بی ام و

معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر

فروش حدود نیم میلیون دستگاه از سری ۲ اکتیو تورر از زمان عرضه در سال ۲۰۱۴ تاکنون کافی بود تا ب‌ام‌و را برای ساخت نسل دوم این مینی‌ون کوچک متقاعد کند. این خودرو که قرار است از فوریهٔ آینده در بازار اروپا عرضه شود، طراحی جدید و جسورانه‌ای دارد که مثل بسیاری از دیگر ب‌ام‌وهای این روزها، جنجال‌برانگیز خواهد بود. اصلی‌ترین قسمت در این رابطه، جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگی است که قبلاً به زیبایی دماغهٔ ب‌ام‌وها را تزئین می‌کرد اما حالا به آماج انتقادات تبدیل شده است.

اگر این جلوپنجرهٔ بزرگ اجازه بدهد، چراغ‌های جلوی باریک‌تر و ورودی‌های هوای عمودی در زیر آن‌ها هم کمی جلب‌توجه خواهند کرد! به سمت طرفین خودرو که حرکت کنیم، بدنه‌ای ساده و شیشهٔ جلوی شیب‌دارتری به چشم می‌خورد که این حرکت به عقب خودرو با چراغ‌های باریک‌تر و درب صندوق خوش‌فرم‌تر ختم می‌شود. اکتیو تورر جدید به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمونه‌های ۱۹ اینچی هم وجود خواهد داشت. این خودرو در دو نسخهٔ Luxury Line و M Sport ارائه می‌شود که دومی با سپرهای تهاجمی‌تر به‌راحتی قابل‌تشخیص خواهد بود.

داخل نسل جدید اکتیو تورر اما کمتر بحث‌برانگیز خواهد بود زیرا از طراحی مدرن و متریال باکیفیتی برخوردار است. اصلی‌ترین ویژگی اینجا نمایشگر منحنی جدیدی مشابه مدل الکتریکی iX است. این نمایشگر شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۷ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی می‌شود. این نمایشگر سیستم‌عامل ۸ ب‌ام‌و را ارائه می‌کند و از دستیار هوشمند و همین‌طور اینترنت 5G برخوردار است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی سری ۲ اکتیو تورر جدید هم می‌توان به زیر آرنجی شناور با پانل دکمه‌های یکپارچه و شیفتر دندهٔ ساده، غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، چهار پورت USB-C و صندلی‌های جدید با روکش چرمی اشاره کرد. در یک مینی‌ون اما جاداری کابین بیشتر اهمیت دارد و به همین دلیل، صندلی‌های عقب اکتیو تورر تا ۱۳۰ میلی‌متر قابلیت جابجایی دارند. علاوه بر این، حجم صندوق بار با ۹۰ لیتر افزایش به ۴۷۰ لیتر رسیده و اگر این هم کافی نباشد می‌توان با تا کردن صندلی‌های عقب ظرفیت بار را تا ۱۴۵۵ لیتر افزایش داد.

نسل جدید سری ۲ اکتیو تورر در ابتدا با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که دوتا بنزینی و یکی دیزلی هستند. مدل پایه 218i با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی توربو است که ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل ظرف ۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل بنزینی بعدی یعنی 220i هم از نسخهٔ قوی‌تری از همین موتور با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و زمان صفرتاصد خود را به ۸.۱ ثانیه می‌رساند.

قوی‌ترین نسخهٔ بنزینی این خودرو اما 223i نام داشته و به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این مدل ظرف ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ و درنهایت تنها عضو دیزلی این جمع هم 218d با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۸.۸ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

همهٔ این موتورها به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شوند اما مدل‌های 220i و 223i در گیربکس خود یک موتور الکتریکی یکپارچه دارند که به‌طور موقت می‌تواند تا ۱۹ اسب بخار به قدرت پیشرانهٔ بنزینی اضافه کند. در تابستان آینده نیز ب‌ام‌و دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی برای اکتیو تورر ارائه خواهد کرد. هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی مجهز خواهند بود که نیروی خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و یک موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.

