بامو M8 کامپتیشن خودرویی نسبتاً عجیب از نظر جایگاه در بازار است زیرا ترکیبی از ارزشهای سنتی یک جی تی لاکچری و کاراکتر اسپورت مورد انتظار از یک پرچمدار بامو M میباشد.
مجله بریتانیایی اتوکار این خودرو را در برابر رقیب گرانتر یعنی بنتلی کانتیننتال GT V8 و مدل ارزانتر پورشه ۹۱۱ کررا 4S قرار داده تا ببیند که آیا بامو توانسته توازن خوبی بین دو خودروی جی تی و اسپورت برقرار کند یا خیر.
M8 کامپتیشن از همان پیشرانه M5 استفاده کرده و تنها تفاوتی که وجود دارد به بدنهای کوتاهتر و قیمت گرانتر مربوط میشود. نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید کرده و این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک بسیار هوشمندی به چرخ ها منتقل میشود.
با این تفاسیر پرفورمنس خط مستقیم M کامپتیشن بسیار خوب است اما این خودرو به عنوان یک کوپه چهار نفره نمیتواند تأثیری روی جنبههای دیگر که خواسته اصلی چنین خریداران چنین خودروهایی است بگذارد. از جمله این خواستهها میتوان به کیفیت سواری، راحتی در مسافتهای طولانی و فضای کابین اشاره کرد. کارشناسان اتوکار از این نظر کمی دلسرد شدهاند.
خودرویی همچون بنتلی کانتیننتال GT بهتر از M8 میتواند در مسافتهای طولانی عمل کند و البته پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی آن نیز پرفورمنس خوبی دارد. قطعاً بامو بهتر از بنتلی از پس پیچها برمیآید و بازخورد زیادی برای راننده دارد اما اگر به دنبال درگیر شدن راننده هستید پس چرا پورشه ۹۱۱ کررا 4S را انتخاب نمیکنید؟!
نسل ۹۹۲ از پورشه ۹۱۱ همچنان اعتبار دنیای خودروهای اسپورت بوده و هم در جاده میدرخشد و هم در پیست و حتی همین نسخه کررا 4S نیز باعث میشود از خودمان بپرسیم چرا باید کسی مدل توربو را انتخاب کند.
متأسفیم بامو! ظاهراً M8 کامپتیشن نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
[دانلود ویدئو]
AMIR
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط 911 4s سلطان خودرو های اسپرت
ferrari_lvr
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر سخته که یکی رو به طور کامل دوست داشته باشی
کنتیننتال لوکس و اشرافی
M8 چیزی میان هردو
911 لذت رانندگی
هر کدومو بیشتر دوست داشته باشی از اون یکی نمیتونی خوشت نیاد…
رامین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹یاد برنامه گرندتور افتادم البته اونجا جای پورشه استون مارتین بود. کلیم از بی ام و ایراد گرفتن.
MAHDI
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اون سه مجری همیشه به ماشین های همدیگه تیکه میندازن.بعدشم اونجا M8 نبود بلکه M850 بود که در خط مستقیم پیروز درگ ها هم شدبا اینه خیلی ضعیف تر از اونا بود.
درضمن رقابت بین M850 و رقبا رو چندین مجله انجام دادن.
رقابت بین پورشه 911 کررا S و مرسدس AMG GT C و ب ام و M850 انجام شده که یه بررسی کامل هستش که بین این 3 خودرو M850 رو انتخاب میکنن.
مجله. CAR SALES دو رقابت بین M850 و 911 کررا S انجام داده که در یک رقابت 911 و در یک رقابت M850 پیروز میشه.
البته رقابت هایی هم هست که 911 پیروز شده. اما بحث سره اینه که M850 جزو کمتر خودروهای بوده که در مقابل 911 کرراS جدیدقرار گرفته و در بعضی هاشون پیروز شده چون کمتر خودرویی تونسته 911 رو شکست بده در بررسی و رقابت ها.
مجله AUTO EXPRESS هم رقابت بین M850 و لکسوس LC500 رو انجام داده که M850 پیروز شد.
رقابتی هم وجود داره بین M850 و مرسدسS560 کوپه و لکسوس LC500 که M850 پیروز رقابت و لکسوس LC500 دوم و S560 با اختلاف کم در جایگاه سوم قرارش دادن.
