بامو بهتازگی نسل جدید سری ۲ کوپه را معرفی کرده و اولین واکنشها به آن تا حد زیادی مثبت بوده است. هرچند طراحی این خودرو کمی بحثبرانگیز بوده است اما بااینحال هنوز هم میتوان آنرا یکی از جذابترین محصولات بامو دانست. خب بنابراین وقت آن رسیده که نسل جدید سری ۲ را با نسل قبلی مقایسه کنیم.
در جلوی خودرو جلوپنجرهای پرفورمنس محور جلبتوجه میکند که عریض و کمارتفاع است. این یعنی خوشبختانه در اینجا خبری از جلوپنجرهٔ بزرگ سری ۴ نیست؛ اما این تنها ویژگی قابلتوجه جلوپنجرهٔ سری ۲ نیست زیرا این جلوپنجره بجای میلههای عمودی معمولی به فلپهای هوایی مجهز شده که در ۱۰ سطح مختلف باز میشود تا جریان هوای بهینه و موردنیاز را روانهٔ محفظهٔ پیشرانه کند. همین فلپها در ورودیهای هوای طرفین سپر هم تعبیه شدهاند که به خنک شدن ترمزها کمک میکنند؛ و نهایتاً پردههای هوای در لبهٔ بیرونی سپرها هم به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک میکنند. در نسل جدید سری ۲ چراغهای جلو بهصورت دایرهای طراحی شدهاند تا مدل نمادین ۲۰۰۲ را به یاد بیاورند. به این چراغها همچنین دیلایتهای U شکلی هم اضافه شده است.
درحالیکه سری ۱ و سری ۲ کوپهٔ قبلی تناسبات سؤالبرانگیزی داشتند، نسل جدید ۱۰۹ میلیمتر کشیدهتر از قبل شده تا از این لحاظ بهبود پیدا کند. در این ماشین، کاپوت آلومینیومی به سمت شیشهٔ جلوی شیبدار جریان یافته و یک خط شانهٔ برجسته هم روی طول خودرو تأکید میکند. علاوه بر این، نسل جدید از بدنهای ساده با طرح اتاق تکاملی و خم هافمیستر مشخصتر برخوردار است. ارتفاع سری ۲ جدید هم ۲۵ میلیمتر کمتر شده که این به استایل اسپرتتر آن کمک میکند. با عبور از این قسمت، به بخش عقبی نسل جدید سری ۲ میرسیم که با صندوق کوتاه با اسپویلر یکپارچه و سپر لبهدار با بخش پایینی مشکیرنگ، بدون شک، بحثبرانگیزترین قسمت آن است. هرچند طراحی این دو بخش مذکور خوب به نظر میرسد اما انتقادات زیادی به چراغهای عقب سهبعدی خودرو وارد شده است.
نسل جدید سری ۲ در داخل از فضای لوکستری برخوردار شده که عمدتاً از سری ۳ و سری ۴ گرفته شده است. این تغییر بسیار مثبت تلقی میشود زیرا سرانجام سری ۲ از کابین برخوردار شده که شایستهٔ یک خودروی لوکس به نظر میرسد. این خودرو بهصورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸.۸ اینچی عرضه میشود اما خریداران میتوانند آنها را صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی ارتقاء دهند. در این ماشین هدآپ دیسپلی رنگی قابل سفارش است و سانروف هم ۲۰ درصد بزرگتر شده است.
در بخش پرفورمنس، نسخهٔ پایهٔ سری ۲ جدید در آمریکا یعنی مدل 230i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که با تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، بهبود ۷ اسب بخاری و ۵۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد؛ اما با وجود قدرت بیشتر، نسل جدید کُندتر است زیرا ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۲ ثانیه از 230i قبلی بیشتر است. خریداران اما میتوانند مدل قویتر M240i XDrive را هم انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خروجی، که پیشرفتی ۴۷ اسب بخاری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد، M240i را ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند که یکدهم ثانیه از نسل قبلی سریعتر است.
ارشیاsvj
۲۸ تیر ۱۴۰۰از طراحی نسل قبل m2 خوشم نمیومد.
ولی نسل جدیدو که دیدم گفتم صد رحمت به قبلی🤣🤣🤣🤣
parsa_ashgh.mashine
۲۸ تیر ۱۴۰۰من میگم زشت تر اما یک نکته هم بگم بابا بی ام و رو تمام خودرو هات همین داخل رو گذاشتی بسه دیگه طراحی سری 2 جدید هم دوست ندارم عقبش زشته جلوش قابل تحمله کنارشم چرا درب ها به صورت پرایدی است؟؟؟؟؟
ما به سایپا چیزی نمیگیم ای دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممد ژانگولر
۲۸ تیر ۱۴۰۰قبلی هیچ وقت قدیمی نمیشه لاکردار
اما جدیده زمان میبره که بهت ثابت کنه در اشتباهی
فورد
۲۸ تیر ۱۴۰۰شبیه طراحی ژاپنی ها شده
Reza Waffen SS
۲۸ تیر ۱۴۰۰نسل قبلی 👍
مهراب
۲۸ تیر ۱۴۰۰دیگه شورشو در اورده
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۰بنظرم داره از زبان طراحی تویوتا gt86 استفاده میکنه . واقعا نا امید شدم .
این نسل بی ام و بودنش رو زیر سوال میبره
کافیه اون جلو پنجره رو برداری و یه چیز دیگه جاش بزاری😐
اونوقت هیچ کس نمیفهمه این چه ماشینیه !
البته چرا میفهمن!
آره حتما اون یه gt86 خاص و تولید محدوده 😂😂
Amirreza
۲۸ تیر ۱۴۰۰بی ام و همیشه دارای ظاهر کلاسیک ، ساده و بسیار جذاب و خشن بوده که واقعا برای بی ام و به یک سبک تبدیل شده بود ، اما الان این سبک داره از بین میره ، من بین سری ۲ قدیمی و جدید ، نسخه جدید رو میخرم اما بخاطر پرفورمنسش این انتخابو میکنم و نه بخاطر پیشرفت طراحی ، هرچند نسخه جدید جلوش واقعا زشت نیست و فقط یکم شلوغه وگرنه چهره زیبایی در جلوش دلره اما من از عقبش خوشم نمیاد
Roham
۲۸ تیر ۱۴۰۰خوشگلتر شده
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۰فقط تروخدا دعوام نکنید. من از نسل جدید خوشم نمیاد و از نسل قبل هم خوشم نمیومد.
فقط m2cs رو دوست دارم.
سهند
۲۸ تیر ۱۴۰۰هر دو زیبا هستند ولی نسل جدید از طراحی مدرنتری برخوردار است.
Kf
۲۸ تیر ۱۴۰۰من عاشق فرمون نسل فیلم
Ninja
۲۸ تیر ۱۴۰۰بجا قبل نوشتی فبل گوشیت درست کرده فیلم
ولی موافقم فرمون نسل قبل قشنگ تره
Kf
۲۹ تیر ۱۴۰۰آپدیت جدیده گوشیمه گند زده به همه چی
Ninja
۲۸ تیر ۱۴۰۰انتخاب سخته نسل جدید رو میپسندم
سورنا
۲۸ تیر ۱۴۰۰وااااااااااای انصافا نسل قبلی خیلی زیباتر و بی ام و تر بود :|
J.L.A
۲۸ تیر ۱۴۰۰قطعااااا زشت تر شده !
