔ بامو سری ۶ نیز در حال آزمایش در جادههای عمومی دیده شدهاند که این یعنی بهاحتمالزیاد رونمایی رسمی نسل چهارم سری ۶ اواخر سال آینده یا اوایل سال ۲۰۱۸ صورت خواهد گرفت. همچنین شایعات نشان میدهند که با اضافه شدن نسل آیندهٔ سری ۵ گرن توریزمو به خانوادهٔ سری ۶، اعضای این خانوادهٔ افزایش پیدا خواهند کرد.
بامو سری ۶ جدید در کنار نسل جدید سری ۵ و کانسپت X2 در نمایشگاه خودروی دیترویت در ماه آینده به نمایش عمومی درخواهند آمد. سپس هر سه عضو خانوادهٔ سری ۶ شامل کوپه، کابریولت و گرن کوپه از بهار آینده در نمایندگیهای فروش بامو در سراسر ایالاتمتحده عرضه خواهند شد. قیمت مدلهای مختلف این خودرو نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام میگردد.
elemento
۱ دی ۱۳۹۵سری 6 واقعا یک خودروی لوکس و زیباست
خیلی ماشین خوبیه.
هر نسل زیباتر از نسل قبل.
من گرن کوپ رو بیشتر دوست دارم.
elemento
۱ دی ۱۳۹۵در فیلم mission impossible هم واقعا سری m6 و m3 و i8 ، عالی بودن
علي
۱ دی ۱۳۹۵مثل همیشه با کیفیت عالی و طراحی انقلابی و دوست داشتنی فقط یکمی با شکل و شمایل چراغهای جلوش مشکل دارم ولی بقیش عالیه ، الخصوص چهار درش .
با تچکر
بهنام طیبی
۱ دی ۱۳۹۵سری 6 و 7 واقعا غول
hamid_hk
۱ دی ۱۳۹۵به نظرم بی ام دبلیو باید یه فکری به حال طراحی داخلیش بکنه. نمی گم زشته ها خیلی هم خوشگله ولی فکر کنم سومین یا چهارمین ساله که از همین طراحی با تغییرات جزئی تو همه ماشیناش از سری 2 گرفته تا سری 7 استفاده می کنه.
یک ایرانی
۱ دی ۱۳۹۵مثل اینکه پدال باید برای یه سری دیگه هم باید تلفظ صحیح اسم برندهارو بذاره این دفعه ب ام و!
hamid_hk
۱ دی ۱۳۹۵داداش شما مثل اینکه خوب مقالات رو نمی خونی.
برا تلفظ آلمانی باید بگی ب ام و.
برای تلفظ انگلیسی بی ام دبلیو.
Davood
۱ دی ۱۳۹۵واقعا خیلی ستمه آدم bmw رو بی ام دبلیو تلفظ کنه مثل بعضیا که پورشه رو پورش تلفظ میکنند.حرف w در زبان المانی ..”و” تلفظ میشه نه دبلیو .حتما فولگس واگن را هم چند ماه دیگه فولکس دبلیواگن تلفظ میکنن.
hamid_hk
۲ دی ۱۳۹۵بالای 95 درصد کلماتی رو که منشا فارسی ندارن شما اشتباه تلفظ می کنی. نمونش : کامپیوتر، تلویزیون، تلفن، تراکتور، آسانسور،دعا، قاشق، چنگال، اتاق، طبیب، کی بورد، مووس، مرسدس بنز، شورولت، آئودی، حتی فولکس واگنی که خود شما اشتباه تلفظ کردی (درستش ولکس واگن هستش). کلا منظورم اینه که متن رو بچسبین حاشیه رو ول کنین.
kasra
۱ دی ۱۳۹۵اگه 650i گرن کوپه مدل 2013 سوار شده باشید اولین چیزی که به ذهنتون میرسه اینه که چطور میشه از این بهتر ساخت؟؟؟.
بیچاره بی ام و حتما خیلی زحمت کشیده که چنین خودروی کاملی رو بهتر کنه.
power active
۱ دی ۱۳۹۵درود بر نادر فقیه زاده :-)
Bavaria
۱ دی ۱۳۹۵درود.اون که طراح سری هفت بود
سری شش هم کار اونه؟
mohsen
۲ دی ۱۳۹۵X6 نسل اول هم فکر میکنم کار ایشون بود!
