به همان اندازه که کمبود نیمهرساناها در صنعت خودرو ادامه پیدا میکند امیدها برای حل سریع این مشکل رنگ میبازد. بامو هماکنون اظهار داشته این کمبود تا نیمه دوم سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.
مدیر تولید بامو در مراسم شروع تولید iX به خبرنگاران گفته است:
موضوع تأمین نیمهرساناها واقعاً بحرانی است. چشمانداز تأمین این قطعات برای نیمه دوم سال نیز بحرانی به نظر میرسد. برآوردهای اولیه این بود که بحران موردبحث نسبتاً سریع کنترل خواهد شد ولی حل این مشکل در نیمه اول سال مشکل است.
بسیاری از خودروسازان در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ رشد فروش قابلتوجهی را تجربه کردند زیرا تقاضا برای خرید خودرو پس از کاهش محدودیتهای ناشی از همهگیری کرونا بالا رفت؛ اما در همین اثنا تأمین خودرو برای مشتریان کمتر بوده زیرا نمایندگیها خودروهای جدید را به فروش رسانده و در تأمین مدلهای جدید مشکلاتی دارند.
نمایندگیهای خودرویی آمریکا گفتهاند مشتریان بدون گفتوگو و چانه زدن اقدام به خرید خودرو میکنند و حتی خودروهای دستدوم با کارکرد کم نیز با قیمت بالاتری نسبت به زمان صفرکیلومتر بودن خود به فروش میرسند.
مدیر بامو اظهار داشته این خودروساز تا به اینجای سال حدود ۳۰ هزار دستگاه از ظرفیت تولید خود را از دست داده و احتمال دارد چنین کمبودی در نیمه دوم سال نیز تکرار شود.
مشکل یاد شده چندین جنبه دارد زیرا خودروسازان به دنبال تولید خودروهایی پیشرفته هستند و این امر به معنی نیاز بیشتر به میکروچیپ ها میباشد. برای حل این مشکل برخی شرکتها حتی اقدام به فروش خودروها بدون برخی تجهیزات کردهاند.
بدون تأمین پایدار میکروچیپ ها شاید خودروسازان روزهای سختتری را پیش رو داشته باشند.
با مهربونی جهان زیباتره
۱۴ تیر ۱۴۰۰تایوانی ها نمیتونن یه کارخونه دیگه بسازن همه خودرو سازی ها مختل شدن
یا اینکه از ویران فرغون یاد گرفتن ب بهونه زه بغل ماشینو نگه داشتن قیمتش بره بالا
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب شاهین زاده.
میگن ایران خودرو و سایپا گفتن ما هیچ مشکلی را جع به این قضیه نداریم.راست میگن؟!😂
واقعا ماشینای قدیمی اصلا از این نظر مشکلی ندارن،چرا؟چون اصلا چیزی ندارن😂والا یادمه بچه که بودم کاپوت یه تویوتا هایلوکسو زدم بالا ،زمینو دیدم😂واقعا،چرا؟چون هیچی نداشت؟فقط یه موتور بود،همین!و تمام.ولی کاپوت یه پرایدو که داخلشو دیدم،محفظه موتورشو،واقعا این دفعه دیگه زمینو ندیدم😂پر از وسائل مختلف بود،چرا تویوتا رو سخت جون میگن،چون واقعا هیچی نداشت که خراب بشه.حالا درسته جنسشم خوب بود ولی هیچی نداشت.(از این هایلوکسای تک کابین و تک دیفرانسیل بود،موتورشم ۲۰۰۰ بود،نمیدونم متوجه شدین کدومو میگم یا نه ولی فکر کنم ماله سال ۱۹۹۰ یا ۱۹۸۰ بود فکر کنم دقیق نمیدونم شاید)
پدال هم قبلا یه مقاله ای گذاشته بود در مورد همین سیستمای خودرو که الآن بیشتر شدن،گفته بود خب الآن چون زیاد شدن خب به طبعش خرابی ها زیاد شدن،بنظرم دلیل اینکه تویوتا رو به استهلاک پایین و کم خرج بودن و دوام و متندگاری میشناسن همینه که زیاد از الکتریکی سازی خوشش میاد و خب خودروهاشم نسبت به بقیه شرکتا کمتر برقین(منطورم حتما تمام برقی نیست حتی هیبرید هم میتونه باشه و امثالهم)نه اینکه از سیستمای پرخوران زیا استفاده میکنه،قدیم که اصلت بخصوص در بنزینیا،الآن زنظرم از این مواردی که تویوتا توشون خوب بود یکم بدتر باشه نسبت به قبل چون هم الکتیرکی سازی قراره باشه(هیبرید هم) و هم اینکه سیستم پرخوران اضافه شده و اینکه حجم موتورا کم شده و قدرتش زیاد تر که هم به پیشرانه فشار میاد و هم استهلاک زیاد میشه،ولی بازم نسیت به بقیه کمتر در این مسائل وارد شده.
