موستانگ ها به خاطر برخورد با خودروهای دیگر و عابران پیاده در گردهماییهای گوناگون شناخته شدهاند بنابراین تماشای حضور این خودروی عضلانی در پیست و عبور از پیچها لحظات مفرحی خواهد بود.
اگرچه موستانگ معمولاً به عنوان خودرویی پیست محور شناخته نمیشود اما حضور یک راننده کاربلد پشت فرمان میتواند از موستانگ خودرویی سریع در پیست بسازد و اگر نیروگاه ۸ سیلندر نیز زیر کاپوت مدلی همچون این موستانگ بولیت جا خوش کرده باشد وضعیت بهتر هم خواهد شد. این خودرو اخیراً در پیست هاکنهایم حضور یافته است.
موستانگ بولیت به خاطر گرامیداشت فیلم بولیت با حضور استیو مک کوئین تولید شد. این خودرو با بامو سری ۴ کوپه جدید سرشاخ شده است؛ اما نسخهای از سری ۴ که برای این کلکل در پیست انتخاب شده از نوع M440i xDrive است که به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی آشنا مجهز میباشد. این پیشرانه به سیستم هیبریدی ملایم ۱۱ اسبی نیز تجهیز شده و قدرت کل آن ۳۸۲ اسب بخار و گشتاورش نیز ۵۰۰ نیوتون متر میباشد.
اما موستانگ بولیت بازار آمریکا دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ارتقا یافته با خروجی ۴۵۲ اسبی و گشتاور ۵۲۵ نیوتون متری میباشد. البته انتقال این قدرت به کف پیست مشکلتر است چراکه برخلاف بامو که از سیستم چهار چرخ محرک هوشمند برای عبور بهتر از پیچها و استارتها سود میبرد فورد خودرویی دیفرانسیل عقب میباشد.
آیا سیستم چهار چرخ محرک بامو بر ۷۰ اسب بخار قدرت بیشتر موستانگ میچربد؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر پیدا کنید.
[دانلود ویدئو]
ali (chevy nova)
۱۷ فروردین ۱۴۰۰موستانگ دیگه از یه ماشین فرا تر رفته و شده یه اسطوره
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اگر یه روز خریدار bmw سری 4 با این جلوپنجره میبودم که فعلاً نمیبودم ? !!!
اولین کاری که میکردم اینه که میرفتم قسمت قطعات افتر مارکتی شرکتهای متفرقه و جلوپنجرهاَش را با نمونهی کوچکتر و معمولی جابهجا میکنم !
GT
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بقیه گاری هستند، فقط آمریکایی ها از ماشین فرا تر رفتند، درسته؟!
ارش
۱۷ فروردین ۱۴۰۰جناب شورلت نوا میتونی به جای اینکه برای ماشینهای آمریکایی رمان بنویسی از مستندات علمی استفاده کنی مثلا رجوع کنی به آمار آرشیو شورلت کوروت و رکورد شتاب ۰ _۱۰۰ ۲/۸ ثانیه در سال ۱۹۶۸ رو برای دوستان بگی در نمونه پروتوتایپ تولید شده توسط شورلت همچنین شتاب خیره کننده در مدلهای تولیدی که به ۳.۶ ثانیه هم رسید . یا نوآوریهای ماشینهای آمریکایی در دهه ۵۰ .
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خب اونا کانسپت بودن اگه اینطوریه بنز زمان جنگ جهانی دوم یه کانسپت داد بیرون که سرعتش با اختلاف از ماشینای اونموقع بیشتر بود و حتی در این زمانم ماشینایی بجز فراری و لامبورگینی بهش نمیرسند یا اس ال ار موس استرلینگ و کانسپت سیلور آرو
ارش
۱۸ فروردین ۱۴۰۰آخه طرفداران بنز رمان تخیلی منتشر نمیکنن یعنی نیازی نیست چون مرسدس همیشه در بالاترین سطح تکنولوژیه ولی آمریکایی بازها باید به گذشته رجوع کنن.
مازیار
۱۷ فروردین ۱۴۰۰دیوارها رو بردارید عابرها فرار کنید اسطوره میخواد بپیچه???
صرفا یک شوخی بود به دل نگیرید?
MahyarM.A.R
۱۷ فروردین ۱۴۰۰دوباره داری اروپایی ها را میکوبی آقای علی
Reza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰باهاش بحث نکنید بزارین به حال خودش خوش باشه. تعصب سرتا پاشو فرا گرفته
GT
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اصلا این خودش مخترع تعصبه ???
Reza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰BMW M4410i
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰“موستانگ ها به خاطر برخورد با خودروهای دیگر و عابران پیاده در گردهماییهای گوناگون شناخته شدهاند بنابراین تماشای حضور این خودروی عضلانی در پیست و عبور از پیچها لحظات مفرحی خواهد بود.”
آقا شاهین بهتر نیست یه ذره حرفه ای تر باشین و تعصبات شخصیتون تو متن نیارین؟! قضیه هندلینگ ماستنگا 10 ساله برطرف شده.
شاهین
۱۷ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز عین متن اصلی هستش من از خودم ننوشتم لطفا قضاوت عجله ای نداشته باشین.
تشکر
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰من برای این بگم که جو سایت همینجوری شبیه مهدکودک شده شمام با غرض یا بدون غرض هیزم رو آتیش میریزین. اگر دوست دارین جو همینجوری بمونه دیگه حرفی نیست صاحب اختیار خودتونین
شاهین
۱۷ فروردین ۱۴۰۰عرض کردم متن اصلی همین بوده. حالا اگه تغییر پیدا می کرد یه عده دیگه هم میگفتن چرا امانت دار نیستین و رعایت نمیکنین.
در کل سخته جلب رضایت همه ولی تا اونجایی که شده من تو متن اصلی دخل و تصرفی نکردم هیچوقت.
یانکی
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بنده رفتم مقاله رو تو سایت مورد نظر خوندم و هیچ اشاره ای به مطلبی که شما اضافه کردید نکرده بود ولی کلی تعریف و تمجید از موستانگ کرده و کلی انتقاد به سری4 که شما هیچ کدوم رو ننوشتید.البته هر چقدر هم تلاش کردید باز هم شاهد شکست خفت بار بیمرتون بودید.
شاهین
۱۷ فروردین ۱۴۰۰شما راست میگی و شما خوبی.
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۷ فروردین ۱۴۰۰Mustangs are famously known for hitting the curb (or worse) at car meets, so it’s refreshing to see one that hits the curbs of a circuit.
واسم سواله شماها چطوری چشم دارید که کیلویی کامنت بزارید و بقیه ماشینارو مسخره کنین،ولی چشم ندارید اصل مطلبو بخونید!
GT
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اوه اوه حرف بیمر اومد وسط آقا شاهین آتیشی شد!
شاهین
۱۸ فروردین ۱۴۰۰نه دوست عزیز اصلا بحث ب ام و یا خودروی دیگه نیست ناراحتی من بخاطر اینه که بعضیا یا بلد نیستن متن رو بخونن یا خودشونو میزنن به اون راه. همونطور که دوستم بنیامین متن اصلی رو گذاشت من توی ترجمه رعایت امانتداری رو کردم و چیزی رو تغییر ندادم اما اون عزیز به زور میخواد بگه نه همچین چیزی نیست و تو از خودت نوشتی و…
بعد یه جوری میگه شکست خفت بار بیمر انگار مال پدر بنده اس این شرکت! بحث علاقه به یه برند با تعصب خیلی فرق داره و من هیچوقت این علاقه رو توی خبرها دخالت ندادم. حتی اگه یادتون باشه چند هفته پیش یه خبر درباره سری 4 بود که تیتر من اگرچه با مطلب اصلی تقریبا یکی بود اما شاید حرفه ای نبود و حذف شد و خودم هم بعدا فهمیدم که بهتر بود این تیتر انتخاب نمی شد و دوستان هم به این نکته به خوبی اشاره کردن و منم خیلی خوشحال شدم سر این موضوع.
قریب به 7 یا 8 سال هست که تو پدال هستم و همواره این صحبت ها درباره جانبداری من از ب ام و وجود داشته اما می توانید بایگانی سایت رو ببینید که چه تعداد خبر مثبت یا منفی درباره این برند توسط من کار شده.
دوستدار و مخلص همه عزیزان هستم، در قلب من جای دارید…
ارادت
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰باشه باشه ، اصن سری ۴ بده اصلا افتضاحه موستانگم خوب اصلا هم چپ نمیکنه حالا بگیر راحت بخواب، اگه انقد از بیمر بدت میاد بیمر نخر عزیزم ، برو همون سمند ر بخر ، خوشم میاد بعضیا بهترین ماشینی که تو عمرشون روندن دنا بوده ، بعد میان به بیمر گیر میدن ، آقا برو سمندتو بخر بعد تو قسمت نظراتم گلادیاتور خطابش کن ، بسه دیگه
GT
۱۸ فروردین ۱۴۰۰آقا شاهین حرف من کنایه و تیکه اندازی نبود، ببخش اگه دلخور شدی ?
یانکی
۱۸ فروردین ۱۴۰۰والا تیتر نوشته توربو در مقابل تنفس طبیعی.نکته بعدی چرا اون همه تعریف و تمجید از موستانگ رو ننوشتید.یا اون همه ایرادی که به بیمر بازنده گرفته شده.دلم براتون میسوزه هر چی میگردبد نمیتونید برتری پیدا کنید.قبول کنید بیمر تموم شدست .
Hamid
۱۷ فروردین ۱۴۰۰فکر نمیکنم ایشون چیزی رو به متن اضافه کنند … نه این کارو نمیکنن
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ولی بالاخره یه لکه ننگ وسط تاریخ ماستنگه که اگه یه بی ام و اون رو داشت علی و یانکی تا یه قرن دیگه تو هر بحثی ازش استفاده میکردن ولی ما با جنبه ایمو استفاده نمیکنیم وگرنه خودروسازای آمریکایی کلی سوتی داشتن تا حالا البته بجز فراخوانن ها
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰همه داشتن هم اروپا هم اسیا هم امریکا
Porsche
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اختلاف خیلی کمی داشتن دقیقا ۱ ثانیه
جدای از برنده و بازنده
من عاشق هردو هستم
هردو بی نظیر
ali (chevy nova)
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اختلاف کم بود ولی تفاوت قیمتی خیلی زیاده
میزان فروش هاشون خیلی فرق داره باهم
Porsche
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بولیت که تولید کمی داشت سری چهار تولید انبوهی داره
Siawest
۱۸ فروردین ۱۴۰۰داخل کابین هردو رو نگاه کنین توروخدا
فورد دربرابر بیمر عین اسباب بازی میمونه
دلیل اختلاف قیمت همین چیزاست دیگه
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰میدونی چرا قیمتا فرق داره ؟ چون فورد یه برند میان ردس و فورده ولی بی ام و یه برند بالاردس و بی ام وس و فرق بی وای دی و تسلا هم در همینه آقا رامین ، دلیل اینکه قیمت جنسیس نصف اس کلاسه همینه
Mahyar.M.A.R
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اه یعنی ۹۱۱ جی تی دو ار اس ارزون تر است لامبورگینی اونتادور اس وی جی هست و به درد نمیخوره چون اون پورشس این لامبو??
S
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اگر دقت کنید راننده پیچ های تیز رو با بی ام و تمیز تر رد کرد
MAHDI
۱۷ فروردین ۱۴۰۰M440i در پیست هوکنهایم از موستانگ GT و لکسوس LC500 و لکسوس RCF سریع تر بوده.
حتی Z4 M40 زمان سریع تری از موستانگ بولیت در این پیست ثبت کرده،و رقبای اصلی موستانگ بولیت یعنی M2 کامپتیشن و M2CS که قدرت مساوی با بولیت دارن به ترتیب 3 و 6 ثانیه سریع تر بودن.
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اولا که بولیت رقیب M2 نیست هیچ ربطی به هم ندارن دوما M2 و M2CS مختص پیستن اگر سریع تر نباشن باید تعجب کرد.
MAHDI
۱۷ فروردین ۱۴۰۰یه حرفایی میزنید ها،کی گفته که M2 کامپتیشن برای پیست ساخته شده، فقط نسخه M2 پرفومنس برای پیست هستش!!!!
M2CS هم پیست محور نیست اما یه کوپه پرفومنس هستش که در پیست هم عملکرد فوق العاده ای داره که در همین پیست هوکنهایم با موستانگ شلبی GT500 و کوروت C8 تقریبا زمان یکسانی رو ثبت کردن.
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰رفیق من مگه مدلای کامپتیشن و cs تو پیست توسعه داده نمیشن ؟؟ تیم M-POWER تمرکز اصلی ماشیناش رو پیسته. بنظرت چرا اکثر بی ام و های M تو پیست سریعن ؟؟ یه حرفایی می زنیدا :)
حالا یه مدل بی ام و یه جا باخت قرار نیست تو کل تاریخ همیشه بی ام و ببره
(ali (Porsche 911
۱۷ فروردین ۱۴۰۰موستانگ و بقیه ماسل کارا واسه پیست ساخته نشدن و مقایسه اشتباهه
Porsche
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ب ام و هم برای پیست ساخته نشده
دوستمون درست میگن ب ام و از تیزی بیشتری برخوردار بود
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بخاطر سیستم چهارچرخ متحرک و تقسیم وزن بهتره. اما ماستنگای جدید با سیستم تعلیق جدید و بهبود یافته و پلتفرم جدید S550 از نسل 6 هندلیگ ماشین به طرز چشم گیری پیشرفت کرد و نتیجشو داریم می بینیم
Sina10
۱۷ فروردین ۱۴۰۰هندلینگ : بامو
قیافه: قطعا موستانگ ، البته جلوپنجره سری ۴ ، از M4 خیلی بهتره ، ولی در کل سری ۴ زشته
لوکس بودن : بامو
قیمت : موستانگ
قدرت : موستانگ
برنده : موستانگ
اگه قیافه سری ۴ اینقدر بد نبود خودش برنده میشد
البته موستانگ هم بسیار عالی بود ، هست و خواهد بود ، ماشین مورد علاقه تقریبا همه ی علاقه مندان به خودرو
R
۱۷ فروردین ۱۴۰۰صبر کن در نرو!
سرعت وشتاب : بی ام و
امکانات رفاهی و راحتی : بی ام و
ایمنی: بی ام و
برنده بی ام و ?
Porsche
۱۷ فروردین ۱۴۰۰???
هر کسی یه کدومو دوست داره
من به شخصه اگه بودجه داشته باشم هردو رو روی هوا میزنم
منم برنده رو ب ام و میدونم
بر خلاف بیشتری از شماها عاشق طراحی سری ۴ هستم???
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰یه بخش هم اضافه کن
برند: بی ام و
پیچیدن : بی ام و ??
Mahyar.M.A.R
۱۷ فروردین ۱۴۰۰درسته ولی برام عجیبه یکی تو بالا داشت میگفت فرق بی وای با تسلا قیمتش کیفییتش و برای همینهجنسیس اروزنتر از اس ۵۰۰ است و اس ۵۰۰ ارزونتر از رویزرویس منم گفتم ۹۱۱ جی تی دو خیلی ارزونتر از لامبو اس وی جی هست ایا کیفیت لامبو بیشتر از پورش هست و اون گرونه چون لامبو هست و این ارزونه چون پورشه هیت شما که فن المانی میگی تو این موقعیت موستانگ بهتره !!!!!!!!!
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰آقا مهیار اونو من گفتم ، ببینین من نگفتم فرق اینا کیفیتشونه ، گفتم هر برندی به اندازه ی سابقه و محبوبیتش و همینطور اصالت و کل برندینگش پول برندشو میگیره و نمیشه گفت که یه شرکت پول برندشو نمیگیره
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰آقا مهیار من نگفتم فرق اینا کیفیتشونه من گفتم هر شرکتی پول برندشو میگیره و شرکتی نیست که پول برندینگشو نگیره و یکی اصلی ترین عواملی که تفاوت قیمت رو ایجاد میکنه و یکی از دلیل های اختلاف قیمت موستانگ و سری ۴ همین پول برندینگه
MahyarM.A.R
۱۸ فروردین ۱۴۰۰آقای امیر رضا اگه به ارزش و قدیمی بودن افتخارات هست پورشه افتخاراتش بیشتره شرکتش قدیمی تره و در مسابقات لمانز وجود داشنه و درمسابقه بسیاری دیگه و حتی در مسابقات رالی داکار هم کاپ داره و تقریبا بازنشسته نشده ولی لامبو دیر تر تاسیس شد و در مسابقاتی هم شرکت نکرد و به مدت چند سال بازنشسته شد و دوباره احیا شد
درضمن اگه از روی پول برند حساب کنی بنا به قیمت دلیل نمیشه حساب کنی بی ام و بهتره چون پول برنده دیگه و میخوام بگم که تفاوت پول دلیل نمیشه ماشینی که ارزون تر باشه ارزشی ازش کم شه و دیگر اینطوری نیاین و ارزش ماشین های دیگر را بدلیل قیمت کم کنید و از نظر محبوبیت باید کن فورد از بی ام و نه تنها کمتره بلکه بیشتر هم هست
MAHDI
۱۷ فروردین ۱۴۰۰عملکرد یعنی اینکه حتی سری 4 معمولی از موستانگ GT در پیست هوکنهایم سریع تر بوده و فقط از موستانگ بولیت کندتر شد!!!
این درحالی هستش که M2CS با قدرت برابر با موستانگ بولیت حدود 6 ثانیه در این پیست سریع تره.
منتظر زمان گیری M4 و M4 کامپتیشن باید بود!!!!
کوشا
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ای کاش اون روزی که موتور ترند اون گزارش مقایسه ی اسکالید و نویگیتور و x7 و gls رو منتشر کرد فعالیت مجلات خودرویی در کل جهان متوقف میشد و دیگه هیچ ماشینی در دنیا خرید و فروش نمیشد!!! اون لحظه ای که این گزارش منتشر شد برای یک لحظه آمریکایی ها بهترین خودرو سازان جهان و لوکس سازان آمریکایی با کیفیت ترین لوکس سازان دنیا شدند… به طوری که در ۹۰ درصد گزارش هایی که در اون کوچک ترین اشاره به برند لینکلن و کادیلاک می شه با نظراتی که به اون گزارش کذا استناد میکنه از جانب یک سری دوستان آمریکایی فن مواجه می شیم! اما متاسفانه اطلاعات هر روز به روز میشن و آمار نتایج خلاف اون چیزی رو اثبات می کنن که این دوستان میگن! مثلا اینکه آمار فروش جهانی BMW بیش از دو میلیون هست ولی اگه آمار فروش جهانی لینکلن و کادیلاک رو روی هم بزاریم به زحمت به نیم میلیون میرسن و تازه بیشتر این فروش متعلق به بازار داخلی آمریکاست که مردم به برندای آمریکایی تعصب بیشتری دارن! جالب اونجاست که تو همون بازار داخلی آمریکا رتبه ی اول تا چهارم فروش خودرو های لوکس متعلق به سه برند آلمانی و یک برند ژاپنیست!!! دردآور تر اینکه اون برند ژاپنی عمر خودرو سازیش از نصف عمر خودروسازی کادیلاک کمتره! یا اینکه تو آمریکا که سازنده ی بهترین و محیرالعقول ترین ماشین های جهانه(!) بزرگ ترین صادر کننده ی خودرو از خاک کشورش یه برند پرمیوم آلمانیه! آمریکا در گذشته به یقین بهترین سدان های دنیا رو میساخته ولی الآن کل سدان هایی که آمریکا تو سال گذشته فروخته بعید میدونم از فروش سدان های BMW آمارشون بیشتر باشه(اگه فروش عجیب بیوک در چین رو فاکتور بگیریم اوضاع برای آمریکایی هم شرم آور تر میشه!)
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰چون کادیلاک و نویگیتور بهترن کل مجلات دیگه بدرد نمی خورن ؟؟ حرفت همون قدر بی ارزش که حرفای یه عده بچه های به اصطلاح آمریکایی که فن گند زدن تو این سایت. البته نه فقط آمریکایی فنا بلکه از برندای دیگم هستن که مثه شما کامنت میزارن. شما انقدر آمار ول میدی باید بدونی بازار آمریکا بازترین مارکت خودرویی دنیاست و این طبیعیه که همه برندا ازش نون بخورن و برعکسش کشورای اروپایی تا می تونن به ماشینای خارجی مالیات می بندن. بعدشم اینو بفهمین تو هر سگمنتی قرار نیست برند مورد علاقتون تمام فتوحاتو درو کنه یه جا قافیرو باخت خودتونو از وسط نصف نکنین آمار جهانی و داخلی و سیاست و آینده نگری و گذشته و حال وسط بکشین. همنطور که آمریکایی بعضی سگمنتارو رها کردن برندای دیگه هم همینطورن و تمرکزشون رویه سگمنتیه که روش تبحر بیشتری دارن میزارن.
اول یه سوزن به خودتون بزنین کور نشین از این همه تعصب بعد یه جوالدوز به دیگران (ببخشید یه ذره تند حرف زدم)
Mohamad rahmati
۱۷ فروردین ۱۴۰۰برنده ب ام و ،دوستداشتنی: موستانگ، صدای اونv8ش خارق العادست!
کوشا
۱۷ فروردین ۱۴۰۰این دیدگاهی که تو این گزارش نوشتم احتمالا رادیکال ترین و تعصبی ترین دیدگاه من از زمان عضویت تو پدال بود… از تعدادی از آمریکایی فن های سایت که اطلاعاتشان چند برابر بیشتر از من هست ( از جمله المیراج و رامین) معذرت می خوام. صحبت خودم در مورد سدان های آمریکایی رو اصلاح می کنم و حساب سدان های تسلا رو از بقیه ی خودروسازان کلاسیک آمریکا جدا می کنم.(همچنین مایل کار های بینظیر آمریکایی). اگه بحث الکتریکی رو بخوایم مطرح کنیم الآن تسلا پیشرو ترین خودروساز در این زمینه و جلوتر از همه ی برند های آلمانی در این زمینه هست. همچنین برای رفع کدورت به چند مورد از زمینه هایی که آمریکایی ها در اون بی رقیب هستن اشاره می کنم:۱-ساخت پیکاپ که خودروسازان آلمانی تقریبا هیچ رقیب درخوری برای اونا ندارن ۲- تکنولوژی های خودران که در مورد تسلا و جنرال موتورز این تکنولوژی بی رقیب هست ۳- ساخت ماسل کار که انحصاری برای آمریکاست ۴- کوروت در حال حاضر بی رقیب ترین خودرو حتی میان خود آمریکایی هاست! ۵- بینظیر ترین مکان برای رشد استارت آپ های خودرویی خاک آمریکاست ۶- ارزش خودرو های آمریکایی به ازای قیمت پرداختی بعد از چین و کره بهتر از سایر کشور هاست! ۷- تاریخ باشکوه برند های آمریکایی نسبت به خیلی از خودروسازان.
Benz SLR
۱۷ فروردین ۱۴۰۰انقدر آلمانی آلمانی میگین نشان دهنده موفقیت آلمانی هاست که آمریکا رو هی با آلمان مقایسه میکنن ( الان یه عالمه از آمریکا فن ها دیس میگیرم )
Benz SLR
۱۷ فروردین ۱۴۰۰این دیسلایکا رو کی میده؟
taha malek
۱۷ فروردین ۱۴۰۰باید مک وان رو میووردن