بی ام و

ب‌ام‌و، لندکروزر خودش را می‌سازد؟!

مجلات خودرویی ژاپنی معمولاً به خاطر اشتیاق زیاد برای انتشار شایعات بسیار عجیب و جذاب شناخته می‌شوند و جدیدترین خبرها از این دست نیز به ب‌ام‌و مربوط می‌شود که شاید با همکاری تویوتا اقدام به ساخت نسخه‌ی مخصوص خود از لندکروزر نماید!


تویوتا و ب‌ام‌و برای ساخت نسل‌های جدید سوپرا و Z4 باهم همکاری کرده‌اند و گفته می‌شود این دو برند می‌خواهند زمینه‌ی همکاری‌ها را گسترش داده و به ساخت آفرودرها نیز برسانند.


مجله‌ی ژاپنی MacX مدعی شده مشتریان ب‌ام‌و به ویژه در روسیه و خاورمیانه خواهان یک آفرودر با توانایی‌های مشابه لندکروزر هستند اما درعین‌حال ویژگی‌های لوکس محصولات ب‌ام‌و را نیز می‌خواهند.

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و در حال حاضر X7 است و اگرچه این خودرو در آفرود هم حرف‌هایی برای گفتن دارد اما هرگز به خشونت و سرسختی تویوتا لندکروزر یا لکسس LX نیست. اگر ب‌ام‌و از پلتفرم لندکروزر استفاده کند شاید یک آفرودر قهار با ظرفیت حمل هشت نفر بسازد و تمامی تجهیزات رفاهی و لوکس مدل X7 را در آن جای دهد.


اگرچه رسانه‌ها با این دو خودروساز برای کسب اطلاعات بیشتر تماس خواهند گرفت اما حقیقتاً ما برای ساخت چنین خودرویی متقاعد نشده‌ایم و به احتمال زیاد این شایعات با آب‌وتاب فراوان نقل شده‌اند.

به‌هرحال گسترش همکاری‌های تویوتا و ب‌ام‌و در صورت موفقیت پروژه‌های سوپرا و Z4 دور از ذهن نخواهد بود. همکاری در بازار شاسی بلندها توجیه بالایی دارد چراکه این خودروها از طرفداران زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کلا افرود سنگین به کلاس BMW نمیخوره به هر حال طرفمون از اساتید کلاس اسپورت ها هستش

    1. M

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      بزرگوار چه ربطی داره خب مرسدس هم پروجکت وان و AMG GTR میزنه هم جی کلاس
      فورد هم موستانگ و جی تی میزنه هم (البته قراره) برانکو
      همین تویوتا هم GT86 و سوپرا میزنه هم لندکروز
      به نظرم خیلی هم جذاب میشه تویوتا با کمک بیمر اسپرت خودشو ساخت حالا بیمر هم با کمک تویوتا افرود خودشو بسازه
      خیلی هم جذاب

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      احساس میکنم این دو خودروساز میخواهند هر کدام نقیصه هایشان را با قُوتهای دیگری جبران کنند .یعنی چی ؟؟
      یعنی bmw میخواهد کم استهلاکی تویوتا را به روح محصولات خود منقل کند و تویوتا میخواهد پرفورمنس خاص آلمانیها را به محصولات با کیفیت خود مُنتَقل کُنَد و این دو میخواهند این ها را با قدرتهای مُختَص دیگری جبران کنند .

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        یه چیزی ذهن من را به خودش مشغول کرده .

        اگر بر فرض مثال ، گفته این مجلات ژاپنی هم درست از آب در بیاد . ، bmw طراحی جلوپنجره این ماشین را چطور میخواد طراحی کنه ، تا همینجا همه منتقد طراحی بزرگ بزرگ و بزرگتر شدن جلوپنجره خودروهاش شدن ، اگه بخواد تو مایه های لندکروز بده بیرون که دیگه هیچی ، اصلاً گند اصالت چندینو چندسالشو در میاره .
        چرا که bmw اصالتی داره که اگر بیشتر از بنز نباشه ، کمتر هم نیست .

  2. Sina

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (831 ديدگاه)

    برای من شاسی بلند دوست آفرود باز هیچ چیزی زیباتر از یه ماشینی که دقیقا لندکروزر باشه منتها با جلو پنجره بنز یا ب ام و نیست
    چقدر دوست داشتم بنز یه GL میساخت دقیقا با ابعاد و فرم و به جون سختی لندکروز تو آفرود منتهی با آرم و طراحی داخلی و لوکس بودن خودش
    اگه یه خرپول مثل این میلیونرای عربی بودم یه لندکروز میخریدم میدادم یه تیونر میگفتم واسم بنزش کن ??حیف?

  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چیزی که باعث میشه بگم لندکروز زیاد هم مناسب آفرود نیست وزن بالای اون هست
    برای مثال جیپ رانگلر ۲۰۳۰ کیلو وزن داره
    در حالی که لندکروز ۲۷۰۰ کیلو وزن داره
    هیچ جوره با هیچ مهندسی شما نمیتونی پلتفرم قدیمی لندکروز رو یه افرودر به روز بکنی
    افرودش در حد اسکالید و امثال اون خواهد بود

    1. Amir

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      کافیه یه بار عملکردشو تو آفرود ببینی و با پوست و استخون حس کنی تا بفهمی لندکروز تو آفرود یعنی چی
      یجوری میگی پلتفرم قدیمی انگار‌ به درد لای جرز دیوارم نمیخوره

      اخه لندکروز مث اسکالیده ؟ کدوم ماشین بازی این حرفو میزنه ! اصن هدف ساخت این دو کاملا فرق داره ! وزن مشابه که شباهت عملکردی به حساب نمیاد
      میتونی بری فیلمای آفرودشو ببینی و بفهمی تکنولوژیای آفرودی که تو لندکروز هست تو معدود ماشینایی وجود داره ، به علاوه کیفیت و استحکام فوق العاده شم باید اضافه کنم .
      میدونی چرا پلتفرم لند نسبتا قدیمیه ؟ چون تویوتا گفته تا بهتر از اینو نسازم تولید این پلتفرمو قطع نمیکنم
      حالا باز شما که فقط از رو عکس ماشینارو دیدین نظر بدین ?

  4. mohammad FM480

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنظر من که این حرف در حد همون شایعه هم خیلی بی پایه ست.

  5. BMW

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فوق العادست امیدوارم واقعیت باشه.?

  6. Car lover

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ب شخصیتش نمیاد://

  7. ahmad

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بنز که چینی شد
    تویوتا هم زوم نکنه رو بی ام و صلوات

    1. Car lover

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      نمی دونم چرا فک میکنی جیلی میخاد استغعمار کنه بنزو و مثلا زبان طراحی خودشو غالب کنه
      اگه بحث شوخیو کل کله ک خیلی لوس و قدیمی شده
      اگ ن ک جیلی دنبال سود خودشه
      اگه قرار باشه زبان طراحی نپخته و پلتفرمای داغون خودشو(دربرابر بنز) غالب کنه ک سود خودش در خطره
      جیلی فقط مادر خرجه بیشتر پدر کشتگی ک با بنز نداره که مثلا با حق رایی که داره بنزو کله پا کنه

    2. Car lover

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      نمی دونم چرا فک میکنی جیلی میخاد استعمار کنه بنزو و مثلا زبان طراحی خودشو غالب کنه
      اگه بحث شوخیو کل کله ک خیلی لوس و قدیمی شده
      اگ ن ک جیلی دنبال سود خودشه
      اگه قرار باشه زبان طراحی نپخته و پلتفرمای داغون خودشو(دربرابر بنز) غالب کنه ک سود خودش در خطره
      جیلی فقط مادر خرجه بیشتر و پدر کشتگی ک با بنز نداره که مثلا با حق رایی که داره بنزو کله پا کنه

  8. نوید جهرمی

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    خب اینا میتونن برن رنج روور بخرن.

  9. srn

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (745 ديدگاه)

    خب کسی که امکانات رفاهی بالا با کیفیت کابین فوق العاده رو میخواد میره lexus lx می خره چرا تویوتا باید همچین همکاری‌ای استارت بزنه؟

    1. سپهر

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      لکسس ال ایکس نه طراحی داره و لذت رانندگی و فرمانپذیری ب ام و رو

      1. Amir

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        طراحی کاملا سلیقه ایه و بعضیا طراحی جدید و باحال لکسوس رو به طراحی محافظه کارانه بی ام و ترجیح میدن
        در ضمن مث اینکه شما هنوز تو باغ نیستی ??
        اخه کی تو آفرود دنبال فرمون پذیری و لذت رانندگی ب ام و هست ؟ ??
        نخیر ، مث اینکه دوستان یا مقاله رو نخوندن یا تعصب بیجا دیگه بدجور چشاشونو کور کرده
        واقعا چه ربطی داشت ؟ مث اینکه من تو قضیه درگ بگم نه بی ام و کراول کنترل تویوتا رو نداره پس بدرد نمیخوره ??
        باید قبول کرد ب ام و تو آفرود ، فقط ساده ترین و ابتدایی ترین آپشنا رو داره و اون استهلاک بالاش عملا با آفرود نمیخونه (۱۰۰۰ کیلومتر وسط بیابون یه دفعه ارور پشت کیلومتر شمار میاد که موتور خرابه ) و کیفیت و دوام و قابلیت اعتماد تو آفرود خیلی مهم هست و حکم جون آدم رو داره
        کافیه ببینید کراول کنترل تویوتا چیه تا ضعف آفرودی ب ام و رو بفهمید ، حالا بقیه قابلیتا که جای خود دارد.
        به قول دوست پیکان گوجه ای مون ب ام و اصلا فلسفه ساختش با آفرود نمیخونه و بره همون اسپرت هاشو بسازه بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا