پس از افشای زودهنگام تصاویر، بامو رسماً سری ۸ کابریولت را معرفی کرده است. مدل M850i XDrive کابریولت تا حد زیادی به نسخهٔ کوپه شباهت دارد اما از یک سقف پارچهای قابل جمع شدن برخوردار است که تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، ظرف ۱۵ ثانیه باز یا بسته میشود. البته سقف تنها ویژگی منحصربهفرد سری ۸ کابریولت نیست بلکه این ماشین به یک سیستم محافظت ویژه هم مجهز است که میتواند دو حلقهٔ آلومینیومی با استحکام بالا را ظرف یک ثانیه باز کند.
اما دیگر قسمتهای خودرو تقریباً بهطور کامل با M850i کوپه یکسان است؛ بنابراین در نسخهٔ کابریولت هم همان دماغهٔ تهاجمی با جلوپنجرهای بزرگ که با چراغهای LED تطبیقی احاطه شده است دیده میشود. این کابریولت باواریایی همچنین از سر اگزوزهای متوازیالاضلاع، چراغهای عقب LED و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی سبکوزن M هم برخوردار است. خریدارانی که خواهان ظاهر اسپرتتری هستند نیز میتوانند پکیج بیرونی کربنی M را سفارش دهند که مجموعهای از ویژگیهای فیبر کربنی شامل قاب آینههای جانبی، دیفیوزر و میلههای درون جلوپنجره را به خودرو اضافه میکند.
کابین M850i کابریولت نیز بازتابی از نسخهٔ کوپه است اما در آن کنترلرهای جدیدی برای سقف و همینطور گرمکن گردن سفارشی دیده میشود. این آپشن شامل خروجیهای هوایی در پشتسری صندلیهای جلو میشود که جریان هوای گرم را با توجه به سرعت حرکت خودرو تنظیم و کنترل میکند. یکی دیگر از ویژگیهای منحصربهفرد این خودرو نیز یک بادگیر استاندارد است که میتوان آنرا پشت صندلیهای جلو نصب نمود و یا جمع کرده و در صندوق بار قرار داد.
ازجملهٔ سایر ویژگیهای داخلی برجستهٔ M850i کابریولت میتوان به غربیلک فرمان اسپرت M، صندلیهای اسپرت با گرمکن، تودوزی چرمی شخصی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو، صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر سربالا اشاره کرد. علاوه بر این موارد، برای خودرو آپشنهای مختلفی هم قابل سفارش خواهد بود که شامل مواردی چون تهویهٔ صندلیهای جلو و سیستم صوتی Bowers & Wilkins میشود.
M850i کابریولت همانند نسخهٔ کوپه به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند درحالیکه سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم بهصورت استاندارد ارائه میشود. M850i کابریولت با تکیه بر این قوای محرکه ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
بامو این کابریولت جدید را به مجموعهای از ویژگیهای عملکردی هم مجهز کرده تا هر چه بیشتر به مدل پرچمدار M8 نزدیک شود. این ویژگیها شامل سیستم تعلیق تطبیقی M و سیستم فعال فرمان پذیری میشود که بهمنظور بهبودی چابکی میتواند به چرخهای عقب تا ۲.۵ درجه فرمان دهد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای عملکردی برجسته نیز میتوان به سیستم فعال حفظ پایداری و سیستم ترمز M اسپرت با کالیپرهای آبیرنگ اشاره کرد.
همانند دیگر ساختههای مدرن بامو، سری ۸ کابریولت هم به مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مجهز شده و بهصورت استاندارد با سیستم جلوگیری از برخورد با هشدار عابر پیاده، سیستم کنترل فاصلهٔ پارک و ترمز خودکار شهری ارائه میشود. پکیج سفارشی رانندگی حرفهای نیز کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط با سیستم فعال جلوگیری از برخورد جانبی، هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را به خودرو اضافه میکند.
قرار است بامو M850i XDrive کابریولت از ماه مارس سال آینده با قیمت پایهٔ ۱۲۱,۴۰۰ دلار در ایالاتمتحده عرضه گردد. این یعنی نسخهٔ کابریولت ۹۵۰۰ دلار گرانتر از نسخهٔ کوپه است که از ۸ دسامبر امسال در آمریکا عرضه میشود.
Reza
۱۲ آبان ۱۳۹۷من در قبال این زیبایی ، فقط سکوت می کنم
King918
۱۲ آبان ۱۳۹۷خیلی خوش تیپه ..
قسمت کابین هم خیلی به روز تر شده و از طرح جدیدی استفاده کرده…
موتور 8سیلندر و 750 گشتاور این همه امکانات این استایل و رخ یعنی لذت رانندگی
BehNam
۱۲ آبان ۱۳۹۷فوق العاده زیباست??
مهدی
۱۲ آبان ۱۳۹۷انصافا مثلیه گوهر درخشان میمونه. سری8 صدای به شدت جذابی داره. منم چندتا دیگه عکس میفرستم ازش
Sajjad
۱۲ آبان ۱۳۹۷از اون ماشینایی هست که اگه توان خرید داشتم اصلا به مشخصات فنیش نگاه نمیکردم، از بس خوش رخ و جذابه
مهدی
۱۲ آبان ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/BMW-8-Series-Convertible-images-68.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-8er-Cabrio-G14-M850i-Dravitgrau-Live-Fotos-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-8er-Cabrio-G14-M850i-Dravitgrau-Live-Fotos-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-8er-Cabrio-G14-M850i-xDrive-10.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-8er-Cabrio-G14-M850i-xDrive-09.jpg
shirko
۱۲ آبان ۱۳۹۷بسیار بسیار بی نظیر ، واقعا ادم کیف می کنه از دیدنش .
mahdy
۱۲ آبان ۱۳۹۷آدم یکی از اینا داشته باشه دیگه از دار دنیا چی میخواد ؟
الان محمد میاد میگه من نمیدونم این تو کدوم کلاسه آخه این چیه ؟(آخه ایشون فرمودن من نمیتونم کلاس سری سه رو بفهمم)
Khosrow
۱۲ آبان ۱۳۹۷چقدر بی در و پیکر / انگار تو برهه ای از سردرگمی طراحی شده / به دوستان بر نخوره / Z9 Concept 2009 رو با این قیاس کنید / زیبایی ذاتی بدنه و کابین / انگار اون مال ه این دوران ه ..
Khosrow
۱۲ آبان ۱۳۹۷عذر میخوام 1999 ..
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۷شما چرا اینقدر کینه داری نسبت به bmw و بنز؟؟؟؟ مطمعنم توذهنت این ماشین خیلی خیلی جذابه. چون زشتی در ظاهر این ماشین به چشم نمیاد.واقعا نمیفهممت
امیر
۱۲ آبان ۱۳۹۷خدای من این بی ام و چکار میکنه هر روز یک برگ برنده بین خودروسازهای جهان رو میکنه و ما ایرانیها فقط حسرتشو میخوریم فوق العاده هست هیچ چیزی کم نداره خدایی.
net
۱۲ آبان ۱۳۹۷زیباترین ماشین کابریولت که بدون سقف تا الان دیدم همین بی ام و سری ۸ هست واقعا زیباست.چراغ جلو و عقب زیبا. طراحی داخلی زیبا و اگر طراحی داخلی کاملا مشکی بود قشنگتر میشد.جلوپنجره اطرافش خط نقره ای داره قشنگتر شده نسبت به جلو پنجره زشت کاملا مشکی z4 جدید .رینگش که شاخه زیاد داره قشنگه و رنگ رینگ هم قشنگ هست.سیستم صوتی حرفه ای هم عالی شده.از جلو و عقب هم خوب کشیده هست و طول ماشین زیاد هست قشنگه=تنها عیبی که دیدم سقف پارچه ای هست زمانی که این ماشین سقف نداره و روباز هست خیلی قشنگه وقتی سقف پارچه نصب میشه قیافه ماشین زشت میشه و صدا از بیرون میاد داخل ای کاش براش سقف فلزی خودکار جمع شونده گذاشته بود
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۷این سقف ها چون سبک هستن وجای کمی توصندوق میگیره وزود جمع میشه استفاده میشه. در خیلی خودروهای گرون قیمت مثل خوده سری8 ومرسدس کلاسsکوپه و بنتلی کانتینانتال وحتی خودروی فوق لوکسی مثل رولزرویس استفاده میشه. درضمن صقف پارچه ای خودروهای پرون قیمت اونقدرکیفیت داره که اجازه نفوذصدای باد رونمیده
Adak
۱۳ آبان ۱۳۹۷سری 8 عالیه
اما سانتافه اسپرت 2018 یه چی دیگه اس آخرش …
Gold
۱۲ آبان ۱۳۹۷و چه سود که زمان برای ما متوقف و برای آن ها به زیبایی در گذر است. گوهری پس از گوهر دیگر.
تبریک ویژه به تمامی هواداران باواریا ?.
بهنام
۱۲ آبان ۱۳۹۷نمای عقب میتونست ساده تر و سنگین تر باشه. از بقیه زوایا فوق العاده هست
net
۱۳ آبان ۱۳۹۷بهنام .عقب و چراغ عقب سری ۸ و z4 مدل ۲۰۱۸ خیلی زیباست قشنگ نگاه کن و اشتباه نکن
net
۱۳ آبان ۱۳۹۷سر اگزوزش قشنگه مثل سر اگزو ز گرنجور هست
Adak
۱۴ آبان ۱۳۹۷تازه گرنجور هم از جک s5 کپی کرده خودش
:-) :-) :-)
net
۱۳ آبان ۱۳۹۷جالبه بی ام و فهمید جلو پنجره کاملا مشکی برای سری ۸ سقف فلزی ثابت و z4 جدید جالب نیست من همون موقع انتقاد کردم گفتم این دو مدل جلوپنجره کاملا مشکی زشته و حالا بی ام و فهمیده که اشتباه کرده و برای سری ۸ کابرویت جلوپنجره با خطوط نقره ای گذاشته و جلوپنجره خیلی زیبا شده
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۷برای سری8 هم هردو نوع مدل جلوپنجره موجوده. یکی اسپرته ویکی لوکس. بستگی به انتخاب خریدار داره.
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۷درکل نظرات شما بدور از هیچ تعصبی هستش وفقط حسی که از اون ماشین بهتون دست میده وهمینطور اجزای تشکیل دهنده اش رو بیان میکنید که این خیلی باارزشه