مجموع خروجی این سیستم در نسخهٔ ضعیف‌تر ۲۴۵ اسب بخار و در نسخهٔ قوی‌تر ۳۲۶ اسب بخار قدرت خواهد بود. این دو مدل هیبریدی همچنین به باطری‌های ۱۴.۹ کیلووات ساعتی هم مجهز خواهند بود که طبق معیارهای WLTP تا ۸۰ کیلومتر برد تمام الکتریکی را فراهم خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    مثل اینه یه ادم سوراخ های بینیش هم اندازه چشماش باشه😅🤣

    موافقم 13
    مخالفم 6
  2. Karl Benz

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    واقعا خوب و زیباست
    راستی کی اینترنت 5G داره؟

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ایلان ماکس داره!🤣

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Audi rs e_tron gt

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      من جای الیور زیپس بودم با این وضع طراحی این ماشین را اخراج می کردم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. 1

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    نمیشه گفت که پسرفت شده قطعا پیشرفت بوده اما در زمینه طراحی نیاز به زمان داره که بهش عادت کرد وگرنه اون زمانی که s کلاس جدید اومده بود تا 1 ماه اول همه ساز مخالف می زدیم بعدش عادت کردیم

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      من فعلا عادت نکردم…

  4. AMANTE

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    مدل X7 رو بگیری فشرده کنی میشه این اما در کل ماشین زیبایی هست.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  5. احمدرضا

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خدایا خودت ب ام و رو به راه راست برگردون

    موافقم 8
    مخالفم 4
  6. علی آقا

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (583 ديدگاه)

    یاد مرسدس بنز A کلاس قدیمی افتادم.

  7. Reza Waffen SS

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    یعنی سایر طرفدارام از این نسخه ها خوششون نمیاد یا فقط ما ایرانیا هستیم که همچین سلیقه ای داریم؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      شما برو سایتای خارجی رو هم نگاه بنداز همین یوتیوب رو هم همینطور ببین چه خبره! خیلیا دوست ندارن این وضع طراحی رو…

      موافقم 2
      مخالفم 2
  8. amir

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی

    موافقم 4
    مخالفم 5
  9. MAHDI

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسبت به قبل طراحی جذاب تری داره مخصوصا نسخه سفید رنگ. کابینش واقعا جذابه
    اما درکل هیچوقت از این کلاس خوشم نیومده

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. Ardy

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خیلی خوب شده جزییات طراحیش به خصوص داخل کابین بیشتره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. حسین دهمرد

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    عجیبه. سلیقه ی اروپاییها رو درک نمیکنم. این الان مینی ونه؟ چرا انقدر تناسباتش عجیبه؟

  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ظاهرش رو فقط دوست ندارم دیگه هیچ مشکلی نداره…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    کابینش خیلی خوبه ، طراحی بیرونشم بجز جلوپنجره خوبه

  14. AMG GT R

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    کابینش خیلی خوب و مدرن هست

  15. Bilbo

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    شما فقط نسل قبل و اون فیس عجیب و غریب رو ببینید و بعد قائل میشید به اینکه این نسل فعلی یه پیشرفت واقعی تو بحث طراحی. اگه یکم جلو پنجرش بهتر طراحی میشد(نه لزوما کوچیکتر) به راحتی بهش میگفتم زیباست

  16. محمد مختاری آذر

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خیلی هم بد نیست ولی خیلی جای کاز داره تا کاملا ایده آل به نظر برسه

  17. mm.y@rlou

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    من باشم همه طراح های bmw رو اخراج میکنم دارن کار خونه رو به نابودی میکشن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. - A M I R -

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    با وجود جلوپنجره بزرگ طراحی متناسبی داره، این جلوپنجره رو این کلاس به مراتب بیشتر میشینه تا روی کلاس هاچ بک یا کوپه.
    خطوط طراحی به نسبت ساده و چشم نوازن و برعکس سری دو کوپه جدید نماهای مختلف ماشین باهم هماهنگی دارن!
    کابینشم که کاملا برازنده این کلاسه؛ بدون عناصر اضافی، کاربردی و زیبا.

  19. Sina10

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    اندازه سری ۴ بد نیست واقعا
    امیدوارم نسخه M اسپرت هم داشته باشه
    ماشین جالبیه

  20. رامتین

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    طراحیش بد نیست. نسخه 223 ارزش خرید بیشتری داره و به نسبت چالاک هست.

  21. یوسف

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (746 ديدگاه)

    راستش من از کلیت طراحیش خوشم اومد. اگر جلوپنجره کمی کوچکتر بود عالی تر هم میشد. بقیه اجزای بدنه و کابین خیلی شیک و مدرن شده به ویژه رنگ آبی خیلی جذابه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا