از اولین روز تولید بامو سری ۱ کد E81 تاکنون زمان زیادی سپری شده است. این خودرو پاسخ باواریایی ها به آئودی A3 در کلاس هاچبکهای جمعوجور و لوکس بوده است.
البته E81 خیلی جمعوجور بود و حتی برخی افراد آن را خودرویی کوچک میدانستند. این خودرو از سیستم دیفرانسیل عقب سود میبرد و همین موضوع باعث شده بود سری ۱ آن موقع جادارترین گزینه در کلاس خود نباشد. حداقل افراد بالغ نمیتوانستند بهصورت راحت در صندلیهای عقب آن بنشینند.
بامو در نسل دوم سری ۱ هم بینقص عمل نکرد چراکه F20 از نظر فضای کابین هنوز هم پشت سر رقبا قرار داشت و دلیل این کار استفاده از سیستم دیفرانسیل عقب بود. البته برخی مالکان اصلاً به این نکته توجه نداشتند زیرا استفاده از سیستم دیفرانسیل عقب به معنی تولید خودرویی هیجانانگیز و درگیر کننده بود؛ اما همهی خریداران به دنبال تجربهی رانندگی هیجانانگیز از پشت فرمان نیستند و بیشتر به فاکتورهای روزمره توجه نشان میدهند.
اما به نظر میرسد بامو با تولید سومین نسل سری ۱ همهچیز را تغییر داده و خودرویی ساخته که معماری دیفرانسیل جلو دارد و بنابراین کابین آن جادارتر از دو نسل پیشین است. نسل جدید سری ۱ در بخش عقب فضای زانو، فضای سر و فضای شانهی بهتری دارد. فضای شانهی راننده و سرنشین جلو نیز افزایش یافته و محفظه بار این خودرو هماکنون ۲۰ لیتر جادارتر است.
البته ما در اینجا نمیخواهیم فقط به سری ۱ بپردازیم چراکه یک رقیب بزرگ دیگر هم در بازار حضور دارد و آن جدیدترین نسل مرسدس بنز A کلاس میباشد. شایان ذکر است محفظه بار سری ۱ حدود ۱۰ لیتر جادارتر از محفظه بار A کلاس است.
- بامو M135i: پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۳۰۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیهای
- مرسدس بنز A35: پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۳۰۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیهای
بامو سری ۱ جدید از سپتامبر سال جاری وارد بازار اروپا خواهد شد و بنابراین خریداران زمان مناسبی برای تصمیمگیری دربارهی خرید آن و یا انتخاب مرسدس A کلاس خواهند داشت.
منبع: carscoops
علی
۱۲ خرداد ۱۳۹۸رقابت سختیه البته من به بنز رای میدم به خاطر امکانات و طراحیش
MAHDI
۱۲ خرداد ۱۳۹۸هیچکدوم از عکس های هردوماشین زیبایی واقعیشون رو نشون ندادن. تصاویر خیلی خیلی زیباتری ار این خودروها هستش که اونجام جذابیتشون مشخصه.
MAHDI
۱۲ خرداد ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Tuning-M-Performance-Zubehoer-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Tuning-M-Performance-Zubehoer-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Tuning-M-Performance-Zubehoer-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Tuning-M-Performance-Zubehoer-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-M135i-xDrive-F40-Misano-Blau-01.jpg
Amir
۱۲ خرداد ۱۳۹۸به نظر من سری 1 جذاب تره البته a کلاس هم عالیه شکی نیست،میتونیم بگیم این دوتا در حال حاضر بهترین هاچ بک های لوکس هستن
MAHDI
۱۲ خرداد ۱۳۹۸https://carsomemy.s3.amazonaws.com/News/2019%20Mercedes%20A-class%20launch%20malaysia/Mercedes-Benz%20A%20200%201%20%284%29.jpg
https://mm.pinnacledms.com/Image/GetImage.aspx?Width=&Height=0&Type=Used&ImageGuid=3d4389cc-e592-4a2a-b2ad-79342f36b522&BackgroundColour=%23404040&Tolerance=5&Quality=30
https://img.pistonheads.com/Fullsize/-mercedes-benz/-a-class-hatchback/-a180-sport-executive-5dr-auto/-mercedes-benz–a-class-hatchback–a180-sport-executive-5dr-auto-393986904-1.jpg
Infinite
۱۲ خرداد ۱۳۹۸طراحی خارجی بیامو در مجموع بهتر از هاچبک مرسدسبنز هست.
طراحی داخلی مرسدسبنز هم در مجموع بهتر از هاچبک بیامو هست.
امیر
۱۲ خرداد ۱۳۹۸فنیشون ک یکیه تقریبا (گشتاور بیمر بیشتره ولی شتاب مرسدس با وجود گشتاور کمتر بهتره ک نشون میده عملکرد بهتری داره و قطعا همینطوره
طراحی عقب بیمر بهتره ولی طراحی کابین و جلوی بنز بهتره
بنظرم مرسدس دوس داشتنی تره
OMID
۱۲ خرداد ۱۳۹۸من مرسدسو ترجیح می دم
مهزیار
۱۲ خرداد ۱۳۹۸طراحی سری یک افتضاحه… افتضاح.. .به معنای حقیقی کلمه افتضاح
نسل اول کریس بنگل کجا و این کجا…
MAHDI
۱۲ خرداد ۱۳۹۸هردوشون در نوع خودشون جذاب هستن.aکلاس چه در طراحی بیرونی وچه در طراحی داخلی حسی آروم ودوست داشتنی رو داره.وسری یک طراحی اسپرت و طراحی کابینش راننده محور وهیجات انگیز هستش.
البته آئودی S3 ویا RS3 هم رقیب خیلی قدرتمندیه که به سادگی نمیشه از کنارش گذشت.
نوید جهرمی
۱۲ خرداد ۱۳۹۸موافقم. اما به نظرت یکم زنونه نیستن؟ به نظرم بیشتر به درد خانما میخوره تا آقایون.
رامتین
۱۲ خرداد ۱۳۹۸در مجموع من به سری1 رای میدم.
net
۱۲ خرداد ۱۳۹۸طراحی بی ام و قشنگتره
doubt
۱۲ خرداد ۱۳۹۸سلیقه من یکی که قطعا بین این دوتا بنزو انتخاب میکنه. ینی تعریفی که از هاچبک تو ذهنمه با بنز خیلی جوره. روندنش چ حالی میده لامصب!!!!
پارسا
۱۳ خرداد ۱۳۹۸جفتشون درجه یک ولی من به نظرم سری یک یه چیز دیگس تو این نسل ?
نکته جالب این که ای کلاس اوایل که اومد همه گیر دادن به طراحیش ولی مرسدس کارشو بلده تو عادت دادن مردم و تغییر دادن سلیقه ، الان تو متن گفته شد طراحی اصیلتری داره ای کلاس
af.1024
۱۵ خرداد ۱۳۹۸اندک اندک دارم با طراحی A کلاس و CLS ارتباط برقرار میکنم…