بی ام و

نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 1 دیفرانسیل جلو است

سری ۱ همان‌طور که از نامش مشخص است کوچک‌ترین محصول ب‌ام‌و بوده و هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد؛ اما سازندهٔ آلمانی چندی است که کار بر روی نسل سوم این هاچ‌بک لوکس را آغاز نموده است که تغییرات قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. بزرگ‌ترین تغییر نسل جدید سری ۱ استفاده از پلت‌فرم UKL است که موجب می‌شود که این خودرو سرانجام از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب خداحافظی کند. این پلت‌فرم که هم‌اکنون در تمامی مدل‌های مینی و همین‌طور نسل دوم ب‌ام‌و X1 مورداستفاده قرار گرفته است، مزایایی کاربردی مانند فاصلهٔ محوری کشیده‌تر دارد که موجب افزایش فضای سرنشینان و صندوق بار می‌شود.

bmw-m135i

اما ازآنجایی‌که پلت‌فرم UKL تنها با پیشرانه‌های چهار سیلندر سازگاری دارد، انتظار می‌رود که نسخهٔ داغ و اسپرت نسل جدید سری ۱ پیشرانهٔ شش سیلندر خطی را هم کنار گذاشته و آن‌را با یک موتور چهار سیلندر جایگزین کند. سیستم چهارچرخ محرک XDrive نیز در مدل‌های گران‌تر شامل نسخهٔ اسپرت پرچم‌دار ارائه خواهد شد که آن‌را در بین رقبایی چون مرسدس بنز A45 AMG، آئودی RS3، فورد فوکوس RS و فولکس‌واگن گلف R قرار خواهد داد. انتظار می‌رود دیگر موتورهای نسل سوم ب‌ام‌و سری ۱ نیز از کراس‌اوور X1 و محصولات مینی قرض گرفته شوند که شامل نمونه‌های ۱.۵ لیتری سه سیلندر دیزل، سه سیلندر بنزینی و ۲ لیتری چهار سیلندر می‌شود.

bmw-1-series_urban_line-2016-1024-01

bmw-1-series_urban_line-2016-1024-33

ب‌ام‌و همچنین گفته است که یک نسخهٔ هیبریدی را هم در نسل جدید سری ۱ ارائه خواهد کرد که از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی بکار رفته در مینی کانتریمن استفاده خواهند نمود. این یعنی ب‌ام‌و سری ۱ پلاگین‌هیبریدی مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی کوچک خواهد بود؛ اما هرچند نسل سوم سری ۱ در زیر پوست تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد ولی در بیرون، از یک طراحی دنباله‌رو نسل دوم سود خواهد برد که البته در قسمت دماغهٔ جلویی از نسل جدید سری ۵ الهام خواهد گرفت.

bmw-1-series_urban_line-2016-1024-4a

در کل هرچند ب‌ام‌و در راستای تغییرات جهانی صنعت خودروسازی و خواست بازار سرانجام روی به سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو آورده است، اما شاید استفاده از این سیستم در سری ۱ برای طرفداران این برند اصیل آلمانی چندان خوشایند نباشد. در حال حاضر سری ۱ تنها هاچ‌بک دیفرانسیل عقب بازار است و همچنین تنها هاچ‌بکی است که برای آن موتور شش سیلندر هم قابل سفارش است که این ویژگی‌ها، سری ۱ را در میان خیل عظیم هاچ‌بک‌های دیفرانسیل جلو با پیشرانه‌های چهار سیلندر توربو به خودروی منحصربه‌فردی تبدیل کرده است؛ اما افسوس که ب‌ام‌و قصد دارد در نسل جدید این خودرو طبق رویهٔ جهانی عمل کرده و آن‌را به هاچ‌بکی دیفرانسیل جلو با موتورهای چهار و حتی سه سیلندر تبدیل کند.

bmw-1-series_urban_line-2016-1024-52

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2095 ديدگاه)

    زیبا ، جادار،مطمئن?

  2. Saied

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    متاسفم. ?

  3. آریا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    موضوع اینه که 99 درصد مواقع مصرف سوخت و فضای پا و فضای بارمهم تر از شتاب وپرفورمنسه.
    چند درصد از خریداران حاضرن مصرف سوخت و فضای پارو فدای هیجان کنن؟
    تصمیم بی ام و کاملا درسته.
    نمونش x1 که جواب داد.

  4. نوید جهرمی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    هاچ بک به مرسدس و ب ام و نمیاد.بین این لوکس سازا فعلا آئودی در ساخت سری A3 موفق بوده که میشه گف اینم وام دار اعجوبه ای مثل گلفه.
    از اولی ک سری 1 تولید شده بهش میگن جوجه اردک زشت. حالام که میخواد دیف جلوش کنه.با موتور 3 سیلندر(فقط برای مدل هایبریدی مناسبه).شایع بود سری 1 رو با مشارکت برلیانس تولید خواهند کرد.
    شکر خدا که سری 2 هست.
    کسی ک حاضر باشه جای پا و مصرف بهینه (مصرفش توی کلاس خودش خیلی خوبه)و … رو فدای پرفورمنس رانندگی کنه نمیره ب ام و بگیره. ب ام و یعنی نهایت خودرو برای لذت بردن از رانندگی.

  5. Parvaz

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (405 ديدگاه)

    یه موتور شش سیلندر یه هاج بک فرز واقعا رویایی هستش، حیف که دیفرانسیل جلو میشه

  6. #ali.m#

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    دف جلو!!!
    مگه بی ام و با دیفرانسیل جلو مخالف نبود ؟
    ?☺

  7. pooriya

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کلا هاچ بک باید دف جلو باشه والسلام با منم بحث نکنید?

  8. Amir.dp

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    قطعا شرکتی مثل بی ام و با دیفرانسیل جلو کردن سری 1 چیزی رو فدا نمیکنه .فکری هم برای کم نشدن قدرت و شتاب نسبت به 6سیلندر دیفرانسیل عقب خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا