BMW در سال ۲۰۱۴ مدل M4 را که درواقع جایگزین مدل M3 کوپه است، با هدف تولید یک خودروی کامپکت با عملکرد بالا روانهٔ بازار کرد. حال ما نسخهٔ کانورتیبل M4 را در مقابل جگوار هیجانانگیز F-Type S کانورتیبل مورد آزمایش قرار میدهیم.
BMW M4 در بازار خودروهای اسپرت با عملکرد بالا نقش مهمی را ایفا میکند. پیشرانهٔ توربو دوقلو شش سیلندر خطی قدرتمند M4 در مدل کوپه دیده میشود، حال BMW سقف فلزی تاشو را که قبلاً در مدل استاندارد سری ۴ کانورتیبل دیده میشد را به نسخهٔ M4 قدرتمند نیز اضافه کرده است.بنابراین، باید ببینیم که آیا BMW میتواند پسرعموی کوپه خود را تحت تأثیر قرار دهد، یا نیاز به تجدیدنظر دارد؟
شاخ به شاخ
باز کردن سقف
شما به طور کامل سقف الکتریکی جمع شونده را در هر دو اتومبیل در اختیار دارید، و همچنین هر دو خودرو میتوانند سقف را در حالی که خودرو حرکت میکند باز و بسته کنند. این عمل در BMW تا سرعت ۱۸ کیلومتر در ساعت امکانپذیر است، این در حالی است که جگوار میتواند با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت سقف خود را بسته یا باز کند.BMW M4 زمان ۲۳.۸ ثانیه را برای باز کردن و ۲۶.۹ ثانیه را برای یا بستن سقف نیاز دارد. این درحالی است که جگوار فقط ۱۰.۸ ثانیه برای باز کردن و ۱۲.۱ ثانیه برای بستن سقف خود زمان نیاز دارد. پس از بستن کامل سقف، BMW به خاطر فلزی بودن سقف کمی ساکتتر و آرامتر از جگوار بود. در سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت M4 صدایی برابر با ۶۹ دسیبل را به کابین وارد میکند و سقف پارچهای جگوار، ۷۲ دسیبل را از خود عبور میدهد.
عملی بودن
اگرچه با سقف بسته دسترسی به کابین جگوار کمی سختتر است اما در این بخش هم هر دو خودرو بهاندازه کافی برای ورود و خروج به کابین ساده و راحت هستند. عقب BMW هم برای رفتوآمد آسان است، فقط باید با فشار یک دکمهٔ الکترونیکی صندلیهای جلو را به جلو خم کرده تا دسترسی به صندلیهای عقب آسانتر باشد.
ویژگیهای فنی و عملکرد حرفهای
M4 و F-Type، هردو پیشرانههای ۳.۰ لیتری شش سیلندر خود را به رخ میکشند، اما در BMW شش سیلندر خطی و مجهز شده به توربو شارژ دوقلو است، در حالی که جگوار از پیشرانهٔ ۳.۰ لیتری خورجینی سوپرشارژر استفاده کرده است. BMW موتور M4 را تقویت کرده است و صدای اگزوز را چندین برابر ساخته است، ولی F-Type یک دریچه مکانیکی را در اگزوز تعبیه کرده است که با پمپ کردن گاز خروجی، حجم صدا را به طرز خارقالعادهای افزایش داده، که صدای خودرو را وحشیتر کرده است. M4 با یک گیربکس ۷ سرعتهٔٔ اتوماتیک، قدرت ۴۲۵ اسببخاری را به چرخهای عقب منتقل میکند. جگوار هم مجهز به یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک قدرت ۳۷۵ اسببخار خود را به چرخهای عقب میرساند.
حکم
جایگاه نخست: جگوار F-Type S کانورتیبل
اگر میخواهید یک کانورتیبل لوکس داشته باشید، و هر زمانی که شما پشت فرمان آن مینشینید احساس خاص بودن را بکنید، هیچ چیز نمیتواند مانند جگوار F-Type با این حصول مطابقت داشته باشد. زمانی که شروع به شتاب گیری میکنید، صدای وحشیانه اگزوز را میشنوید که به همراه هندلینگ فوقالعاده بالای خودرو، لبخندی ناخودآگاه را بر روی لبانتان میآورد و بهسادگی احساس میکنید که خودرو زنده است. درواقع، F-Type این استعداد را دارد که شما را به قدری سرگرم کند که ظرف مدت بسیار کمی، عملی نبودن این خودرو را فراموش کنید و این بدان معناست که جگوار F-Type هنوز هم یکی از بهترین کانورتیبلهای با عملکرد بالا است که میتوانید خریداری کنید.
