سرانجام پس از تقریباً دو دهه، بامو نسل دوم سری ۸ را بهعنوان گرند تورر پرچمدار خود معرفی کرده است. با توجه به اینکه نسل اول سری ۸ خودرویی منحصربهفرد و جذاب بود، طرفداران بامو مدتزمانی طولانی منتظر بازگشت آن بودند و حالا که نهایتاً معرفی شده است، به نظر میرسد بهتر از آن چیزی است که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند؛ اما آیا سری ۸ جدید توانسته پا جای پای پدر پرافتخار خود بگذارد؟ برای پاسخ به این مقایسهای تصویری بین نسل قدیم و جدید بامو سری ۸ انجام دادهایم.
در نمای جلویی انتخاب خودروی زیباتر بسیار سخت است زیرا این پدر و پسر در برخی موارد مشابه و در بعضی قسمتها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بهعنوانمثال دماغهٔ هردو خودرو شیب زیادی دارد بهگونهای که از بالاترین نقطه یعنی از انتهای ستون A به سمت پایین شیب پیدا کرده است؛ اما سری ۸ قدیم و جدید در قسمتهای دیگر کاملاً باهم تفاوت دارند مانند جلوپنجرهٔ کلیوی شکل که در نسل اول بسیار کوچک است و در نسل جدید بسیار بزرگ. همچنین چراغهای خودروی قدیمی از نوع مخفی است اما چندین سال است که چراغهای مخفی منسوخ شدهاند و به همین دلیل سری ۸ جدید از چراغهای معمول با تکنولوژی پیشرفتهٔ لیزری استفاده میکند.
در پروفیل جانبی، سری ۸ جدید کاملاً از سلف خود فاصله گرفته است چراکه در این نما بهمراتب عضلانیتر و تهاجمیتر است. البته سری ۸ قدیمی هم به لطف فرم گوهای شکل کلاسیکش، نمای جذابی دارد اما نسل جدید بسیار زیباتر و درعینحال اسپرتتر بوده و از استایل خیرهکنندهای برخوردار است؛ اما نکتهٔ جالب اینکه نسبتهای این دو خودرو در پروفیل جانبی تقریباً مشابه است.
در نمای عقبی هم سری ۸ جدید برنده است چراکه چراغهای عقب آن نازک، پرزرقوبرق و مثل قطعهای تراشخورده است درحالیکه چراغهای ماشین قدیمی مسطح، ساده و بسیار بزرگ هستند. سری ۸ جدید همچنین از گلگیرهای پفکردهای برخوردار است که از پشت نمای اسپرتی به آن بخشیدهاند درحالیکه سری ۸ قدیمی فرمی ساده و معمولی دارد اما بااینحال هنوز هم جذاب به نظر میرسد.
هرچند دو نسل سری ۸ در نمای بیرونی شباهت چندانی با یکدیگر نداشته و تقریباً میتوان گفت بهطور کامل باهم متفاوتاند هستند اما واقعاً شگفتانگیز است که این دو کوپهٔ لوکس با فاصلهٔ سنی نزدیک به بیست سال، در داخل شباهت زیادی باهم دارند. البته طرفداران بامو اعتراضات زیادی به کابین نسل جدید سری ۸ داشته و آنرا بیشازحد نرم و محافظهکارانه میدانند اما وقتی به کابین سری ۸ قدیمی نگاه میکنیم متوجه میشویم که کابین این خودرو الهامبخش طراحی نسل جدید بوده است.
به همین دلیل، در سری ۸ جدید همهچیز از کنسول مرکزی گرفته تا فرم کلی داشبورد و حتی شکل رو دریها، همگی با الهام از نسل اول طراحی شدهاند اما در محلی که در نسل قدیم دریچههای تهویه قرار گرفتهاند، حالا در نسل جدید صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive قرار گرفته است؛ بنابراین میتوان گفت نسل جدید سری ۸ در داخل کاملاً به نسل قبلی خود وفادار باقی مانده است بهگونهای که کابین دو خودرو بسیار به هم شباهت دارد با این تفاوت که کابین نسل جدید بسیار جدیدتر و مدرنتر شده است.
