اگر به دنبال خرید یک استیشن لوکس و کاربردی هستید گزینههای آلمانی زیادی وجود دارند. البته اگر میخواهید سنتشکنی کنید میتوانید ولوو V90 با طعمی سوئدی را بچشید. این خودرو در برابر استخوان ترکاندههای این کلاس یعنی بامو سری ۵ تورینگ و مرسدس E کلاس استیت چگونه عمل میکند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال با ما همراه باشید…
- قیمت
بهای نسخه پایه ولوو V90 از ۳۵۸۶۵ پوند آغاز شده و به ۵۹۷۰۵ پوند در مدل فول هیبریدی T8 میرسد. با انتخاب چند آپشن کوچک بهای خودرو به آسانی از مرز ۶۰ هزار پوند عبور میکند. بهای مدلهای دیزلی یا بنزینی ۵۲۰ تورینگ از ۳۸۰۷۵ پوند آغاز میشود اگرچه که مدل قدرتمندتر و چهار چرخ محرک 540i بهای بالاتر از ۵۰ هزار پوند دارد. در سوی دیگر مقایسه مرسدس E کلاس استیت با قیمت ۳۷۲۰۵ پوند قرار دارد و گرانترین مدل غیر AMG آن بهای کمی بالاتر از ۵۵ هزار پوند را نشان میدهد.
- استایل و طراحی ظاهری
در این مقایسه بامو طراحی استثنایی ندارد. اگرچه ظاهر بامو اصلا بد نیست اما به اندازه رقبا برجسته نبوده و استایل پف کرده آن باعث شده خودرویی بزرگتر به نظر رسد. با سفارش تریم M اسپورت شاهد سپرهای گیرا و دیگر بازنگریهای ظاهری خواهید بود اگرچه که اکثر افراد تریم نرمتر SE را ترجیح میدهند.
به نظر میرسد مرسدس تناسبات ابعادی بهتری از حریف باواریایی خود داشته باشد و ظاهر آن ظریفتر است. حتی میتوانید ظاهر آن را از برخی زوایا زیبا نیز بدانید. یک نقطهضعف طراحی این خودرو خروجیهای اگزوز غیرواقعی است که در یک خودروی لوکس موضوع عجیب و بدی محسوب میشود.
20 سال پیش شاید به سختی میتوانستید باور کنید که ولوو در آینده یکی از شیکترین استیشنهای بازار را ارائه خواهد کرد. با این وجود، V90 مدرن شیک و بالغ بوده و خیزهای تیز و ابعادی جذاب دارد. چراغهای جلوی خودرو نشان ولوو یعنی چکش Thor را دارند.
- کابین
کابین سری ۵ تورینگ مدرن یا برجسته به نظر نرسیده اما هر چیزی احساس لوکس داشته و هرجایی را لمس کنید از متریالی با کیفیت بالا ساخته شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی بامو عالی بوده و بارگذاری آن سریع صورت میگیرد. این خودرو همچنین کنترل حرکتی داشته اما کار با آن آسان نیست.
کابین مرسدس مکان دوستداشتنیای است. فضای داخلی ظاهر هوشمندی داشته و از تکنولوژی بالایی سود میبرد. البته صفحهنمایش بزرگ پشت فرمان یک آپشن است. سیستم اطلاعات سرگرمی E کلاس استیت میتواند گیج کننده باشد و استفاده از آن به اندازه دیگر رقبا آسان نیست.
اولین احساس به دست آمده از کابین ولوو V90 خوب است. این کابین خوش ساخت بوده و صندلیها کمی سفتتر از مرسدس یا بامو هستند. تمامی سیستمها ساده و خلاقانه بوده اما صفحه لمسی آن به اندازه رقبای آلمانی پاسخگو نیست.
- کاربردی بودن
هر سه خودرو فضای زیادی در صندلیهای عقب دارند اگرچه که قرار گرفتن سه نفر در صندلی عقب ولوو و بامو راحتتر است. ولوو و مرسدس دارای سقف پانورامیک هستند اما این مسئله اندکی فضای سر را تحت تأثیر قرار میدهد. شایان ذکر است صندلیهای عقب بامو حمایت بیشتری از سرنشین به عمل آورده و مناسب سفرهای طولانیتر هستند.
ولووها همیشه پادشاه استیت های بزرگ هستند زیرا صندوقعقب آنها برای قرار دادن هر چیزی کافی هستند. صندوقعقب V90 که ۵۶۰ لیتر گنجایش دارد برای خانوادهها مناسب بوده اما به اندازه صندوق ۵۷۰ لیتری سری ۵ تورینگ یا صندوق ۶۴۰ لیتری E کلاس استیت جادار نیست.
هر دو خودروی آلمانی دارای بخشهای کف صندوق برای جاداری بیشتر هستند. در سری ۵ یک آپشن برای باز کردن شیشه درب پشتی به منظور دسترسی سریع وجود دارد.
- سواری
- قضاوت نهایی
با انتخاب هر یک از این خودرو به احتمال زیاد ناامید نخواهید شد. هر سه خودرو لوکس بوده و کابینهایی دلپذیر به همراه تجربه رانندگی مناسب و البته نشانهایی قابل اتکا بر پیشانی خود دارند.
البته برنده نهایی این مصاف مرسدس E کلاس استیت است. استایل ظاهری این خودرو ظریف بوده و کابین آن کاربردیترین است و کیفیت بالایی دارد.
بامو به همراه ولوو نیز بسیار خوب هستند اما مرسدس با اختلاف کمی از کنار آنها سبقت میگیرد…
امیر
۱۴ مهر ۱۳۹۶من V90 را دوست دارم ولی در بین مدل های سدان این ماشین ها انتخاب اولم E-class هست.
سامان اذری
۱۴ مهر ۱۳۹۶این عکس رو امروز شکار کردم
http://uupload.ir/files/g2gn_20171006_135406.jpg
حامد
۱۴ مهر ۱۳۹۶چه زیبا?
بی نام
۱۶ مهر ۱۳۹۶اصلا از ماشین استیشن خوشم نمیاد. مال پیرمردا و نعش کشاست
SERIAL WINNER
۱۴ مهر ۱۳۹۶.
عه بازم مت واتسونه که !
مقایسه هایی که این پسر انجام میده خیلی خوبن ، ممنون که از ویدئو هاش استفاده میکنین.
واسه من بین این 3 تا فرقی نیست. علاقم به برند بنز در اولویته و خب طبیعیه که بیشتر دوستش داشته باشم.
:::فرشاد:::
۱۴ مهر ۱۳۹۶طرفدار برند مرسدس هستم اما تو این کلاس، هیچی V90 نمیشه. E کلاس و سری ۵ سدان، دلچسبتر از نسخههای استیشنشون هستن.
رضا
۱۴ مهر ۱۳۹۶نمیدونم چرا حس میکنم ب مجری پول دادن ک تا میتونه تو سر bmw بزنه یعنی هر چی از bmw گفته بد بوده خخخخخخخ
خوب عیب نداره ب من هر کدومو مفتی دادن قبول میکنم ولی اگر قرار باشه پول بدم سری پنج سدان بر میدارم ممنونم
مجید
۱۴ مهر ۱۳۹۶جدای از رقابت این سه برند اروپایی چیزی که برام خیلی جالبه علاقه شدید مردم قاره سبز به استیشن واگن ها هستش در صورتی که تو ایران فوق العاده کمه!!!!!!
نت
۱۴ مهر ۱۳۹۶مجید بخدا قبل از اینکه کامنت شما رو بخونم من هم نظرم همین بود که نوشتم بعد نظر شما رو خوندم و بهت لایک دادم چون همنظریم
محسن
۲۴ مهر ۱۳۹۶یکی از مهمترین کاربرداش یه جای خوب واسه سگ هاشونه
حمیدرضا
۱۴ مهر ۱۳۹۶این ماشینها خوراکه سفرن منتهی چون در ایران همه معتقدن این ماشین ها بعد یه مدت به صدا میفتن نمیخرن جالبه که من این دلیلو از خیلیا شنیدم
محسن
۱۴ مهر ۱۳۹۶این ماشینها بیشتر شبیه به ماشینهای نعش کشی بهشت زهرا هستن که تابوت جابجا میکنن.
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۶آره محسن جان پسر عموم هیوندای I40 استیشن خرید همه بهش میگفتن آمبولانس (نعش کش) اینقدر گفتن آخر با کلی ضرر فروخت رفت یه سمند خرید. ولی قیافه استیشن دقیقا مثل آمبولانسهاست
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۶علت وجود خودروی استیشن لوکس رو درک نمیکنم ، شاید هم چون تو ایران کاربرد نداره
نت
۱۴ مهر ۱۳۹۶من نمیدونم چرا اروپاییها علاقه زیادی به خرید اینجور ماشینای استیشین دارند که واقعا پشتش که هاچبک شده خیلی زشته-بجای اینجور ماشینا اروپاییها باید بروند هیوندای گرنجور نسل قبلی2017 و هیوندای سانتافه اسپرت 2018 بخرند و از خرید این دو ماشین خوشکل هیوندای لذت ببرند
نت
۱۴ مهر ۱۳۹۶پشتش که شبیه امبولانس هست و هاچبک شده خیلی زشته.تو ایران هم پژو 405 استیشن اینجوری یک سال تولید شدهیچکس نخرید و تولیدش متوقف شد.امریکاییها به شدت از مدل استیشن بدشون میاد و اصلا مدل استیشن تو امریکا وجود نداره
مانی
۱۵ مهر ۱۳۹۶کلا اروپاییها تو ماشین خریدن باهوشتر از آمریکا ایهها هستن
این استیشنها هم مثله نمونههای سدان هستن فقط جای بارِ بیشتری دارن
قرار نیست هرکی بخواد با ماشین مسابقه بده که متوجه تفاوت هندلینگ این استیشنها با سدانشون بشه
ماشینهای بسیار کاربردی و زیبایی هستن اینجا طرفدار نداره مثله خیلی چیزای خوبه دیگه که بدلایلِ بیخود و تفکره غلط طرفدار نداره
شاهین
۱۴ مهر ۱۳۹۶به دلیل اینکه استیشن ها خصیصه کاربردی بودن کراس اوورها و هندلینگ و سواری سواری رو هارو باهم ترکیب کردن نزد اروپایی ها محبوبیت زیادی دارن.
یه عکس فوق العاده دیدم از ب ام و سری 5 تورینگ با رنگ فوق العاده زیبا که تقریبا صورتی ملایم بود. اصلا فوق العاده بود. حیف نمیتونم عکسشو بزارم. اون ماشین یه چیز دیگه اس، یه چی در حد M5 Competition Package نسل قبل که خیلی دوستش دارم…
hussein
۱۴ مهر ۱۳۹۶فرهنگ خودرویی هر منطقه فرق میکنه
تو اروپا استیشن ها فروش خیلی خوبی دارن
بی ام و از قدیم معروف به ساختن استیشن های زشت بوده و خیلی سخت میتونه این تفکر رو از مردم که قضاوت نهایی رو میکنن و پول خرید رو میدن زدود
ولوو بر عکس بی ام و از قدیم معروف به ساخت استیشن بوده و تو استکهلم بزرگ همیشه استیشن های بیست سال قبل هم دیده میشه که نه صدا میده نه معیوبه ، اگه معیوب باشه که تو موقع معاینه فنی سالانه شامل ممنوعیت تردد میشه
سدانها و استیشن های ولوو همیشه همتراز با اتومبیل های مرسدس بنز با سن کمتر هستن
کاربردی ترین نوع اتومبیل به نظر من استیشنهای با قابلیت افرود هستن که باز ولوو و سوبارو بدونه رقیب هست. تو سوئد به راحتی میتونید خودروهای اتش نشانی و امبولانس و پلیس که اکثرا ولوو هستن رو ببینید و قطعا تو یک کشور ازاد مثل سوئد انتخاب یک اتومبیل برای پلیس و اتش نشانی بر مبنی کیفیت و کارایی هست
Pooriya_German_BMW
۱۴ مهر ۱۳۹۶حالم از کلاس استیشن بهم میخوره خیلی زشته کراس اوور ترجیح میدم به استیشن ها تنها استفاده مفیدشون واسه نعشه کش خوبه
hussein
۱۴ مهر ۱۳۹۶یک کامنت کاملا غیر منطقی که از افکاری غیر منطقی نشات گرفته
ایا شما صاحب یک سگ هستید؟ هفته ایی یکبار به طبیعت میرید به طور مثال ماهیگیری میکنید؟ ایا پیست اسکی میرید زمستان؟ ایا زن و فرزند دارید و خرید مایحتاجتون بالاست؟
ایا کارهایی مثل نجاری و لایف پراجکت دارید؟ منظور پروژه هایی هست که چند سال ممکنه طول بکشه ساختش و یک سرگرمی هست
ایا عضو یک کلوب ورزشی هستید و بالطبع برای حمل و نقل وسایل مورد نیاز این ورزش نیاز به استیشن دارید؟
ایا تو خونه ی ویلایی زندگی میکنید؟ ایا صاحب باغ و باغچه هستید؟ و صدها فعالیت دیگه که یک فرد تو اروپا انجام میده به صورت روتین
کلا زندگی تو اروپا با ایران فرق داره. اینجا زندگی راحته ولی فعالیتهای زندگی خیلی زیاده
شما فقط همون نعکش کشو دیدین
این فعالیتها قطعا نیاز به یک استیشن داره . استیشن قطعا کاربردی تر هست. مثلا خودتون، ایا شما نعکش کش هستید؟ پس نیاز به یک استیشن دارید
ائودی a6 آر اس استیشن هست و مقدار فروش خیلی زیادی هم داره
هر وقت اسکی و ورزشهای معمولی تو ایران فراگیر شد قطعا خرید استیشن هم فراگیر میشه
فعلا که اسکی و اکثر ورزشها متعلق به یک قشر خاص هست که اونها هم SUV میخرن
هر وقت سرانه ی تولید ناخالص داخلی بالا رفت و بین خرید سدان و استیشن گیر کردید اونوقت استیشن میخرید چون استیشن چینی و داخلی فکر نکنم تولید بشه
هر خودروسازی هم نمیتونه استیشن زیبایی بسازه
فرهنگ خودرویی ایران خیلی ساده و محدود هست، ولی شما دیگه فکرتون رو محدود نکنید با این کامنتتون
Serial winner
۱۵ مهر ۱۳۹۶.
گفتی آئودی RS6 … قلبم رو سوزوندی .
Hosein
۱۵ مهر ۱۳۹۶اتفاقا حرف شما غیر منطقیه.هرکس نظر و سلیقه خودشو داره.این دیگه به خود شخص ربط داره که بین کاربردی بودن و زیبایی یکی رو انتخاب کنه
احمد
۱۴ مهر ۱۳۹۶بنز شباهتش به خودرو های مزدا دقیقا غیر قابل انکاره
Pooriya_German_BMW
۱۵ مهر ۱۳۹۶چرا بجای ب ام و ایکس ۵ _سری ۵ تورینگ بگریم
چرا بجای ولوو ایکس سی ۹۰ _وی ۹۰ بگریم!!؟؟
چرا بجای مرسدس بنز جی ال ای_ای کلاس استیت بگریم؟؟؟
علت بوجود امدن کراس اوور ها این بود که قابلیت و هندلینگ سدان ها و استایل جالب اس یو وی ها را با هم ترکیب کردند
تمام کراس اوور های بالا که مثال زدم بر پلت فرم مدل های سدان شرکت سازنده بنا شده اند
دوست عزیز آقا حسین تمام مثال های که زدی با کراس اوور ها هم میشه انجام داد
واقعیت اینه که شرکت ها برای داشتن سبد محصولات بزرگتر دست به ساخت این سری محصولات می زنند
حال بهم زن تر از این استیشن ها مدل های بلندتر مثل ای کلاس استیت ال رود و ولوو وی ۹۰ کراس کانتری هست واقعا چرا باید همچین ماشینهای زشت و بیخودی ساخته بشه
mohammad_FM 480
۱۹ مهر ۱۳۹۶استیت ها واقعا قشنگ و کاربردی ان نمیدونم چرا اینقدر میگن بده و زشته یه سری…
ای کلاس استیت واقعا زیباست… همچنین زیبا ترین کابین رو داره .عاشقشم اما از یه ولوو استیشن هم نمیشه گذشت چون واقعا دوست داشتنیه
sevlan
۲۷ مهر ۱۳۹۶مرسدسه واقعاً زیبا و خوشگله ، ????