بامو با معرفی مدل جدید M35i، خانوادهٔ کراساوور X2 را گسترش داده است. این مدل جدید به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئینپاور توربو مجهز شده که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به همین دلیل، بامو این ماشین را قدرتمندترین کراساوور کوپهٔ کامپکت میداند. در M35i نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند و خودرو را ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند.
اما ارتقاءهای عملکردی X2 M35i صرفاً به پیشرانهٔ آن محدود نمیشود زیرا بامو آنرا به سیستم تعلیق تطبیقی M Sport و دیفرانسیل جلوی M Sport هم مجهز کرده است. این دیفرانسیل میزان از دست رفتن کشش در چرخهای جلو را کاهش میدهد. علاوه بر این، X2 M35i به سیستم ترمز M Sport هم مجهز شده که دارای دیسکهای فولادی ۱۷ و ۱۸ اینچی و کالیپرهایی به رنگ آبی تاریک است. همچنین اکسل عقب این مدل نیز بازطراحی شده و سیستم فرمان M Sport هم برای آن در نظر گرفته شده که وعدهٔ ارائهٔ احساس هدایت دقیقی را داده است.
غیر از تغییرات فنی و عملکردی، X2 M35i در ظاهر هم تغییراتی را تجربه کرده است بهگونهای که با ورودیهای هوای بزرگتر و تریم خاکستری، نمای جلویی آن تهاجمیتر شده است. علاوه بر این، این کراساوور اسپرت از قاب خاکستری آینههای جانبی، اسپویلر منحصربهفرد عقب و رینگهای آلیاژی سبکوزن ۱۹ اینچی هم برخوردار شده است.
تغییرات و ارتقاءهای X2 M35i در کابین آنهم ادامه پیدا کرده است و در آن غربیلک فرمان اسپرت پوشیده با چرم و پلیتهای روی درها با نشان M35i به چشم میخورد. همچنین خریداران میتوانند صندلیهای اسپرت M را هم سفارش دهند. علاوه بر این، امکان سفارش نمایشگر سربالای رنگی، شارژ بیسیم گوشی و کارپلی اپل هم وجود دارد. از لحاظ ایمنی هم به گفتهٔ بامو، این خودرو با مجموعهای از سیستمهای کمکراننده همچون سیستم کمک پارک ارائه میگردد. تولید بامو M35i از ماه نوامبر امسال برای بازار ایالاتمتحده آغاز خواهد شد درحالیکه اروپاییها برای خرید آن باید تا ماه مارس سال آینده صبر کنند.
ایمان
۱۷ شهریور ۱۳۹۷BMW این ماشین را قدرتمندترین کراس اوور کوپه کامپکت می داند که واقعاً برازندشه چون M_Power دست نوازشی کشیده روش تا خاص تر جلوه کنه
???? BMW ????
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۷گذاشتن لوگو روی ستون c مخصوصا شاسی بلندها جذابه
یه جور خاصشون میکنه
یه کمپانی های دیگه هم این کارو میکنن مثل مازراتی
اما از عقب که نگاه میکنی تجمع لوگو میشه
مثل لباسی که همه جا مارکشو چسبوندن
.
شاید بهتر باشه وقتی روی ستون های کناری هم لوگو رو میچسبونن، روی درعقب از حروف تنها استفاده کنن یا اسم مدل یا اسم برند،
مثل حروف خطی عبارت سوناتا روی درب عقبش
ضمنا x2 همه چیزش فوق العاده است
پرستیژ، طراحی، کارایی، ارزش برند،قیمت(به نسبت ارزش)…
و خصوصا قابلیت تیونینگ بالا
ای کاش در ایران بود
ای کاش در دسترس من و ما بود
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۷اوف x2m هم بیاد دیگه چی بشه
ماشالله خیلی خوشگله پیشرانشم خوبه ، برای ایران هم خوبه البته با نرخ قبل نه الان که بیاد میدنش بالای 1 میلیاردز
مهدی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ازوقتیx5جدید اومده هیچ suvدیگه ای به چشمم نمیاد.همیشه عاشقx6mبودم ولی ازوقتی x5جدید اومده دلم روسخت گرفته.بی صبرانه منتظرمx6mوx5mبیان چون میدونم خیره کننده خواهند بود.
mahdy
۱۷ شهریور ۱۳۹۷؟؟؟ چه ربطی به ایکس 2 داشت؟
mehran911
۱۷ شهریور ۱۳۹۷مهدی عزیز
دیروز قرار شد که من دلیل این جمله که گفتم
((( این که میگی ساختار جعبه ای پشت ماشین دافورس رو کاهش میده هم صحیحه و هم غلط)))
رو بگم
ببین دلیل این موضوع بر می گرده به ساختار ماشین و سیاست تولید اون
ببین شاید عجیب به نظر برسه اما مدل هایی مثل Ford GT40 ویا Ferrari 250 GT SWB Breadvan و Ferrari Dino و Ferrari 250 GTO ازاین طراحی استفاده کردن و موفقترین خودروهای مسابقه ای زمان خودشون بودن
.
برای اون آئودی الکتریکی کاهش درگ قطعا مهم تر از افزایش دانفورس خواهد بود اون آئودی بنابر فلسفه ساختش قرار نیست رکورد نوربرگرینگ بزنه
آئودی با همون طراحی به دانفورس مورد نیازش دست پیدا میکنه
.
ی نکته دیگه هم بگم اینکه دیدم خیلی اوقات ضریب درگ مثلا مرسدس A کلاس رو مثلا با شیرو ن مقایسه میکنی
ببین رفیق این کاملا اشتباهه
تمام خودروساز ها تحت هر شرایطی و در تمام تولیداتشون سعی میکنن درگ رو کاهش بدن چه خودرویی مثل لافراری با ضریب درگ ۰.۳۰ و چه پریوس با 0.25
اما دلیل اینکه پریوس در این زمینه برتر از اکثر سوپر اسپرت هاست چیزی نیست به نام دانفورس
لافراری بر اساس سیاست خاص تولیدش نیاز به زدن رکورد در پیست داره پس مجبوره بر خلاف پریوس دانفورس رو افزایش بده و افزایش دانفورس نا خو آگاه و بصورت اجتناب ناپذیر باعث افزایش مقاومت هوا یعنی درگ خواهد شد
خودروهای فرمول یک با اون سطح از تکنولوژی بسته به نوع پیست و اهمیت دانفورس در این کلاس ، ضریب درگی بین ۰.۷ تا ۱.۱ دارن یعنی ضریب درگ ماشین های فرمول خیلی خیلی داغون تر از خودروهای جاده هستش
به این جمله دقت کن ببین شما بنا به نیازتون هر چه دانفورس رو بالا ببری خواه ناخواه ضریب درگتون افزایش پیدا میکنه این وسط هنر مهندسی اینجاست که دانفورس رو جوری افزایش بدی که درگ به کمترین میزان ممکن افزایش پیدا کنه
.
پس نباید پورشه ۹۱۸ رو بخاطر ضریب درگ کمترش نسبت به مرسدس کلاس A سرزنش کرد
mahdy
۱۷ شهریور ۱۳۹۷مهران جان بابت توضیحاتت خیلی ممنون ولی یه نکته ای باید بگم :
من ضریب آیرودینامیک تواتارا رو با مرسدس مقایسه کردم که اون نیازی به رکورد پیست نداره فقط به اندازه ای نیاز داره که تو سرعت بالا بال در نیاره دانفورس خودرو های مخصوص پیست خیلی بیشتره نمونش لامبو آونتادور SVJ که انقدر دانفورس داشت تو مسیر صاف نوربرگ رینگ تا 280 بیشتر نتونست سرعت بگیره
پس یا زیادی دانفورس برای تواتارا ایجاد کردن یا این که در ازای دانفورس کافی مقدار بیش از حدی ضریب آیرودینامیک رو بدتر کردن