(( بعدشم همون M850 که میگی سال قبل جایزه فرمان طلایی سال رو گرفت. جایزه خودروی لوکس سال رو گرفت که همگی رو پدال مطالبشون رو گذاشت))
مطلب بالا موضوع اینه که M8 کامپتیشن اون کلاس مشخص خودش رو نداره. بعدشم در پایان این فقط نظر یک مجله است.مجلاتی بودن که همین 911 رو بهترین خودروی سال انتخاب کردن و در مجلاتی در جایگاه آخر بین 12 خودرو.دهها و دهها مجله وجود داره که هرکدوم یه نظر دارن.
رامین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسی اطلاعات منم خودم عاشق بی ام و هستم ولی اگه بخوام تو این کلاس ماشین بخرم قطعا میرم سراغ بنتلی یا استون مارتین.
MAHDI
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مجله auto bible رقابت ب ام و سری8 و مرسدس S کلاس کوپه و لکسوس LC500
https://autobible.euro.cz/srovnavaci-test-bmw-m850i-lexus-lc-500-mercedes-benz-s-560-4matic-kupe/
مجله auto express رقابت M850 و لکسوس LC500
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/8-series/106541/bmw-8-series-vs-lexus-lc
مجله آلمانی mobilegeeks رقابت ب ام و M850 و پورشه 911 کرراS و مرسدس AMG GT C
https://www.mobilegeeks.de/test/porsche-911-amg-gtc-roadster-bmw-m850xi-der-grosse-cabrio-vergleich/amp/
مجله CAR SALES رقابت ب ام و M850 و پورشه 911 کررا S
https://www.carsales.com.au/editorial/details/bmw-m850i-v-porsche-911-2019-comparison-119706/
مجله AUTO WEEK هم رقابت بین M850 و 911 کررا S کروک رو انجام داده بصورت فیلم که اونو راحت پیدا میکنیدتو یوتیوب!!!
(چون یه سری تو پدال عادت دارن همیشه انکار کنن جدای از اسم مجلات خوده رقابت هارو هم فرستادم)
ferrari_lvr
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ممنون بابت اطلاعاتتون?
AMIR
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ببخشید مهدی تو چطور اینا رو میخونی
میشه بهم بگی
سینا BMW
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹داخل گوگل کروم میشه سایتا رو ترجمه کرد، اگر داخل اندروید هستی اکثر مواقع منوی ترجمه میاد (زبان گوشی باید فارسی باشه) اگر هم داخل ویندوز هستی با یک کلیک راست گزینه ی ترجمه میاد.
AMIR
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام مهدی تو چطور این مطالب انگلیسی رو میخونی
لطفا بگو
مانی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹آقای عزیز اون دفعه غیر مستقیم گفتم اینسری رک و پوست کنده میگم
تو مقایسه ی Mercedes-AMG GTC,porsche911 carrera 4s,BMW M850 نگفت کی اول شده و نظرش در مورده هر سه رو گفت
و از خواننده پرسید به نظرت کدوم بهتره
مقایسه series8,lc500,s560 هم BMW و لکزز مشترک اول شدن
در کل مقایسه نزدیکی بود و سلیقه یی
MAHDI
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ب ام و M8 قطعا یه خودروی سوپر اسپرت نیست. در مقابل خیلی سریع تر از مرسدس S63 کوپه و بنتلی کنتیننتال GT و لکسوس LC500 هستش. حتی M850 هم در پیست با اختلاف چندثانیه سریع تر از این 3 رقیبش هست.
خوب در طرف مقابل در نسخه M8 کامپتیشن سواری نرم بنتلی کنتیننتال GT رو هم نخواهد داشت بخاطر نسخه M بودنش.
در مقابل نیم تن هم از پورشه 911 کرراS سنگین تره اما بازم در پیست و خط مستقیم هم سریع تر از پورشه 911 کرراS هستش.
((برای رقیب کنتیننتال و پورشه 911 کررا ب ام و M850 گزینه بهتریه چون هم سواری راحت تر و نرمتری نسبت به M8 داره و هم در زمینه پرفومنس رقیب نزدیک 911 کررا هستش))
ب ام و در نسخه M8 اونقدر این ماشین رو سریع کرده که از کلاس خودش خارج شده. در مقابل با وزن حدود 500 کیلو سنگین تر از خودروهای سوپر اسپرت هستش.البته این مهم نیست که در چه کلاسی قرار میگیره. مهم اینه که یه کوپه سریع و خیلی جذابه
Aran Milan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹من طرفدار پورشه نیستم ولی این ۹۱۱ پدر منو درآورده هر ماشینی که دوس دارم تو مقایسه ها از این شکست میخوره!!!
سینا BMW
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹این مطلب بیشتر به جای مقایسه خواست بگه BMW بدرد نمی خوره.
