کدامیک زیباتر است؟ سدان یا کوپه؟ جذابیت جهانی یا جلبتوجه خیابانی؟ انتخاب با شماست!
بامو سرانجام از نسل جدید سری ۴ رونمایی کرد و همانند اکثر محصولات این شرکت، ظاهر این خودرو بسیار جنجالی شد. البته همهچیز به جلوپنجره بسیار بزرگی مربوط میشود که در ابتدا یک لطیفه به نظر میرسید اما دیدیم که به واقعیت تبدیل شد. اگرچه اکثر افراد در فضای مجازی نظر منفی خود را نسبت به این بخش خودرو ابراز کردند اما جلوپنجره سری ۴ باعث تمایز کامل آن از سری ۳ شده و این امر برای اولین بار است که اتفاق میافتد.
این روند باعث تمایز سری ۴ جدید از سری ۳ کوپههای قبلی نیز شده است. این خودروها نسبت به سری ۳ اصلی تفاوتهای ناچیزی داشتهاند. نسل پیشین سری ۳ و اولین نسل سری ۴ نیز از طراحی بسیار مشابهی در جلو استفاده کردهاند. با در نظر گرفتن این موارد بیایید نگاهی نزدیک به طراحی سری ۴ جدید انداخته و آن را با سری ۳ سدان مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.
در نمای جلو تفاوت قابلتوجهی بین دو خودرو وجود دارد. هر دو از جلوپنجرههای بزرگتر نسبت به نسلهای پیشین استفاده کردهاند اما جلوپنجره سری ۳ بهصورت افقی گسترش یافته درحالیکه جلوپنجره سری ۴ به سمت پایین آمده و حالت عمودی دارد. همچنین پلاک خودرو نیز باعث جدا شدن بخشهای بالایی و پایینی جلوپنجره سری ۴ میشود. هر دو محصول بامو از دیلایت های U شکل سود بردهاند که نسبت به قبل تغییر مهمی محسوب میشود؛ و اگرچه گرافیک چراغهای سری ۳ نیمنگاهی به مدلهای قبلی دارد اما این مورد در سری ۴ به سری ۸ پرچمدار شبیه است.
پروفایل اسپورت سری ۴ از بغل کاملاً مشهور است جایی که شاهد افزایش طول و کاهش ارتفاع نسبت به نسل پیشین هستیم. سری ۳ خط کمر مستقیمتری داشته درحالیکه خط کمر سری ۴ به سمت بالا حرکت کرده است. شیشههای بدون فریم سری ۴ بر ظرافت طراحی این خودرو تأکید دارند چیزی که با سری ۸ مشترک است.
شاید سری ۴ چند میلیمتری پهنتر باشد اما وقتی از عقب به هر دو خودرو نگاه کنید سری ۴ بسیار پهنتر از سری ۳ به نظر خواهد آمد که یکی از دلایل آن چراغهای نازکتر و کشیده است.
اگرچه بامو سری ۳ سدانی جذاب و خوشترکیب است اما شکی وجود ندارد که از نظر بصری سری ۴ هیجان بیشتری را منتقل میکند. ظاهر این خودرو همانند یک سری ۸ کوچک شده است که بسیار خاصتر جلوه میکند و یک کوپه اسپورت باید اینچنین باشد.
اما توصیه ما این است که قضاوت نهایی خود درباره سری ۴ و به ویژه جلوپنجره آن را به زمانی موکول کنید که این خودرو را از نزدیک ببینید. فقط امیدواریم بامو در سالهای آینده همین وجه تمایز را به کابین نیز منتقل کند.
♤ANGUS_812♤
۲۶ خرداد ۱۳۹۹به نظرم الان خیلی بهتر شدن
قبلا اصلا نمیشد از هم تشخیصشون داد
ولی به نظرم نسخه گرن گوپه سری ۴ هزینه اضافی هست برای بی ام و چون میشه همون سری ۳ با شکلی دیگه
البته منو چه به نظر دادن درباره این پادشاه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۳۹۹طرفدار bmw نیستم اما امروز برای من روزی پر از فکرها و کامنتهای bmw ای بوده .
این جلوپنجره سری ۴ خیلی بلبشو به راه انداخته در بین خودرو دوستان که موافق و مخالف زیاد داره اما به گفته مدیری در بخش فروش bmw که میگفت (( هنگام فروش خودرو ، نظرات فضای مجازی با خرید واقعی مردم متفاوته با اینکه نظرات همه محترمه )) .
دقیقاً هم همینطوره :
اینجا ما میگیم وای بر bmw که چرا اینکار را کرد یا چرا اصالت را زد نابود کرد و همه میتازند به این شرکت ، اما وقتی آمار فروش را نشان میدهند همه تعجب میکنند که مگه میشه استقبال هم کردن از این خودرو با اینکه همه در فضای مجازی و رسانه مخالفش بودند ولی فروش زیاد ، چیز دیگری میگه .
دوستان سری ۴ جدید ، هر چی هم که مخالف داشته باشه و به نظر من و شما زشت شده باشه ، اما یه اتفاق خوب داشته و اون هم اینه که تشابُه و یکنواختی از محصولات bmw کمرنگ شده و مثل قبل نیست که همه شبیهه هم باشند .
این روزها بنز با تمام محصناتش شبیهه هم شده از c بگیر تا E و S و مایباخ و….
bmw هم همینطور که سری ۳ و ۵ و ۷ شبیه هم هستند و قبلاً خودرویی مثل سری ۳ و ۴ که دیگه بدتر ، کلاً دوقلوهای همسان بودند .
یا آئودی که از بزرگ تا کوچکش چندین ساله هم شکل یکدیگرند و تفاوتشون سخت شده .
به نظر من یه سنت شکنی در محصولات آلمانی باید شکل بگیره تا از بنبست تشابه خارج شوند و یه تازگی و طراوتی به محصولاتشون بدن .
جواد خطر
۲۶ خرداد ۱۳۹۹نِمیدونم چرا جِلو پَنجَرِ بُزُرگِ بی ام و رو کِ میبینَم خودبِخود یادِ آدمِ دهن گُوشاد میوفتَم
Alireza
۲۷ خرداد ۱۳۹۹دوست عزیز آمار فروش که فقط به طراحی ربط نداره به اعتبار برند کیفیت خودرو امکانات و عملکرد فنی هم مربوطه مطمئنا کسایی که در حال حاضر میرن سری ۴ میخرن به خاطر قیافش نیست یه خاطر بقیه پارامترهاس که عرض کردم
Km
۲۶ خرداد ۱۳۹۹سری 4 شخصیت خشن و تهاجمی داره ، هر دو عالین ، خیلی خوبه وجه تمایزشون بیشتر شده و هر کدوم شخصیت خاص خودشونو دارن ، هر دو بسیار زیبان ، سری 4 دوست داشتنی ?
Amir.z
۲۶ خرداد ۱۳۹۹هرچقدر سری سه قشنگ و متناسبه سری چهار نامتناسب. کاری هم با چلوپنجره ندارم. شما طراحی جلو رو نگاه کنید. پر از خطوط هیجانی و خشونت بالا اما وقتی نمای جانبیو نگاه کنی هیچ هیجان و خشونتی وجود نداره و برخلاف نمای جلو که خطوط تیزن نمای جانبی خطوطش نرم و منحنی. یجوری انگار طراح عقب و جلوی ماشینو طراحی کرده بعد همینطوری الکی بهم وصلشون کرده
amg 63
۲۶ خرداد ۱۳۹۹فقط باش ?
Zonda R
۲۶ خرداد ۱۳۹۹سر طراحی سری 3 هم خیلی انتقادات یود اماوهر چی جلوتر رفت زیباتر بنظر رسید
سری 3 بنظرم یکی از هماهنگ ترین طراحی های BMW رو داره من هر دفعه ک میبیمش برام جذاب تر میشه
اما سری 4 پیشرفت توی طراحیش دیده میشه در نمای پشت کناری و گرافیک چراغهای جلو در مورد جلوپنجره هم BMW دوتا هدف داشته اول برگشتن به طرحهای گذشته و دوم القای قدرت
حالا اینکه زشت یا زیبا بودن کاملا سلیقه هست
امیدوارم یروز از نزدیک ببینمش
MAHDI
۲۶ خرداد ۱۳۹۹من نسخه سفید رنگ سری4 جدید رو بیشتر دوست دارم. چون گرافیک چراغ های جلو درش باعث شده طرح پخته تر باشه انگار.هرچند همین مدل هم توفیلم خیلی جذاب تر از عکس هاش دیده میشه. اما در هرصورت بازم اون نسخه سفید رنگ که نسخه پایه هستش رو بی تر دوست دارم.
در مدل M4 این ماشین تهاجمی ترین طراحی M4 تاریخ رو خواهد داشت.چون تصاویر جاسوسی اش اینو نشون میده. سپر متفاوت با جلوپنجره متفاوت (نوع شبکه ها) و البته گلگیرهای خیلی پهن که سرجمع خیلی تهاجمی قراره باشه.
MASIHA
۲۶ خرداد ۱۳۹۹عشقه سری 4
iman
۲۶ خرداد ۱۳۹۹هیچ وقت تا ماشینی رو از نزدیک ندیدین از روی عکس قضاوت نکنید . مثلا همه سانتافه رو دیدید با ابهت و خشگله الان یه سرچ بزنید عکسش رو ببینید . عکس اصلا گویای کیفیت و زیباییش نیست
Hamidreza
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ببین
من اصلا حس نمی کنم سانتافه با ابهت و خشن باشه
اگه اینطوریه تا پراید رو از نزدیک ندیدین نباس دربارش نظر بدین چون از نژدیک خیلی کوچولو و فرز هست مث هایپر کار ها !!!!
در ضمن
این دو ماشین بی ام و حتی تو عکس هم زیبان
Hadi
۲۶ خرداد ۱۳۹۹سری ۳ خیلی بهتره…
حمید
۲۶ خرداد ۱۳۹۹کم کم داره طرلحی سری چهار به دل میشینه
آنچنان بد طراحی نشده بنظرم رفته رفته به طراحیش عادت میکنیم
آریا ماشین
۲۶ خرداد ۱۳۹۹سری ۴ لایک
سری ۳ دیس لایک
Omid622
۲۶ خرداد ۱۳۹۹بهترین سدان کاربردی دنیا
M3 کامپیتیشن
سینا BMW
۲۷ خرداد ۱۳۹۹مقایسه سری۳ و سری۴ جدید کاملا اشتباهه،
مثل قبل نیست که کاملا یکی باشن.
سری ۳ مثل سری۵ عادی ولی فوق العادس
سری۴ مثل سری۸ جذاب و عالیه
مدل m340i خیلی عالیه
سری۴ برای برجسته شدن تفاوتش با سری۳ کمی خاص دیده میشه
ماکان
۲۷ خرداد ۱۳۹۹سلام. انشاالله که به اضافه سری ۵ از مدل های سری ۷ ، سری ۸ ،X6 ،X5 و X7 بی ام و هم برای هرکدام از آنها تا قبل از سال ۲۰۲۵ یک نسخه ی پلاگین هیبرید با قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند. از تولید کنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.