بی ام وتویوتا

مقایسه توانایی آفرود ب‌ام‌و X3 و تویوتا راو 4

خب زمینه‌هایی مشترک برای مقایسه‌ی ب‌ام‌و X3 و تویوتا راو ۴ وجود ندارد. ب‌ام‌و X3 به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر بوده و پیشرانه‌های قدرتمندتری داشته و از نظر پرفورمنس و تجمل نیز در مرتبه‌ای بالاتر قرار دارد. تویوتا راو ۴ اصلاً خودروی بدی نیست اما نسبت به X3 متفاوت بوده و در کلاسی متفاوت به رقابت می‌پردازد؛ بنابراین چرا باید این دو را با یکدیگر مقایسه کرد؟ خب دیدن توانایی‌های آفرود این دو خودرو جذاب بوده و به همین خاطر دو خودرو با یکدیگر مقایسه شده‌اند.


در واقع این یک تست بسیار مهم برای سیستم دیفرانسیل جلو با دیفرانسیل قفل مرکزی تویوتا و سیستم چهار چرخ محرک xDrive ب‌ام‌و محسوب می‌شود. خب کدام سیستم در تپه‌های معدن طلای کلرادو بهتر عمل می‌کند؟

2015 Toyota RAV4 Limited
هر دو خودرو مزیت‌های جالب‌توجهی دارند. تویوتا لاستیک‌های بهتری برای آفرود دارد. ب‌ام‌و X3 لاستیک‌های مناسبی برای عبور از تمامی مسیرها داشته اما به اندازه راو ۴ گیرا نیستند. تویوتا همچنین دارای دیفرانسیل قفل مرکزی داشته که در وضعیت کرال مزیت بیشتری را نشان می دهد.


البته ب‌ام‌و X3 ارتفاع کمی بیشتر از سطح زمین داشته و پیشرانه‌ی توربوی آن در ارتفاع بالا تواناتر است؛ بنابراین این خودرو نه تنها می‌تواند از موانع بلندقدتر بهتر عبور کند بلکه پیشرانه آن نیز قدرت بیشتری در عبور از این ناهمواری‌ها دارد.


هر دو خودرو از یک مانع یکسان عبور می‌کنند. اولین مانع یک تپه‌ی صخره‌ای بوده که البته خیلی هم خشن نیست. تویوتا و ب‌ام‌و به سادگی و بدون هیچ مشکلی از این مانع عبور می‌کنند.


دومین تست کاملاً متفاوت و سخت‌تر بوده است. خودروها باید از چند پیچ شدید با صخره‌های موجود در بین آن‌ها و شکاف‌هایی عمیق عبور می‌کردند. در واقع شرایطی کاملاً خطرناک برقرار بود.


راو ۴ با استفاده از دیفرانسیل قفل مرکزی وارد معرکه شد اما با دو لاستیک خود از عهده آن برآید. پس از آن سیستم کنترل کشش خاموش شد و تویوتا توانست از مانع عبور نماید؛ اما این کار آسان نبود. این بار نوبت ب‌ام‌و X3 بود اما این خودرو واقعاً هیچ تنظیم مخصوص آفرودی ندارد. دیدن بلند شدن یک چرخ ب‌ام‌و از روی زمین و حرکت آن به سه چرخ واقعاً احساس‌برانگیز بود.


در کل هر دو خودرو می‌توانند انتظارات بیشتر مصرف‌کنندگان را برآورده کنند اما ب‌ام‌و X3 عملکرد بهتری داشته و می‌تواند خواسته‌های بیش از حد انتظار افراد را به آن‌ها نشان دهد.

[دانلود ویدئو]

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. CNA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    به نظرم اگه کلی در نظر بگیریم
    تویوتا بهتره.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. CNA

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      نمیدانم چرا با نظر من مخالفید
      تفاوت قیمتی این دو ماشین تا حدیه که میشه بری یه
      ماشین تویوتا 4.5f بخری که تو آفرودم بی ام و رو قورت میده
      بی ام و حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰
      تویوتا هم ۲۰۰ تا ۲۵۰

    2. Sina Naseri

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (69 ديدگاه)

      خوبی؟

      1. CNA

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (235 ديدگاه)

        باید حتماً جواب بدم!!!!:-/

  2. حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    بهتره بگیم جاده خاکی تا آفرود
    آفرود به زمین گل و شیب ۴۰ درجه و مسیر سنگلاخ و تپه های ماسه ای و عبور از رودخانه با عمق ۴۰_۵۰ سانتی متری و تپه های با زوایا تیز قلعه و ۳۰ سانت برف و زمین نا همواز که زاویه و ارتفاع اکسل های جلو و عقب رو نسبت به هم تغییر بده .
    جذابیت آفرود تو همینه .
    حالا این خودرو های کراس اوور که خوب هم هستن قابلیت عبور از مسیر های خاکی ای رو دارن که یک سدان تک دیفرانسیل از گذر در این نواحی ناکامه

    1. محسن

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (38 ديدگاه)

