سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و غیررسمی فراوان، بامو رسماً از نسل سوم رودستر Z4 در گردهمایی پبل بیچ پردهبرداری کرد. شکی نیست که طراحی بیرونی نسل جدید Z4 کاملاً متفاوت از نسل قبلی است ولی این طراحی بسیار موردبحث قرار گرفته است زیرا درحالیکه برخی آنرا کاملاً پسندیده و تحسین کردهاند، بسیاری بشدت از آن انتقاد کردهاند. همچنین بهطورکلی واکنش طرفداران اصلی بامو نسبت به نسل جدید Z4 چندان مثبت نبوده است. بسیاری از منتقدین، طراحی Z4 جدید را الگوبرداری از فیات ۱۲۴ اسپایدر دانستهاند و برخی نیز ارائهٔ چنین طراحی ضعیف و بیاصالتی را نتیجهٔ همکاری با ژاپنیها دانستهاند. به همین دلایل، بسیاری معتقدند که نسل جدید Z4 هیچیک از امضاهای همیشگی بامو را نداشته و هرگز باواریایی اصیلی نیست. با توجه به این حواشی، تصمیم گرفتهایم در این مطلب طراحی نسل جدید Z4 را با نسل قبلی آن مقایسه کرده و قضاوت در رابطه با آنرا بر عهدهٔ شما بگذاریم.
نمای جلویی
در این قسمت بهغیراز جلوپنجرهٔ کلیوی شکل و نشان بامو، دو نسل Z4 هیچ وجه اشتراک دیگری ندارند. در دماغهٔ نسل جدید، ورودیهای هوای بزرگتری در گوشههای سپر به همراه جلوپنجرهٔ مشکیرنگ قابلتوجهی دیده میشود. Z4 جدید همچنین از دماغهٔ پفکرده و گِردتری برخوردار است که این امر موجب شده جلوپنجرهٔ در مکان پایینتری قرار گیرد. فرم چندضلعی چراغهای نسل سوم Z4 نیز عنصر ظاهری جدیدی برای بامو محسوب میشوند درحالیکه نقوش ظریفتر روی کاپوت هم جایگزین نقش مثلثی نسل قبلی شدهاند.
سهرخ جلو
طراحان بامو در نسل جدید Z4 خروجی هوایی را به پشت چرخهای جلو اضافه کردهاند. این خروجیها علاوه بر اینکه نمای اسپرتی به خودرو بخشیدهاند، هوای گرم ترمزها را هم خارج کرده و آنها را خنک نگه میدارند. علاوه بر این، خطوط جانبی Z4 جدید به سمت بالا حرکت کرده و بیننده را به سمت عقب خودرو میکشند درحالیکه در نسل قبلی دقیقاً برعکس بوده و خطوط جانبی به سمت پایین حرکت کردهاند.
پروفیل جانبی
هردو نسل بامو Z4 با دماغهٔ کشیده و صندوق بار کوتاه، استایل سنتی یک رودستر را به نمایش گذاشته و از این لحاظ باهم اشتراک دارند. هردو نسل همچنین از یک اسپویلر یکپارچه با درب صندوق بار نیز برخوردارند؛ اما علیرغم این شباهتها، استایل کلی دو خودرو در بخش پروفیل جانبی کاملاً باهم متفاوت است. نسل قبلی از خطوط خمیده و نرمی استفاده کرده که استایل یک بامو کلاسیک و اصیل را ایجاد کردهاند درحالیکه در پروفیل جانبی نسل جدید، خطوط و اشکال زاویهداری کار شده که هرچند نمایی مدرن و مربوط به آینده به خودرو بخشیدهاند اما آنرا از اصالت یک بامو دور کردهاند.
نمای عقبی
و نهایتاً نمای عقبی نشان میدهد که نسل جدید Z4 چقدر نسبت به قبل تغییر کرده است. در نسل جدید، چراغهای باریکتر و کشیدهتر، نمای ظریفتری ایجاد کردهاند. علاوه بر این، در خروجی هوا هم در طرفین سپر عقب، یعنی پشت گلگیرهای عقب تعبیه شدهاند که البته به نظر نمیرسد کاربردی باشند؛ و در آخر در این نما سر اگزوزهای کرومی هم جایگزین نمونههای دایرهای نسل قبلی شدهاند.
داخل
کابین نسل قبلی Z4 که در سال ۲۰۰۹ طراحی شده و در سال ۲۰۱۳ مورد بهروزرسانی قرار گرفته است، تغییرات بزرگی را نسبت به طراحیهای داخلی بامو در دههٔ گذشته نشان میدهد. بااینحال کابین نسل قبلی Z4 در حال حاضر کاملاً کهنه شده است که از نشانههای بارز این کهنگی میتوان به صفحه آمپر آنالوگ و صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کوچکی که از بالای کنسول میانی بیرون آمده اشاره کرد. کابین Z4 جدید اما با برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که در کنار آن قرار گرفته، کاملاً مدرن و امروزی است. در زیر این نمایشگر نیز یک صفحهنمایش کوچک برای نشان دادن اطلاعات سیستم تهویه تعبیه شده است.
منبع: Motor1
shirko
۱۲ شهریور ۱۳۹۷به نظر بنده زیبایی سلیقهای ولی از نظر من از هر جهت پیشرفت داشته ، امار فروشم می تونه اینو ثابت کنه .
ADAK
۱۳ شهریور ۱۳۹۷صرفا از نظر طراحی :
پیشرفت = لایک
پسرفت = دیسلایک
Ali Keyhani
۱۲ شهریور ۱۳۹۷توی طراحی پیشرفت زیادی نداشته ولی قطعا نمیشه اسمشو پسرفت گذاشت
Chevo
۱۲ شهریور ۱۳۹۷فقط نمای جلوی ءZ4 قدیمی جذابیت داره ، باقی طراحی های هم قدیمیش هم جدیدش دلچسب نیست
Ali Keyhani
۱۲ شهریور ۱۳۹۷فکر میکنم انتقاد های که از نسل جدید z4 میشه،بخاطر کانسپت جذابی باشه که قبل از رونمایی z4 ساخته شد که به مراتب از نسخه تولیدی z4 زیباتر و دلنشین تر بود و این باعث شد انتظارها بالا بره
Landscape
۱۲ شهریور ۱۳۹۷نسل قبل به نظر من جذاب تر و زیباتر از نسل جدیدش
Z4 قبلی رو ترجیح میدم
Dante
۱۲ شهریور ۱۳۹۷کانسپت z4 و نگاه میکنم
http://s8.picofile.com/file/8336207876/3B85F3A1_634F_4052_AC0E_D7A0734BF609.jpeg
مدل معرفی شده شبیه این کانسپته ولی تغییراتی که در دماغه و چراغ های جلو انحام شده ، ماشین و زشت کرده . اگر همین کانسپت و بدون تغییر میساخت بدون شک زیباترین z4 ساخته شده تا به امروز میشد .
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷خیلی خیلی جذاب ترشده.عکس های بهتر رومیفرستم.ازبیرون وکابین
دانیال روشنی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷هیچ امضایی از بی ام و توی نمای بیرونی خودرو دیده نمیشه . حتی اعتقاد دارم آرم مرسدس (به خاطر چراغ جلو) بیشتر منطقی بود! توی نمای بیرونی واقعا فاکتور های بی ام و بودن رو شما نمیبینی.
طراحی نسل قبلی ،بر میگرده به ده سال قبل . یک دهه این دو طراحی اختلاف زمانی دارن . نسل جدید بدون شک به روز تر و مدرن تره . اما جذابیت ،اصالت و گیرایی نسل قبل رو نداره .
بازم میگم . این خودرو به اندازه ای بی ام و هست ،که میتونا مرسدس ،لگزوز ،آکورا ، فیات… باشه
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Z4-Pebble-Beach-33.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Z4-Pebble-Beach-7.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Z4-Pebble-Beach-29.jpg
مهزیار
۱۲ شهریور ۱۳۹۷این پسرفته پیشرفت نیست
پیشرفت فقط در قوای محرکه و تکنولوژی بوده
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Z4-Pebble-Beach-2.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Z4-Pebble-Beach-4.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Z4-Pebble-Beach-14.jpg
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Z4M-Roadster-grey-04.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/2019-bmw-z4-roadster-premiere-pebble-41.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/08/2019-bmw-z4-roadster-premiere-pebble-35.jpg
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷نسل قبل هم زیبابود ولی نسل جدید خیلی جذاب تر وگرون تر حس میشه.بزرگ ترهم شده.واما کابینش چندین رده باکیفیت تر ولوکس تر شده وواقعا بانسل قبل قابل قیاس نیست.کیفیت چرم وفلزررو نگاه کنید.این عکس هارو ببینید.
net
۱۲ شهریور ۱۳۹۷چراغ جلو و جلوپنجره نسل قبل قشنگتره ولی چراغ جلو و جلوپنجره نسل جدید زشته=عقب ماشین و چراغ عقب نسل جدید قشنگتر از نسل قبل هست مخصوصا چراغ عقب=طراحی داخلی نسل جدید که مشکی هست قشنگتره=نکته جالب z4نسل قبل سقف فلزی جمه شونده داشت و خیلی قشنگ بود و لی نسل جدید سقف پارچه ای زشت داره=رینگ هر دو نسل زیبا نیست و شاخه های رینگ کم هست
net
۱۲ شهریور ۱۳۹۷چراغ جلو z4نسل جدید خیلی تو ذوق میزنه
:::فرشاد:::
۱۲ شهریور ۱۳۹۷عقبگرد?
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-BARCELONA-BLUE-35.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-BARCELONA-BLUE-20.jpg
https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/vp/c242671b83cd562ef303a2f7ca2d4d25/5C3B2EE1/t51.2885-15/e35/38811243_309852863098804_8627720211031654400_n.jpg?se=8&ig_cache_key=MTg1MDc0OTU0NjY1NTU2OTQ3MQ%3D%3D.2
:::فرشاد:::
۱۸ شهریور ۱۳۹۷عکس سری هشت چه ربطی به نظر من در مورد Z4 داشت؟
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/vp/8a2ae8a7fc4a68d88e803b9e2c9802f6/5BFC2DBB/t51.2885-15/e35/c94.0.891.891/s480x480/38628745_2048422938821672_3286429788587163648_n.jpg?ig_cache_key=MTg0MjgzNzAxMTg2MzkyODA3NA%3D%3D.2.c
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷http://radulovic-group.com/wp-content/uploads/2018/06/bmw-g05-x5-08.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-G05-X5-wallpapers-10.jpg
امیدوارم دوست داشته باشید این تصاویر رو
Amir Machine
۱۲ شهریور ۱۳۹۷من که از طراحی نسل جدید Z4 خوشم نیومد، البته نمیگم زشته ولی در حد نام بزرگ بامو نیست. طراحی نسل قبل فوقالعادهس و حتی هنوزم تازه و جذاب بنظر میرسه.
درکل بنظرم چند وقتیه طراحیهای بامو خیلی معمولی، ساده و بدون هیجان شدن. مدلهای جدید X3، X5 و سری 5 یه جورایی تکراری و خیلی معمولی بنظر میرسن و هیچ چیز جدیدی ندارن، خیلی ساده و خستهکننده.
در بین محصولات جدید بامو من فقط طراحی X2 و سری 8 رو واقعاً میپسندم. این دوتا مدل درحالیکه مثل یه بامو اصیل بنظر میرسن، طراحی تازه، جذاب و بدیعی دارن، چیزی که تو مدلهای دیگه دیده نمیشه.
فکر میکنم بامو به یه کریس بنگل دیگه نیاز داره.
امیر
۱۲ شهریور ۱۳۹۷کابرای اینجا تو نظرات نوشتن “نمیگم زشته” انگار میترسن بگن زشته و بقیه کاربرا بیان بخورنشون. والا نسل جدیدش قشنگ نیست و نسبتا زشته. کجای دنیا به این قیافه میگن قشنگ؟ مگر اینکه چینی باشی!
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷نسل جدید اتفاقا خیره کننده است.مخصوصاطراحی عقبش.ولی کابینش دیوانه میکنه آدمو اونقدر لوکس.اسپرت.جذاب وباکیفیته.احسنت بهbmw
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۷تمام کسایی که میگن زشته اگه هردونسل صفرشون روجلوشون بزارن واسه انتخاب مطمعن هستم به نسل قدیم نگاه هم نمیکنن وبدون تردید نسل جدید انتخابشونه.دلیل این حرفایه چیزه دیگه است که خودشون هم میدونن.توی تمام سایت های داخلی وخارجی طراحی جدیدz4رو خیلی لوکس تر وجذاب تر ازنسخه قبلی میدونن
Amir Machine
۱۲ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز
همیشه که همه نباید در مورد همۀ محصولات بامو بهبه و چهچه کنن، هرکسی نظری داره و نظرش هم محترمه، همه حق انقاد دارن و اتفاقاً همین انتقادها است که موجب پیشرفت شرکتها میشه.
بنظر شما Z4 زیبا و جذابه (که البته نظر شما هم مثل بقیه محترمه) چون طرفدار بامو هستی و هیچوقت نمیخوای نواقص طراحی محصولاتش رو ببینی و انتقادات رو بپذیری.
اما از وقتی نسل جدید Z4 معرفی شده انتقادات زیادی از سوی کارشناسان و سایتهای خودرویی خارجی در موردش مطرح شده.
Z4 جدید ماشین زشتی نیست اما اصالت و امضای همیشگی محصولات بامو رو نداره و بخاطر همین مورد انتقاد قرار گرفته.
اگه از روی این ماشین جلوپنجرۀ کلیوی شکل بامو حذف بشه، میشه براحتی لوگوی هر شرکت دیگهای مثل نیسان، سوزوکی، شورلت و… رو روش گذاشت بدون اینکه متوجه بشی این یک باموس و این بنظر من اصلاً خوب نیست.
با نگاه به این رندر کاملاً متوجه حرف من میشی:
https://www.motor1.com/news/264490/bmw-z4-swift-sport-render/
نوید جهرمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷من نسل قبل رو انتخاب میکنم. طراحی بهتر، اصالت بیشتر. خیالم راحته که یه تویوتا با قیمت ب ام و سوار نشدم.
Khosrow
۱۲ شهریور ۱۳۹۷فقط کابین بهتر شده / سقف برزنت منفی / طراحی بدنه لوس و ریچ کیدز پسند / ظاهرا دنیا این شکلی شده نه بنز و ب ام و / دهه نود اون طراحی ها با اون موزیک ها — تو خیابون جوونها اکثرا خوش تیپ و خاص / الان دارن اش هم میزنن ..
بهنام
۱۲ شهریور ۱۳۹۷در نمای جلو ورودیهای هوای زیر جلو پنجره باعث شده جلو پنجره ی ب ام و که اولین امضای خودروست در واقع خفه شده و نسبت به نسل قبل وقار نداشته باشد. در نمای بقل هم طبق گفته ی مقاله خطوط نرم نسل قبلی خودرویی به نظر خوابیده تر و نزدیک به زمین ایجاد کرده بود که یک ب ام و اصیل جلوه میکرد، ضمن اینکه در نسل جدید خطوط بدنه تصویری ایجاد کرده که انگار فاصله ی دو محور نسبت به قبل کمتر شده، در حالی که بخش زیادی از جذابیت نسل قبل فاصله ی زیاد چرخ جلو از کابین و همچنین محل قرارگیری راننده در منتهی الیه کابین حس نوستالژیک و اصالت خوبی را منتقل میکرد. به نظر بنده نسل جدید ب ام و زد فور هم در مرحله ی گذر از طراحیهای کلاسیک به سمت طراحی های مدرن و جدید ب ام و قربانی نگرش جدید کمپانی در تغییر سبک طراحی شده است. امیدوارم در آینده شاهد طرحهای پخته تری از این کمپانی دوست داشتنی باشیم.
علی رضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۷احسنت گل گفتی .
من هم همین موضوع سپر جدید بی ام و رو چند بار مطرح کردم به نظر من سپر سری ۸ کانسپت خیلی زیبا تر بود ولی نمیدونم چرا بی ام و اینحوری گند زد به همه چیز .!
وای اگه سری ۳ هم به این وضع دچار بشه ??
همه نظرات منفی متوجه زبان طراحی جدید بنز ولی به نظر من بی ام و هم تو این زمینه به اندازه بنز خرابکاری کرده .
HAMID.HEMI
۱۲ شهریور ۱۳۹۷طرفداران متعصب بی ام و بالا برن پایین برن، نسل قبلی زیباتر و اصیل تر بود. تمام.
asadi
۱۴ شهریور ۱۳۹۷به هر حال سلیقه ها متفاوت است
بهنظر من که نسل جدیدش زیبا تر از نسل گذشتشه