دوستان حالا نمیدونم شما میدونید یا نه یه آمارای هم بدم من که در خودروهای جدید،بغیر از خودروهای ایرانی،ایران رو استثنا قرار بدید چون فقط یه ECU دارن😂نه تکنولوژی خودرات دارن نه برقین(حالا این برقی بودنو در ادامه توضیح میدم که چرا گفتم نه برقین،نه هم که تلکنولوژی خاصی دارن و کلا اصلا تکنولوژی ندارن،همون ماشینای قرن ۲۰،ماله چند دهه قبل)،همشون حداقل ۵۰ تا چیپ دارن،
ولی اگه ماشینی هم برقی باشه و هم خودران(حالا قرار نیست که کلا خودران باشه مثلا سطح ۲ تا ۳ هم باشه قبوله)تا ۳۵۰۰ گمونم تعداد چیپاشون میرسه،مطمئنم یعنی فکر میکنم در آینده که خب تکنولوژی ها پیشرفت بکنه و خودران سطح ۵ (حالا بعضیا میان سطح ۰(یعنی خودرویی که اصلا هیچ سیستم خودرانی نداشته باشه) رو هم قرار میدن که اونجوری خوددران کامل میشه سطح ۶،ولی همون سطح ۵ بنظرم درست تره)بیاد همونجوری که این خودروهای احتراق داخلی تعداد چیپاشون بیشتر بشه اونا هم تعدا جیپاشون بیشتر میشه و فکر کنم تا ۵۰۰۰ تا چیپ برسه.
کلام اخر:هرکه بامش بیش،برفش بیشتر.
ببخشید زیاد شد😅یعنی زیاد حرف زدم😅🌹
موفق باشید دوستان🌹.
شاهین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام ممنونم ❤
datsun
۱۴ تیر ۱۴۰۰همون کم استهلاک مکانیکی رو هم خیلی از کمپانی های معروف نداشتن. هایلوکس قدیمی درسته الکترونیکی هیچی نداشت ولی از لحاظ مکانیکی با کیفیت خیلی بالا ساخته شده بود
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰@شاهین:🌹ببخشید من منظورم جناب احمد زاده بود که به اشتباه یه چیز دیگه ای نوشتم،من عذر خواهم شاهین خان.🤦🏻♂️
چون سریع تایپ میکردم چند تا اشتباه داشت که اینحا اصلاح شدشو مینویسم:
۱.خط ۱۹:ماندگاری.
۲.خط ۲۰:”خوشش نمیاد”منظورم بود که “ن”تایپ نشده.
۳.خط ۲۱:”منظورم”منظورم بود😂،که اشتباه”منطورم”تایپ شده.
۴.خط ۲۳:کلمه “د” تایپ نشده،”زیاد”منظورم بود؛کلمه”اصلت”نوشتم که بجای”ا”،”ت”تایپ شده،”اصلا”منظورم بود.
۵.خط ۲۴:”بنظرم”منظورم بود که”زنظرم”تایپ شده.
۶.خط ۲۵:”الکتریکی”منظورم بوده که”الکتیرکی”تایپ شده.
۷.خط ۲۸:”نسبت”منظورم بود که اشتباه”نسیت”تایپ شده.
۸.خط ۳۲:”خودران”منظورم بود که اشتباه”خودرات”شده.
۹.خط ۴۲:”خودران”منظورم بوده که ۲ تا “د” تایپ شده.
۱۰.خط ۴۵:منظورم”چیپاشون”بوده که اشتباه”جیپاشون”تایپ شده.
😂🤦🏻♂️
سلام جناب سردبیر،خسته نباشید،صبح بخیر.جسارتا چرا الآن نمیشه اصلاح کرد کامنتو؟چون قبلا میشد،والا من از pc که وارد میشم میشه اصلاح کرد ولی از موبایل نه و هم اینکه من از pc میتونم کامنترو ریملای کنم ولی با موبایل نه؟!
دلیلشو میفرمائید و میشه اصلاح کنید سایتو لطفاً،اون تم مشکی هم خوب بود واسه سایت،البته از نظر بنده،شاید دوستان نظر دیگه ای داشته باشند.دوستان سیستم لایک و دیسلایک هم عوض شده نه؟
کسی میتونه راهنمایی کنه که چگونه بتوانیم در سایت ثبت نام کنیم؟
تشکر از جناب سردبیر🌹
شاهین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام مجدد ارادت
پایین سایت گزینه ثبت نام هستش
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام،بعدازظهر بخیر،خستا نباشید.
تشکر جناب شاهین،لطف کردین🌹🌹
شاهین
۱۴ تیر ۱۴۰۰انجام وظیفه هست
ممنونم
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام.
اختیار دارین شاهین خان،بزرگوارین.
لطف کردین.