خدایی خدای طراحی هست حالا یه عده خودشنو جر بدن تکراریه فلان
Sardar
۱ دی ۱۳۹۵قطعا زیباترین سری بی ام هست . یکی از نکات بارز سری ۶ طراحی متمایز اون به نسبت سری های دیگست
X6
۱ دی ۱۳۹۵دقیقا
power active
۱ دی ۱۳۹۵بله طراحی سری ۶ و طراحی داخلی سری ۷ ایشون هستن. واقعا باید افتخار کرد.
mohsen
۲ دی ۱۳۹۵http://www.caricos.com/cars/b/bmw/2016_bmw_7-series/images/110.html
http://www.caricos.com/cars/b/bmw/2016_bmw_7-series/images/111.html
http://www.caricos.com/cars/b/bmw/2016_bmw_7-series/images/118.html
عکس ها که چیز دیگه ای رو بیان میکنن!
GOD BLESS AMERICA
۱ دی ۱۳۹۵به نظرم بی ام و در اشتباهه چون تنها با حذف محدودیت سرعت و استفاده از گیربکس با ضرایب دنده بلند میتونه این خودرو رو در کلاسی هم قطار ونتیج وی هشت و کوروت و مکلارن و فراری عرضه کنه.
چون هم چهره ای گیرا داره هم کاملا لوکس محسوب میشه.
همچنین این خودرو در نسخه ام 6 مجهز به پیشرانه وی هشت با قدرت 560 اسب بخار میباشد.
mohsen
۲ دی ۱۳۹۵به نظر بنده با کاری که شما میگید چوب تو لونه بعضیا کردنه یک سری حرف و حدیث هایی هست که میخوان سری 6 تو رده AMG GT 911باشه ولی به نظر من تو همین حالت بی رقیب تر هستش و وارد کورس رقابت با فراری و مکلارن شدن انژی زیادی می طلبه و فکر نکنم مثل این سود داشته باشه
Bavaria
۲ دی ۱۳۹۵ضریب دنده ب ام و مشکلی نداره، ب ام و ۳۳۵ نسل قبل با دنده پنج و دور موتور حدودا ۶ هزار دور بر دقیقه به سرعت ۲۵۰ میرسه.یعنی حتی با همون دنده پنج میتونه تا ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیره،و اگر محدودیت سرعت نباشه با دنده ششم، سرعت ۲۸۰ دور از ذهن نیست
در کل ضریب دنده ب ام و طوری نیست که در سرعت ۲۵۰ به محدوده ردلاین برسه . صرفا یک محدودیت الکترونیکی هست
GOD BLESS AMERICA
۲ دی ۱۳۹۵بابا وقتی کوروت C6 zo6 میتونه با 505 اسب بخار 320 تا بره چرا سری 6 کوپه با 560 اسب بخار فقط 250 تا بزنه ؟؟؟؟؟؟
چرا؟؟؟؟؟؟
تازه سری 6 لوکستره ؛
احمد باقری
۱ دی ۱۳۹۵طراحی زیبایی داره.
saied
۲ دی ۱۳۹۵مگه بی ام دبلیو زشت هم میشه. اقایه خوش تیپ .
به نظر خودم تا سن ۴۰ سالگی بهترین گزینه بی ام دبلیو هستش.
بعد اون هم نوبت بنز میرسه. و بهترین گزینه واسه میان سالیه.
امپراتور لامبورگینی
۲ دی ۱۳۹۵به نظر من ، تا سن 30 سالگی لامبورگینی وننو، تا 32 سالگی اونتادور ، تا 40 سالگی فراری لافراری ، تا 45 سالگی فراری F12 TDf ، تا 55 سالگی فراری GtC4lusso ، بعد ازون تا 60 سال BMW M7 ، تا 65سال هم بنز S600 ، از 65 تا 70 بنتلی مولسان ، از 70 تا 80 هم رولزرویس فانتوم.
برای بعد اون دنیا هم یک پاگانی هوآیرا.
برنامه هام زیاده. فقط پولم کمه !