Audi e_tron gt
۲۸ تیر ۱۴۰۰نه نسل فعلی خیلی بهتره از نظر من
هم طراحی هم پرفورمنس
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ تیر ۱۴۰۰جفتش خوبه .
mm.y@rlou
۲۸ تیر ۱۴۰۰نسل قبل بهتره
Philipp
۲۸ تیر ۱۴۰۰در واقع مشکلش اینه که این چهره برای این پرفورمنس و ابعاد زیادی خشنه
اگر که همین طراحی رو روی سری 4 میزاشتن نتیجه عالی میشد(منتها قبلش باید این حالت لوچ بودن رو از چراغ های عقبش می گرفتن)
Sina10
۲۸ تیر ۱۴۰۰بشدت زشت تر شده ، توی تمام جزییاتش پسرفت کرده
چراغ های جلوش یه چیزی فراتر از زشت هستن
برای این خودرو زیادی کوچیک و با فاصله از جلوپنجره گذاشته شدن
نسل قبل سری ۲ بسیار زیبا طراحی شده بود
این نسل از بقل بسیار ساده طراحی شده انگار وقت خیلی کمی برای طراحیش صرف کردن
جلوپنجره جلو زیادی کشیده شده
برعکس همه به نظرم پشتش زیاد بد نیست در بهترین حالت متوسطه
کلا طراحی این ماشین متوسط رو به پایینه
قطعا به زشتی سری ۴ یا iX نیست ولی خب نسبت به نسل قبلش کاملا پسرفت داشته
MAHDI
۲۸ تیر ۱۴۰۰نسل جدید فوقالعاده است. مخصوصا تو فیلم هایی که ازش منتشر شده، یه حس کلاسیک بودن رو هم داره. قطعا نسل جدید
MAHDI
۲۸ تیر ۱۴۰۰بخاطر کاپوت کشیده و طراحی جلوش باعث شده کلاسیک و البته پرفومنس تر حس بشه.
سهند
۲۸ تیر ۱۴۰۰موافقم.
Mahdi
۲۸ تیر ۱۴۰۰متاسفانه زشت تر شده
زیزیگولو
۲۸ تیر ۱۴۰۰هر دوشون خوبن ….. مشکل خیلیا بیشتر با جلو پنجره های جدید بی ام و هستش
رامتین
۲۸ تیر ۱۴۰۰طراحی های بی ام و افت کرده. شاید m6 هنوز که هنوزه بهترین طراحی را داشته باشه. یه طراحی وزین، سنگین، اسپرت. بی ام و صرفا در طراحی کابین این چندسال پیشرفت کرده….
علی آقا
۲۸ تیر ۱۴۰۰کاشکی اولش نوشته بودید کدام به کدام است!
مهدی
۲۸ تیر ۱۴۰۰خیلی خیلی خیلی زشت تره
به نظرم دیگه خدایی بی ام و داشبورد رو تغییر بده
من خودم از داشبورد بی ام و خیلی خوشم میاد اما به نظرم دیگه قدیمی شده و باید عوض شه
محمد مختاری آذر
۲۹ تیر ۱۴۰۰نسل جدید واقعا خیلی زیبا هستش 10 برابر بهتر از نسل قدیم
علی نوری
۱۴ مرداد ۱۴۰۰زشت تر !
چراغ های جلو رو که انگار از شاهین سایپا ور داشتن گذاشتن رو این ماشین دستگیره ها هم پرایدی شده !
یعنی از دانگ فنگ h30 بیای این ماشین رو بخری بهت برمیخوره با این طرز وا شدن در !
جلو پنجره دراز تر شده و ابهت قبلی رو از دست داده اما باعث شده کمی مدرن تر به نظر برسه شاید
چراغ های عقب هم طراحی بسیاری به کوییک سایپا داره !
فکر کنم طراح ب ام و با دیدن شاهین ازش خوشش اومده اومده یه طرح ب ام و از روی شاهین زده 😂😂😂 و همین باعث شده که کمی چاشنی اصالت و ابهت ازش کم بشه و بیشتر حالت شاهین و کوییک طوری داشته باشه تا یه ب ام و با اصالت و ابهت !
اما تو طراحی داخلی انصافا مدرنیته و قشنگتر شده و از حالت نسبتا کلاسیک طور نسل قبلی در اومده!
نسل قبلی به نظر من قشنگتر بود اما این حالت طراحی جدید رو من دوست نداشتم حالا سلیقه شما ها رو نمیدونم