بی ام وموتورسیکلت

ب‌ام‌و R nineT/5، موتورسیکلتی با ظاهر کلاسیک و تکنولوژی جدید

ب‌ام‌و موتوراد از جدیدترین محصول دو چرخ خود با نام R nineT/5 رونمایی کرد.


این شرکت آلمانی چندین سال است که موتورسیکلت عالی R nineT را می‌سازد و شاید نام مدل /۵ کمی عجیب به نظر برسد اما قطعاً با دیدن مشخصات آن نظرتان را جلب خواهد کرد.


این بایک جدید نام خود را از مدل‌های /۵ گرفته که ب‌ام‌و ۵۰ سال پیش در برلین می‌ساخت. این مدل‌ها بسیار محبوب شدند و BMW نیز با تولید مدل سفارشی R nineT اقدامی به گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تولید در سایت برلین خود کرده است.


این موتورسیکلت همچون مدل استاندارد از پیشرانه‌ی بوکسوری ۱۱۷۰ سی‌سی با قدرت ۱۱۰ اسب بخار استفاده کرده است. محصول جدید ب‌ام‌و موتوراد به‌صورت استاندارد از ترمزهای دیسکی، ABS، دسته‌های گرم شونده و سیستم اگزوز ۲ در ۱ سود می‌برد. این موتورسیکلت از طرح رنگ آبی و آینه‌های کرومی سود برده است. در روی برخی قطعات نیز پوشش کرومی دیده می‌شود.

ب‌ام‌و R nineT و به ویژه این مدل جدید /۵ شاید یک مورد عالی برای طرفدارانی باشد که ظاهر کلاسیک بایک های دهه‌ی ۶۰ میلادی را دوست داشته اما می‌خواهند وسیله‌ای با تکنولوژی‌های مدرن و قابلیت اطمینان بالا داشته باشند. ب‌ام‌و نگفته که آیا این موتورسیکلت را تولید خواهد کرد یا نه. مدل استاندارد در آمریکا قیمت ۱۵۴۹۵ دلاری داشته بنابراین در صورت تولید باید منتظر قیمت بالاتری بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    وسایل نقلیه با طراحی رترو:لایک
    وسایل نقلیه با طراحی مدرن :دیس لایک

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      هر جفتش. البته بستگی داره مدرن رو چی تعریف کنی؟ تویوتا کرولا مدرن خوبه و تویوتا میرای مدرن بد!!!

      1. Car lover

        ۲۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        احسنت ب ریز بینی
        ب طور کلی ی نفر مثلا میگه چلنجر قدیمیه قیافش خوشم نمیاد ولی کامارو مدرن تره میخامش
        ینی اگه ی جا رترو بود جای دیگه رقیب مستقیمش مدرن بود کدوم..
        خودم ب شخصه شده هزینه بیشتر و کارآمدی کمترو میپذیرم ولی ی ماشین/موتور رترو رو میخام
        هوندا مانکی ۱۲۵ یاماها۹۵۰ scr هارلی استریت راد موتو گاتزی وی هفت(نمیدونم تلفظش درسته یا نه) دوکاتی اسکرامبلر کاوازاکی ولکان فقط بخشی از بازار بسیار جذاب موتورهای رترو هستن ک همشونو میخام

  2. Me

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    با همه چیش حال کردم بجز اگزوز دو در یک .واقعا چرا .موتور هایی که تعداد سیلندرهاشون پایینه اکثرا خوش صدا نیستن شاید با این اگزوز صداش بهتر باشه

  3. Mad.z.Max

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    قدرت موتورسیکلت متوسط از انجین ef7 بیشتره ?

    1. sina7

      ۲۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (436 ديدگاه)

      به تی یو 5 که نمیرسه
      درسته که 105 اسب بخار قدرت داره ولی با ایرودینامیک استثنایی پرشیا باهاش میشه تویوتا اریون که چه عرض کنم،بوگاتی رو هم جا گذاشت
      ای اف 7 هم یه جایگاهی نزدیک تی یو 5 داره
      دیده شده دنا پلاس توربو با موتور ای اف 7 تونسته یک چهارم مایل رو تو 10 و 7 دهم ثانیه بزنه
      گفتن با ریمپ ای سی یو میتونه به رکورد 9 و هشت دهم تی یو 5 نزدیک بشه
      هنوز کسی نتونسته این موتور بی نظیر رو دستکاری کنه متاسفانه،ولی هنسی یه قولایی داده

      1. Mad.z.Max

        ۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        ???کلی خندیدم دمت گرم

  4. MAHDI

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چقدر دوست داشتنی.BMW کانسپت های بسیار خیره کننده ای از موتورسیکلت ها ساخته.والبته موتور سیکلت خودران که اونم عجیب بود.با قدرت داره پیش میره تواین زمینه.عالیه

  5. designated area

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو موتورسیکلت همیشه دو شرکتو قبول داشتم. هوسکوارنا و بی ام و
    بقیه شرکتها محصولات تجاری میسازن. اما این دو شرکت هوسکوارنا و بی ام و محصولات هنری-تجاری میسازن.
    تقریبا هرچند روز به سایت بی ام و موتوراد سر میزنم و محصولاتشونو نگه میکنم. مشخصاتو میخونم و عکس همه مدلها رو ذخیره کردم
    یه R 1250 GSA میخرم و به دل کوه و کمر میزنم
    تو سری هریتج هم R-nine T Scrambler رو دوست دارم
    توصیه میکنم به سایت bmw motorrad سر بزنین

  6. حسین دهمرد

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    انجینش بوکسوریه یا فلت؟ من فکر میکردم فلت باشه ولی اینجا نوشته بوکسوری.فرق این دونوع موتور رو میدونم ولی نمیدونم کدوم بهتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا