بی ام وپورشهمرسدس بنز

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

در نگاه اول، به نظر می‌رسد رقبای سدان تمام الکتریکی پورشه تایکان که به‌تازگی معرفی شده است، سایر خودروهای الکتریکی بازار مثل تسلا مدل S باشند اما همهٔ خریداران طبق این قوانین عمل نمی‌کنند. در حقیقت، بسیاری از خریداران می‌خواهند با بودجه‌ای که در اختیار دارند بهترین پرفورمنس را به دست بیاورند؛ بنابراین از نگاه این افراد، تایکان فقط با رقبای الکتریکی مقایسه نمی‌شود. به همین دلیل در این مطلب پرچم‌دار خانوادهٔ تایکان یعنی مدل توربو S را رودرروی تعدادی از سریع‌ترین سدان‌های بنزینی (در یک مورد هیبریدی) حال حاضر بازار قرار داده‌ایم. این خودروها پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid، مرسدس AMG GT63 S، ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و مرسدس E63 S AMG هستند.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

تایکان توربو S

پانامرا توربو S هیبرید

M5 کامپتیشن

AMG GT63 S

E63 S AMG

قیمت ۱۸۵,۰۰۰ دلار ۱۸۶,۲۰۰ دلار ۱۱۰,۰۰۰ دلار ۱۵۹,۰۰۰ دلار ۱۰۶,۳۵۰ دلار
قوای محرکه دو موتور الکتریکی ۴ لیتری V8 هیبریدی ۴.۴ لیتری V8 ۴ لیتری V8 ۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۲ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه ۳.۲ ثانیه ۳.۱ ثانیه ۳.۱ ثانیه ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر ۳۱۰ کیلومتر ۳۰۵ کیلومتر ۳۱۵ کیلومتر ۳۰۰ کیلومتر
وزن ۲۳۲۲ کیلوگرم ۲۳۱۰ کیلوگرم ۱۹۸۲ کیلوگرم ۲۱۵۸ کیلوگرم ۲۰۴۸ کیلوگرم

 

تایکان توربو S به لطف ۷۶۰ اسب بخار قدرت و گشتاور خیره‌کنندهٔ ۱۰۵۰ نیوتن متر که فوراً در دسترس راننده قرار می‌گیرد به کمک لانچ کنترل ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نیم ثانیه از سریع‌ترین خودروهای بنزینی این لیست یعنی ب‌ام‌و M5 کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخاری و مرسدس AMG GT63 S با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، سریع‌تر است. تایکان اما تنها با دو ضریب دنده (موتور جلویی آن فقط با یک ضریب دنده کار می‌کند) حداکثر می‌تواند به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از رقبای بنزینی که از گیربکس‌های هشت و نُه سرعته استفاده می‌کنند کمتر است. البته بعید است که خریداران معمولی به حداکثر سرعت این سوپرسدان‌ها برسند و بنابراین مطمئناً شتاب فوق‌العادهٔ تایکان توربو S تأثیر بیشتری در تجربهٔ رانندگی روزانهٔ خریداران خواهد داشت.

اما تایکان در حالی در شتاب گیری بیش از نیم ثانیه از رقبای بنزینی خود سریع‌تر است که به خاطر باطری‌های ۹۳ کیلووات ساعتی خود، از همهٔ آن‌ها به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر است. البته وزن تایکان به برادر هیبریدی‌اش یعنی پانامرا توربو S هیبریدی بسیار نزدیک است که این اضافه‌وزن پانامرا نسبت به سه خودروی بنزینی دیگر احتمالاً به خاطر سیستم هیبریدی و باطری‌های آن است. البته باطری‌های ۱۴ کیلووات ساعتی پانامرا بسیار کوچک‌تر از تایکان هستند اما نباید فراموش کرد که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری هم قرار دارد. از سوی دیگر، تایکان به همراه دیگر نمایندهٔ پورشه یعنی پانامرا توربو S هیبریدی، گران‌ترین خودروهای این مقایسه محسوب می‌شوند و با ارزان‌ترین خودروهای لیست اختلاف قیمت چشمگیری دارند که به بیش از ۷۰ هزار دلار می‌رسد. درهرحال با توجه به این مقایسه، شما کدام‌یک از این سوپرسدان‌های آلمانی را انتخاب می‌کنید؟

 

منبع: Motor1

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تصور من در صورت برگزاری درگ بین این ۴ خودرو
    تایکان تا زمان رسیدن به تاپ اسپید خودش نفر اوله
    بعد از سرعت ۲۶۰ کیلومتر اوضاع متفاوت میشه ….
    AMG GT۶۳S پیشرو مسابقه میشه در صورتی که پانامرا توربو S هیبرید ، M۵ کامپتیشن و E۶۳S AMG در تعقیبش هستن و رقابت نفس گیر و جذابی هست بی شک

    1. MAHDI

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ایمان جان چندین درگ جدید بین M5 و GT4 63 برگزار شده که نتیجه همشون پیروزی M5 بوده.درگ هاشون رو راحت میشه پیدا کنی.

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        درگ‌هایی هم هستن که سوگولی ب‌ام‌و حریف GT مرسدس نمیشه، لطفا سرچ کنین.

        1. MAHDI

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          هیچ درگی نیست دوست عزیز.سند بده و اسم مجله ای که رقابت رو انجام داده.
          درگ DSC OFF چندین درگ بین M5 و AMG GT63 رو انجام داده که هربار رقابت درگ پیروزش M5 بود.چندین بار رقابت درگ رولینگ پیروزش M5 بود. چندین بار رقابت تست ترمز پیروزش M5 بود.
          درگ های UNLIM 500 بین ب ام و M5 و مرسدس AMG GT4 63 هم با پیروزی M5 به پایان رسید وحتی در پایان باشکست دادن فراری 488GTB پیروز این سری مسابقات درگ 2019 شد اونم با زمان 10.7 ثانیه برای مسیر400 متر!!!

          چنددرگ هم کانال های روسی انجام دادن که نتیجه اوناهم پیروزی M5 بود.
          در درگ مجله CARWOW هم مرسدس سریع ترین زمانش 11/1 ثانیه بود که M5 معمولی توهمین مجله بارها 11و 11/1 رو ثبت کرده.
          در درگ تاپ گیرب ام وM5 مسیر 400 متر رودر 11ثانیه رفت و مرسدس چندصدم کندتر بودکه از لامبورگینی اوروس شکست خورد.
          البته درگ بین پورشه پانامرا توربوS و مرسدس AMG GT4 63 هم برگزار شده که نتیجه پیروزی پانامرا هستش.
          (((واما رقابت بین مجلات خودرویی هم فعلا 2 مجله رقابت بینشون رو انجام دادن یعنی مجله AUTO BILD و مجله THROTTLE HOUSE که نتیجه هردو جایگاه اول رو M5داره و جایگاه دوم GT4 63!!!!
          واما مجله CAR SALES که بعد تست
          ب ام و M5 و مرسدس AMG GT4 63 این امتیازات رو بهشون داده!!!!
          ب ام و M5 کامپتیشن با 91 امتیاز
          مرسدس AMG GT63 با 82 امتیاز

          ((تنها خودروی که امتیاز 90 رو در مجله CAR SALES گرفته پورشه 911 جدید هستش))

      2. پیام

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        هیچ کدومشون بنز پروجکت وان نمیشن.

      3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۷ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        نیازی نمی‌بینم دروغ بگم، سود و ضرری برام نداره که به قول شما سند بیارم، فقط بدون اینترنت به سایت‌ها و ویدئوهایی که شمامخاطبش هستی، خلاصه نمیشه ❤️

    2. Bayerische Motoren Werke

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (955 ديدگاه)

      E63 لعنتی0.4 لیتر حجمش از M5 کمتره ولی 100 نیوتن متر گشتاورش بیشتره. سلام دایناسور. سلام عشق من… .

  2. ehsan

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (192 ديدگاه)

    پورشه بهترین برند مورد علاقه من در دنیای خودرو هست
    اما . . . اما بین این 5 ماشین نمیشه از AMG GT63 s گذشت

  3. ارش

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ماشین ها رو بی خیال فقط مشخصات فنی رو بچسبین.

  4. 13mohammmmad

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جای بی ام و سری 8 سدان کوپه خالیه

  5. امیر

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    قطعا e63 رو‌به همشون ترجیح میدم

  6. MAHDI

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همشون جذابیت خودشون رو دارن اما ب ام وM5 بهترین سوپر سدان دنیاست

  7. MAHDI

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه تایکان خیلی جذابه اما خوب یه خودروی الکتریکی هستش. ویه خودروی الکتریکی هیچوقت نمیتونه لذت یه خودروی بنزینی رو داشته باشه. اما در میان الکتریکی ها پورشه تایکان حمکم پادشاه اونارو داره. چه از نظر طراحی وکیفیت وچه از نظر پرفومنس و لذت رانندگی بیشتر از اونا!!!!

    اما باقی خودروهای این لیست هم هرکدوم نقاط قوت خودشون رو دارن با جذابیت وحس خاص خودشون. اما ب ام وM5 ثابت کرده که خودروی کامل تری هستش!!!!
    رقابت های خیلی زیادی بین پورشه پانامرا و ب ام و M5 و مرسدس E63 انجام شده که نتیجه همشون جایگاه اول M5 رو نشون میدن.
    از زمان معرفی مرسدس AMG GT63 رقابت های زیادی با پورشه پانامرا توربو داشته که نتایجشون متفاوت هستش که در تعدادی پورشه ودر تعدادی مرسدس رو برتر دونستن.
    اما فعلا دو رقابت بین ب ام و M5 و مرسدس AMG GT4 63 برگزار شده اولی از مجله AUTO BILD و نتیجه جایگاه اول بودن M5 بود و اخیرا هم
    مجله THROTTLE HOUSE که رقابت هاشو پدال هم میذاره رقابت بین ب ام وM5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT4 63 رو انجام داده که بصورت فیلم هستش که در پایان M5 با 54 درصدبه عنوان خودروی برتر رقابت ومرسدس AMG GT4 63 با
    46 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت!!!!!

  8. MAHDI

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    در هفته گذشته یه درگ خیلی خیلی جذاب برگزار شده از یه برنامه خودرویی باکیفیت و سطح بالا که رقابت درگ و درگ رولینگ و تست ترمز رو انجام میدن بین مکلارن 720 م فراری 488پیستا و ب ام و
    M5 معمولی رو برگزار کردن که هر سبک رقابت رو چندبار تکرار کردن که مکلارن 720 در رقابت درگ همیشه جایگاه اول بود و فراری 488پیستا در جایگاه دوم و ب ام و M5 در جایگاه سوم!!!!
    البته یکبار هم مکلارن 720 در جایگاه اول و ب ام وM5 در جایگاه دوم و فراری 488پیستا در جایگاه سوم بودن.
    رقابت رولینگ هم پیروزش مکلارن 720 بود.
    رقابت ترمز گیری هم هرسه رقیب در یک سطح بودن و تقریبا در یک خط ایست میکردن.

    اما جدید ترین درگ رو کانال DSC OFF انجام داده بین آئودی R8 و پورشه 911توربوS و ب ام و M5!!!

  9. نام

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پورشه گرون فروشی میکنه

  10. MAHDI

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کی میخواد رقیب این خودروها بشه. شوخی قشنگی نیست که رقیبی باشه که کامل باشه مثل خودروهای بالا!!!!
    همشون ساخته مهندسی ناب آلمان هستن. شاید سدان هایی از کشورهای دیگه در یک زمینه بتون رقابت کنن. اما تمام خودروهای این لیست در تمام زمینه ها ناب هستن.همشون به شدت لوکس.به شدت سریع.بسیار مدرن. بسیار جذاب. ودارای لذت رانندگی خیره کننده والبته کیفیتی بی مانند رو دارن.جالب اینجاست خودروسازی آلمان بازهم در این کلاس خودرو داره یعنی آئودی RS6 و آئودی RS7 و ب ام و M8 گرن کوپه!!!!
    لطفا زحمت نکشید.سوپرسدان های پرفومنس در تسخیر آلمان هستن!!!!!
    (((حالا نظرتون در مورد سوپرSUV های پرفومنیس چیه!!!! پورشه کاین توربو. پورشه کاین توربو کوپه.
    ب ام وX5M. ب ام و X6M. مرسدس GLE63. مرسدس GLE63 کوپه. آئودی RS Q8)))
    اما اینجا رقیب قدرتمندی از ایتالیا حرف زیادی واسه گفتن داره یعنی لامبورگینی اوروس و تا حدود جیپ ترک هاوک از آمریکا!!!!!

    1. sina7

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (436 ديدگاه)

      در واقع لامبو از بقیه جداس
      بقیه حرفی ندارن در برابرش
      همین amg gt رو تو درگ زد

  11. Behrouz. anzali

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    همشون بینظیرن تو دنیای اتومبیل. ای کاش هیچ موقع موتور های احتراق داخلی از بین نرن .

  12. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    با توجه در نظر گرفتن همه ی فاکتورها، M5 کامپتیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا