اخیراً بامو نسخهی تورینگ از ششمین نسل سری ۵ محبوب را معرفی کرده است. این تورینگ معروف نمایی فوقالعاده و تجهیزات زیاد دیده شده در برادر سدان را دارد اما باید در زمان عرضه به بازار با رقبای سرسختی مبارزه کند. مرسدس بنز E کلاس استیت هنوز هم جدید بوده و ظاهری بسیار زیبا و البته سواری مناسبی دارد. اگرچه که آئودی A6 آوانت کمی پیرتر است و سال آینده با نسل جدید جایگزین خواهد شد اما هنوز هم جذابیتهای بصری زیادی داشته و یک خودروی همهکارهی عالی به شمار میرود؛ اما بیایید از نظر ظاهری و تصویری این سه آلمانی کاربردی را باهم مقایسه کنیم.
همهی این مدلها از نمای جلو شبیه نسخههای سدان خود هستند؛ بنابراین در بخش جلو خیلی وارد نمیشویم زیرا قبلاً آنها را مقایسه کردهایم. ما نگاهی عمیقتر به بخشهای واگن آنها داشته و ترکیببندی سقف آنها را مقایسه خواهیم کرد.
در پروفایل کلی، بامو سری ۵ تورینگ و آئودی A6 آوانت واقعاً نزدیک هم هستند اما این سری ۵ است که بهتر عمل میکند. هر دو خودرو واقعاً شیک و جذاب بوده اما خط شانهی سری ۵ عضلانیتر بوده و نمایی جذابتر و قدرتمندتر ایجاد میکند. هیچ شکی وجود ندارد که E کلاس استیت یک خودروی زیباست اما فاقد جذابیت بصری ویژه مخصوصاً در مقایسه با سری ۵ است. آئودی نیز کمی محافظهکارتر از سری ۵ عمل کرده اما هنوز هم خیالانگیزتر بوده و ظاهر آن به گونهای است که به بیننده القا میکند تکنولوژی بالاتری دارد. همچنین افرادی معدودی طرفدار ستون D مرسدس بودهاند.
از نظر ظاهر پشتی فکر میکنیم که A6 آوانت بهترین نما را دارد و پس از آن نیز سری ۵ تورینگ و E کلاس استیت قرار میگیرند. چراغهای عقب آئودی به گونهای طراحی شدهاند که کاملاً بالاتر از پلاک خودرو قرار گرفته و نمای گیراتری ایجاد کردهاند. چراغهای عقب سری ۵ نیز خوب هستند اما نمای عقب آن کمترین هیجان را داشته است؛ اما نمای عقب مرسدس کمی مضحک به نظر میرسد. نمای پشت خودرو نه تنها جذاب نیست بلکه به گونهای یادآور تویوتا کمری نیز هست. این موضوع یک شرمساری است زیرا کلیت E کلاس ظاهری شیک و راضیکننده دارد اما بخش عقب یک نقطهضعف به شمار میرود.
داخل کابین هر سه خودرو شاهد فضای زیاد و کاربرد بالا هستیم. فضای بار سری ۵ تورینگ ۵۶۵ لیتر بوده که قابل افزایش به ۱۶۸۰ لیتر است. آئودی جادارتر است به گونهای که با تاکردن صندلیها میتوان ظرفیت صندوق را از ۵۷۰ به ۱۷۰۰ لیتر افزایش داد. موضوع جالب و احساسبرانگیز اینکه بنز در بحث فضای داخلی توانسته آئودی شکل گرفته بر مبنای طراحی دیفرانسیل جلو را شکست دهد به گونهای که فضای بار ۶۴۰ لیتری قابل افزایش تا ۱۸۲۰ لیتری دارد.
در بحث شکل و ظاهر کلی به نظر ما بامو سری ۵ تورینگ زیباترین خودرو بوده و آئودی A6 آوانت علیرغم سن بالای خود با فاصلهای اندک در جایگاه دوم قرار میگیرد و پس از آن نیز مرسدس E کلاس استیت به مکان سوم بسنده میکند. هرچند هر سه خودرو در کل جذاب بوده و مالک خود را راضی خواهند کرد. مرسدس بنز خودروی بدشکلی نیست اما در برابر آئودی و بامو کمی جذابیت کمتری دارد.
منبع: bmwblog
Efk
۱ فروردین ۱۳۹۶طرف یا کور بوده یا خودشو زده به کوری ایودی شیک و سادست بی ام و حالت اسپرت و عضلانی داره و بنز لوکس بودن رو فریاد میزنه، هر کدوم ی خصوصیتی دارن به سلیقه ادما برمیگرده
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۶طرف نه کور بوده دوست عزیز و نه خودشو زده به کوری… منبع: ب ام و بلاگ!!
Parvaz
۱ فروردین ۱۳۹۶نه کور بوده نه خودشو زده به کوری، بنز از نظر ظاهری مخصوصا از جلو هیجان کافی رو نداره، حقیقت اینه نسل جدید سری ۵ فعلا بهترینه، تا ببیینیم نسل جدید بقیه خودروها که میاد چیکار میکنن!!!
Mehran nikfar
۱ فروردین ۱۳۹۶ب ام و بلاگ توی مقایسه ها کاملا بی طرف عمل میکنه.دوستانی که به انگلیسی مسلط هستن خوب میدونن تو بعضی از مقایسه ها محصولات خود ب ام و رو با ذکر دلایل محکم و کافی بازنده اعلام میکنه.تو خیلی از تستها هم اگه برتری با ب ام و باشه خواننده رو متقاعد میکنه که برتره.حیف که پدال اجازه نمیده از ب ام و بلاگ لینک بزارم براتون.نمونه هاش موجوده. ( نمیدونم چه حساسیتی رو اینموضوع داره همه لینکای ب ام و بلاگ فیلتر میکنه)
MADJID
۱ فروردین ۱۳۹۶.
BMW بلاگ همیشه از BMW طرفداری میکنه ، طرفداری فقط این نیست که یکی رو برنده اعلام کنی ، ممکنه BMW بلاگ بعضی مدل عای خاشیه ای یا تاریخ کذشته یا کم اهمیت BMW رو در مقایسه ها بازنده اعلام کنه ، اما همیشه طرفداری تو مقایسه هاش دیده میشه.
Bavaria
۱ فروردین ۱۳۹۶با نظر Efk موافقم
.
بنز و آئودی و بامو درسته در یک کلاس هستن ولی با هوشمندی هرکدوم سبک و شخصیت مستقل دارن و انتخاب بینشون سادست?
حسین وی
۱ فروردین ۱۳۹۶کلا استیشن چیزه جالبی نیست حداقل واس ما ایرانیا
Mori Ca.
۱ فروردین ۱۳۹۶از پشت شبیه تویوتا کمریه.. بابا بی ام و بلاگ رعایت کن.. رفتی بالای منبر هر چی می خوای می گی.. ?
Dice
۱ فروردین ۱۳۹۶باره اولش نیست بابا…?….
منم فردا سایت می زنم س ا ی پ ا بلاگ….
پراید و با s کلاس مقایسه می کنم..اخر سر هم پرایدو برنده اعلام کنم?
ب ام و سلطان
۱ فروردین ۱۳۹۶حسودی نکنین ب ام و سلطان بی رقیبه یقینا
Hamid...Audi
۲ فروردین ۱۳۹۶فقط درصورتی میتونه اینطوری بشه که یه دونه خودرو سازی تو دنیا باشه.
رامتین
۱ فروردین ۱۳۹۶آئودی بهتر بود. کلا برندی هست که خاصه و برای کسی که مثلا 500میلیون میخواد هزینه کنه آئودی کلاس بالاتری داره.
shirko
۱ فروردین ۱۳۹۶تعصب لازم نیست تابلوه ب ام و یه سر وگردن ازشون بالاتره
ب ام و سلطان
۱ فروردین ۱۳۹۶آورین آورین واقعا
یوسف
۱ فروردین ۱۳۹۶طراحی بی ام و سری پنج استیشن واقعا عالی از کار دراومده و جزو موارد نادریه که طرح استیشن یه ماشینو به سدانش ترجیح میدم.
Saied
۱ فروردین ۱۳۹۶تو این کلاس فقط سری ۵.
مرسدس تو s کلاس برندست.
داود
۱ فروردین ۱۳۹۶ای بابا باز هم بی ام و بلاگ
بهرام
۲ فروردین ۱۳۹۶به جای اینکه این همه به خودش زحمت بده تا سری ۵ رو تبلیغ کنه همون اول میگفت :
سری ۵ رتبه اول رو داره دیگه ، مقایسه ای کاملا یک طرفه و جانب داری به نفع سری ۵