بامو سری ۳ کمی از درخشش اولیهی خود را از دست داده است. این پادشاه اسبق کلاس سدان های اسپورت اجرایی آسیبپذیرتر از گذشته شده است. با وجود رقبای جدیدتری چون کادیلاک، جگوار و آلفارومئو، سری ۳ با چالشی تمامعیار روبرو است. خب Road &Track بهترین نسخهی غیر M سری ۳ یعنی 340i را در برابر یکی از قدرتمندترین رقبا یعنی جگوار XE قرار داده است. اینجا خلاصهای از این رویارویی را تقدیم شما عزیزان کردهایم.
در یک طرف رینگ بامو 340i M Sport با پیشرانهی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۲۰ اسب بخار قرار دارد که نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخهای عقب انتقال میدهد. خب پس اساساً با بهترین نسخهی سری ۳ سروکار داریم: پیشرانه ۶ سیلندر خطی؟ بله! دیفرانسیل عقب؟ بله! گیربکس دستی؟ صد در صد!
در طرف دیگر جگوار با مدل XE 35t AWD R-Sport حاضر شده است. این خودرو از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند. این خودرو در حال حاضر سریعترین نسخهی XE در آمریکا بوده و به عنوان تنها خودرویی که توانایی شکست سری ۳ را دارد در نظر گرفته میشود؛ بنابراین واقعاً خودروی خوبی است.
در بحث نمای ظاهری جگوار XE قطعاً خودروی زیباتری است. اگرچه که 340i مخصوصاً با پکیج M Sport خودروی خوشترکیبی است اما جگوار جذابیت بیشتری دارد. کابین این خودرو نیز شکیلتر و زیباتر است و طراحی جالبتر و از نظر بصری مرغوبتری دارد. هرچند، کابین بامو ارگونومیکتر بوده و تکنولوژی و مواد بکار رفتهی بهتری دارد. بامو بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز داشته درحالیکه جگوار استایل ظاهری را ترجیح داده است.
اما مسئلهی مهمتر سواری این دو خودرو است. دربارهی دینامیک رانندگی گیرای جگوار XE جدید حرفهای زیادی زده شده است. این یک سدان اسپورت مهیج با بهترین سیستم فرمان در کلاس خود بوده و واقعاً هندلینگ تیزی دارد. هرچند جگوار XE یک خودروی کاملاً جدید برای این شرکت است بنابراین آرامش دینامیکی خاص 340i را ندارد.
اگرچه جگوار هیجانانگیز و سرگرمکننده بوده اما میتواند کمی عصبی شود. در مقابل 340i هیجانی بوده اما کاملاً استوار و ثابتقدم است. رانندههای R&T هر دو خودرو را به راههای پرپیچوخم زیادی برده و فهمیدهاند که 340i خودروی مطمئنتری است. بامو تیزتر بوده و به لطف دینامیک شاسی فوقالعاده و سیستم تعلیقی که در مسیرهای ناهموار رام عمل میکند به خوبی پیش میرود. در مقابل جگوار تنها هیجانانگیز بوده اما احساس پهنتر بودن داشته و راندن آن در مسیرهای تنگ سخت است. شاسی آن نیز در مسیرهای ناهموار ناراحت شده و باعث دودلی راننده در تحتفشار قرار دادن آن میشود. همین مسیرها را بامو با اعتمادبهنفس و به آسانی طی میکند.
در نهایت بامو 340i برندهی این رویارویی میشود. اگرچه این خودرو استایل جذاب و یا احساس خالص فرمان جگوار را ندارد اما به سادگی در هر چیز دیگری بهتر از جگوار است.
بامو در این کلاس یک کهنه سرباز باتجربه است درحالیکه جگوار یک جوان جویای نام است. درحالیکه جگوار XE یک سدان اسپورت فوقالعاده است که هرکسی آرزوی خریدن آن را دارد اما نیازمند کمی زمان برای رشد و بلوغ است. این تلاشی فوقالعاده بود اما کهنه سرباز بامو هنوز هم فوتوفنهای کافی برای شکست رقبا را دارد.
منبع: roadandtrack
Daniel
۵ دی ۱۳۹۵کهنه سرباز رو گفت یاد کاپیتان آمریکا افتادم.
( سرباز بامو هنوز هم فوتوفنهای کافی برای شکست رقبا را دارد). این جملشو خیلی دوست داشتم.
منتظر نسل بعدشم تا فک تمام حریفاشو مثل همیشه بکوبه و خرد کنه… .
فرشاد سجادیان
۵ دی ۱۳۹۵جگوار XE: لایک
بامو 340i: دیسلایک
BenzSLR
۱۴ خرداد ۱۴۰۰نسل بعدش در حال حاضر از لحاظ قدرت مثل همیشه ولی جلو پنجره…
Bavaria
۵ دی ۱۳۹۵چه برد شیرینی☺
KING 918
۵ دی ۱۳۹۵بی ام و دیگه باید یه سر و سامون به محصولات بده این جمله رو یه بار دیگه بخونید ////
در بحث نمای ظاهری جگوار XE قطعاً خودروی زیباتری است جگوار جذابیت بیشتری داردکابین این خودرو نیز شکیلتر و زیباتر است و طراحی جالبتر و از نظر بصری مرغوبتری دارد…
elemento
۵ دی ۱۳۹۵خودش جوابت رو داده
((هرچند، کابین بامو ارگونومیکتر بوده و تکنولوژی و مواد بکار رفتهی بهتری دارد. بامو بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز داشته درحالیکه جگوار استایل ظاهری را ترجیح داده است.))