      دوست عزیز آفرود چندین بخش داره اینم یه نوع افروده،اون آفرودی که شما میگی آفرود اکستریم هست که بالاترین سطح افروده و ماشین مخصوص میخاد حتی جی کلاسشم باید یه سری تقییرات بدی برای آفرود سنگین، کراس اورها برای آفرود سبک ساخته شدن نه آفرودی که مد نظر شماس!!یکی از دلایل محبوبیت کراس اورها همین همه فن حریف بودنشونه،چون اس یو وی ها خودرویه شهری خوبی نیستن مگر جایی که شرایط زندگی اون مدل ماشینو بطلبه

  3. علي

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    این مجریه رو من میشناسم ی جورایی از بچه های لوتی منش تگزاسه و از قیافشم میشه فهمید اهل دوز و کلک و تبلیغات نیست . خیلی بچه رک و روراستیه برعکس جرمی کلک سون اینگیلیسی که تمام وجودش و حرفاش خورده شیشه داره . فقط ی چیزی که من تجربه دارم کلا ماشینای bmw باید حواست به رینگ و لاستیکاش باشه که اسپرت و زخامت دیواره کوتاه نباشه که پدر در میاره .

    با تچکر

    1. فرامرز

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      من سه چهار ساله شبکه اینا رو تو یوتیوب دنبال میکنم. این مجری خودروی باند سریع هست و اسمش نیتن ادلن هست. بررسی هاشون خیلی حرفه ای نیست و بیشتر سرگرمیه ولی خب دوز و کلک تو کارشون نیست اصلا. ضمنا اینا تو منطقه کوهستانی کلرادو هستن که نزدیک 2 کیلومتر از سطح دریا بالاتره. برای همین اکثر تست های شتاب رو 10 تا 20 درصد طولانی تر از عدد اعلامی شرکت میزنن.

  4. Sina Naseri

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اخه اینا اصلا با هم مقایسه نمیشن
    X3 با nx مقایسه میشه که قطعا x3 پیروزه

    1. sina

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      این نسل X3 خعلی قدیمیه برای قطعی پیروز شدن در برابر NX. ریووهای سایت های مختلف هم بعضیا X3 و بعضیا NX v رو انتخاب کردن. در مجموع من کراس اووهای لکسوس و سدان های بی ام و رو ترجیح میدم.

    2. #ali.m#

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      چرا قطعا پیروزه؟چون شما بیشتر ازش خوشت میاد؟؟

  5. ارش

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه مشگل بزرگی گه تویوتا راو 4 داره زود چپ گردن سر پیچهاست در صورتیگه بی ام و پیچها رو عالی رد میگنه.

    1. رضا

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دوستان عزیز میشه تا وقتی که چیزی رو واقعا امتحان نکردیید اظهار نظر نکنید. و این عدم آگاهی رو نشر ندید.
      ما خودمون رافور داریم قبل عید خریدیم .و میتونم بگم که این نظر کاملا نادرسته و از روی تجربه نداشتن این نظر داده شده.

  6. #ali.m#

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این مقایسه رو دیدم یاد اینایی افتادم که با توسان و سانتافه میرن افرود ?
    ولی اینجا باید نسل جدید x3 میبود تا مقایسه عادلانه تر بشه ولی در کل با اینکه راو4یه ماشین اقتصادیه طراحیشو به x3ترجیح میدم حتی به نسل جدیدش .شاید سواری بی ام و رو نداشته باشه ولی با توجه به قیمتش و با توجه به اینکه سوار هر دو شدم راو 4رو ببشتر میپسندم.

  7. رامکال

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    ای جان تبریک به ب ام و ایی که به آفرودر بودن مشهور نیست.
    پس دمش دو برابر گرم.
    جالبه که همین دو 3تا پست پیش بود که عده ایی ب ام و (ایکس 3) رو کوبوندن.
    پس جالب شد.
    ب ام و دربرابر کمپانی که کارش اینه!!!!!!!!
    امیدوارم یک محصول اختصاصی هم بزند تا حجت رو بر همه تمام بکند.

  8. امید

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    خب واقعیت اینه که هیچکدومشون برای آفرود به اون معنا ساخته نشدن که البته بنظرم مشکلی نداره چون خیلی کم پیش میاد که با این ماشینها کسی از تپه و صخره بالا پایین بره .اما بنظر شخص من،طراحی راو۴ دلچسب نیست و بی ام دبلیو هم که دیگه طراحیش تکراری تکراری شده حتی توی طراحی سدان ها .

  9. سياوش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    جالبه از مدعیان متعصب تویوتا خبرى نیست!!!!
    کراس اورتون که کم اورد
    هوا بدجورى پسه نههههه؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. amin

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    به نظر من تویوتا با خاموش کردن کنترل کشش خیلی بهتر عمل کرد و از اون پیچ رد شد،
    بی ام و با بلند شدن چرخش گرچه تونست مسیر رو رد کنه اما عملا تعادلش رو ممکن بود از دست بده و خطر واژگونی داشت،چرخها نباید از زمین بلند شوند

  11. حامد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    راستش اگه قرار باشه بایکی از اینا تو جاده خاکی بزنم تویوتا رو ورمیدارم.به شما هم همین پیشنهاد رو میدم.

  12. دکتر

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط بی ام و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا