پس از انتشار تیزرها، تصاویر جاسوسی و افشای تصاویر، سرانجام نسل جدید بامو M5 بهطور رسمی رونمایی شد. این سوپرسدان باواریایی به نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی نسل قبلی مجهز شده که توانایی تولید قدرت چشمگیر ۶۰۰ اسب بخار را در بین دورهای ۵۶۰۰ تا ۶۷۰۰ rpm و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این اعداد افزایش قابلتوجهی را نسبت به قدرت ۵۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۷ نیوتن متری نسل قبلی نشان میدهند.
با این قدرت بیشتر، نسل جدید M5 میتواند ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما در صورت سفارش پکیج آپشنال M، این محدودیت حذف شده و M5 میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت برسد. موتور هشت سیلندر این ماشین نیز در کنار یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M استپترونیک با سه حالت رانندگی سفارشی کارا، اسپرت و اسپرت پلاس قرار گرفته است.
اما بزرگترین تغییر نسل جدید M5 تجهیز آن به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive است. البته در این سدان اسپرت نیز همانند رقیب مستقیمش یعنی مرسدس-آامگ E63 S، میتوان سیستم چهارچرخ محرک را با فشردن یک دکمه تغییر داده تا تمامی نیرو به چرخهای عقب انتقال یابد چراکه این سیستم دارای حالات مختلف 4WD، 4WD Sport و 2WD بوده و حتی توانایی خاموش کردن سیستم کنترل ثبات را هم دارد؛ بنابراین M5 جدید همچنان سیستم انتقال قدرت سنتی دیفرانسیل عقب را هم ارائه میکند. علاوه بر این، سیستم XDrive به دیفرانسیل فعال M نیز مجهز شده است.
در طراحی بیرونی نسل جدید M5 اما همانطور که انتظار میرفت، شگفتی چندانی وجود ندارد ولی بااینحال استایل آن مانند دیگر خودروهای M بامو تغییراتی را تجربه کرده تا از دیگر اعضای خانوادهٔ سری ۵ متمایز گردد. در نمای جلویی M5 جدید، جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بامو به رنگ مشکی با قاب کرومی به همراه سپر جدید تهاجمی با ورودیهای هوای بزرگتر دیده میشود. در نمای جانبی نیز رینگهای مشکی-نقرهای و کالیپرهای ترمز طلاییرنگ از موارد قابلتوجه هستند درحالیکه در عقب دیفیوزر مشکیرنگ با چهار سر اگزوز به همراه اسپویلر ظریفی در لبهٔ درِ صندوق بار به چشم میخورد.
رینگهای این سوپرسدان آلمانی بهصورت استاندارد ۱۹ اینچی هستند اما امکان سفارش رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ هم وجود دارد. علاوه بر این، خریداران میتوانند دیسکهای ترمز کربن سرامیکی را هم برای M5 سفارش دهند که وزن کلی خودرو را ۲۳ کیلوگرم کاهش میدهد. درحالیکه وجود سیستم چهارچرخ محرک در M5 جدید موجب نگرانیهایی در مورد افزایش وزن آن شده بود، به لطف استفاده از پلیمرهای تقویتشده با فیبر کربن در سقف و بدنهٔ آن، وزن ماشین به ۱۸۵۵ کیلوگرم رسیده است که حدود ۹۰ کیلوگرم کمتر از وزن ۱۹۴۵ کیلوگرمی نسل قبلی است.
در کابین M5، قسمتهایی مثل غربیلک فرمان M اسپرت، صندلیهای اسپرت چرمی Merino و تریم آلومینیومی، احساسی حتی اسپرتتر بدان بخشیدهاند. علاوه بر این، در بخشی از غربیلک فرمان و کنسول مرکزی نیز طرح فیبر کربنی با تریم قرمزرنگ کار شده است درحالیکه در کنار صفحهنمایش بزرگ مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک نمایشگر سربالا نیز وجود دارد. برای این خودرو آپشنهای فراوانی هم قابل سفارش است که یکی از آنها صندلیهای چندمنظورهٔ M جدید است که گفته شده حمایت جانبی بهتری را ارائه میکنند.
