در هفتهای که گذشت شاهد رونمایی رسمی شاسیبلند مفهومی آئودی Q8 در نمایشگاه خودروی دیترویت بودیم. این خودرو با استفاده از قوای هیبریدی خود قدرت ۴۴۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیهای دارد. این عملکرد برای شاسیبلندی هیبریدی با دو تن وزن که تکنولوژی بالایی نیز دارد کاملاً گیرا به حساب میآید. به علاوه ظاهر خودرو نیز بسیار جذاب است؛ اما بامو نیز صاحب شاسیبلندی تندوتیز و خوشتیپ با نام X6 M است. خب بیایید نگاهی بیندازیم به این دو خودروی آلمانی.
در بحث قوای محرکه و کارایی در واقع این دو چندان رقیب هم نیستند. بامو X6 M از پیشرانهی ۸ سیلندر با قدرت ۵۶۰ اسبی بهره برده که باعث شتاب ۴ ثانیهای میشود. این خودرو بسیار سریع و تواناست. البته فاقد تکنولوژی کابین بالای آئودی Q8 بوده و البته برای خودرویی با سن بیشتر طبیعی است؛ اما صحبت دربارهی قوای محرکه و جزئیات فنی را در همین جا خاتمه داده و روی فاکتوری که باعث جذب بیشتر افراد میشود یعنی ظاهر خودرو صحبت میکنیم.
از نمای جلو این دو خودرو نمیتوانند خیلی متفاوت باشند. آئودی Q8 شبیه خودرویی از آینده است. این خودرو جلوپنجرهی بسیار حجیم و پهن و چراغهای زاویهداری دارد که ظاهری آیندهنگرانه و تکنولوژیک ایجاد کردهاند. کاپوت پف کرده و جلوپنجرههای کلیوی شکل X6 M این تصور را ایجاد میکنند که انگار خودرو میخواهد با مشت به صورت بیننده بکوبد! هر دو خودرو خوشچهره هستند اما واقعاً انتخاب مدلی بهتر بسیار سخت است. هرچند آئودی Q8 علاقهی بیشتری را ایجاد میکند چراکه تازهتر است.
در بخش عقب به نظر ما آئودی عملکرد بهتری دارد. اگرچه بامو از طرف ستون C چهرهی زیبایی دارد اما وقتی از عقب به آن نگاه میکنید اوضاع چندان مناسب به نظر نمیرسد. بخش عقبی بسیار بلند بوده و ظاهر خوبی ندارد. از طرف دیگر آئودی Q8 کاملاً زیباست. شیشهی عقب کاملاً گیرا طراحی شده و چراغهای افقی عقب نمای بسیار دلنشینی را ایجاد کردهاند. آئودی نمای بسیار آیندهنگرانهای داشته و به نظر ما بسیار زیباست.
در بخش کابین آئودی کار خود را به خوبی انجام داده چراکه کابین Q8 بهطور باورنکردنیای آیندهنگرانه بوده و همچنین حسی بسیار شبیه آئودی دارد. این خودرو هنوز هم ورودیهای هوای افقی و همان استایل شیفتر دنده را دارد. هرچند همهچیز به صفحهنمایش لمسی سپرده شده است. کابین آئودی لوکستر به نظر میرسد و صندلیهای بزرگ و راحت آن حسی مناسب دارند. اگرچه کابین آئودی بسیار جذاب و تکنولوژیک است اما تأکید بیشازحدی روی صفحهنمایش شده و ما میتوانیم تصور کنیم که اثرات انگشت زیادی روی آن باقی خواهند ماند که جلوهای ناخوشایند ایجاد خواهد کرد.
منبع: bmwblog
X6
۲۸ دی ۱۳۹۵قطعا BMW
تو این کلاس با کسی شوخی نداره لطفا نزدیکش نشین
ممکنه مثل مرسدس شرمندش بشین……
???
Bavaria
۲۸ دی ۱۳۹۵دمت گرم😊
بدون هیچ گونه هواداری، ب ام و زیباتره
فقط در مقابل آئودی،داخل ب ام و قدیمی تره
Bavaria
۲۸ دی ۱۳۹۵شخصیت آئودی مثل آدمیه که کلا خنثی مونده،فقط این واسش مهمه که لباسش چروک نشه و شیک و تمیز بمونه
مثل این: 😐
ولی شخصیت ب ام و مثل آدمه شرور میمونه که فقط میخواد وسوست کنه
مثل این: 😈
.
البته اینو در جواب دوست عزیزمون که گفت ب ام و واسه بچه سوسولاست گفتم😊
در ضمن فقط نظر شخصیه و فاقد هر نوع ارزش دیگر می باشد
ELEMENTO
۲۸ دی ۱۳۹۵هنوز نظر من همونه…
شاهین
۲۸ دی ۱۳۹۵من کاری با کمپانی های اصلی ندارم.این دو محصول رو اگه مورد نقد قرار بدیم من ایکس 6 رو بیشتر میپسندم.
احمد باقری
۲۸ دی ۱۳۹۵به نظرم بی ام و قشنگ تره.
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵بدون کوچکترین شکی آئودی… فقط آئودی…
آئودی یعنی همه چیز…
یعنی همه ی خصوصیات خوب بنز + همه ی خصوصیات خوب BMW
آئودی ، بنز و ب ام و بهترین خودروسازان جهان هستند…
آئودی یعنی ?
?????????????
فرشاد سجادیان
۲۸ دی ۱۳۹۵اصلا نمیشه رو مقایسه یه خودروی تولید انبوه و یه کانسپت حساب کرد، ترجیح میدم اول ۵
فرشاد سجادیان
۲۸ دی ۱۳۹۵((مرورگر موبایلم بهم ریخت))
اصلا نمیشه رو مقایسه یه خودروی تولید انبوه و یه کانسپت حساب کرد، ترجیح میدم اول نسخه نهایی Q8 معرفی شه، بعد اینجور مقایسههایی انجام شه.
ali
۲۹ دی ۱۳۹۵پس باید X8 هم معرفی بشه
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵کاملا درست میگی ???
فيصل
۲۸ دی ۱۳۹۵دریچه های هوای کابین اآىودی چطوری بسته میشه؟ ?
فرشاد سجادیان
۲۸ دی ۱۳۹۵این صرفا یه کانسپته، نیازی به این چیزا نداره، همونطور که نیاز به راهنما و خیلی چیزای واجب دیگه نیست؛ از طرفیم میشه رو این دریچهها یه پوشش داخلی جمعشو نصب کرد.
امین
۲۸ دی ۱۳۹۵این مقایسه اشتباهه
آئودی کانسپت داده و با یه مدل تولید شده موجود در بازار مقایسه شده
mehran.Jy
۲۸ دی ۱۳۹۵زیبا ترین شاسی بلند هایی که تا الان دیدم BMW x6 نسل اول مرسدس G واگن و جگوار f_peace بودن.
بقیه یه جایشون ناقص در اومده.
عطا
۲۸ دی ۱۳۹۵آئودی خاص تر و فضایی تر بی ام و دلنشین تر و عام پسند
البته در مقایسه با دنا پلاس که هیچی هستن دنا پلاس سانروف داره !؟؟!! میفهمی؟
شاهین
۲۸ دی ۱۳۹۵من از طرفدارای پر و پا قرص ماشین آلمانی هستم.بعدشم ژاپنی و امریکایی. اما جگوار اف پیس…دنیایه متفاوتیه
Saied
۲۹ دی ۱۳۹۵بی ام دبلیو خیلی خوش تیپه.
mohammadreza
۲۹ دی ۱۳۹۵x6دیروز از نزدیک دیدم چن دیقیه قفلش بودم .
mohsen.b
۲ بهمن ۱۳۹۵سلام مشکل قدیمی خودروهای آیودی اگه گفتید چیه؟؟؟؟؟؟
اینم یه راهنمایی و اونم اینکه این عیب خودروهای آیودی در واقع چیزیه که خودروهای ب ام و بخاطر اون همیشه معروفند یعنی ب ام و این عیب رو نداره،ب ام و به چی معرفه بین خودرو بازان؟