گزینههای کسانی که خواهان یک نشان پریمیوم روی کوپهٔ اسپرت کامپکتی هستند و به درهای اضافه نیازی ندارند، صرفاً به کوپههای مرسدس بنز، بامو، آئودی، لکسس و اینفینیتی محدود میشود. این یعنی نسل جدید بامو سری ۴ باید نگران رقابت با تنها چهار خودرو باشد؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب کوپهٔ جدید باواریاییها را با رقبای اصلی مقایسه کنیم.
بامو سری ۴
قیمت پایه: ۴۶,۵۹۵ دلار
نسل جدید سری ۴ را میتوان یک سری ۸ کوچک با جلوپنجرهای بسیار بزرگ توصیف کرد. البته شبیه بودن به سری ۸ بههیچعنوان بد نیست زیرا این کوپهٔ پرچمدار استایل بسیار شیک و جذابی دارد اما بااینوجود نمیتوان با قاطعیت گفت که سری ۴ جدید از بهترین نسخهٔ جدیدترین زبان طراحی بامو استفاده کرده است و حداقل بهاندازهٔ سری ۸ زیبا نیست. درهرحال، کسانی که تمایل به خرید سری ۴ جدید دارند حداقل باید ۴۶,۵۹۵ دلار پرداخت کنند تا مالک نسخهٔ پایه و دیفرانسیل عقب 430i شوند. قیمت نسخهٔ چهارچرخ محرک همین مدل از ۴۸,۵۹۵ دلار آغاز میشود و نسخهٔ پرچمدار M440i XDrive هم ۵۹,۴۹۵ دلار قیمت دارد. 430i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است اما زیر کاپوت M440i یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. به لطف این نیرو، عضو قدرتمند خانوادهٔ سری ۴ ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که تنها ۰.۲ ثانیه از M4 نسل قبلی کُندتر است.
مرسدس بنز C کلاس کوپه
قیمت پایه: ۴۵,۹۵۰ دلار
کسانی که خواهان یک کوپهٔ شیک و باوقار هستند، سخت میتوانند از C کلاس کوپه صرفنظر کنند. قیمت این کوپهٔ آلمانی در ایالاتمتحده از ۴۵,۹۵۰ دلار برای مدل C300 آغاز میشود درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک یا 4Matic همین مدل ۴۷,۹۵۰ دلار قیمت دارد. C300 از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند. ازآنجاییکه بامو M4 هنوز معرفی نشده، ما در این مقایسه حرفی از مدل پرچمدار C63 AMG نمیزنیم اما مدل C43 AMG رقیب عادلانه و مستقیمی برای M440i محسوب میشود. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با تقویت AMG مجهز شده که ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور با کمک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک، C43 را ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. این یعنی کوپهٔ مرسدس هم تقریباً به همان اندازهٔ M440i سریع است درحالیکه با قیمت پایهٔ ۵۸,۵۰۰ دلار کمی از رقیب باواریایی ارزانتر است.
آئودی A5
قیمت پایه: ۴۲,۹۰۰ دلار
نسخهٔ پایهٔ آئودی A5 در ایالاتمتحده مدل ۴۵ TFSI با قیمت پایهٔ ۴۳ هزار دلاری است. این مدل که از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور و یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه استفاده میکند، بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است که میتواند در برابر رقبا یک مزیت باشد زیرا همهٔ آنها در نسخهٔ پایه بهصورت دیفرانسیل عقب ارائه میشوند. آئودی اما برای رقابت با C43 و M440i مدل S5 را با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو ارائه میکند. این مدل ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به کمک یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. قیمت پایهٔ آئودی S5 از ۵۱,۹۰۰ دلار آغاز میشود که یعنی تقریباً ۱۰ هزار دلار از M440i ارزانتر است.
لکسس RC
قیمت پایه: ۴۱,۲۹۵ دلار
کسانی که علاقهای به کوپههای کامپکت آلمانی ندارند میتوانند سراغ لکسس RC بروند که قیمت آن در نسخهٔ پایهٔ RC300 RWD (دیفرانسیل عقب) از ۴۱,۲۹۵ دلار شروع میشود. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. مدل بعدی RC300 AWD (چهارچرخ محرک) با قیمت پایهٔ ۴۳,۹۸۵ دلار است و از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. مدل RC350 (در هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک) هم از همین پیشرانه استفاده میکند اما در اینجا ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. RC350 با قیمت ۴۴,۲۲۵ دلار، ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. برای همهٔ مدلها نسخهٔ F Sport هم ارائه میشود اما کسانی که از این هم بیشتر میخواهند میتوانند مدل پرچمدار RC F با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی ۴۷۲ اسب بخاری را انتخاب کنند که البته این مدل با قیمت ۶۴,۹۰۰ دلاری خود، رقیب مدلهای پرچمدار M4، C63 و RS5 محسوب میشود.
اینفینیتی Q60
قیمت پایه: ۴۰,۹۴۵ دلار
این قیمت پایه متعلق به مدل Q60 2.0t دیفرانسیل عقب با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۱۰ اسب بخاری است که با پرداخت ۲ هزار دلار میتوان سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم برای آن سفارش داد. مدل بعدی Q60 3.0t نام دارد که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر و یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه استفاده میکند. قیمت پایهٔ این مدل در نسخهٔ محرک عقب از ۴۵,۴۹۵ دلار شروع میشود؛ اما نسخهای از Q60 که رقیب مستقیم M440i، C43 و S5 محسوب میشود، مدل Red Sport 400 است که در دو نسخهٔ محرک عقب با قیمت ۵۷,۱۵۰ دلار و چهارچرخ محرک با قیمت ۵۹,۱۵۰ دلار قابل خریداری است. این مدل به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اینفینیتی مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. Q60 Red Sport 400 ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که همسطح رقبای آلمانی است ولی اینفینیتی از جدیدترین تکنولوژیهای این بخش بیبهره است.
میبینیم که همهٔ اینها کوپههای خوبی هستند و هرکدام ویژگیهای مثبت و منفی خاص خود را دارند؛ بنابراین اگر قصد خرید یک کوپهٔ کامپکت لوکس را داشتید کدامیک از این پنج کوپه را انتخاب میکردید؟
مشخصات فنی
بامو M440i | مرسدس C43 | آئودی S5 | لکسس RC350 | اینفینیتی Q60 400 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو | توربوشارژ | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۳۷۴ اسب بخار | ۳۹۰ اسب بخار | ۳۵۴ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۴.۵ ثانیه | ۴.۴ ثانیه | ۶.۰ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
وزن | ۱۷۴۰ کیلوگرم | ۱۶۶۰ کیلوگرم | ۱۶۱۵ کیلوگرم | ۱۷۰۰ کیلوگرم | ۱۸۳۶ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۷۰ میلیمتر | ۴,۶۹۳ میلیمتر | ۴,۶۹۲ میلیمتر | ۴,۶۹۹ میلیمتر | ۴,۶۸۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۱ میلیمتر | ۲,۸۴۰ میلیمتر | ۲,۷۶۵ میلیمتر | ۲,۷۳۱ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
قیمت پایه | ۵۹,۴۹۵ دلار | ۵۸,۵۰۰ دلار | ۵۱,۹۰۰ دلار | ۴۴,۴۱۵ دلار | ۵۹,۱۵۰ دلار |
sina
۱۹ خرداد ۱۳۹۹آیودی از همه شون بهتره قطعا ولی انتخاب من بین اینا لکسس هست.
قیمت – تنفس طبیعی – هزینه تعمیر و نگهداری
مسعود
۱۹ خرداد ۱۳۹۹این انتخابی که کردی عقلانی هست ولی انتخاب قلبی در الویت هست از نظر من گاهی دوست داری گرونتر با هزینه نگهداری بالاتر بخری ولی اون چیزی رو بخری که عشق میکنی باهاش . من به جرات میتونم بگم بعد سالها اولین محصول بی ام و هست که بهش علاقمند شدم چه از نظر طراحی و چه از نظر پرفرمنس
رضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۹دقیقا من هم به دلیل تنفس طبیعی بودن به لکسس رای دادم ولی اگر آئودی تنفس طبیعی بود به آئودی رای می دادم
یانکی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹با احترام ترجیح میدم 60 چوب بدم صاحب 707 اسب بشم
هاتف
۲۰ خرداد ۱۳۹۹دوست عزیز کسی که میره یه کوپه بالای چهل هزار دلار بخره ذهنیتش با من و شمایی که دنبال هزینه و استهلاک و قطعات ارزونتره فرق داره. واسه همه کلاسهای خودرو نمیشه یه نسخه پیچید
مهدی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹Audi BMW
ممد ژانگولر
۱۹ خرداد ۱۳۹۹دقیقا من هم همینطور ?
اول آئودی دوم بی ام و سوم بنز
ایمان جباری
۱۹ خرداد ۱۳۹۹عشق و علاقه برنده رو مشخص میکنه
ولی خودمونیم کابین لکسوس پشم ریزونه
♤ANGU_812♤
۱۹ خرداد ۱۳۹۹من که اول C۴3 دومM440i و دیگر هیچ
تا اون دو تا تو میدون هستن بقیه به چشم نمیان نه که بد باشن
ولی بنز و بی ام و همیشه خاصتر هستن
یادم میاد دقیقا همین ماشینا برای مقایسه با نسل قبل سری ۴ هم بودن (البته نسل قبلشون)
پارسا
۱۹ خرداد ۱۳۹۹فقط c 43
آریا ماشین
۱۹ خرداد ۱۳۹۹تو این کلاس و کلا بهتره بگم کلاس سدان های لوکس هیچ بنی بشری توان رقابت با آلمانی ها رو نداره ، اینو باید قبول کرد
و اما بین ۳ تفنگ دار
من بی ام و رو کنار میزارم نه چون ماشین بدیه و این چیزا ولی خب با طراحیش حال نمیکنم در ضمن قیمتش خیلی بیشتر از یکی مثل آئودی هست از نظر پرفورمنس هم وزنش خیلی زیاده لعنتی
بین بنز و آئودی ۲ جور میشه نظر داد ، این که پرفورمنس رو در نظر بگیری که c کلاس کمی بالاتره هم قدرتش بیشتره هم گشتاورش و وزنش هم خیلی بالا نیست ، نگاه دوم به صرفه بودنه این که ۶۰۰۰ دلار بیشتر بدی به خاطر چند صدم ثانیه منطقی به نظر نمیاد در طراحی هم من بنز رو هم در داخل و هم در طراحی جلو بیشتر میپسندم ولی آئودی عقبش معرکه س ولی در نهایت علاقه به شرکت هست که انتخاب نهاییو مشخص میکنه و اون شرکت برای من بنزه??
Hamidreza
۱۹ خرداد ۱۳۹۹طراحی داخلی آئودی رو هیچکدوم ندارن
اما انتخاب من سری ۴ هست
بعدش آئودی و بنز
ولی من حس میکنم لذت روندن آئودی از بقیه بیشتره …
Malt hill
۱۹ خرداد ۱۳۹۹من عاشق آئودی ام ولی در همه ی رقابت ها میگن لذت رانندگی بی ام و خیلی بیشتره.
ثبات
۱۹ خرداد ۱۳۹۹برند آلمانی انتخاب میکنم، ولی اینفینیتی طراحی خارجی زیبایی داره
محمد
۱۹ خرداد ۱۳۹۹بنز و بی ام و انتخاب منه
MAHDI
۱۹ خرداد ۱۳۹۹از نظر پرفومنس که M440 بهترین عملکرد رو داره. البته درسته که هنوز تست نشده اما اگه بخوایم نسخه M340 رو مقایسه کنیم که نسخه چهار در این ماشین هستش همونطور که در درگ CARWOW که بین ب ام و M340 با 374 اسب بخار و 500 نیوتن گشتاور و مرسدس E53 کوپه با 435 اسب بخار و 520 نیوتن گشتاور و آئودی S4 با 374 اسب بخار و 700 نیوتن گشتاور و ولوو S60 با 405 اسب بخار و 640 نیوتن گشتاور برگزار شد ب ام و M340 سریع ترین بود و در مسیر 400 متر حدود یک ثانیه کامل سریع تر از جایگاه دومی بود که در درگ رولینگ بازهم سریع تر بود.
در پیست هم بازم M340 که در پیست هوکنهایم GP و زاکسنرینگ زمان گیری داشته به همراه خودروهای رقیب بازهم سریع ترین زمان رو در هردو پیست ثبت کرد.
این نشون میده M440 که عملکرد مشابهی با M340 داره در زمینه پرفومنس و عملکرد بهترین در کلاس خودشه.
پس اینجا دیگه باید در مورد طراحی نظر بدیم که همگی جذابیت خاص خودشون رو دارن. اما ب ام و M440 و آئودی S5 جوان تر بودن طراحی رو بهتر نشون میدن.و بقیه با اینکه همگی جذاب هستن اما حس میکنی گرد پیری روشون نشسته مخصوصا لکسوس RC و اینفینیتی Q60 که کاملا حس قدیمی بودن رو دارن.البته در مورد عملکرد هم این دو در سطح کاملا پایین تری نسبت به بقیه قرار دارن.
پارسا لطیفی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹عشق است و بنز بقیه سوسول بازیه
javad
۱۹ خرداد ۱۳۹۹پرفورمنس اینفینیتی چقد خوبه
فرشاد
۱۹ خرداد ۱۳۹۹کابین بنز یه سر و گردن بالاتر از یقیس
Rayan13r8
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ائودی انتخاب منطقی تری هست
همه چی تمومه
سینا BMW
۱۹ خرداد ۱۳۹۹فقط آئودی،
بنز هم که عالیه
محسن
۱۹ خرداد ۱۳۹۹این ب ام و سری 4 جدید هم شده مثل آدمایی که فقط از یه زاویه خوشکل اند و هی از اون زاویه فقط عکس می گیرند. انصافا نمای سه رخش (عکس اول) جذابه. ولی یه خرده زاویه دیدت رو عوض کنی تصوراتت به هم می ریزه. ولی در نهایت باز هم ب ام و است و همچنان قابل احترام.
Hemichan
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ب ام و با طراحی انقلابی نظرها رو به سمت خودش جلب کرده ولی جذابیت خاص آئودی چیز دیگه ایه
پس آئودی
Siawest
۱۹ خرداد ۱۳۹۹تنفس طبیعی بودن لکسس چه مزیتی داره آخه؟؟؟؟
شتابش ۶ هست خیییلی ضعیفتراز بقیست
کسی که اینارو میخره به نظرت دنبال استهلاکه؟؟؟
یکم واقع بین باشیم بدنیست
Saman
۲۰ خرداد ۱۳۹۹بهترین و زیباترین طراحی داخلی رو لکسس داره و زشت ترین طراحی داخلی رو بنز داره. و زیبا ترین طراحی خارجی رو اینفینیتی داره خیلی دلبره. و از نظر کیفیت و مرغوبیت و قابلیت اطمینان ، یکم : لکسس دوم : اینفینیتی. واقعن لقب امپراطور ماشینها برازنده لکسس هست.