پس از انتظاری طولانیمدت، انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و تیزرهای هیجانی، سرانجام نسل جدید بامو سری ۳ در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو از پلتفرمی کاملاً جدید و پیشرانههایی متفاوت بهره برده و در نظر دارد پادشاهی خود در کلاس سدانهای اسپورت را حفظ کند.
اگرچه در نگاه اول متوجه این قضیه نمیشوید اما نسل جدید این خودرو ۷۶ میلیمتر طویلتر از نسل قبلی بوده و فاصلهی بین محوری آن نیز ۴۱ میلیمتر افزایش یافته است. از نظر بصری شاهد خودرویی زیباتر، شیک و متفاوت هستیم که در مقایسه با نسل F30 ارتقا یافته است.
نمای جلو سرانجام شخصیت خاص خود را یافته و دارای چراغهای کاملاً جدید در جلو و عقب میباشد که در کل ظاهر با ابهت و گیرایی ایجاد کردهاند. این خودرو را در شانهبهشانه با نسل پیشین مقایسه کردهایم تا متوجه ویژگیهای جدید آن شویم.
- نمای جلو
بسته به تریم انتخابی، سری ۳ جدید ظاهر متنوعی دارد. این خودرو که در تصاویر مشاهده میکنید 340i سفیدرنگ است که به اندازه برخی تریمهای دیگر تیز و بز نیست؛ اما هنوز هم ظاهر زیبایی دارد. جلوپنجره کلیوی شکل نمادین بامو هماکنون بزرگتر و با ابهتتر از قبل بوده و حتی از کروم نیز برخوردار میباشد.
رینگها نیز کاملاً جدید بوده و البته ما را کمی به یاد نسل پیشین میاندازند. طراحی ۱۰ پرهی قبلی حفظ شده اما پرهها ضخیمتر و جداتر هستند. در کل نسل جدید سری ۳ از نظر طراحی ارتقای قابلتوجهی داشته است.
- نمای عقب
نیمهی جلویی خودرو به اندازهی نیمهی عقبی تغییرات شدیدی نداشته است. بامو طراحی پیشین چراغهای عقب را کنار گذاشته و از چراغهایی استفاده کرده که تقریباً ما را به یاد لکسس RC میاندازند. ستون C کمی پهنتر بوده و لبهی صندوق نیز سرراستتر شده است.
- کابین
در داخل کابین هم انتظار تغییرات بسیار زیاد را نداریم. بسیار از عناصر نسل قبلی در این نسل حفظ شدهاند که از جملهی آنها میتوان به فرمان سه پره، کنترلر iDrive و طراحی کلی کابین اشاره کرد؛ اما بازهم تفاوتهای پررنگی را میتوان تشخیص داد.
کابین نسل جدید سری ۳ درست همانند ظاهر آن تغییر بسیار شدیدی نداشته اما در کل تکامل جذابی را تجربه کرده است.
مهزیار
۱۲ مهر ۱۳۹۷کاملا یه فیس لیفت سنگینه تا یه خودروی جدید.. من نسل قبل رو بیشتر دوست دارم متناسب تر بود طراحیش… به خط شیشه در عقب هر دو خودرو نگاه کنید
sina
۱۲ مهر ۱۳۹۷هم سری 3 هم ایکس 3 و هم ایکس 5 تو نسل جدیدشون طراحی پشتشون پسرفت داشته متاسفانه وگرنه باقی چیزاشون واقعا بی نقص هستش.
#ali.m#
۱۲ مهر ۱۳۹۷سری ایکس رو واقعا قبول دارم سینا جان .
ولی سری5و3واقعا عالی شدن به نظرم .
البته طراحی واقعا سلیقه ایه
sina
۱۲ مهر ۱۳۹۷سلام علی جان
نبودی یه مدت ?
اره قبول دارم تو سری ایکس خعلی رو مخ تر بود عقب هاشون.
#ali.m#
۱۳ مهر ۱۳۹۷مخلصم سینا
یکم مشغله داشتم .
?
علی رضا
۱۲ مهر ۱۳۹۷چراغ و خط زیرش که تا روی سپر امتداد پیدا کرده در نسخه ابی رنگ () خیلی شبیه پژو ۳۰۸ و عقبشم که شبیه لکسوس
میگن چوب خدا صدا نداره همینه
هی گفتید a کلاس شبیه برلیانس و کیا حالا تحویل بگیرید
#ali.m#
۱۲ مهر ۱۳۹۷سری3رو همیشه دوست داشتم و دارم .
الان ک پشتش شبیه لکسس شده بیشتر هم دوستش دارم .
فرامرز
۱۳ مهر ۱۳۹۷وقتی نسل جدید آر ایکس چراغ عقبش رو مشابه ب ام و ایکس ۵ زد همه میگفتن نه لکسس و کپی؟ الآن همه شدن خدای اصالت طراحی و به چراغ های ب ام و ایراد میگیرن. ب ام و مشابه همین چراغ های عقب رو تو ایکس ۴ جدید و سری ۸ استفاده کرده ولی همه منتظر سری ۳ بودن تا بهش ایراد بگیرن!!!
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۷تغیرات جزئی که اعمال شده در ظاهر ماشین یه جورایی اونو جدید نشون میده ولی این همون ماشین قبلی هست طراحی جدیدی دیده نمیشه حتی چراغ عقب هم شده لکسوس
mahdy
۱۲ مهر ۱۳۹۷این باز حرف زد
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۷خب میخوای بگم عجب ماشین جدیدی هست خوشم اومد . مدل های تیون شده بی ام و حتی بهتر از این فیس لیفت ناقص هست به جز چراغ عقب و کابین کجاش فرق کرده با نسل گذشته . یه دلیل بیارید مشتری مدل قبلی رو بفروشه اینو بخره
Amir
۱۲ مهر ۱۳۹۷زیبا شده اما حقیقتا بیشتر شبیه یک فیس لیفته تا نسل جدید طراح های بی ام و ریسک نکردند.به هر حال سری 3 همیشه سرامد و پیشرو بوده و این نسل جدید هم بهتر از همیشه خواهد بود.
amir
۱۲ مهر ۱۳۹۷بیشتر یه جور فیس لیفته تا نسل جدید.
ایلیا
۱۲ مهر ۱۳۹۷فرو رفتگی زیر چراغ جلو رو نداشت زیباتر می شد، از نظر من.
کوروش
۱۲ مهر ۱۳۹۷بنظرم عالی شده بیشتر واکنش ها نسبت به طراحی بیشتر به کابین فوقالعاده خوبش بر می گردد اکثر کسایی که ماشین های بی ام و رو تجربه کرده باشند شاهد ارگونومی فوق العاده اش نسبت به برند های دیگر هستند طراحی بیرونی بر خلاف ایکس سه بنظرم عالی و مثل سری پنج جدید شاهکار و ماندگار خواهند شد
Amin
۱۲ مهر ۱۳۹۷واقعا عالی شده،رقابتش با مرسدس سی کلاس دیدنی خواهد بود
شاهین
۱۲ مهر ۱۳۹۷آمار و ارقام کف بازار نشون خواهد داد که آیا حرکت طراحان ب ام و صحیح بوده یا نه…
سری ۳ اعتبار این کلاسه.
mahdy
۱۲ مهر ۱۳۹۷دقیقا
آقا شاهین کسایی که میگن طراحیش بدشده یا فیس لیفته و اینجور چیزا به شدت سطحی نگرن من که حاضرم این ماشینو با قیافه پراید هم بخرم
ولی پرایدی که حجم کم نظیری از مهندسی ناب آلمانی پشتشه
مهزیار
۱۲ مهر ۱۳۹۷اون آرم که اونجاست با نام سری 3 خیلی چیزا رو به خودی خود تغییر خواهد داد.. حتی اگه به قول دوستمون قیافش پراید باشه
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۷این تنها دلیلی هست که طرف داران این کمپانی المانی عاشقش هستن فقط اون ارم بی ام و براشون کافیه . ولی من هزار یک دلیل بیشتر میتونم بیارم که چرا عاشق ماشین های امریکایی ام
Trx (taimaz)
۱۳ مهر ۱۳۹۷سلام آقا شاهین واقعا از مقالتون مثل همیشه لذت بردم.
نسل جدید سری ۳ یک طراحی کاملا پخته و هماهنگ تر از نسل قبلش داره از طراحی جلوش گرفته که همینطوری که تو کامنتها مشخصه هیچ کسی نمیتونه بهش ایرادی بگیره از نمای کنار شاید شبهات سطحی روی بین نسل قبلش باشه در صورتی که انتقال خط از روی دستگیره به بالا و یک منحنی پایین در نشان دهنده ی بازنگری کامل روی این قسمت هست.
قسمت داشبرد اوج پختگی این نسل رو نشون میده خطوط داشبرد با قاب دیسپلی خودرو کاملا هماهنگی و زیبایی رو چندین برابر کرده درست مخالف نسل قبل که دیسپلی ساز مخالفی رو میزد و انگار توسط یه فرد ناشی بعد از تحویل از خودرو بهش اضافه شده بود. همچنین صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی همراه با قابلیت های متنوع شامل نویگیشن که از زمان استفاده ی کمپانی آیودی از این تکنولوژی یه جورایی حد استاندارد جدیدی شد و نسل ۳ قبلی با اون آمپر های آنالوگ یه جورایی تو ذوق میزد.
قسمت عقب هم بصورت کامل تغییر رویه و امضای جدید محصولات بی ام و رو نشون میده.
بصورت کاملا قطعی مطمعنم این محصول در بازار موفق خواهد شد. فقط انتظار دارم محصولات بعدی یک مقداری از لحاظ پرفورمنس قویتر از آنچه که گفته میشه باشند چون سری ۵ نسل جدید بدجوری انتظارات رو نسبت به سدان های این شرکت بالا برده.
عطا
۱۳ مهر ۱۳۹۷من همیشه دوست داشتم بی ام و،دست از طراحی چراغهای عقبی که دیگه زیادی یکنواخت شده بود برداره (هر چند تو دوره خودش طرح زیبایی بود)اینکه چراغهای عقب شبیه لکسس شدن رو قبول دارم،ولی به نظرم طرح های ساده کلسس توی چراغهای عقب ماندگاری خیلی زیادی دارن،شما همین طرح رو توی محصولات ده سال قبل لکسس رو میبینید و فک کنم بازم از دیدنشون لذت میبرید،جان کلام اینکه به نظر هدف از این چراغهای عقب،،،دست به یقه شدن با لکسس تو بازار امریکاست،،،یاد آوری میکنم که لکسس بیش از نیمی از بازار خودروهای لوکس آمریکای شمالی رو تو دست خودش داره
Khosrow
۱۳ مهر ۱۳۹۷اینهمه تعریف کرده اون وسط مسطا نوشته لوگو رو برداری معلوم نیست از باواریا اومده / خب مشکل همینجاست حاجی ..
Sam
۱۳ مهر ۱۳۹۷نقد خوبه ولی ایراد گیری ی چیز دیگس
چیزی ک واضحه بی ام و ی ماشین فوق العادرو فوق العاده تر کرده و این اصلا کار ساده ای نبوده
هرچند عده ای سعی در کوچیک نشون دادن این تلاش داشته باشن…
ب شدت منتظر معرفی m3 و مقایسش با رقابا هستم تا حرفم ثابت بشه.
Bideski
۱۳ مهر ۱۳۹۷این سری جدیدش خیلی قلچماق تره???
فرامرز
۱۳ مهر ۱۳۹۷خدا رو شکر این چراغ عقب سری ۳ که شبیه ایکس ۴ و سری ۸ هست یکم شبیه لکسس آر سی شده (بگذریم که ب ام و قبل از لکسس چراغ طرح ال استفاده میکرد و آر ایکس هم چراغ های پشتش شبیه ایکس ۵ نسل قبل شده بود)! این شباهت اگر چه ممکنه واسه ب ام و گرون تموم بشه ولی واسه لکسس افتخاره و افزایش فروش رو در بر خواهد داشت چون وقتی یه سری ۳ با سرعت ازتون سبقت بگیره فرصت نمیکنید لوگو رو ببینید و فقط طرح چراغا شما رو یاد لکسس میندازه و مشتاق میشید بجای ب ام و اشتباهی لکسس بخرید!!!
Vahid
۱۳ مهر ۱۳۹۷لامصب سری جدید چقدر خوشگله
حیف که نمیتونم از اینا سوار بشم
هی
محسن.د
۱۳ مهر ۱۳۹۷محبوب ترین سری بی ام و برای من. نمای جلو و کابین (به جز جایگزین کردن صفحه نمایش برای کیلومترشمار) رو دوست دارم اما کاش اصالت همیشگی چراغهای عقب رو خراب نمیکرد ?
محسن.د
۱۳ مهر ۱۳۹۷نمیدونم این روند افزایش ابعاد برای هر نسل جدیدتر که تقریبا تمام خودروسازها دارن پیش میبرن، قراره به کجا ختم شه؟! ? یواش یواش سری 3 داره میرسه به ابعاد سری 5 های قدیم و همینطور سری 5 به سری 7 ?