حدود یک سال پس از معرفی کانسپت i4، حالا بامو رسماً نسخهٔ تولیدی این سدان تمام الکتریکی را معرفی کرده است. البته کانسپت مذکور بیشتر یک پروتوتایپ نزدیک به تولید بود و به همین دلیل بامو وعده داده بود که نسخهٔ تولیدی ۸۵ درصد به نسخهٔ کانسپت وفادار خواهد ماند. حال میبینیم که باواریاییها به این وعده عمل کردهاند زیرا i4 تولیدی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود شباهت دارد. این خودرو اما اساساً نسخهای الکتریکی از همان کوپهٔ سری ۴ است که دو در به عقب آن اضافه شده و میتوان آنرا پیشنمایشی از سری ۴ گرن کوپهٔ جدید دانست.
همانطور که انتظار میرفت، i4 از همان جلوپنجرهٔ بزرگ و بحثبرانگیز سری ۴ استفاده میکند که البته در اینجا مسدود بوده و بهعنوان پوششی برای سنسورهای مختلف خودرو عمل میکند. در پروفیل جانبی خودرو اما اضافه شدن درهای عقب تنها تغییری نیست که به سری ۴ صورت گرفته زیرا i4 برای بهبود جریان هوا به دستگیرههای در مخفی یا اصطلاحاً بیرونآی هم مجهز شده است. البته این دستگیرهها صرفاً اختصاص به i4 نداشته و در سری ۴ گرن کوپهٔ آینده هم مورداستفاده قرار خواهند گرفت. سپرهای بازطراحی شده، تریمهای آبیرنگ و حذف اگزوزها در عقب نیز دیگر ویژگیهای هستند که i4 را از سری ۴ متمایز میکنند.
بامو فعلاً مشخصات فنی کامل i4 را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که این خودرو با قدرتهای مختلف موتور و اندازههای مختلف باطری که بُردی تا ۵۹۰ کیلومتر را طبق معیارهای WLTP (طبق معیارهای EPA تا ۴۸۰ کیلومتر) را فراهم میکنند، از اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. قویترین نسخهٔ i4 که احتمالاً حرف M را در نام خود خواهد داشت، ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. غیر از این موارد، بامو فعلاً هیچ مشخصات دیگر و همینطور هیچ تصویری از داخل i4 منتشر نکرده است.
بااینوجود، ازآنجاییکه i4 شباهت زیادی به سری ۴ دارد، انتظار میرود طراحی داخلی آنهم با همتای درونسوزش یکسان باشد. در هفتههای آینده نیز جزئیات و مشخصات بیشتری از این سدان الکتریکی آلمانی منتشر خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
ایوب
۲۸ اسفند ۱۳۹۹آخه مگه این لامصب برقی نیست؟!
جلوپنجره به این بزرگی میخواد برا چی؟!
حالا که اینجوریه دوتام اگزوز بزارن واسش، از این بی منطق تر نیست که
یه دفعه بکشن از رو کاپوت و سقف ببرن وصلش کنن به اسپویلر عقب
S
۲۸ اسفند ۱۳۹۹یک زمانی عاشق طراحی های بنز و بی ام و بودم ولی الان حالم از قیافشون بهم میخوره?
Hadi
۲۸ اسفند ۱۳۹۹واقعاً طراحی عقب و بدنه زیبایی داره چراغای جلوش هم خوبه و مشخصات فنی خوبی هم داره…
ولی اون جلو پنجره بد جور ترکیب ماشینو ریخته به هم ،بدجور… !
اگه یک جلو پنجره کوچک تر و استاندارد داشت خیلی ظاهرش بهتر میشد…
الان مثل این دختر های 15 ساله ی عقده ای شده که رفتن دماغشون رو سربالا عمل کردن و گند زدن به ریخت خودشون…
امیررضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ایوب خان چرا جوش میاری؟ بیامو خیلی روی حفظ اون جلوپنجره تاکید داره. ربطی هم نداره که درونسوزه یا برقی چون طبق متن اگه خونده باشی متوجه میشی کلی سنسور توشه. طراحیش به نظر بنده هیچ ایرادی نداره خیلی هم اساسی و طبق اصوله برای اونایی که “قراره بخرن” ساخته شده یعنی خریداران محصولات بیامو.
ایوب
۲۹ اسفند ۱۳۹۹امیر رضا حداقلش اینه که اگه این جلوپنجره زشتم نباشه نسلهای قبلی خیلی زیباتر بودن پس قطعا یه پسرفت تو طراحیه
اهمیتی نمیدم که طراحیشونو خواستن مدرن جلوه بدن، این دلیل نمیشه با یه طراحی ضعیف تر از گذشته آینده رو سرویس کنی
آره متفاوته طراحیش مثل مدلای موی مردونه که موهاشونو تیغ تیغی میکردنو بنفشو صورتی و آبی رنگ میکردن!
اونم متفاوت بود ولی تصور کن دیوید بکام موهاشو اون مدلی میکرد که مثلا میخوام مدرن و متفاوت بنظر بیام!
داستان سنسور اینام دلیل نیست توجیه هست، حالا باز خوبه نگفته من خودمم جمعه صبح دیدمش
وگرنه اگه به سنسود بود تسلا و لوسید و حتی خود i8 هم سنسور دارن
Audi s8
۲۸ اسفند ۱۳۹۹فکر می کردم طراحی اش خیلی بهتر از اینی که هست باشد آخه کانسپتشو دیدم جذاب بود اما بی ام و ix خیلی شبیه به کانسپتش بود
(Saeed(peugeot
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ولی بی ام و هر چی باشه باز بی ام و هست ….
من که بدم نیومد از طراحیش ….
دوستان طراحی میخوایید ببینید ، امروز رونمایی نسل جدید پژو ۳۰۸ هست ….فوق العاده هست …یکی دوتا عکس جاسوسی دراومده ازش ….
Amir
۲۸ اسفند ۱۳۹۹اگزوز نداره ولی با خط های آبی جاشو نشون دادن
ولی از سری چهار کوپه خوشگل تره
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۹واقعا چه به سر طراحی های بی ام و اومده
mahan
۲۸ اسفند ۱۳۹۹امروز رفتم سوار ماشین بشم برم به این فکر میکردم یادتونه 10 سال پیش بی ام و 530 چراغ اژدهایی اومده بود چه ذوقی داشتیم و هر وقت می نشستیم برامون احساس تازگی و لذت خاصی داشت هنوزم قشنگه واقعا.این طرح های جدید هم قشنگند ولی به اندازه قدیما ماندگار نیستن و نمی تونند راننده رو سر ذوق بیارند.
زیزیگولو
۲۸ اسفند ۱۳۹۹یه رقیب آلمانی جدی و سرسخت واسه تسلا۳
behnam1012
۲۸ اسفند ۱۳۹۹کاش بی ام و
این جلو پنجره رو مختص خودروهای الکتریکیش میذاشت
میثم
۲۸ اسفند ۱۳۹۹هر روز زشت تر از دیروز
akrh78
۲۸ اسفند ۱۳۹۹جلوپنجره به این میاد همونطور که به ix میومد
در کل خوبه مشخصات خوبی هم داره
Benz309 1974
۲۸ اسفند ۱۳۹۹سری ۴ گرن کوپه کی معرفی میشه ؟
MAHDI
۲۸ اسفند ۱۳۹۹بزودی
ماکان
۲۸ اسفند ۱۳۹۹سلام . من خیلی دوست دارم که بی ام و X8 را هم تا جایی که امکان دارد زودتر ببینم .
محمد مختاری آذر
۹ فروردین ۱۴۰۰به نظر این جلو پنجره هیچ مشکلی ندارد و خیلی هم زیبا هستش وبه نظر بنده اصلی ترین مشکل بی ام و طراحی کابین داخلی بد و تکراری
همچنین لانچ کنترل نامناسب هستش این بی ام و های جدید هم ساید ویو زیبا و هم عقب زیبا دارند