جایگاه دومBMW M4 کانورتیبل
M4 کانورتیبل با موتور شش سیلندر خطی خود، عملکردی فوقالعاده و البته مشابه پسرعموی کوپه خود را در مسیر ارائه کرد. اما سقف فلزی آن علیرغم بهتر بودن برای کاهش نویز فضای بیرون، باعث سنگینتر شدن خودرو شده است. زمان و سرعت باز و بسته شدن هم به طول میانجامد و همچنین در مسیرهای پر پیچ و خم هندلینگ و پایداری لازم را مانند جگوار به شما نمیدهد. وزن اضافی از سیستم پیچیده سقف M4 فقط جایگاه این خودرو را در مقایسه با جگوار پایینتر قرار میدهد ولی همچنان M4 یکی از بهترین کانورتیبلهای داغ به شمار میرود. درمجموع میتوان M4 کانورتیبل را یک خودروی چهار صندلی بزرگ با عملکرد فنی بالا دانست، اما باید اعتراف کرد که فاقد لذت و سرگرمی است که شما در جگوار به دست میآورید.
مشخصات | BMW M4 Convertible DCT | Jaguar F-Type S |
قیمت پایه / قیمت مدل تست | £۶۳,۳۹۰/£۷۱,۴۷۰ | £۶۷,۵۳۵/£۷۰,۶۹۰ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۶.۰۰۰) | £۳۲,۹۶۳/۵۲.۰% | £۳۵,۳۲۱/۵۲.۳% |
استهلاک | £۳۰,۴۲۷ | £۳۲,۲۱۴ |
مالیات سالانه / نرخ بالاتر | £۴,۱۳۸/£۸,۲۷۶ | £۴,۴۱۲/£ ۸,۸۲۴ |
فاصلهٔ دو محور /طول | ۴۶۷۱/2812mm | ۴۴۷۰/2622mm |
عرض/ ارتفاع | ۱۳۸۶/1870mm | ۱۳۰۸/1923mm |
موتور / حجم | ۶ سیلندر خطی توئین توربو / ۲۹۷۹ سیسی | ۶ سیلندر خورجینی سوپرشارژر / ۲۹۹۵ سیسی |
بیشینهٔ قدرت | ۴۲۵ اسببخار | ۳۷۵ اسببخار |
بیشینهٔ گشتاور | ۵۵۰نیوتنمتر | ۴۶۰ نیوتنمتر |
گیربکس و دیفرانسیل | ۷ سرعتهٔ اتوماتیک / RWD | ۸ سرعتهٔ اتوماتیک / RWD |
حجم باک | ۶۰ لیتر | ۷۰ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۳۷۰ لیتر | ۱۹۶ لیتر |
وزن خودرو / حمل بار | ۱,۸۶۵/500kg | ۱,۶۱۴/436kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۲.۲ متر | ۱۰.۷ متر |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال | ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال |
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده | ۱۰ / ۲۲ | ۲ / ۸ |
۰ تا ۶۰ مایل | ۴.۱ ثانیه | ۴.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر | ۲۷۵ کیلومتر |
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲ تا ۰ کیلومتر | ۴۵.۵ متر | ۴۹.۶ متر |
میزان نویز کابین در سرعت ۱۱۲ کیلومتر | ۶۹ دسیبل | ۷۲ دسیبل |
مصرف سوخت میانگین طبق ادعای کمپانی | ۷.۲۳ لیتر | ۷.۱۴ لیتر |
مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس | ۸.۹۷ لیتر | ۱۱ لیتر |
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات | ۲۴۹/203g/km/33% | ۳۰۸/203g/km/33% |
ایربگ / ISOFIX / سنسور پارک / دوربین | ۶ عدد / دارد / دارد / ۳۳۰ پوند | ۴ عدد / دارد / عقب / ۲۵۵ پوند |
ترمز سرامیکی/ ESP/ کروز کنترل | ۶.۲۵۰ پوند / دارد / دارد | ۸.۹۰۰ پوند / دارد / دارد |
رنگ متالیک / چراغ زنون / باله عقب | دارد / دارد / ۲۶۵ پوند | ۷۰۰ پوند / دارد / دارد |
تهویه مطبوع / چرم / گرمکن صندلی | دارد / دارد / دارد | ۷۰۰ پوند / دارد / دارد |
ماهواره ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث | دارد / دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / دارد / دارد |
peyman
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴هووووم
چون جگوار سرگرم کنندست اوله!!!!!
حکم:
هر مقایسه ای علمی و منصفانه نیست
BMW اوله
سینا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴چون فاقد سرگرمی لازم است F-Type S برنده است :| حکم :|
اینا با مقایسه شدن با BMW دارن واسه خودشون اعتبار کسب می کنن.حکم:|
تو بخش قدرت موتور گشتاور مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس شتاب حجم صندوق مسافت ترمز نویز هندلینگ و … BMW برتر :| باز میگی حکم :| سرگرمی نداره :|
جواد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴مقایسه زمان بسته شدن سقفا نا عادلانه بود چون اصلا مدلشون فرق می کرد
احمدرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴راست میگه چون سقف ب ام و فلزیه آروم تره
Ahmad..F12
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقاً خود من هم از این مقایسه نتونستم جواب منطقی بگیرم
BMW4ever
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴البته مجله ی انگلیسی هم هست ماشین انگلیسی رو انتخاب میکنن
فرید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴چی شد؟؟؟؟AUTO EXPRESS که عشقتون بود که حالا شد اخ و پیف؟؟؟؟
حالا جانب دار شد؟؟؟؟اون زمانی که در مقایسه با اس کلاس و ال اس طرف اس کلاس رو میگرفت معتبر ترین بوود…حالا مجله انگلیسیه و از این حرف ها…
بابا شماها نوبرین…واقعا روز به روز که هیچی ثانیه به ثانیه رنگ عوض میکنین…حالا اگه بی ام دبلیو رو اول میکرد میشد بهترین مجله خودرویی…این حرفهاتون یعنی تعصب!!!!!!!!!
من اون زمان فهمیدم این مجله دوزار نمیرزه و قبول نمیکردید…حالا به حرف من رسیدید…روی هوا نتیجه گیری میکنند…حالا چه لکسس رو اول کنه چه نکنه…از اون روز فهمیدم و حتی کامنت های من هست که گفتم این مجله رو قبول ندارم و این دوستان متعصب بر علیه من شدند…خوبه حرف هام بهتون ثابت میشه.
من هیچ حرفی رو بدون مدرک و سند نمیزنم.
با اینکه جگوار رو دوست دارم ولی حق بی ام دبلیو بود ولی این مجله خنگ جگوار رو اول کرد…
یکسری فکر میکنند چون مجله خارجیه هر شعرو قصیده ای بنوسیه باید قبول کرد ولی نیست بخدا…
این تضاد ها بین حرف هاتون باعث شده که آدم به یه عده بگه متعصب.
جی تی ار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴من هم قبلا به مقایسه های این سایت ایراد های اساسی گرفته بودم. حتی تا اونجاییکه یادمه توی مقایسه بی ام و X4 وپورشه ماکان که خیلی ها نتیجه را منطقی می دانستند. اما هیچ
جی تی ار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اما هیچگاه کل سایت را تکفیر نکردم بگم سایت سایت مضخرفیه…
جی تی ار
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴یعنی عاشق این منطق و استدلال های همیشگی سایت اتو اکسپرسم. چقدر عالی همه ی موارد رو در دوماشین مانند هندلینگ و شتاب و سرعت و میانگین مصرف در زمان آزمایش وآلایندگی و نفوذ صدا به داخل کابین و… باهم مقایسه کرده و کاملا بر اساس نتایج بدست آمده حکم داده است. یعنی از نظر این دوست عزیز دیدگاه اولی این مقایسه اوج عادلانگی و منطقی بودن است.نه بارک الله!!!
احمد جون ضمن تشکر و عرض خسته نباشید; داداشم این مقاله هارو ترجمه نکن کلاس کارتو میاری پایین. ولی بازم ممنون…
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴همه ی مواردو که ب ام و سرتر بود.دقیقا چیه جگ رو برتر دونستن؟! اونا هم مثل من کانورتیبل ندیده هستن؟!
احمد اسم نویسنده ی این مطلبو میخوام،بده باهاش صحبت بکنم.
