آیا اسمی بیمسماتر از SUV که مخفف Sport Utility Vehicle است، هم وجود دارد؟ SUVها جزو خودروهای چندمنظوره هستند و عملکردهای گوناگون را به نمایش میگذارند. اما در مورد اسپرت بودن چطور؟ با نگاهی مختصر به محبوبترین SUVهای بازار آمریکا در سال گذشته که عبارتاند از هوندا CR-V، فورد اسکیپ و تویوتا راو ۴ بهراحتی درمییابیم که هیچکدام به معنای واقعی کلمه اسپرت نیستند و به نظر ما اسپرت بودن آخرین فاکتور هر کس برای خرید خودروهای نام برده است و به نظر نمیرسد در این مورد هیچکدام از شما مخالف ما باشید. SUVهای کوچک در صدر فهرست فروش بازار آمریکا هستند و غالباً از نظر اسپرت بودن در مضیقه قرار دارند. اما این چهار SUV جمعوجور که در تست ما حضور دارند از نظر اسپرت بودن در سگمنت خود بهترین هستند و توسط خودروسازان آلمانی ساخته شدهاند.
نماینده اول آئودی SQ5 مدل ۲۰۱۵ با موتور ۳۵۴ اسب بخاری از اینگل اشتاد (Ingolstadt) است. بامو X4 xDrive 35i به مونیخ تعلق دارد و از اشتوتگارت دو نماینده داریم اولی مرسدس بنز GLA 45 AMG با موتور ۳۵۵ اسب بخاری که با خوشرویی از آفالترباخ در گروه حضور دارد و دومی پورشه ماکان توربو مدل ۲۰۱۵ با موتور ۴۰۰ اسب بخاری. هر کدام از خودروهای موجود در تست از سیستم چهارچرخ محرک بهره میبرند. به دلیل اینکه SUVهای این گروه برخلاف بسیاری دیگر، بهطور ویژه برای رانندگی پرفورمنس ساخته شدهاند، ما هم تصمیم گرفتیم آنها را در جادهای به آزمایش بکشیم که شامل مسیر معروف Mulholland در لسآنجلس و تپههای شیبدار و پیچهای پیدرپی و تنگ میشود و جانی لیبرمن (نویسنده موتورترند) به آن لقب Sürfschleife (به معنای حلقه جنوبی در زبان آلمانی) داده است و همچنین برای قضاوت و اندازهگیری بهتر، خودروها را در خیابانهای شهر و بزرگراهها هم آزمایش کردیم. قصد ما در درجه اول مشخص کردن بهترین اتومبیل از نظر راننده است. همچنین میزان مصرف سوخت، راحتی و ارزش در قبال مبلغ پرداختی هم در تصمیمگیری ما نقش دارند. X4 xDrive 35i از جانب بامو با نام SAC که مخفف (Sport Activity Coupe) است، شناخته میشود. روی کاغذ شرایط برای بامو چندان مطلوب نیست. میزان قدرت و گشتاور بامو در گروه کمترین است و بهتبع آن اتومبیل از نظر شتاب گیری ۰ تا ۶۰ و یکچهارم مایل کندترین عملکرد را در میان دیگر اعضای گروه دارد. همچنین از نظر ترمزگیری در مکان سوم این گروه چهارتایی میایستد. بامو x4 به موتور ۳ لیتری با آرایش ۶ سیلندر تخت به همراه توربوچارجر مجهز است که تنها ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ پوند فوت (۴۰۷ نیوتن متر) گشتاور تولید میکند. با وجود کمبود قدرت موتور و البته به لطف وجود گیربکس ۸ سرعته ZF و همچنین دومین خودرو سبکوزن گروه بودن، X4 در پیست زیاد از بقیه عقب نمیافتد. با فشار روی پدال گاز، X4 در عرض ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به ۹۶.۶ کیلومتر میرسد و شتابگیری چهارصد متر را در عرض ۱۳.۹ ثانیه و با سرعت ۱۵۹ کیلومتر بر جای میگذارد همچنین با ضربه سنگین به پدال ترمز در سرعت ۹۶.۶ کیلومتر، X4 در ۱۱۳ فوت (۳۴.۴) متر متوقف میشود. اثرات عملکرد کمفروغ x4 در تست عدد ۸ انگلیسی که آن را در ۲۶.۲ ثانیه و با تحمل فشار جانبی میانگین ۰.۷۱ به پایان رساند در پیچوخمهای جاده محل آزمایش خودش را نشان داد. Rory Jurnecka که از عوامل تست است در مورد X4 عنوان کرده که ” بامو X4 نسبت بقیه بسیار بزرگتر، بلندتر و سنگینتر احساس میشود ” همچنین یکی دیگر از عوامل گروه به نام Scott Evans عقیده دارد ” فرمان پذیری X4 احساسی مانند مسابقه طنابکشی با چرخهای جلو را به انسان میدهد و در درههای باریک و پر پیچوخم دار مانند یک سدان اسپرت بزرگ احساس میشود” و همچنین اضافه میکند من واقعاً از رانندگی سخت این خودرو لذت بردم. موتور ۶ سیلندر خطی بامو X4 بهترین بخش این کراساوور است و صدای فوقالعادهای دارد و تمام طول مسیر را به آوازخوانی در دور موتور ۷,۰۰۰ دور در دقیقه مشغول است. در هنگام تستهای شهری و بزرگراهی هم انتظار عملکرد بهتری از بامو داشتیم. درست است که بامو از نظر اسپرت بودن در پس رقبا قرار میگیرد اما بهطور تعجبآوری کمهیجانترین عضو گروه نیست. بامو کوبندهترین رانندگی و پرسروصداترین کابین گروه را دارد و که بخش اعظمی از آن به دلیل استفاده از لاستیکهای فاق کوتاه رانفلت ناشی میشود. با در نظر گرفتن عملکرد ضعیف X4 در شهر و بزرگراه و همچنین درههای پرپیچوخم میتوان انتظار داشت که بامو X4 قافیه را به دیگر رقبای هموطن ببازد.آئودی SQ5 | بامو X4 xDrive35i | مرسدس بنز GLA 45 AMG | پورشه ماکان توربو | |
طرحبندی قوای فنی و اتاق | موتور جلو / چهارچرخ محرک | موتور جلو / چهارچرخ محرک | موتور جلو / چهارچرخ محرک | موتور جلو / چهارچرخ محرک |
نوع موتور | V6 با زاویه ۹۰ درجه / سوپرچارجر / بلوک و سرسیلندر آلومینیومی | ۶ سیلندر خطی / توربوچارجر/ بلوک و سر سیلندر آلومینیومی | ۴ سیلندر خطی/ بلوک و سر سیلندر آلومینیومی | V6 با زاویه ۹۰ درجه/توربو دوقلو/بلوک و سر سیلندر آلومینیومی |
تعداد و آرایش سوپاپها | ۲۴/DOHC | ۲۴/DOHC | ۱۶/DOHC | ۲۴/DOHC |
حجم موتور | ۲۹۹۵ CC | ۲۹۷۹ CC | ۱۹۹۱ CC | 3605CC |
ضریب تراکم | ۱۰.۳:۱ | ۱۰:۱ | ۸.۶:۱ | ۱۰.۵:۱ |
قدرت موتور | ۳۵۴ در ۶.۰۰۰ دور | ۳۰۰ در ۵.۸۰۰ دور | ۳۵۵ در ۶.۰۰۰ دور | ۴۰۰ در ۶.۰۰۰ دور |
گشتاور موتور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۴۰۷ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
محدوده قرمز دورشمار | ۶.۸۰۰ دور در دقیقه | ۷.۰۰۰ دور در دقیقه | ۶.۲۵۰ دور در دقیقه | ۶.۸۰۰ دور در دقیقه |
نسبت وزن به قدرت | ۵.۶ کیلوگرم بر اسب بخار | ۶.۳۸ کیلوگرم بر اسب بخار | ۴.۶۶ کیلوگرم بر اسب بخار | ۵.۱۶ کیلوگرم بر اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک |
ضریب فرمان | ۱۵.۹:۱ | ۱۶.۴:۱ | ۱۵.۲:۱ | ۱۴.۳:۱ |
قفل تا قفل فرمان | ۲.۸ | ۲.۲ | ۲.۵ | ۲.۶ |
نوع ترمز جلو / عقب | ۱۵ اینچ سوراخدار/۱۳ اینچ سوراخدار (ABS) | ۱۲.۹ اینچی سوراخدار / ۱۳ اینچی سوراخدار (ABS) | ۱۳.۸ اینچ سوراخدار / ۱۳ اینچی سوراخدار (ABS) | ۱۴.۲ اینچی سوراخدار/۱۴ اینچی سوراخدار (ABS) |
سایز رینگها جلو / عقب | ۸.۵ در ۲۰/۸.۵ در ۲۰ آلومینیومی قالبریزی شده | ۸.۵ در ۲۰/ ۱۰ در ۲۰ آلومینیومی | ۸ در ۲۰ اینچ / ۸ در ۲۰ اینچ آلومینیومی قالبریزی شده | ۹ در ۲۱ / ۱۰ در ۲۱ آلومینیومی |
فاصله بین محوری | ۱۱۰.۵ اینچ | ۱۱۰.۶ اینچ | ۱۰۶.۳ اینچ | ۱۱۰.۵ اینچ |
طول* عرض * ارتفاع | ۱۸۳*۷۵.۲*۶۵.۳ | ۱۸۴.۳*۷۴.۱*۶۳.۹ | ۱۴۷.۹*۷۱*۵۸.۲ | ۱۸۵*۷۶.۱*۶۵.۴ |
وزن خشک | ۱۹۸۰ کیلوگرم | ۱۹۲۰ کیلوگرم | ۱۶۵۱ کیلوگرم | ۲۰۵۸ کیلوگرم |
تقسیم وزن جلو/ عقب | ۵۴/۴۶ | ۵۱/۴۹ | ۶۰/۴۰ | ۵۵/۴۵ |
ظرفیت سرنشین | ۵ | ۵ | ۵ | ۵ |
شتاب و ترمز | ||||
۰-۳۰ | ۱.۶ ثانیه | ۱.۸ ثانیه | ۱.۵ ثانیه | ۱.۴ ثانیه |
۰-۴۰ | ۲.۳ | ۲.۷ | ۲.۲ | ۲.۲ |
۰-۵۰ | ۳.۳ | ۳.۸ | ۳.۱ | ۳.۱ |
۰-۶۰ | ۴.۴ | ۵.۲ | ۴.۳ | ۴.۲ |
۰-۷۰ | ۵.۸ | ۶.۹ | ۵.۵ | ۵.۶ |
۰-۸۰ | ۷.۴ | ۸.۹ | ۰/۷ | ۷.۱ |
۰-۹۰ | ۹.۴ | ۱۱.۴ | ۸.۸ | ۰/۹ |
۰-۱۰۰ | ۱۱.۸ | ۱۴.۴ | ۱۰.۹ | ۱۱.۳ |
۴۵-۶۵ | ۲.۳ | ۲.۸ | ۲.۲ | ۲.۳ |
یکچهارم مایل | ۱۳.۱ ثانیه / ۱۰۴.۲ مایل | ۱۳.۹ ثانیه / ۹۸.۸ مایل | ۱۲.۸ ثانیه/۱۰۷.۹ مایل | ۱۲.۹ ثانیه / ۱۰۶.۲ مایل |
ترمزگیری ۶۰-۰ | ۳۷.۴ متر | ۳۳.۹ متر | ۳۱.۴ متر | ۳۱ متر |
شتاب جانبی | ۰.82g | ۰.85g | ۰.93g | ۰.90g |
تست عدد ۸ | ۲۶.۵ ثانیه/۰.72g | ۲۶.۲ ثانیه/۰.71g | ۲۵ ثانیه / ۰.78g | ۲۵ ثانیه / ۰.78g |
دور موتور در دنده آخر | ۱.۵۵۰ دور دردقیقه | ۱.۶۰۰ دور در دقیقه | ۱.۴۵۰ دور در دقیقه | ۱.۸۰۰ دور دردقیقه |
قیمت پایه | ۵۳.۵۶۵ دلار | ۴۸.۹۵۰ دلار | ۴۹.۲۲۵ دلار | ۷۳.۲۹۵ دلار |
قیمت در تست | ۵۹.۵۲۵ دلار | ۶۴.۵۲۵ دلار | ۶۵.۹۸۵ دلار | ۸۴.۸۵۰ دلار |
کنترل پایداری و کشش | بله/بله | بله/بله | بله/بله | بله/بله |
وارانتی پایه | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل |
وارانتی قوای فنی | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل |
کمکرسانی جاده ای | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل | ۴ سال/بدون محدودیت | نا محدود | ۴ سال/۵۰.۰۰۰ مایل |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۶۷ لیتر | ۶۵ لیتر | ۷۵ لیتر |
میزان مصرف سوخت شهر * بزرگراه * ترکیبی (لیتر) | ۱۳.۸۴*۹.۸*۱۲.۳ | ۱۲.۳*۸.۷*۱۰.۷ | ۱۰.۲*۸.۱۱*۹.۴ | ۱۳.۸۴*۱۰.۲*۱۲.۳ |
میزان تولید CO2 | ۱.۰۵ پوند بر مایل | ۰.۸۸ پوند بر مایل | ۰.۷۶ پوند بر مایل | ۱.۰۱ پوند بر مایل |
نوع سوخت | پریمیوم بدون سرب | پریمیوم بدون سرب | پریمیوم بدون سرب | پریمیوم بدون سرب |
احمدرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۴gla خیلی خوبه
جی تی ار
۲۹ فروردین ۱۳۹۴معلومه X4 آخره.و چون بقیه شون همه تقویت شده اند ضمنا همونطور که خودش هم گفت GLA اصلا در این کلاس قرار نمی گیره. اون تو کلاس X1 و آىودیQ3 قرار می گیره. هرچند مقایسه جذابی بود ولی یا باید نسخه معمولبشون زو تست می کرد که اون وقت سر GLA به مشکل می خوردند یا X4 رو از مقایسه حذف می کردند که اون موقع جای یکی از بی ام و واقعا خالی می شد.
مجموعا باید زیر سیبیلی پذیرفت!!!…
سعید
۲۹ فروردین ۱۳۹۴هر 4 تا ماشین نسخه معمولی و استاندارد کارخونه و بدون تقویت هستن
جی تی ار
۳۰ فروردین ۱۳۹۴ببخشید پس پیشوند s برا آىودی یا شماره دورقمی45 با پسوند AMG برا بنز چیه???!!!…
سعید
۳۰ فروردین ۱۳۹۴به اینا نمیگن نسخه تقویت شده،تقویت و تیون یعنی یه شرکتی بیاد موتور ماشین رو ارتقا بده،الان میشه بگید موتور 2 لیتری بنز کجاش تقویت شده و قبلش چی بوده؟یعنی همه ماشینا نسخه های ضعیفشون معمولی هستن و نسخه های قویترش غیرمعمولی؟ BMW هم اگه دلش خواست میتونه نسخه M رو برایX4 ارائه بده،کسی جلوشو نگرفته
Mostafa&S
۲۹ فروردین ۱۳۹۴پورشه ماکان از همه نظر بهتره پورشه رو باید با فراری مقایسه کرد نه با اینا…
reza
۲۹ فروردین ۱۳۹۴پورشه ماکان از هر لحاظ از gla پایینتره فقط قیافه داره ، فراری هم ماشین هم کلاس اونرو نداره که بخوایم مقایسه کنیم ، ولی ناگفته نمونه که ماشینه شاخیه فقط زیر سایه ی gla رنگ باخته اونم از شانسه بدشه ، gla رو از لحاظ شتاب و نسبت قدرت به وزن باید با سوپر اسپرت ها مقایسه کرد ، نسبت قدر
ت به وزنش از بوگاتی و نیسان جی تی ار بالاتره ! همینکه ۴ سیلندره خودش نشون دهنده ظرافت مهندسی و تکنولوژی که در اون به کار رفته ، میشه اونرو به عنوان بهترین اتومبیل قرن ۲۱ معرفی کرد ، چون همه ی معیار ها رو در قالب یک بسته ی ۴۵۰۰۰ دلاری داره ، (لوکس اصالت اسپرت)
Mostafa&S
۲۹ فروردین ۱۳۹۴داداش من رشتم مکانیکه من نمیگم ماکانو با فراری مقایسه کنن میگم از نظر مهندسی باید با فراری مقایسه بشه مهندسی و تکنولوژی که فراری و پورشه تو خودروسازی دارن هیچ برندی نداره…
جی تی ار
۳۰ فروردین ۱۳۹۴خواهشا جو کاذبی که در وجودتان شکل می گیره را به فضای سایت منتقل نکنید; بلکه سعی کنید منطقی فکر کنید تا این هیجانات را بتوانید کنترل کنید( عجب نصیحتی!!!)…
Arash66
۲۹ فروردین ۱۳۹۴GLA که یجورایی مثل هاچ بکِِ تا شاسی بلند …
peyman
۲۹ فروردین ۱۳۹۴یه نگاه به طول عرض ارتفاع کنین کلاس اتومبیل ها مشخص میشه
وزنه gla کمتره چون کوچیکتره
البته gla اتومبیل شایسته ای هستش
sina
۲۹ فروردین ۱۳۹۴بازم مثل همیشه ایم بنزه که از همه سرتره..اون از انتخاب بهترین ماشین به عنران طراحی داخلی اینم اینجا تو این رقابت….بنز بدون هیچ هیاهو و اسم برند همیشه برترینه
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ای کاش کمی هم از توانایی های افرودشون میگفت
ALL CARS
۲۹ فروردین ۱۳۹۴آقا فرید حنیفه زاده اگه محبت کنین و زحمت ترجمه ی مطالب این پیجوهم بکشین عالی میشه
مقایسه ی BMW X3 و LEXUS NX200T تا پدالی های عزیزبتونن حداکثر استفاده رو ببرن
http://www.caradvice.com.au/347803/bmw-x3-xdrive28i-v-lexus-nx200t-sports-luxury-prestige-suv-comparison-test/
سپاس فراووون بخاطر ترجمه ی موضوع انتخابی امروزتون و مطالب گذشته
احمد باقری
۲۹ فروردین ۱۳۹۴واقعا خدا را شکر که بعد از مدتها یک مقاله منصفانه دیدیم که فقط بر اساس نام پورشه و یکسری سخنان بیخود سعی نکرد پورشه رو بالا ببره. واقعا احسنت. قبلا هر جا پورشه در مقایسه خیلی گرانتر بود اخر سر می گفت به هر حال پورشه هست دیگه ارزش داره ولی برای کارایی یک خودرو بایدعوامل زیادی را در نظر گرفت از جمله قیمت. مرسدس بنز که واقعا گل کاشته. آفرین. صد آفرین به تست کنندگان و نویسنده این مقاله که حداقل دوباره بیخودی مقام اول را به پورشه نداد.
سید حسین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش خودتو بکشی نکشی پورشه جز 3 برند تولید کنندگان اتوموبیل در جهان هستش
این تعصب شما رو میرسونه
اون از لامبو که هر ماشینی میزنه با اولین ماشینی که کورسش میده پورشه چون میدونه که پورشه با اون شتاب و با اون غرشش رقیب سرسخت لامبو هستش هر روز برو تو سایت autocar.co.uk اخبار ها رو نگاه کن
اون از 911 9ff که اونتادرو رو گرفت و اون از 918 که اسمش و گذاشتن قاتل جاده ها هوراکان رو بلعید
سعید
۲۹ فروردین ۱۳۹۴این سه قلوهای جدید بنز(A,CLA,GLA)واقعا عالی هستن.
GLA خیلی خوبه،چه عملکردی داره،شگفت انگیزه،فکر نمیکردم اینقدر خوب باشه،وزن کمتر و اندازه کوچکترش هم تو این برتری نقش داشت،هرچند اگه مقایسه با X1 و Q3 بودخیلی راحت تر و با اختلاف فاحشی اول میشد،یا اگه اینجا نماینده بنز GLK350 بود شاید دوم یا سوم میشد.
از لحاظ ظاهری هر 4 تا خیلی خوب و قشنگن،نمیشه گفت کدوم بهتره،ولی از نظر کابین،بنز و پورشه بهترن.
آخر شدن BMW برام عجیبه،فکر میکردم دوم یا سوم میشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درود .
همه ی خودروها عالی .
اما بنز با موتور 4 سیلندر ، دومین خودروی پرقدرت گروه به حساب میاد .
گشتاور ب ام و واقعا کمه .
دور موتور ب ام و از همه بالاتره .
وزن بنز از همه کمتر .
ترمز های آئودی ضعیفه . اما برای پورشه عالیه . حتی با 400 کیلو وزن بیشتر ، حدود 70 سانت
زود تر از بنز ایست میکنه .
شتاب جانبی بنز از همه بالاتر .
ولی قیمت پورشه خیلی بالاست . خیییییلی .
وارانتی هاشون که همه مثل همه .
اما مرسدس بنز امداد جاده ایی بدونه محدودیت داره .
در کل همه عالی هستند .
به نظر من مهمترین دلایلی که میتوانند در انتخاب تأثیر بگذارند ، قیمت و علاقه ی دلی است .
درود بر همه ی خودروهای خوب .
حسين
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درود. به نظر من توی این تست باید بود X3 رو می اوردن نه X4. اصلا از اول که عکسشو دیدم فهمیدم امتیاز کمی میاره. به نظر شما بد میگم؟؟ X4 هنوز رقیبی توی برندهای دیگه نداره و اینجا اوردنش فقط باعث تحقیرش شده!! من که ناراحتم :(
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درود .
البته در نمایشگاه شانگهای امسال GLC کوپه هم معرفی میشه .
Mamas
۳۰ فروردین ۱۳۹۴واقعا مسخره اس که X4 رو اوردن اینجا کمترین قدرت و گشتاور رو داره با اون هیکل بعد میگه عقب افتاد !! حسین جان منم سخت اوقاتم تلخ شد سر صبح ولی هیچ چیز اون جلو پنجره نازه BMW نمیشه من انتخابم همیشه همین خواهد بود
پ.ن : خوشالم بنز اول شد
حسين
۲۹ فروردین ۱۳۹۴از طرف دیگه مرسدس AMG و آئودی S آوردن!!! خیییییلی بی عدالتیه. از مقایسه M5 و E63 AMG هم ناعادلانه تره…. خییییییییلی! X4 هم باید بود M باشه و از اونجایی که X4 مدل M نداره، باید بود بقیه هم ساده باشند.
X4 یه نسخه اسپرت از X3 هستش و طبیعیه که سواری خشک تر و کابین پر سر و صداتر و کم ظرفیت تری داشته باشه!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درود .
اما کلا ب ام و سواریش نسبت به لوکس بودنش خشکه .
حسين
۲۹ فروردین ۱۳۹۴شاید باورتون نشه (چون خودمم هنوز تو شوکم) ولی نمیدونم کدوم نسل X3 یک بار از طرف مجله Offroad و یک مجله دیگه به عنوان برترین SUV جهان انتخاب شد. اینو گفتم که X3 رو دست کم نگیرید. همونطور که X6 از بسیاری جهات از X5 ضعیفتره، X4 هم از X3 ضعیف تره، و حتی اگه قوی تر هم بود بازم اوردنش توی این مقایسه درست نبود… جای X3 بدجوری خالیه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود .
حسین داداش . اصلا مهم نیست . کسی به موفقیت های دیگر برندها شک نداره .
Ahmad..F12
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود داش حسین
کلاً اگه بخوایم از لحاظ سایز بدنه انتخاب کنیم باید به جای x4 ، مدل x1 رو میاوردن
همچنین آئودی که باید به جای qx5، مدل qx3 رو میاوردن
چون این خودروها کوچکترین suv های مرسدس و پورشه هستند، پس
قاعدتاً باید از کوچکترین suv آئودی و بی ام و هم استفاده بشه
حسين
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود بر داش احمد
اول بهت لایک دادم، بعدش یه نکته ای رو فهمیدم گفتم پاسخ بذارم.
اگه به جای X4 بیایم X1 رو بذاریم باید پورشه رو حذف کنیم چون در کلاس X1 نیست و آئودی Q3 رو هم به جای Q5 بیاریم. بعد همه این کارا رو انجام بدیم تا بنز برنده بشه… چرا لقمه رو دور سرمون بچرخونیم؟ بنز اشتباه انتخاب شده!! باید GLK رو آزمایش میکردن نه GLA که توی کلاس اینا نیست. اونم GLA AMG !!!!
Ahmad..F12
۳۱ فروردین ۱۳۹۴درود حسین جان
بله بله اینم حرفیه :)
fluid
۲۹ فروردین ۱۳۹۴با عرض پوزش دوستا ن این نظر سنجی جواب بدید فقط فقط زیبایی در نظر بگیرید نه چیز دیگه 1.بنز ای کلاس لایک 2.بی ام و سری 5 دیسلایک
علیرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ایا این موضوع به تراکم ربط دارد یا به چیز دیگه
Ali mtr
۲۹ فروردین ۱۳۹۴من از آیودى بیش تر از همه خوشم میاد بعدش بى ام و در مورد X4 باید بگم که مدل قوى تر X4 M40i xDRIVE قراره بیاد
احسان(احسان سابق)
۲۹ فروردین ۱۳۹۴بنز از همه زیباتره.بی ام و از هه جذابتره.اما خودم عاشق ماکان هستم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درود .
اما خدا وکیلی یک مقایسه عادلانه پیدا نمیشه . یا تست کننده ها خرابکاری میکنن . یا برند مقابل اون مدل رو نداره . یا ……
چه گیری کردیم ما .
AMGs
۲۹ فروردین ۱۳۹۴از bmw بپرس چرا رقیبشو نداره bmw برا خیلی از مرسدس بنزها رقیبی نداره در نتیجه مرسدس بنز از همه المانی های دیگه بالاتره قدمتش بیشتره مهندسیش بالاتره تازه دفعه قبل هم نسخه 4ت4matic مرسدس e63 رو نیاوردن مقابل m5 نسخه سی ساله .
حسين
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود. (داش میلاد یاد اون حرفت افتادم، دوستمون میگه به ما چه که نداره، میخواست داشته باشه ;) )
AMGs جان، هیچ و قت یه نسخه M رو با نسخه معمولی مرسدس بنز نباید مقایسه کرد. همینطور هیچ و قت هم نسخه AMG رو با یه ب ام و معمولی.
از طرف دیگه، X4 اصلا رقیب اینا نیست و X3 باید به جاش میومد. این مثل مقایسه سری 5 GT با E-Class ساده میمونه. ب ام و رقیبشو داره اما توی این تست نیاوردنش!!! به نظر شما مقایسه X6 با GLE کار درستیه؟ یا ب ام و رو نباید میاوردن یا X3 رو میاوردن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود .
پیگیرو اون حرف ها و اون آقا نباش . حرف خودتو بزن
علیرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۴با سلام یه سوال کوچیک داشتم.چرا وقتی دور موتور کم میشود یعنی مثلا به صد دور در دقیقه میرسد موتور خاموش میشود.اگر نسبت تراکم ماوتور سی یا بیشتر باشد ایا این اتفاق میافتد با تشکر از شما
علیرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ایا این ضوع به تراکم ربط دارد یا چیز دیگه
SAEED
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود
نسبت تراکم عامل اصلی محسوب میشه
گفتید نسبت تراکم 30
بستگی داره نسبت هوا به سوخت 30 به یک باشه یا نسبت سوخت به هوا 30 به 1
که در هردو صورت نسبت یکی به دیگری زیاده و به نسبت کم غلبه میکنه
البته من تا بحال این نسبت از تراکم رو در موتوری ندیدم (حداقل در موتور های درون سوز) … خیلی بالاست
برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید
http://autostation.blogfa.com/post-62.aspx
———————————————————
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA_%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85
———————————————————
http://motori.in/relationship-octane-compression-ratio-or-compression-ratio/
———————————————————
http://confbank.um.ac.ir/index.php?module=conf_display&file=user&req=conf_display_main_view_abs&id=1878&conf_id=18
حسين
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود بر آقا سعید. سعید جان نسبت تراکم با نسبت هوا به سوخت (که همیشه هوا بیشتر از سوخته) تفاوت داره. نسبت تراکم به معنی «حجم سیلند در زمانی که پیستون در پایین ترین نقطه قرار داره» تقسیم بر «حجم سیلندر در زمانی که پیستون در بالاترین نقطه قرار داره» هستش. ولی نسبت هوا به سوخت رو تقریبا میشه گفت هرچی بیشتر باشه بهتره و فلسفه استفاده از سیستمهای پرخوران (توربو و سوپر شارژر) هم همینه. نسبت هوا به سوخت میتونه متغیر باشه اما نسبت تراکم همیشه عددی ثابته.
پس خاموش شدن موتور در دور پایین به دلیل تغییر نسبت تراکم نیست (چون نسبت تراکم به شکل سیلندر مربوطه)، بلکه به دلیل به هم خوردن نسبت هوا به سوخته.
حسين
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درود بر شما
آقا علیرضا، کامنتتو توی یه پست دیگه هم دیدم اما نشد جواب بدم
یکی از عوامل مهم در تعیین ضریب تراکم، شکل سیلندر و همینطور حجم محفظه مخروطی شکل بالای اونه. بنابر این نمیشه ضریب تراکم رو متغیر کرد. اما چیزی که باعث خاموش شدن ماشین میشه (به نظر من، تقریبا مطمئن هستم) به هم خوردن نسبت سوخت به هوا در دورهای پایینه. دقیقا مثل اتفاقی که در دور موتور بالای خط قرمز اتفاق می افته و باعث کاهش راندمان حجمی و کاهش قدرت موتور در محدوده خط قرمز میشه.
از طرف دیگه امکان رسیدن به ضریب تراکم بالا تر از حدودای 15 تقریبا وجود نداره (برای خودروهای درون سوز بنزینی) چون هیچ بنزینی، حتی بنزین های با اکتان بالا، نمیتونه تا اون حد دوام بیاره و قبل از رسیدن به تراکم مورد نظر، منفجر میشه. (یکی از دلایل آسیب دیدن موتور ماشینهای خارجی در ایران هم همینه)
سامان از تبریز
۲۹ فروردین ۱۳۹۴توجه داشته باشید که این ارقام برای بنز با موتور 4 سیلندر در مقابل 6 سیلندر های رقیب بود
بنز از هر لحاظ عالی بود
Archi khan
۲۹ فروردین ۱۳۹۴هر چهار خودرو عالی هستن.
بیشتر علاقه شخصیه که تاثیر گذاره در این مواقع، چون انتخاب واقعا سخت میشه
SAEED
۲۹ فروردین ۱۳۹۴بی ام و های X4 و X6 یه جورایی در کلاس خود هیچ مشابهی ندارند
نیسان مورانو کانورتیبل هم دقیقا همین شرایط رو داره
فرم خاص بدنه عامل اصلی تمایزه
میشه لقب (برزخی) رو بهشون داد !!
اینجا هم بجای X4 باید X3 میاوردن
بنظر من شاید داور ها ماشین مناسب و هم کلاس با بقیه گیرشون نمیاد و مشابه ترین نمونه رو میارن
مثل چندین نمونه از مقالات موتور ترند (مقایسه ی کوروت Z06 و نیسان جی تی آر نیسمو و پورشه 911 Turbo S ) که داور ها 911 GT3 مد نظرشون بود که برای مقایسه آماده نشد !!
حسين
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درود. اشتباه از همینجاس دیگه!! نکردن لااقل نسخه معمولیشونو بیارن، فقط ب ام و ساده هستش، بقیه تقویت شده!!!
SAEED
۳۰ فروردین ۱۳۹۴درود حسین عزیز
دقیقا همینطوره + اینکه X4 و X3 نسخه ی M ندارند !!
بخاطر همین هم رتبه ی کم بی ام و دور از انتظار نیست
حسين
۳۰ فروردین ۱۳۹۴سعید جان درسته که نسخه M ندارن اما یا باید کلا ب ام و رو حذف میکردن، یا بقیه هم ساده میبودن، یا X3 رو با همین موتور می آوردن، حد اقل توی بخش سواری نمره بهتری نسبت به X4 میگرفت.
همین تست رو به زبون انگلیسی خوندمش، توش نوشته بود X4 نه یک SUV هستش نه یک Cupe. (دقیقا مثل X6. به نظر من اینا نه SUV هستن نه کوپه، در عین حال هم SUV هستن و هم کوپه)
جواد
۳۰ فروردین ۱۳۹۴جدای از مشحصات فنی و عملکرد ماشینهای بالا
آئودی Q5 از همشون زیباتره! کلا ماشینای آئودی تو زیبایی بی نظیرن
BMW بالا خیلی طراحیش داغونه! یه چیزی بین سدان،شاسی بلند و وانت!
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۳۰ فروردین ۱۳۹۴وانت؟ :|
Mamas
۳۰ فروردین ۱۳۹۴ببین تن همه طراح های BMW رو از اول تو گور لرزوندی با این حرفت !!! شما چی میدونی از اصالت یه ماشین ، فرق بین وانت و سدان و SUV رو میدونی !!! شوخی نکن با مقدسات
جواد
۳۰ فروردین ۱۳۹۴خوشا به حال تو که میدونی آقای باواریایی!
من کاری به اصالتش ندارم ، میگم طراحیش اصلا جالب نیست!
طراحی داخلی BMW هم خیلی ساده و بی روحه!
آئودی، بنز … خیلی سرترن!
در کل علایق و سلایق فرق میکنه و صد البته تعصب!
شهرام
۳۰ فروردین ۱۳۹۴بنز از یک موتور 2 لیتری ببین چقدر اسب بخار بیرون کشیده !
واقعا BMW چیکار کرده که از یه موتور 3 لیتری 50 اسب کمتر از Benz در آورده .. ؟!؟!
البــته هــر 4 کمپانی بی شک جزء بهتـــــــرین های ِ خودروسازی هستن در این شکی نیست .
به نگرم انتخاب یکــم روی علاقه میچرخه ..
با اینکه پورشه رو دوســ دارم ولی واقعا نمیدونم چرا اینـــــــــــقدر تفاوت قیمت داره
شاید همین قیمتش هست که ناخودآگاه دیگه ” خاص ” کرده اونو ..
بهرحال من توی این مقایسه پورشه ماکان رو انتخاب میکنم
هرچند بنز رو فوقالعاده عـــــــالی دیدم
و BMW و آئودی رو هم با عمکلرد مناسب .
Ahmad..F12
۳۰ فروردین ۱۳۹۴با تشکر از فرید عزیز بابت مطلب خوبش
هر چهار خودرو معتبر هستند
هر چهار خودرو اصیل و با قدمت هستند
هر چهار خودرو جزء بهترین های جهان هستند
ولی در حالت عادی من پورشه ماکان رو انتخاب میکنم، به دلایل شخصی زیاد
در حالت مسابقه و کل کل با رقبا، مرسدس رو انتخاب میکنم
در حالت سوم که نمیدونم اسمشو چی بذارم X4 رو انتخاب میکنم
و در حالت چهارم که یه حس دوس داشتنیه QX5 رو انتخاب میکنم
صادق
۳۰ فروردین ۱۳۹۴ای بابا…!
پس این شله قلم کار چیه درست کرده این مجله!!!!!!!!!!
عزیز من این X4 رو چرا اینا تک انداختید؟؟!؟!؟؟!
خب مجبور بودید اصلا اینو بیارید قاطی مقایسه؟؟؟! زبون بسته خیلی نامردی شده بش اینجا
M که نداره، لااقل با X3 میتونست یه کارایی بکنه، کاش اون بود
نامردا….
ممنون از زحمتت داش فرید.
رهگذر
۳۱ فروردین ۱۳۹۴به نظر حلقه جنوبی اشتباهه نیست؟
علی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مقایسه بسیار جذابی بود فکر می کنم پورشه از لحاظ لذت رانندگی بهتر باشه چون در تولید دقت بیشتری داره… اما فاصله قیمتش از بقیه خیلی بیشتره. من به پورشه رای میدم.
احمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴بسیار زیبا
ممنون
فقط انگلیش
۴ اسفند ۱۳۹۴چاه شکست روبه روشونه در برابر رنجروورsvrانگستان