کمپانی بامو درست پیش از نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۶ از مدل هیبریدی 740e پرده برداشت.
معرفی سری هفت هیبریدی جدید بامو امسال با معرفی برند تجاری iPerformance همراه شده است. این برند از این پس در تمام مدلهای هیبریدی این خودروساز آلمانی به کار گرفته میشود. با این حساب باید انتظار داشته باشیم که 740e در سه مدل 740e iPerformance، 740Le iPerformance و مدل AWD یا تمام چرخ متحرک 740Le xDrive iPerformance عرضه شود. موتور بنزینی این سه مدل خودروی هیبریدی سری هفت بامو یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ دوقلو است که با یک موتور الکتریکی جفت شده است. قدرت خروجی مجموع این دو موتور به ۳۲۶ اسب بخار نیرو میرسد و مسافت طی شده در حالت تمام الکتریکی در این خودرو در مدل 740e و 740Le به ۴۰ کیلومتر و در مدل AWD به ۳۷ کیلومتر میرسد. موتور بنزینی یا همان احتراقی این خودرو بهتنهایی میتواند در دور موتور ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه ۲۵۸ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو و گشتاور تولیدی باعث شده که این خودرو بتواند بین ۵.۵ تا ۵.۷ ثانیه (با توجه به نوع مدل) از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مهمترین ویژگی این خودرو مصرف سوخت ترکیبی فوقالعادهی این خودرو است بهطوری که آمار و ارقام نشان میدهد که ۷۴۰ هیبریدی با مصرف ۲.۱ تا ۲.۳ لیتر سوخت میتواند ۱۰۰ کیلومتر را طی کند و در هر کیلومتر تنها ۴۹ گرم CO2 منتشر کند. یکی از ویژگیهای کلیدی 740e تجهیز این خودرو به سیستم eDrive است که بهصورت یک دکمه بر روی کنسول وسط نصب شده است. این سیستم به راننده اجازه میدهد که سیستم پلاگین هیبرید را مدیریت کند. بهطور معمول موتور الکتریکی به همراه موتور بنزینی کار میکند اما اگر سیستم را در حالت ماکزیمم eDrive قرار دهیم موتور بنزینی از کار میافتد و خودرو تنها با موتور الکتریکی حرکت میکند. البته موتور توربوی بنزینی این خودرو با فشار بیشتر بر روی پدال گاز و شتاب گیری بالا دوباره فعال میشود. ویژگی جدید دیگری که در سری ۷ هیبریدی دیده میشود. کنترل وضعیت و حالت رانندگی است. همانطور که از اسم این ویژگی پیداست وظیفهی آن مشخص کردن حالت رانندگی از میان حالتهای راحت، اسپرت و مدل تطبیقی قابل تنظیم است. باتریهای ۹.۲ کیلووات ساعتی این خودرو با درگاههای متداول در کمتر از ۴ ساعت شارژ میشوند. البته این زمان شارژ با درگاه i Wallbox بامو کاهش مییابد و به کمتر از ۳ ساعت میرسد.۷ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
امير علي
۲۶ بهمن ۱۳۹۴خیلی هم عالی .این ماشینای هیبریدی مثل همین سری هفت با بنزین و برق با هم چند کیلومتر میرن
me84
۲۶ بهمن ۱۳۹۴از نظر فنی که فوق العادهست که هیچ, اما طراحیش واقعا خیره کنندست. واقعا آلمانیا طراح های خیلی ماهری هستند.
احمد باقری
۲۶ بهمن ۱۳۹۴عجب چیزی شده این ماشین!!!!!!!!!!!!!!!
Archi KHAN
۲۶ بهمن ۱۳۹۴یه کشتیِ لوکس …
moein
۲۶ بهمن ۱۳۹۴خودرو های خوبی هستن این هیبریدی ها به شرطی که زیرساخت هم فراهم باشه
sina
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ولی xc90 چهار و صدو هفتا قدرت داره به هر حال این از xc90 اینم از سری7 دو روز بعد مدل x با همین مقدار قدرت و مصرف سوخت یک کلام ختم کلام الفاتحه برا نفت
Mercede.Kaviani
۹ شهریور ۱۳۹۵با سلام به دوستان
بسیار خوب است وزیبا ولی وقتی به ایران برسد ۴ تا ۵ برابر قیمت جهانی قیمت پیدا می کنند
ای کاش برای اشخاص حقیقی ورود اتوموبیل را راحت می کردنند تا به قیمت های جهانی نزدیک باشیم
راستی کمپانی های بی ام و ومرسدس که بخش کلاسیک دارند قبول ساخت مجدد مدل های کلاسیک را می کنند
باتشکر از جواب راهنمای شما
دوستدار شما
مرسده کاویانی