Ahmad..F12
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴مخلصم شاهین جون
آره منم دنبال شمارش هستم :D
ولی اول گفتم بزار ترجمش کنم که شماهم بخونید بعد همگی باهم بریم به جنگش :)
Ahmad..F12
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴درود جی تی آر جان
ممنون از توجه خودت دوست خوبم
والا مطالب مقایسه ای کمه، منم این قسمت سایت رو به دوش گرفتم
بله چشم هرچی شما بگی ;)
جی تی ار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴خواهش می کنم احمد جان. شما درست می گی مطالب مقایسه ای واقعا کمه.
ضمنا شما مختاری و ما کوچیک شما…
Ahmad..F12
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴شما بزرگواری دوست خوبم
مهرداد فراهانی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون جناب نیشابوری عزیز
به نظر من BMW برنده چون:
قدرت و گشتاور بیشتری داره
شتاب بهتری داره
و خب بی ام و هست! یک آلمانی اصیل.
Ahmad..F12
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون از توجه شما جناب فراهانی
بله در اکثر موارد برتری با M4 هستش
در واقع به نظر من باید از Z4 30i به جای M4 استفاده میشد، منطقی تر بود
AS
۱ تیر ۱۳۹۴Z4 مدل 30i نداره ????????????
واقعا ک ????????????
سجاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴بنظرم گرچه BMW رو کاغذ و در عمل کمی بهتر از جگوار هستش ، اما ظاهر جگوار با باطنش بیشتر همخونی داره . . .
ظاهری کاملا سرکش و اسپرت که با مدلهای دیگه جگوار مشابهت کمی داره!
Lord Cezar
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴این مقایسه تو سری ویژه تاپ گیر مسافرت جاده ای قسمت دوم انجام شده و بی ام و در هر شرایط بهتر از جگوار عمل کرد و با اینکه کلارکسون به طراحی اش ایراد گرفت ولی هندلینگ ماشین و توانایی هاش در برابر جگوار (وی 8 بود ) شکه کننده بود . صدای اگزوز جگوار هم مصنوعی هست به نظرم لذت بخش نیست .
fluid
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴جالبه بی ام و ترمزش بهتره.صدای ورودی به کابین کمتره.شتابش بیشتره
قدرت بیشتر.گشتاور بیشتر.حجم صندوق بیشتر.مصرف سوخت کمتر.استهلاک کمتر.ایربگ بیشتر. اخرش چون سرگرم کننده نیست دوم
حالا جالب دونید کلا سری 4 تو کلاس خودش تو اکثر مجله های معتبر خودرویی
رتبه اول داره
رهگذر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴در نظر بگیر منبع انگلیسی هست متاسفانه مد شده از انگلیسی ها ترجمه زیاد شده تو سایت
مهدی 911
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴توهمه چیز بی ام و سرتره ولی جگوار اول میشه اینم از تستا هستش که ادم به ناحق ضد حال میخوره
(((RETOLEX(((REZA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴از نظر کاربردی بودن فقط m4
در کل حق m4 بود اول بشه
حسين
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴درود.
دوستانی که طرفدار ب ام و هستن حساس نشن. در این تست هیچی از ارزش M4 کم نشده.
درسته که از نظر امکانات و تکنولوژی و کاربردی بودن M4 بهتره اما این تست بیشتر جنبه های
تفریحی دوتا ماشین رو بررسی کرده. خب یه ماشین دو نفره با سقف پارچه ای میتونه از یک ماشین
بزرگ و پیچیده جذاب تر باشه. در واقع جگوار به خاطر ساده تر بودن و سرگرم کننده تر بودن (یه
جورایی به انگلیسی شاید بشه گفت به خاطر Fun بودن) اول شد.
Ahmad..F12
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقاً حسین جان BMW در این تست هیچی کم نداره و خیلی هم عملی تر از جگواره
امیرحسین (Lion26)
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴من فکر می کردم که فقط از خودروهای فرانسوی خوشتون نمیاد،نگو هیچ خودروسازی رو قبول ندارید به جز آلمان.
واقعا مسخرست.
یکی به من بگه چی از خودروهای آلمانی دیدید که از بقیه خودرو سازها ندیدید؟
منفی بدید.
Just France.
(((RETOLEX(((REZA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ای خدا …………….
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا ما بگیم پژو عالیه مشکل شما حل میشه؟! پژو خوب ما بد.
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴نمیدونم این بد شدن با خودروسازای المانی از کجا اب میخوره؟! میگن ادم هر چی موفق تر،بدخواهش بیشتر،حکایت همینه.
کسب شهرت تو پدال با مخالفت با خیلیا به دست نمیاد.
mclaren
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴امیرحسین جان
خودروهای آلمانی تاپ هستن شکی توش نیست ولی نظر منو میخوای زیاد روی نظرات دیگران حساب نکن هرکس تعصب خاصی رو برندی داره تو ایران هم یکسری مدل ها تو گوش بچه خوندن تا وقتی که بزرگ میشه فکر میکنه این ها تمام دنیا هستن و البته این فقط در مورد نظرات متعصبانه هست ولی اگر حقیقت رو بخوایم قبول کنیم چه تلخ چه شیرین آلمان در صدر صنعتی ترین کشور اروپا هست و انگلیس و ایتالیا و فرانسه بعد اون قرار میگیرن….ولی یه چیز جالب!!! همیشه نوآوری و خلاقیت رو فرانسوی ها به بقیه آموزش میدن یعنی همیشه اولین هستن توی اختراعاتشون…ولی بعضی لحاظ ه با شما هم عقیده هستم تعصب دوستان روی یه کشور بیش از حد نرمالش هست و توی همه چیز ربطش میدن.
(((RETOLEX(((REZA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴به اسم منبع نگا کنید
اتواکسپرس !!
چه توقع ای دارین .
اصلا معلوم نیست طرف کی هست اتواکسپرس.
هر بار طرفداری بیخود از یک ماشین
Ahmad..F12
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴البته رضا جان تا اونجا که من مطالبش رو ترجمه کردمو زیاد تجربه مطالبشو داشتم اینطور
متوجه شدم که هربار، برنده شدن رو فقط مختص چند چیز خاص میدونه نه کل خودرو!
یعنی مثلاً میاد یه تست از آلودگی و صدای اگزوز بین بنز و بی ام و برگزار میکنه و در اون
تست (فقط در اون تست) یکی رو حکم اول میده
ولی دقیقاً همون دو خودرو رو در یک مطلب دیگه میبینیم که مثلاً اومده از نظر ویژگیهای
اسپرتی و فضای پای سرنشین تست میکنه، که در اونجا میبینیم دیگری رو برنده اعلام کرد
منظورم اینه که نباید هم زیاد به تست های اتو اکسپرس ایراد گرفت، تست های این
سایت حکم کلی خودرو و برتری کلی رو کمتر اعلام میکنند و هر بار بین چند ویژگی خاص
مورد آزمایش قرار میده خودروها رو
(((RETOLEX(((REZA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اول میاد همه چیز ما شین رو تست میکنه بعد فقط در یک زمینه امتیاز میده
مشکل اتواکسپرس اینه
من نمیتونم درکش کنم
سعید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴مقایسه های caranddriver خیلی بهتره،ماشینها رو از همه نظر بررسی میکنه و برای هرچیزی امتیاز میده
فرید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اااااااااا پس به حرف من رسیدییییییین…چقدر خووووب.
(((RETOLEX(((REZA
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴فرید من همیشه طرف تو هستم ولی به تازگی خیلی حرفهای غیرمنطقی میزنی بیش از حد !!!
milad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام بچه ها چطوری میشه واسه پروفایل عکس بزارم..
Ahmad..F12
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴درود دوست عزیز
در سایت Gravatar .com ثبت نام کنید و ایمیلی که با اون در پدال کامنت میزارید رو همونجا هم وارد کنید و برای اون ایمیل یه عکس آواتار قراربدید. تمام.
سعید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این مقایسه درباره قدرت وشتاب و هندلینگ و این چیزا نیست؛چون تو این چیزا M4 کاملا برتره،احتمالا منظورش اینه که جگوار با اندازه کوچکتر و وزن کمتر و سقف پارچه ای برای یه رانندگی آروم و لذت بخش و سرگرم کننده بهتر و راحت تره
سعید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴لطفا اعداد طول و عرض و ارتفاع ماشینها رو تو جدول اصلاح کنید،اشتباهه
حسين
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. فیس لیفت سری 3 هم رونمایی شده. مطلبش رو بذارین. البته داخلش از نظر ظاهری تغییری نکرده و فقط یکم آپشناش تغییر کردن
MOHAMAD TBAG
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴کاری با این مقایسه ها ندارم
فقط و فقط BMW
Erfan . McLaren
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴درسته که جگوار رو خیلی قبول دارم و ابهت خاصی داره، اما خدا وکیلی حق BMW بود که اول بشه. مقایسه حرفه ای نبود و راحتی رو به کاربردی بودن ترجیح داده بود.
شایان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴حالا هی بگین چرا دارین از انگلیسی ها بد میگی بفرما اینم از مقایسشون دیگه حرفی هم میمونه مگه
شایان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ای کاش مجلات آلمانی فعال تر بودن تا پیزوری هایی مثل اینا مقایسه راه نندازن
mclaren
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴شما به اندازه یه کشور آلمان تعصب به خرج میدی بعضی وقتا فکر میکنم شما یه نفر از آلمان اومدی چون مردم آلمان اینطور که شما فکر میکنین نیستن و کمی انصاف دارن ولی جالب اینجاست مردم شهر مونیخ هیچکدوم از آلمانی های دیگه رو قبول ندارن و اینجاست که فکر میکنم از آلمان اومدی اونم شهر مونیخ…قرار نیست همیشه آلمان برنده باشه و بقیه محکوم به شکست چون خیلی رقیب های قدرتمند تو کل دنیا داره فرانسه…ایتالیا….انگلیس…سوئد…آمریکا…ژاپن همه این هم تکنولوژی بالایی دارن و مطمئنا ننشستن و تو شرکت هاشون منچ بازی کنن.
توی این بررسی حق بی ام دابلیو بود برنده بشه اما همین مجله کم آلمانی ها رو برنده اعلام نکرده اون زمان به حق بود حالا اومده توی آیتم کوچیک مقایسه کرده و جگوار برنده شده همه صداشون در اومده
شایان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴عمویی کی گفته مونیخی ها بقیه و قبول ندارن این توهم یه طرفداره انگلیسه فقط !!!! شک نکن چون عمویه بنده در مونیخ زندگی میکنه(اسمه چه شهریم اوردی زدی تویه خال خالی بندی خودمم چند بار سفر کردم به آلمان و بهش سر زدم) چنین چیزی نشنیدم ازش شایدم منظورت بی ام و هست که ساخت باواریا(شرکت در مونیخ) هست شایدم شما خواستی اسمه یه حزبیو بیاری که تنها 0.1 درصد در رای در انتخابات سراسریه آلمان میاره(تنها در باواریا فقط)!!! در هر صورت کسی خودشو بهتر از کسه دیگه ای نمیدونه ولی در انگلیسی(بریتانیا) که شما مثل اینکه خیلی دوسش داری همه با هم جنگ دارن از اسکاتلندی ها(که خودشون با خودشون در مورد کاتولیک بودن و پروتستان بودن و فحاشی هایی که تا پشته گوشت سرخ میشه به ملکه و ضدیت باهاش توسط کاتولیک هایه اسکاتلند تا ایرلندی هایه شمالی که میخوان سر به تن انگلیسی ها نباشه(جمهوری خواهانش) همین امروز انتخاباتشونم اینو داره میگه عزیزم اون چیزی که تویه ذهنت میگذره و بریز دور زیادم تلاش نکن در هر صورت چه از لحاظ فرهنگی چه علمی چه پژوهشی چه دساور در هر زمینه ای راحت آلمان یه بدن از انگلیس بالاتره ضمنا پرستیژ آلمان کلا از انگلیس بالاتره دو سال داره محبوب ترین کشور دنیا با اختلاف میشه در مورد بقیه رقبا هم فقط ژاپن و آمریکا مطمئنا رقبایه اقتصادی و صنعتی هستن بقیه خیلی فاصله دارن آلمان اگه رسانه دستش بود الان خیلی بالاتر از اینی که هست بود شک نکن این مقایسه هم مهم نیست مهم اینکه دنیا آلمانو قطب اتومبیل دنیا میدونه نه انگلیسو
Mclaren
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴اولا درست صحبت کن میدونم نصف من هم سن نداری در ضمن عموی بنده 32 سال هست آلمان زندگی میکنه و توی یکی از شرکت های وابسته به آئودی کار میکنه مدام باهاش در ارتباطم و مونیخی ها حتی به بقیه مردم المان از شهرای دیگه فخر فروشی میکنن و میگن اون رنگ سیاه پرچم آلمان شما هستین و اون رنگ طلایی که نژاد بور هست و اصل آریایی رو بخودشون نسبت میدن و میگن ما نژاد اصلی آلمان هستیم و چون شما فقط رو هوا صحبت میکنی این چیزا رو نمیدونی(البته اینم میدونم که همیشه 100% افراد هم عقیده نیستن اما توی المان چنین داستانی هنوز هست) …در ضمن من هیچ ارادتی به انگلستان ندارم فقط واسه همه برند های قدرتمند دنیا احترام قائلم نه مثل شما بدون هیچ اطلاعاتی فقط پست میذاری که تعداد اسپم هاتو بالا ببری و ماشالا همیشه رکورد دیسلایکم داری…و در مورد انگلستان هم فکر کنم 4 تا فیلم دیدی و مدام داری منعکس میکنی اینجا ولی باید بگم شما حتی افغانستان هم نرفتی چون با این اطلاعاتت دیپورتت میکنن چه برسه آلمان…زمان های خیلی قدیم اسکاتلند و ایرلند از این که انگلیسی ها بهشون حکومت میکردن ناراضی بودن چون واقعا دولت انگلستان قدرتمند بود و باعث عذاب اون ملت بیچاره بود ولی الان هم اسکاتلند و هم ایرلند واقعا مردم خوشحالی دارن که زیر سایه انگلستان دارن زندگی میکنن و انگلستان هم واقعا این دو کشور رو با امنیت بالا پوشش میده چه بخوایم چه نخوایم انگلیس از هند گرفته تا قاره استرالیا و همین اسکاتلند و ایرلند و قسمتی از هلند از اروپا و مصر و آفریقای جنوبی رو از قدیم پوشش میده حتی بعضی جاها خوندم آمریکا هم از اکتشافات انگلیسی ها هست و تقریبا یک نژاد هستن…اصلا به اینا کار ندارم فقط خواستم بهت بفهمونم الان عصر حجری نیست که مدام ازش صحبت میکنم بالا بری پایین بیای با فرهنگ ترین مردم دنیا لقب گرفتن میتونی اینو از استودیوم های فوتبالش ببینی سکوی تماشاگر دقیقا در کنار زمین فوتباله بدون هیچ محافظ و قفل و زنجیری هیچ کجای دنیا اینطور نیست باید نیروی امنیتی و هزار جور فنس و قفس واسه تماشاگر بذارن تا نیاد تو بازی و کسی رو بکشه یا مصدوم کنه و بهتره شما یکم مطالعه کنی چون اطلاعاتت یا ناقصه یا 100% جانب دارانه هست که همش تعصب باعث تحریفش میشه…کاری هم به قطب اتومبیل دنیا هم ندارم….ولی اینکه بقیه رو همیشه آشغال میدونی یا حرف بقیه رو دروغ میدونی اینا رو گفتم که فک نکنی با بی سواد طرفی عزیزم من علاوه بر اینکه علاقه ای به چیزی پیدا کنم ماشین یا هر چیز دیگه کل ویکیپدیا و سایت های خارجی رو دنبال میکنم شما هم اگر یکم زبان انگلیسیتو تقویت کنی میبینی که در مورد خیلی چیزا اطلاعاتت پوچه….به هرحال کمی اطلاعات بد نبوده حداقل سوتی ندی….موفق باشی
Ali.Q
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اگه جرمی کلارکسون بود بدون هیچ دلیلی همون اول F-TYPE رو انتخاب میکرد
شایان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴جالب اینجاست جرمی کلارکسون با اون تعصبه و خشک مغزیش بازم بی ام و سر میدونه دیگه تا تهشو برین
مجتبی(ساروی)
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴عجب نادانی بود نویسنده .اقا توی تمام موارد بی ام برتر بوده از قیمت بگیر تا قدرت که بی ام 50اسب (خیلیه)قدرتش بیشتره تازه خاک بر سر اف تایپ که صدای اگزوزش تقلبیه بی ام جادارتر سریع تر ارزان تر و…….تره حالا یارو چی میگه ؟
P.G
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اى بابا،این دیگه چه حکمیه؟باید خال وسط میکرد:)
سروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴بنظر من سطح کلاس این دوتا درسته و باید با هم مقایسه میشدن . از نظر قیمت و ابعاد نزدیک به همن .خیلی از سایتا این دو رو باهم مقایسه کردن ولی واقعا دلیلهای این سایت برای برنده شدن جگوار خیلی مضخرف بود . البته جگوار هم ماشین فوق العاده ایه . میخواستم ببینم چجوری میشه برای ترجمه به سایتتون کمک کرد ؟
صادق
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴چی بگم دیگه؟
هر چیزی رو که قصد داشتم بگم دوستان گفتن
اگه مقایسه ی کامل باشه خب قطعا بی ام بهتره
به قول حسین احتمالا فقط fun بودن ماشین بررسی شده، وگرنه یعنی تا این حد خودشون نمیفهمیدن که بی ام بهتره….!!؟؟!
Ahmad..F12
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴درسته صادق جون
در واقع اومده از نظر عملکرد و سرعت سقف بازشونده و عملکرد فنی و صدای اگزوز
بررسی کرده، ولی در آخر حکم رو به لذت و جذابیت رانندگی داده
احمد باقری
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴به هر حال باید قبول کرد که هندلینگ جگوار در این مدل بهتره، حالا کاری نداریم که سقف تاشوی کدوم سریعتره و قدرت کدوم بیشتره. هندلینگ رو صحبته.
علی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴قضاوت عادلانه دوستانی هم که شک دارن اول بی ام و خودشونو خریدن نظرات صحیح را بفرستن سایت پدال
سامی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴الان چطور شد ک جگوار برنده شد ؟؟؟؟
سرعت و قدرت و شتاب و مصرف سوخت ک بی ام دبلیو جلو بود !
مثه این شد ک ی سیب سالم رو درخت باشه و یه سیب کرم زده افتاده باشه پایین
بعد بگن این سیب کرم زده بهتره :دی !
مهدی دادگر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خخخخخخخخخخخخخخخخ
جاگوار از بی ام و بهتره ؟ اونم سری سه؟
شوخی جالبی بود کلی خندیدم
مسعود
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام ، از نظر من وقتی یک نفر خودروی کانورتیبل میخره مسلما مفرح بودن براش در اولویته ، وگرنه میرفت یک سدان جادار یا یک کوپه پر شتاب و پر قدرت میگرفت، پس در عین حال که من هم bmw رو بیشتر میپسندم زیاد نمیشه به نتیجه خرده گرفت.
ارادتمند
soroosh
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴از دید من هیچ کدوم از کاربرای پدال هیچی سرشون نمیشه من ماهی 1 بار مییام کامنت میزارم عشق ماشین های المانی کورتون کرده اصلا تاحالا جگوار از نزدیک دیدین اینطوری قضاوت می کنیین نهه جان من دیدین ؟ چی راجب برند جگوار می دوننی اخه به قران یه مشت تعصبی مملکته مارو به باد داده داریم میبینیم همییشه ماشین های انگلیسی شاخ بودن به قول خودشون ما هنوز انقدر پول دار نشدیم جنس ارزون بخریم یه دلیلی داره که همشیه اول المان خوبه به قران م ایرانیا گنده می کنیم بنتلی جگوار استون مک لارن رنج اور جیپ رویز رویز و…. اینا بداااااااااااا ؟
parker
۶ خرداد ۱۳۹۴به نظر شخص شخیص بنده دو تاماشین هم خوشگلن هم امکاناتشون خوبه حالااااا یکی موتورش ضعیفه یکی سقفش فلزیه یکی صندلیاش سوراخ داره اون یکی پخشش تصویر نداره ولی در کل من دو تاشونو دوس دارم هم بی ام دبلیو هم جگوار
اول انگلیس بعد المان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴قبول کنید که بی ام و دیگه خیلی تکراری شده ادم وقتی اونو توخیابون می بینه هیچ شوقی برای تماشاش نداره این قدر اونو دیده ولی ادم از خداشه یک جگوار رو از نزدیک ببینه
مهرداد
۱۳ دی ۱۳۹۷بدون جانبداری حق بی ام و بود سقف پارچه ای مزخرفه فک کن یه پرنده رو ماشینت خرابکاری کنه چطور پاکش کنی تو گذر زمان پارچه رنگ و روش میره شل میشه صدای هوا به پارچه اعصابو داغون میگنه… حالا رخشونو ببینین خدایی جگوار انگار مال 15 سال پیشه … گنجایش صندوق عقب رو ببینین … باقی تفاوتا با خودتون