نسل جدید بامو M5 رسماً برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد درحالیکه از ماه سپتامبر قابل خریداری خواهد بود. قیمت نسل جدید این سدان عملکرد بالای آلمانی در زادگاهش از ۱۱۷,۹۰۰ یورو آغاز میشود. همچنین بامو برای خریداران اولیهٔ M5 جدید نسخهٔ ویژهای بنام First Edition را تدارک دیده است که در بیرون دارای رنگ قرمز متالیک تاریک با تریم مشکی براق و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی سبکوزن مشکیرنگ است.
این نسخهٔ ویژه در داخل هم تفاوتهایی را تجربه کرده که شاملتریم مشکی پیانو، صندلیهای چندمنظورهٔ M و یک پلاک با شمارهٔ تولید میشود. نسخهٔ First Edition تنها در تعداد ۴۰۰ دستگاه ساخته میشود و ۱۹,۵۰۰ یورو قیمت بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد. تحویل این خودرو نیز برای اولین بار در بهار آینده انجام خواهد گرفت.
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶خوش اومدی رقیب عزیز، تو میدون رقابت با E63 S میبینمت ?
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶مرسدس بنز E63 s/ بامو M5
4 لیتری V8 توئین توربو/4.4 لیتری V8 توئین توربو
603 اسب بخار/۶۰۰ اسب بخار
۸۵۰ نیوتن متر/۷۵۰ نیوتن متر
۳.۴ ثانیه/۳.۴ثانیه
۲۵۰ کیلومتر محدود شده/ ۲۵۰ کیلومتر محدود شده
300 کیلومتر محدودیت دوم/ ۳۰۵ کیلومتر
Amir Schumacher
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
حالا که مشخصاتشون رو دیدید در این دوئل کوچولو! شرکت کنید :
BMW M5 : لایک ??
بنز E63 اس : دیسلایک ??
خودم به شدت M5 رو دوست دارم.
الف.ی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶تو صفحه بی ام و معلومه کدوم رای میاره دیگه
ستاره ی پرفروغ(Daniel)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶چه روز خوبیه امروز.
معین میگه:
تا از در اومد….بوی گل اومد
PaRHaM
۳۱ مرداد ۱۳۹۶طراحی جلوش خیلی باحال شده??
ی سوال برام پیش اومد
کسی میدونه اون دکمه های قرمز پشت فرمون که روش نوشته Mبه توان ۲ و M به توان ۱ چیه؟?
ممنون میشم بگین بهم?
ستاره ی پرفروغ(Daniel)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶کنترل کننده پرفورمنسه.
رو حالت M1 واسه درگه.
رو حالت M2 کنترل کشش خاموش میشه و ذات شیطانی BMW رو با تمام سلولای بدنت حس میکنی.
M2 واسه راننده های کارکشته و بیشتر برای توی پیسته.
رو M2 پشمای راننده میریزه.
PaRHaM
۳۱ مرداد ۱۳۹۶آهان پس اینه?
ممنونم ??
ali mtr
۱ شهریور ۱۳۹۶ولی ای کاش از گیربکس دو کلاچه استفاده میکردند چون لانچ بهتری داره و به کمک فنر ها موقع شروع فشار نمیاره
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
چقدر خوبه این ماشین ???
خوب چیه ؟!؟! ، بی نظیره !!! عشقه ! ???
M5 الان 32 ساله که حرف اول و آخر رو در بین ماشین های اسپورت 4 در میزنه.
نسل اول M5 در سال 1985 عرضه شد و 252 اسب بخار قدرت داشت
این نسل از M5 با 600 اسب بخار قدرت ، 750 نیوتن متر گشتاور و 0تا100 در 3/4 ثانیه ، بیشتر از هر زمان دیگه ای به یک سوپراسپرت تمامعیار نزدیک شده.
علی ستوده نیا
۳۱ مرداد ۱۳۹۶تازه این مدت زمان رسیدن به 62 مایل یا 100 کیلومتره. 0 تا 60 مایلش 3.2 ثانیه هست؛ یعنی لامبورگینی اوراکان!!!!…
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
با احترام به شما دوست گل ولی تا جایی که من میدونم و همین الان دوباره چک کردم ۰ تا ۶۰ هوراکان ۲/۵ و ۰ تا ۶۲ در ۲/۶۵ ثانیه هست.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ مرداد ۱۳۹۶مجید من نمیفهمم هدفت چیه؟ چرا انقد اطلاعات غلط میدی؟ جالب اینجاس لایکت کردن! شتاب 0تا 100اوراکان 3.2ثانیه هس، اون عددارو از کجا درآوردی؟ یه کوچولو خجالت بکش .
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز اونایی که کامنت منو لایک کردن بدون شک سطح اطلاعتشون از شما خیلی بالاتر بوده !!!
لینک تمام مشخصات اوراکان در سایت fastestlaps هست. در این سایت 0 تا 100 رو نوشته 2/8 ثانیه که با 3/2 شما یه دنیا فاصله داره !
بیشتر هم حوصله و وقت ندارم.
خودتون بخونید
فعلا …. .
Top speed 328 kph (204 mph)
0 – 40 kph 1.0 s
0 – 50 kph 1.1 s
0 – 60 kph 1.5 s
0 – 70 kph 1.8 s
0 – 80 kph 2.0 s
0 – 90 kph 2.4 s
0 – 100 kph 2.8 s
0 – 120 kph 3.6 s
0 – 130 kph 3.9 s
0 – 140 kph 4.6 s
0 – 150 kph 5.1 s
0 – 160 kph 5.8 s
0 – 180 kph 6.4 s
0 – 200 kph 9.0 s
0 – 250 kph 15.6 s
0 – 300 kph 27.6 s
0 – 40 mph 1.5 s
0 – 60 mph 2.5 s
0 – 70 mph 3.1 s
0 – 90 mph 4.7 s
0 – 100 mph 5.7 s
0 – 120 mph 8.1 s
0 – 130 mph 9.5 s
0 – 140 mph 11.2 s
0 – 150 mph 13.3 s
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
بازم میگم کسایی که لایک کردن حتما سواد و اطلاعات بیشتری از شما داشتن.
مشخصات کامل اوراکان شامل شتاب 2/5 ثانیه ای در بسیاری سایت ها و مجلات معتبر هست. خودت زحمت مراجعه و مطالعه رو بکش. بیشتر هم من وقت تدارم توضیح بدم. فعلا.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ شهریور ۱۳۹۶مجید من حوصله ندارم باهات بحث کنم!!! یه کوچولو خجالت بد نیست! اون سایتی ک اسمشو نوشتی تنها سایتیه ک شتاب 0تاصد اوراکانو زیر3ثانیه نوشته ک احتمالا اشتباه نوشته. خود سایت لامبورگینی و سایت های معتبر دیگه شتابشو 3.2نوشته! وااقعا متاسفم برا اونایی ک بهم دیس دادن ! مثلا این یه سایت تخصصی خودرویی هس!
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶طبیعیه که تو شتابگیری توسط رانندههای مختلف، زمانهای متفاوتی ببینیم اما خود لامبورگینی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ رو ۳.۲ ثانیه اعلام کرده که قطعا معتبرترین رقمه.
Amir
۱ شهریور ۱۳۹۶.
فرشاد ، رفیق
اعدادی که من گفتم همش در سایت های رسمی هست ، لاکبورگینی همیشه اعداد شتاب رو کمی بیشتر از حالت عادی اعلام میکنه.
این دوستمون بنتلی نباید بیاد بگه ” خجالت بکش ” ، ” اعداد رو از کجا درآوردی ” و “هدفت چیه ” .
این طرز صحبت کردن درست نیست ، حتی اگر من اعداد غلط میدادم. اول اید بپرسیم اعداد رو از کجا آوردی و بعد اگر دیدیم طرف برای حرفش منبع درستی نداره بهش حمله کنیم و بگیم دروغ میگی. ایشون از همان اول میگه شما دروغ میگی.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ شهریور ۱۳۹۶«مشخصات کامل اوراکان شامل شتاب 2/5 ثانیه ای در بسیاری سایت ها و مجلات معتبر هست. »
مجید اگه وااقعا راست میگی سه تا لینک برا حرفی که زدی بذار…شتاب 2.5ثانیه؟!!!
Amir
۱ شهریور ۱۳۹۶.
درگ شماره ی 6 موتورترند
آئودی آر8 نسخه ی ضعیف تر لامبورگینی اوراکان : 0 تا 100 در 2/6
سایت fastestlaps
درگ تواکسپرس بین 911 توربو اس و آر8 ؛ 0 تا 100 در 2/7
ویکی پدیا ، صفحه ی اوراکان
کارانددرایور تست اوراکان 2015 : 2/5 ثانیه
سایت horsepower rankings دات کام : 2/5 ثانیه
7 تا سایت و تست برات اسم بردم ، این بحث رو همینجا تموم کنید چون بیشتر دیگه وقت ندارم که در این صفحه حروم کنم.
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶داداش من نمیگم دروغ میگی، اما مهمترینش زمان اعلام شده توسط کارخونست، وگرنه همین M5 از کجا معلوم که تو تست مجلات، رکوردی بهتر از ۳.۴ نزنه؟
شایان
۳۱ مرداد ۱۳۹۶جز معدود ماشینای آلمانی هستش که عاشقشم
Behnam.xan
۳۱ مرداد ۱۳۹۶My love??
❤King❤
پارسا ss
۳۱ مرداد ۱۳۹۶به نظر من بهتربن سدان تاریخه!!!! اعودی rs7 و e63 جلوش زانو میزنن!!!!!! نظر شما چیه درباره ی بهترین سدان تاریخ؟؟؟؟ راستی منظور از هایپرسدان چیه؟؟؟ این که بهترین هابپرسدان جهانه
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶آئودی RS7 رقیب مستقیم CLS 63 و M6 گرنکوپه به حساب میاد، نه E63 و M5 ، اما خیلی جاها با هم مقایسشون میکنن چون آئودی سدانی نداره که مستقیما روبهروی E63 و M5 قرار بگیره (تو نسخه استیشن، با RS6 مقایسه میشن، S6 سدان هم به طور فاحش ضعیفتر از دو محصول ذکر شدست)
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
تا وقتی نسل جدید RS7 نیاد نمیشه مقایسه کرد.
ثانیا ارباب حلقه ها جلوی هیچ ماشینی زانو نمیزنه !
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶نسل جدید RS7 هم که بیاد، باید جلو نسل جدید CLS 63 s قرار بگیره، کلا یه لول بالاتراز رقابت پرچمدارای سری پنج و E کلاس.
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶بازم میگم جگوار پراجکت 8 هم نابود کننده ی مرسدس بنز E63 s هستش هم بامو M5.
دقت کنید که جگوار با 700 نیوتن متر گشتاور شتابش از هر دوی این ها بهتره فقط 3.3 ثانیه.
سرعتشم بالای 320 تا.
قیمت بالاش هم کاملا قابل قبوله.
تولید محدود(300 تا)
دست ساز
قدرتمندترین محصول جاده ای جگوار.
صدای جادویی 8سیلندر سوپرشارژر??
و کلی ویژگی استثنایی دیگه که پراجکت 8 رو بهترین و قدرتمندترین سدان جهان کرده.و فعلا بی رقیبه.
شدیدا منتظر دوئل بین این سه تا هستمم☺
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶امیدوارم به زودی شاهد یه رقابت اساسی بین E63 S، M5 و XE SV Project 8 باشیم؛ شدیدا جذاب خواهد بود.
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
وقتی تولیدش اینقدر محدوده و محصول جگواره این یعنی یقینا در حالت خیلی خوشبینانه قیمتش حداقل بالای 200/000 تاست و به نظر من اصلا ارزش خرید با 200/000 تا یا بالاتر رو نداره
مشخصاتش هم هنوز قطعی نیست و به قول فرشاد عزیز ممکنه جگوار پیاز داغش رو زیاد کرده باشه !
با 200/000 تا پورشه 911 توربو اس خرید و کل محصولات جگوار رو کرد تو گونی !
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اینجا تاپیک ب ام و هستش و یه خودروی آلمانی پس طبیعیه که من بیام یک ماشین انگلیسی رو بهتر بدونم دیسلایک هام خیلی میشه.
به هر حال……
مشخصاتش مطمئن باش همونه که گفته.
و یقینا اگه شتابش کمتر از 3.3 ثانیه نباشه بیشتر هم نیست.
و به جای ارائه نظرات ((اورانوسی)) پیشنهاد میکنم برید و کامل مشخصاتشو بخونید.
چرا حرف تو دهن مردم میزاری
کجا فرشاد گفته جگوار پیاز داغشو زیاد کرده که ما نمیبینیم؟؟؟؟!!!!!
پورشه 911 توربو اس اصلا چه ربطی داره برادر من به این؟؟؟!!!!((دیدی آخرشم اعتراف کردی که جگوار یه سوپر اسپرت ساخته نه یه سدان چهار درب?))
محصولات پورشه رو فعلا مک لارن کرده تو گونی.?
یه درگ 15 ثانیه ای بین 911 و 570 هست برو ببین.
پس جگوار ارزش خرید نداره؟؟
که اینطور??
منتظر دیسلایک های مهربونتون هستم.
جگوار پراجکت 8 نقطه اوج سدان های عملکردی دنیاس.و قاتل سدان های آلمانی.?????((جگوار با یک تیر چهار نشون آلمانی زده))
البته دوستان من توهین نمیکنما کلا خیلی شوخم ناراحت نشین از حرفام??
Amir Machine
۳۱ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز پهلوان مک لارن(مک دانیال)
من نه قصد طرفداری از M5 رو دارم نه جگوار پروجکت 8 رو اما جگوار XE اصلاً تو کلاس M5 نیست که باهم مقایسهشون میکنی.
جگوار XE پروجکت 8 تو کلاس ماشینهای لوکس کامپکته و رقیب مرسدس بنز C63 AMG و بامو M3 محسوب میشه.
جگوار XF همکلاس و رقیب بامو سری 5 و مرسدس E کلاسه.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ مرداد ۱۳۹۶مجید جان دانیال با کلاس های خودرویی آشنا هس ،حرفی که زده فقط از سر علاقه به خودروهای انگلیسی بوده . درضمن وقتی مینویسی المکلارن فک نکن خیلی با نمکی .ما با این حرکتا ناراحت نمیشیم!
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اصلاح میکنم.
منظورم درگ 570 بود با GT3RS.
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶داداشم چرا اینقدر جلو Project 8 جبهه میگیری؟ درسته که قیمتش بالاست و از ۱۹۲ هزار دلار شروع میشه اما این یه سدان خیلی خاص و رده بالاست، چه دلیلی داره کسی که عاشق این سبک ماشینه، خودشو با ۹۱۱ ارضا کنه؟؟؟؟؟ مثل این میمونه که شما بگی چون فلان ساندویچ گرونه، پس ارزش خرید پیتزا بیشتره. از طرفیم مشکل خیلیا اینه که امثال جگوار رو خودروساز درجه یک به حساب نمیارن، در حالی که اگر بخوان، میتونن برای هر خودروساز محبوبتر و مشهورتری کری بخونن. شما اگر قصدت تو گونی کردن Project 8 هست، یه محصول هم کلاس و هم رده براش بیار، نه ۹۱۱ که زمین تا آسمون باهاش فرق داره.
Amir
۱ شهریور ۱۳۹۶.
فرشاد جان project 8 اولا که اصلا هم کلاس این 2 تا نیست.
ثانیا نظر شخصی من اینه که ماشین بینظیری نیست.
فرشاد جان قیمت پایه ی این ماشین 35000 دلاره
بعد اومدن یه نسخه ی 180/000 دلاری با موتور 5 لیتری وی8 سوپراشارژر لزش ساختن.
بذار یه مثال برات بزنم ، فرض کن بنز دیوانه بشه و بیاد ماشین ارزونی مثل CLA ( با همه ی کاستی ها و نقطه ضعف هاش ) رو یه مدل AMG خاص براش بزنه با موتور V12 بای توربو که 1000NM گشتاور و 600HP قدرت داشته باشه و قیمتش بشه 200/000 دلار. شما حاضری برای CLA حدود 200/000 دلار بدی ؟
دِ نیستی دیگه !
همه ترجیح میدن 200/000 دلار رو واسه ماشینی بدن که از اول یک سوپراسپرت آفریده شده باشه.
راستش این نظر من در مورد Project 8 بود ، بعدشم دانیال عزیز آمده میگه پروژکت8 نابود کننده ی بنز و BMW M5 ، کسی که عاشق M5 باشه ( خودم ) یه ذره بهش بَر میخوره دیگه ???
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶صبله میدونم هم کلاس نیستن، صرفا چون از نظر توان خروجی نزدیک به هم هستن، دلم خواست مقایسه بشن با هم. داداش درسته که خود XE معمولی قیمتش به مراتب پایینتره اما اینو در نظر بگیر که این نسخه صرفا یه بر پایه XE ساخته شده و همه جوره از ظاهر و شاسی بگیر تا موتور و گیربکس و سیستم تعلیق و. . . تغییر کرده و تقویت شده شده، که وقتیم برچسب تولید محدود روش میخوره، طبیعیه قیمتش اینقدر بره بالا، البته قبول دارم میشد کمی ارزونتر فروختش.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ مرداد ۱۳۹۶دانیال جان تعداد دیس لایکات عجیب زیاده! البته اون چن تا انسان های حقیقی هم که دیس دادن بهت مثه همونایی هستن که شتاب غلط اوراکانو لایک میکنن!!!
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶بنتلی جان(علی)
ممنون که هوای منو داری.
حقیقتش اینه که زیاد کلاس شناس خوبی نیستم.(تو یه پست جدا مفصل میگم چون ترسه اینو ندارم که نقاط ضعفمو بگم)
ممکنه چیزای سخت رو خوب بفهمم و ته هرچیرو درارم.
ولی تو بخش کلاس های خودور مشکل دارم.
حقیقتش اینه که زیاد برام مهم نیس.چی مال کدوم کلاسه.علاقه ای هم ندارم برم تحقیق کنم یا یاد بگیرم.
البته افتضاح نیستم ولی خوب هم نیستم تو این زمینه.
دیسلایک هم زیاد مهم نیس.من همیشه حرفمو زدم حالا میخوان 200 تا لایک یا دیسلایک بدن به من ربط نداره.اصلا هم ارزش نداره.
در ضمن بزار مک لارن هم مسخره کنه این امیر جان زیاد مهم نیست.
من فقط منتظر دوئل 720s هستم تا رکوردهای شگفت انگیز مک لارن رو برای همه بگم.
مک لارن کجا و…….
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶خیلی باحالی امیر خوشم میاد ازت??
یه جا میگی اون رینگ های فیبرکربنی پورشه ارزش بالایی برای خرید داره و فلان و…..میای یک میلیون خط نظر مریخی میدی برای دفاع.
اینجا جگوار ارزش خرید بالایی نداره.
دمت گرم …..
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز شما هنوز کلاس بندی ماشین ها رو خوب نمیشناسید و جگوار XE رو هم کلاس بامو سری ۵ میدونید !!!!?
فعلا که جگوار گفته قیمت پروژه۸ برابر ۱۴۹۰۰۰ یورو ( ۱۸۰ هزار دلار ) خواهد بود که خیلی خیلی بالاتر از تمام رقیبانش هست.
در حالی که XE استاندارد فقط ۳۵۰۰۰ دلاره و یک ماشین کاملا معمولی هستش.
کدوم آدم عاقلی میاد ۶ برابر پول یک ماشین معمولی و ارزون رو واسه نسخه ی تیون شدش میده که هر روز تو خیابون ببینتش؟؟؟
۱۸۰۰۰۰ دلار رو میدم واسه ماشینی که از اول یک سوپراسپرت متولد شده باشه و شخصیت یک سوپراسپرت رو داشته باشه ، مثل آئودی R8 ، آکورا NSX ، نیسانGTR و یا پورشه ۹۱۱ توربو.
رقبای جگوار XE پروژکت ۸ ( ۱۸۰ هزار دلار!!! ) آلفا رومئو جیولیا کوادریفولیو ( ۷۳ هزار دلار!!!) ، بنز سی۶۳ اس ( ۷۵ هزار دلار!!!) و بامو سری ۳ ( ۷۰ هزار دلار!!!) هستند.
حالا آلفا مثلا شتابش ۳/۶ ثانیست. عاقلانست واسه 30 صدم ثانیه شتاب کمتر بیای 100 هزار دلار (قیمت یک سوپراسپرت ) رو واسه جگوارXE بدی؟ معلومه که نه.
.
ثانیا اون قضیه ی رینگ که یک آپشن هست با یه ماشین کامل فرق میکنه ، از طرفی اونجا فورد با پورشه مقایسه شد که هیچ ربطی به هم ندارن و اینجا جگوار با بنز و بامو …
پورشه ، لامبورگینی، أَلْمَکلارِن و فراری برند های تاپ و خاص هستند و با فورد فرق میکنن.
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶امیر جون راستشو بخوای نه خیلی کلاس شناس خوبی نیستم.
البته میدونم ام3 رقیب پراجکت 8 حساب میشه.
چون جاش خالیه گفتم.
بعدشم اگه اون المکلارن هستش
پس حتما لامبورگینی هم ال لامبوقگینی((به زبان آلمانی عربی))
میگم مطالعه نداری همینه دیگه?
باز خوبه من اعتراف میکنم که کلاس شناس خوبی نیستم ولی شما هی فقط شتاب جگوار رو میگی یه بار دیگه برو مشخصات جگوار رو بخون از سایت های مختلف بعدش بیا بگو ارزش نداره.
هعی روزگار……???
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶امیر جان چون اینجا خیلی از دوستان هوات رو دارن، دلیل نمیشه آقا دانیال رو صرفا به خاطر آشنا نبودن با کلاسبندی خودروها مسخره کنی ? منی که چندین سال نویسنده مجله و سایت بودم و انواع و اقسام خودروها رو تست و بررسی کردم، هنوز اطلاعاتم ناقصه، چرا توقع داری همه علامه باشن؟ به جای تیکه انداختن، اطلاعاتت رو مثل امثال علی آقا در اختیار دوستان قرار بده. ❤ عزیزی
Amir
۱ شهریور ۱۳۹۶.
فرشاد جان من و دانیال دوستای صمیمی هستیم و دانیال جزو بهترین رفیقای من در پداله.
ما با هم بحث میکنیم اما هرگز ناراحتی و کدورتی بین ما پیش نمیاد.
cls
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اسمه E class که میاد مو به تنه ادم سیخ میشه
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶E 63 s AMG با چاشنی راکت برابوس، میتونه هر خودرویی رو به راحتی هدف بگیره؛ شدیدا منتظرشم ??❤?
شاهین یزدین
۳۱ مرداد ۱۳۹۶آخ آخ چه کرد بی ام و….اصلا همه چیش به کنار (طبعا همه می دونیم بی ام و یکی از بهترین هاست)رنگ ادیشن اول رو ببین اخه
MehdiTurbo
۳۱ مرداد ۱۳۹۶رنگ زرشکی ماتش خیلی خاصه ???
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶درسته که جذابترین رنگ بامو آبیه، اما اینبار رنگ زرشکی ماتش میتونست صفحه اول سایت رو متنوعتر کنه چون هممون بارها عکس انواع بامو رو با رنگ آبی دیده بودیم?
sevlan
۳۱ مرداد ۱۳۹۶از وقتی ریچارد هموند تو یکی از قسمت های تاپ گیر که E63وکامارو SS رو تست میکرد و تعبیر«صداش مثل صدای یه گاو نر زخمی تو میدون گاوبازیه »رو درباره E63بکار برد ،عاشق E63 شدم و به M۵ترجیحش میدم ،چکار کنم E63 عشقمه ،عشق ،تبریک میگم بطرفدارای M5واقعاَخوشگل و مهیب شده!!!???
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ مرداد ۱۳۹۶خودروی فوق العاده ای هس…نمیشه ازش ایراد گرفت.خیلی لذت بردم.
kazem
۳۱ مرداد ۱۳۹۶به همه e63s بازا تسلیت میگم
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶فعلا که E63 S لااقل روی کاغذ هیچ نقطه ضعفی نسبت به M5 نداره و احتمال زیاد با توجه به گشتاور خیلی بیشترش، وحشیتره، شتاب ثانویش بهتره، حداکثر سرعتش بالاتره (بدون محدود کننده دوم) و البته کابینشم به مراتب شیکتره.
سامان
۱ شهریور ۱۳۹۶.
دوستانی که دیس میدید می تونم بپرسم کدوم مشخصه بی ام و بر بنز می چربه ؟؟