قبلاً خبرهایی دربارهی کنار گذاشتن احتمالی پیشرانهی ۱۲ سیلندر بامو سری ۷ در آینده نزدیک منتشر شده بود. ظاهراً در انتشار این خبرها کاملاً اغراق شده است.
بنا به گزارش پدال و به نقل تاپ گیر، پیشرانهی ۱۲ سیلندر بامو حداقل تا سال ۲۰۲۳ حفظ خواهد شد. یکی از مدیران بامو معتقد است شاید همگام ساختن این پیشرانه با قوانین آلایندگی آتی اتحادیه اروپا ممکن باشد.
به این ترتیب سری ۷ با نیروگاه ۱۲ سیلندر فعلاً چند سالی مهمان ما خواهد بود. از آنجایی که مرسدس بنز S کلاس در نسل آتی خود فاقد پیشرانهی ۱۲ سیلندر خواهد بود بنابراین باواریاییها تنها خودروساز این کلاس خواهند بود که نیروگاه بزرگشان را حفظ میکنند.
شاید این کار باعث شود برخی از خریداران مرسدس S کلاس به سمت رقیب حرکت کنند. در واقع این هدف اصلی بامو از اواخر دههی ۷۰ میلادی، یعنی زمانی است که اولین نسل سری ۷ وارد بازار شد.
از دومین نسل بامو سری ۷ تاکنون شاهد ارائهی پیشرانهی ۱۲ سیلندر برای این سدان لوکس و پرچمدار بودهایم. برای مشتریان متمول بامو خرید نسخهی طویل سری ۷ با پیشرانهی ۱۲ سیلندر تنها راه پرواز در خیابانها بوده است.
مهندسان بامو در دومین نسل این خودرو یعنی در اواخر دههی ۸۰ میلادی پیشرانهای ۱۶ سیلندر را توسعه دادند و نمونهی پیشتولیدی مجهز به این پیش را گلدفیش نامگذاری نمودند. واضح است که این خودرو هرگز به خط تولید راه پیدا نکرد. این امر نشان دهندهی میزان تغییر صنعت خودرو آنهم در عرض ۳۰ سال است.
اگرچه بامو سری ۷ فروش بسیار بالایی ندارد اما نقش مهمی برای کمپانی ایفا میکند. فعلاً به نظر میرسد بامو سری ۷ حداقل از نظر حجم پیشرانه در سطح اول سبد محصولات این برند نگهداشته خواهد شد.
اگرچه در ابتدا گفته شده بود پیشرانههای ۸ و ۱۲ سیلندر بامو حذف خواهند شد اما خب به نظر میرسد این خبر درست نبوده است.
Abbas
۱۷ فروردین ۱۳۹۸خداکنه اینو دیگه حالا حالاها حذف نکنن،انجین ۱۲ سیلندر یه امضاس رو پرچمدارا،از اون طرفم تعداد این جور ماشینا اونقد زیاد نیس که نقش آنچنان پر رنگی تو آلایندگی داشته باشن،ولی این سری هفتم عجب هیبتی داره تو عکساش
Alireza
۱۷ فروردین ۱۳۹۸واقعا گیر کردیم ما این وسط نمیدونیم خوشحال باشیم ک ماشینا هیبریدی و الکتریکی میشن و سریع تر و پاک تر
یا ناراحت واسه خفه شدن صدای گوشنواز موتورا
ب نظر شما بیست سال دیگه بچه ها چجوری میخوان عاشق ماشینا بشن
محمد حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸نسل های بعد به راحتی عاشق ماشین های الکتریکی و هیبریدی و خودران ها میشن
همونطور که ما برخلاف اجدادمون که عاشق اسب بودن ، عاشق ماشین های بنزینی شدیم
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸نسل های اینده عاشق خودرو های پرنده میشن!
Omid622
۱۷ فروردین ۱۳۹۸کاش ۱۲ سیلندر رو روی X7
بزاره
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸دوستان یه درگ بینM5وE63 که 3بار تکرار میشه.اماهرباریه M5متفاوت ویهE63متفاوت باراننده های متفاوت والبته مدل کارخونه ای.لینک این درگ رودر پست درگ لامبورگینی اوروس وپورشه کاین فرستادم.این درگ رو همون مجله انجام داده.
واینکه مجلهcarwow دوباره حماسه آفرید.درگی انجام داده بین M5 وM3که M3پیروز رقابت میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Amirferrari
۱۷ فروردین ۱۳۹۸آی باریکَلالا..