بهطورکلی نسل جدید سری ۸ نمای بهتری دارد. این ماشین زیباتر بوده و درعینحال عضلانیتر و اسپرتتر به نظر میرسد. البته ما هنوز هم دوست داریم یک سری ۸ قدیمی در پارکینگ خود داشته باشیم اما نسل جدید سری ۸ خودروی بشدت خواستنیتری است.
منبع: BMWBlog
حامد
۲۸ خرداد ۱۳۹۷دوستان نسخه چهار در سری ۸ و m8 نمیخواد معرفی بشه؟?
فرامرز
۲۸ خرداد ۱۳۹۷احتمالا ب ام و سری ۸ گرندکوپه و نسخه های پرفورمنس رو به زودی معرفی میکنه چون تو بازار آلمان نسخه های کوپه (همه برندها) به خاطر دو در بودن ورودی کوچیک صندوقشون طرفدار کمتری نسبت به نسخه های سدان شبه کوپه دارن
نیما
۲۸ خرداد ۱۳۹۷به شخصه کوپه دو در دوست دارم شماهاهم همینجوریین ؟
SS
۲۸ خرداد ۱۳۹۷اما از گرن کوپه های ب ام و هم نمیشه گذشت
استایل فوق العاده کوپه با کاربردی بودن 4 در
سام
۲۸ خرداد ۱۳۹۷نیما جان،من هم مثل شما به نسخه های کوپه ب ام و خیلی علاقه مندم.
emad1990
۲۹ خرداد ۱۳۹۷کیلومتر شمار و دور شمار به سبکmvm x22
واقعا زیباست
سام
۲۸ خرداد ۱۳۹۷نسل اول ب ام و سری 8 مثل نسل جدید خود از لحاظ طراحی خودرویی فراتر از زمانه خود بود.
Khosrow
۲۸ خرداد ۱۳۹۷قدیمیه یه چیزدیگس ..
amir
۲۸ خرداد ۱۳۹۷به خصوص داخلش
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۷http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-Sunset-Orange-16.jpg
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-Sunset-Orange-18.jpg
Efk
۲۸ خرداد ۱۳۹۷از همه نظر عالیه ولی بنظرم جلوپنجره کوچیک تر بود بهتر بود
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۷https://carimages.com.au/D1p7enZkKqnMZnU-n36XcDYhmO8=/fit-in/1000×750/filters:stretch(FFFFFF)/editorial/118554/2019-bmw-8-series-coupe-668.jpg
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۷خیره کننده است سری۸
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۷http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-Sunset-Orange-18.jpg
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-Sunset-Orange-16.jpg
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۷کمتر خودرویی به این زیبایی دیدم تاحالا.بااین جسه شتاب۳/۶ بینظیره.پدال نوشته۳/۷ولیbmw blog زده۳/۶. موندمm8 قراره چقدرقدرت وشتاب داشته باشه
shirko
۲۸ خرداد ۱۳۹۷مطمئنا زیر ۳ ثانیه
shirko
۲۹ خرداد ۱۳۹۷اونایی که دیس دادن تابلوه طرفداران گرخیده بنز هستن .
sina
۲۸ خرداد ۱۳۹۷چقد بی ام و اخیرا داره خوب کار میکنه
دمش گرم واقعا
سامان
۲۸ خرداد ۱۳۹۷چقدر خوبه این ب ام و. بینهایت زیباست. این یک ب ام و واقعیه. روح جسارت اصالت وقار و پرستیژ همه چی داره.
مهران
۲۸ خرداد ۱۳۹۷بی ام و سنگ تموم گذاشت خیلی خوشکله لعنتی
shirko
۲۸ خرداد ۱۳۹۷به شدت عاشقتم لعنتی
یاس ی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷دمش گرم عجب چیزیه، یادش بخیر دقیقا همین رنگ را دیدم حدودا بیست سال قبل، عجیب چیز خوفی بود. اون موقع با دوربین کنارش عکس گرفتم. یاد ایام قدیم بخیر.
wolf man
۲۹ خرداد ۱۳۹۷چه شود M8 !!!!
رامین
۲۹ خرداد ۱۳۹۷اصالت طراحیو میشه تو طراحی کنسول ماشین دید که چقدر ظریف و زیبا از نسل قبلی الهام گرفته فوق العادس این ماشین