M8 یه چیزی بین بنتلی و پورشه است. نه مثل پورشه اسپرته و نه مثل بنتلی زیادی لوکس.
مثلا اگر پورشه و M8 رو از لحاظ لوکس بودن و بنتلی و M8 رو از لحاظ اسپرت بودن مقایسه می کرد M8 برتر بود.
ولی در کل باید گقت همشون عالی هستن
Hamidreza
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط خواستی یه کاری کنی بی ام وه ببره ؟؟؟؟؟!!!
ولی در کل سلیقه ایه
و سلیقه من بنتلی هست
پورشه هم نسل قبل درسته ضعیف تر بود اما برای من جذاب تر بود!
ارشیا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چی شد اقایونی که میگن از اونتادور اس وی سریعتره؟؟؟از یه پورشه ۹۱۱ کاررا ۴اس هم عقبتره البته شاید پورشه هم از اونتادور اس وی سریعتره!! یا موتورشو با یه ۲۰۰۰ اسبی عوض کردن؟؟شاید من چشام ضعیفه؟؟
MAHDI
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مطلب بالا مگه در مورد زمان گیری در پیست حرف زده. این مطلب در مورد اینه که M8 نه به راحتی بنتلی کنتیننتال GT هستش و نه حس اسپرت 911 کرراS رو داره.
والا در خط مستقیم درگ بین M8 و 911 کررا 4S و آئودی R8 V10 پرفومنس و مرسدس AMG GT63S و تسلا X P100D رو مجله CARWOW انجام داده که در رقابت درگ آئودی R8 پرفومنس اول شد و M8 دوم شد و پورشه 911 کررا 4S هم در جایگاه آخر.
در درگ رولینگ M8 اول شد و 911 کررا S هم آخر.
در پیست زاکسنرینگ زمان گیری M8 بهمراه انواع مدل های 911 جدید و قدیم انجام شده که زمانش رو خیلی راحت می تونید سرچ کنید و تماشا کنید.
حتی همین 911 و M8 در پیست هوکنهایم GP هم زمان دارن بهمراه فیلم ثبت شده.
درسته که M8 در خط مستقیم و پیست سریع تر از 911 کررا S هستش اما حس اسپرت بودن 911 بیشتره چون حدود 500 کیلو وزن سبک تری داره.
بعدشم بالا برید و پایین بیایید M8 زمان هایی بوده که ثبت کرده.یعنی میتونید تغیرش بدید؟؟؟؟؟؟؟ شما حتی زحمت ندادی به خودت تو این مدت بری فیلم اون رقابت هارو ببینی.گمون نکنم اصلا موضوع مطلب بالارو متوجه شده باشید.چون این هیچ ربطی به حرف شما نداشت.
((من گاهی تعجب میکنم از سایت پدال که بارها درخواست کردیم که مطلب اون زمان گیری هارو بزار اما نذاشت.چیزی که بارها و بارها مال خودروهای دیگه رو گذاشت اما چیزی که درخواست کردیم نذاشت. تا یکی مثل ایشون انکار نکنه و این بحث یه بارواسه همیشه تموم میشد.الانم دیر نشده.چون وقتی یه مطلبی اینقدر سرش بحث شده خوب چه اشگال داره مطلبش رو بزارید. مثل مطلب پست بالا که در مورد M8 گرن کوپه و پورشه تایکان توربواس هستش که همون مجله AUTO BILD SPORTSCARS انجام داده))
ارشیا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹من نظر شما رو نگفتم اقا مهدی من کلی گفتم
آرمان اسدیان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹یاشه اصلا آونتادور یواش تر (در واقعیت 1/4 مایل آونتادور همشونو سوسک می کنه) ولی هوراکان پرفورمانته چی با شتاب 2.4
Kf
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹فکر کنم شما کاملا فراموش کردی که پورشه یک ماشین کاملا موتور عقبه و فکر کنم بدونی اگر عقب باشه یا جلو چه اتفاقی میوفته
Farzad
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹لعنتی همه رنگی بهش میاد این سوپر استار !
ever ahead
Behrouz. anzali
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ادم لذت میبره اینارو میبینه . من با این که پورشه و بی ام دبلیو رو خیلی دوست دارم بنتلی رو به اشرافیتش میپسندم . ولی بازم سخته
محمدهادی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹معلومه که بنتلی و پورشه از نازنینای دنیای خپدرون
ولی وقتی جایی که یه ماسینی با ۴تا چراغ معروف و جلو پنجره اخمو معروف تر پیداش شه من دیگه تمام احترامو از آن اون میدونم
سلطان جهان BMW وسلام