KING 918
۵ دی ۱۳۹۵منم از لحاظ ظاهری گفتم باید سر و سامون بده دیگه رفیق ….😉
شایان
۵ دی ۱۳۹۵دیگه چیزی نمونده سری ۳ مثل سری ۵ فیس لیفت براش اراعه بشه.خداییش جفتشون عالی هستن.از یطرف ظاهر دلربای جگوار از ی طرف بی ام و هندلینگ بی نظیرش…
Bavaria
۵ دی ۱۳۹۵سری پنج فیس لیفت نشد
از بیخ و بن عوض شد،از نسل جدید شاسی ماژولار ب ام و استفاده میکنه که وزنشو صد کیلو کاهش داده
موتورشم ک جدیده
حالا چطور بنظر شما اسم این همه تغییرات فیس لیفته، جای تامل داره
شایان
۶ دی ۱۳۹۵دوست عزیز از لحاظ فنی واضح و مبرهنه که ۱۰۰ پله ارتقا داشته…منظور من ظاهر خودرو بود ک نسبت ب اتاق قبلیش خیلی تغیر نکرده
MaWdigH
۵ دی ۱۳۹۵جفتش جفتش
elemento
۵ دی ۱۳۹۵اگرچه جگوار هیجانانگیز و سرگرمکننده بوده اما میتواند کمی عصبی شود. در مقابل 340i هیجانی بوده اما کاملاً استوار و ثابتقدم است. رانندههای R&T هر دو خودرو را به راههای پرپیچوخم زیادی برده و فهمیدهاند که 340i خودروی مطمئنتری است. بامو تیزتر بوده و به لطف دینامیک شاسی فوقالعاده و سیستم تعلیقی که در مسیرهای ناهموار رام عمل میکند به خوبی پیش میرود. در مقابل جگوار تنها هیجانانگیز بوده اما احساس پهنتر بودن داشته و راندن آن در مسیرهای تنگ سخت است. شاسی آن نیز در مسیرهای ناهموار ناراحت شده و باعث دودلی راننده در تحتفشار قرار دادن آن میشود. همین مسیرها را بامو با اعتمادبهنفس و به آسانی طی میکند
.
بامو در این کلاس یک کهنه سرباز باتجربه است درحالیکه جگوار یک جوان جویای نام است. درحالیکه جگوار XE یک سدان اسپورت فوقالعاده است که هرکسی آرزوی خریدن آن را دارد اما نیازمند کمی زمان برای رشد و بلوغ است. این تلاشی فوقالعاده بود اما کهنه سرباز بامو هنوز هم فوتوفنهای کافی برای شکست رقبا را دارد.
.
زیباترین جملات این مقایسه در مورد BMW رو نوشتم
الحق و الانصاف که ب ام و ، سلطان کلاس خودشه.
درود بر خودروسازی آلمان.
امیدوارم یک روز مقایسه ی Audi A4 یا S4 رو هم با جگوار XE ببینم.
elemento
۵ دی ۱۳۹۵خیلی دوست دارم مقایسه ی آئودی A4 یا S4 هم با جگوار XE ببینم.
روزبه
۵ دی ۱۳۹۵ضایع ترین تستی بود که تو عمرم خونده بودم . کل مطلب از جگ تعریف کرد آخرش تو یه جمله گفت بیمر بهتره :|
سیاوش
۵ دی ۱۳۹۵از همه چیز مهم تر هندلینگه اونه که هر روز باهاش کار داری
برامن اولویت همینه بعد چیزای دیگه
رضا
۵ دی ۱۳۹۵آره خب همه صبح به صبح میرن پیست
اون مدیر یا تاجر پولدار هم کاری به کلاس جگوار نداره
فقط هر روووزز با هندلینگ بی ام و سرو کار داره
dice
۵ دی ۱۳۹۵احساس می کنم جگوار جوان پسند تره…
فقط انگلستان
۵ دی ۱۳۹۵اگه قیمت پایه جگوار یکم بیشتر باشه این گرون تر بودن نشون از بهتر بودن نسخه پایه ی جگوار نیست چون قیمت پایینتر بی ام و به این دلیله که پلت فرم مورد استفاده در سری سه در سری چهار هم به کار رفته و قیمت تموم شده و پایه رو کمی پایین تر آورده.
ارش
۵ دی ۱۳۹۵تنها رقیب بی ام و از نظر هندلینگ آلفارو مئو می باشد.
Bavaria
۵ دی ۱۳۹۵بزودی مشخص میشه،منم کنجکاوم
علیرضا
۶ دی ۱۳۹۵طراحی بی ام و کم کم داره پیرمردی میشه متاسفانه همین الان سری پنج جدید و با سری قبلی یا همینطور سری 7 جدید رو با قبلی مقایسه کنید دیگه به زیبایی و اسپرتی قبلش نیست بیشتر سعی کرده با بولد کردن خطوط نمای لوکسش رو افزایش بده طراحی داخلی هم که هیچ حیف این همه مهندسی و داینامیک زیر این پوسته ها نیست؟!!!
شایان
۶ دی ۱۳۹۵دوست عزیز از لحاظ فنی واضح و مبرهنه که ۱۰۰ پله ارتقا داشته…منظور من ظاهر خودرو بود ک نسبت ب اتاق قبلیش خیلی تغیر نکرده
احمد باقری
۶ دی ۱۳۹۵جگوار هم خیلی خوب کار کرده.