ارزان تر یعنی سری۳ جدید مدل ۲۰۱۲ و کادیلاک ATS مدل ۲۰۱۳، رقابتی در مدل های پایه ای!
BMW برای سال ۲۰۱۲ سری جدید۳ را معرفی کرد و نام اتاق آن را F30 گذاشت. این مدل هم بلندتر و هم سنگین تر از E90 است. موتور دوست داشتنی ۶ سیلندر تنفس طبیعی با موتور ۴ سیلندر دوتوربو شارژر عوض شده و ۱۰ اسب بخار بیشتر و ۵۵ پوندفوت گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می کند. خیلی دوست داشتیم تا قیمت مدل آزمایشی به قیمت پایه ای تقریبا نزدیک باشد که اینطور هم شد. درحالی که قیمت پایه ۳۷هزار دلار است. با داشتن امکاناتی چون سانروف –سیستم تعلیق تطبیقی و… قیمت به ۴۵ هزار دلار رسید .کادیلاک می خواهد آخرین ضربه را به ب ام و سری ۳ با مدل ATS وارد کند و به دنبال آن است که در فروش از پس رقیبش برآید. ATS آزمایش شده دارای قدرتی معادل ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰پوند فوت است و وزن آن به صورت ۵۰/۵۰ درجلو و عقب تقسیم شده است. قیمت پایه ای آن ۳۴ هزار دلار است و امکاناتی همچون سیستم تعلیق اسپرت قابل تنظیم، سیستم CUE INFOTUIMENT مخصوص کادیلاک و چند گزینه دیگر قیمت آن را به ۴۵ هزار و خورده ای رسانده که کمی از بی ام دبلیو هم گرانتر است.
رده دوم : کادیلاک ATS 2013
بعد از دو مایل رانندگی با آن به نظر می رسد این ماشین خوب عمل می کند. خودرویی خونسرد و سیستم تعلیق قابل تنظیم و چرخ های ۱۸ اینچی در تابستان باعث موفقیت در پیچ های باریک شده به گونه ای که موفق به ثبت عدد ۰.۹۰ G در سر پیچ ها می شود. سیستم ترمز هم عالی عمل می کند و تنها پس از ۱۶۰متر از ۷۰ مایل به صفر می رسد و از بی ام و بهتر عمل می کند. اما این خیلی بد است که شاسی با فرمان آن تطابق بالایی ندارد.
با وزن کمی بیشتر از بی ام و در تعویض خطوط ضعیف عمل می کند. البته این دروغ است که بگوییم بی ام و فرمان بهتری دارد بلکه حتی مصنوعی تر از کادیلاک هم هست! فکر می کردیم که با داشتن موتور قوی تر از بی ام و بهتر عمل کند اما موتور ۲۷۲ اسب بخاری بیشتر به مانند موتورهای ۲۳۰ اسب عمل کرد و بشدت کند بود. البته با رسیدن به دورهای بالاتر صدای بهتری دارد.
در بزرگراه به مانند هواپیماهای بی سرنشین بود.سکوت عجیبی که داشت برای راننده خواب آور بود اما بزرگترین شکایت ما سیستم Cue کادیلاک است. در این خودرو از صفحه لمسی برای تجربه کاربری استفاده شده اما کارکردن با آن نیازمند تمرکز زیاد و کاربرد خسته کننده درکنار صفحه لمسی بشدت ضعیفش باعث زده شدن ما از این ماشین شد. سردبیر مجله می گوید اگر خودرویی برای سرگرم شدن و نه برای رانندگی روزمره می خواهید کادیلاک را انتخاب کنید. کادیلاک برای ساختن یک سری ۳ امریکایی نیازمند موتور و جعبه دنده ای همانند بی ام و است و نیاز به سیستم جدید و کاربردی تر دارد تا خشم ما را اینقدر برنیانگیزد!
رده اول : BMW 328i
لطفا یک لحظه به نتایج بدست آمده نگاه کنید BMW کادیلاک را به صورت عجیبی ضرب و شتم می کند. درحالی که کادیلاک کارها را به خوبی انجام می دهد. این بی ام و است که همان کارها را عالی انجام می دهد و نه فقط خوب. با قدرت کمتر و وزن تقریبا مشابه شتاب استثنایی عرضه می کند. برای مثال تاخیر ATS در هنگام شتاب گیری را ندارد و اعداد ثبت شده گویای همه چیز است. یکی از دلایل قرار دادن گشتاور در دور استثنایی ۱۲۵۰ RPM است.
و هنوز بی ام و بهترین جعبه دنده دستی را بهتر از هرکس دیگری می سازد. کلاچ به نحو استثنایی عمل می کند و با هیچ یک از سرسختی های کادیلاک در تعویض دنده روبه رو نبودیم. همچنین موقعیت صندلی 328i را بهتر از کادیلاک و دسترسی و قرار گیری پشت فرمان تلسکوپی آن برای همگان راحت است. درحالی که فضای داخلی بی ام و ساده تر از کادیلاک است اما ارگونومی بهتر و همچنین کیفیت بهتری را عرضه می کند.
طراحان کادیلاک بلندپروازانه تر از بی ام و بودند اما این جاه طلبی کار دست آنها داده است. در اسلالوم سرعت بیشتری را ثبت می کند و در بزرگراه به مراتب بهتر از کادیلاک بود. گله های ما بسیار محدود است. سیستم خودکار استارت-استاپ آن چندان به درد نمی خورد و خودکار بودن آن جای گله دارد. درهرصورت بی ام و برنده این رقابت شد تا نشان دهد در ساخت خودرویی در این کلاس بسیار توانمند است.
تهیه و ترجمه : پویا بهرامی
مسی
۲۶ آبان ۱۳۹۱به امید روزی که هر ایرانی یک BMW داشته باشد
مهدی
۲۶ آبان ۱۳۹۱آمین
سامان
۲۶ آبان ۱۳۹۱هر ایرانى یک بى ام و داشته باشه لوس میشه.
ایشالله هر کى به نسبت خودش هر ماشینى دوست داره داشته باشه.
مسی
۲۶ آبان ۱۳۹۱الان که هر ایرانی یه پراید داره! لوس نشده!
ولی اگه بی ام و داشته باشه لوس میشه.
نوید
۲۶ آبان ۱۳۹۱امین
Hesan
۲ آذر ۱۳۹۱این کادیلاک صدی ۱۸ می سوزونه من میترسم بشینم پشتش.
سايه سفيد
۲۶ آبان ۱۳۹۱سایت پدال لطفا اصلاح فرمایید
سرعت کادیلاک از 70 مایل بعد از 16 متر به صفر میرسد نه بعد از 160 متر
با تشکر سایه سفید
مهدی
۲۶ آبان ۱۳۹۱نه 16 متر نه 160 متر
چون تقریبا اکثرا سر 100 فیت میاستن که تقریبا 30 متر میشه …
حالا یکی از دوستان دقیقشو بگه …
*** ماشين باز ***
۲۶ آبان ۱۳۹۱هر دو خودرو دلفریب و زیبا هستند و از امکانات فراوانی برخوردارند که باعث میشه انتخاب برای مشتری سخت بشه. ولی من اگه پولدار بودم از هرکدوم یکی سفارش میدادم از نوع فول اپشن بعد یک هفته درمیان یکی رو برای رانندگی انتخاب میکردم شایدم یک روز درمیان!!! افسوس که همش رویا بود!!!!!!!!!!!!
JAGUAR
۲۶ آبان ۱۳۹۱خدائیش خیلی انتخاب سختیه.اونم برای منی که عاشق همیشگی باواریایی ها هستم.
طراحی کادیلاک همیشه مسخ کننده بوده.ولی در مجموع فکر میکنم نتیجه عادلانه بوده
Pride
۲۶ آبان ۱۳۹۱آقا انصاف داشته باشیم کادیلاک خیلی طراحیش خوبه . به نظرم دیگه BMW خیلی داره کلیشه ای ماشین میزنه طراحی داخلیشم که مثل همیشه . من میخواستم بگیرم کادیلاک گزینه اصلی بود ..
M_435
۱۰ آبان ۱۳۹۲حتی اگه تودور ازروت رد بشه؟…بعد شما متریالای داخل بنزو با کادیلاک یکی میدونی..مقاله این دورو خوندم کادیلاک حرفی باسه گفتن نداشته حتی با گشتاور و 32 اسب بخارقدرت بیشتر داداشی…
hossein
۲۶ آبان ۱۳۹۱پویا دستت درد نکنه از بابت ترجمه
Farshid
۲۶ آبان ۱۳۹۱دوست عزیز آقای مسی این رو بگو که روزی برسه این شرکت های فرقون سازی فرقونارو به قیمت واقعی بدن دست مردم و راه تو را میخواهد ایران فرقون
محمدعلی
۲۶ آبان ۱۳۹۱به امید روزی که فرغون خودرو و سایپا برشکست بشن تا ما بتونیم یه ماشین خوب سوار شیم
حسن
۲۷ آبان ۱۳۹۱به امید روزی که مدیران شایسته خودرو سازی کشور عزیزمون ایران بتوانند چنین ماشین هایی رو تولید کنن
یه روز خوب میاد…
فرید
۲۷ آبان ۱۳۹۱ولی کادیلاک هم دوست داشتنیست.
esi
۲۷ آبان ۱۳۹۱به امید روزی که ما از اینها بسازیم نه سوار بشیم
خنديدم!!!!!!!!!!!!!!!!
۲۷ آبان ۱۳۹۱یه چیزی ارزو کن که حداقل براورده بشه در حد رویا نباشه .. ایران هزاران فرسنگ راه داره تا ماشینی به بازار بده در حد کادیلاک یا بی ام و.
مسی
۲۹ آبان ۱۳۹۱زرشک…
یعنی ما از اینها بسازیم بعد صادر کنیم عراق !
بعد خودمون پراید سوارشیم!
یعنی اینقدر پشت گوشمون مخملیه؟
virankhodro.tk
فون اشتاین
۲۷ آبان ۱۳۹۱طبق نتایج تستی که سایت Car and Driver از رقابت بین این دو مدل بدست آورده مسافت لازم برای توقف کادیلاک با سرعت 70 مایل در ساعت برابر با 160 فوت است که 12 فوت کمتر از ب ام و است.
مسعود
۲۸ آبان ۱۳۹۱این حرفا مثل این میمونه که بگی: به امید روزی که شب بشه!!!!
احسان
۲۸ آبان ۱۳۹۱ترجمه خوبی بود اما اگر اسم منبع رو هم بگین بهتره
امین
۲۹ آبان ۱۳۹۱به نظر من (شخصا)تو استایل کادیلاک خاص تره… مخصوصا چراغ های عمودیش…
ولی به نظرم جلو ب ام و زیاد جالب نیست البته در رقابت با کادیلاک…
ولی از نظر فنی ب ام و احتمالا بهتره مخصوصا هماهنگی بین موتور و قوای محرکه که ب ام و توش استاده…
خواهشا پرایدو مسخره نکنین…
از کوزه همان تراود که در اوست… باید خودمونو مسخره کنیم که همین پرایدم با کیفیت پایین میسازیم
amir mahdi
۱ آذر ۱۳۹۱یه روز خوب میاد . . .
عماد
۱ آذر ۱۳۹۱من عاشق سری 3 هستم حتی بیشر از اتاق 5 و 7
ولی این کادیلاک خیلی خوشگله مخصوصاً چراغ جلوش
البته از جایی که بی ام و رو تو خیابونامون میبینیم و میدونیم که هیچوقت کادیلاک رو نخواهیم دید (آمریکائی) به صورت غیر ارادی به سمت طراحیش گرایش داریم!
در کل قبول دارم که بی ام و بهتره
موتور ضعیف تر ولی انتقال بالاتر قدرت به چرخ ها، به این میگن تکنولوژی بالاتر بی ام و
Amin
۲۰ فروردین ۱۳۹۲من همbmwرو از نزدیک دیدم هم کادیلاک رو (قشم)به نظر من کادیلاکه مهشر خیلی خیلی ماشین خوبیه
jaguar - ss
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲نتیجه این رقابت غیر موثق است. از دوستان عزیز درخواست دارم فریب نخورند.
مقایسه عوام ساز و سلطنت ساز کاملا بی معنی و بیفایده است!
بی.ام.و بهتره بره همون مشروبات الکلیشو بسازه و دست از ساختن این گاریهای ماشین نما برداره.
رضا
۴ مرداد ۱۳۹۲بین این دوتا من میگم کادیلاک…
ماشین فقط امریکایی…
M_435
۱۰ آبان ۱۳۹۲شما نظر ندی سنگین تری گلم مثل اینکه از ماشین فقط ظاهرشو میبینی…بهت بیشنهاد میکنم عکسای بوگاتیرم ببینی اونم خیلی خوشگله..
مرتضی
۱۳ مهر ۱۳۹۲جوک 2013 کادیلاک سلطنت ساز؟!!! بی ام و عوام ساز!!!:D چی بگم به دوستان عزیز عشق امریکا مثل اینکه قضیه ممل آمریکایی حقیقت داره!!!
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۲آقا یعنی یه تعریف کوچولو از این کادیلاک نمیشد کرد?!
دراصل بی ام و کادیلاکو ضرب وشتم نکرد،شما اینکارو کردید
خیلی بی انصافی بود
من خودم عاشق بی ام و هستم،ولی از طراحی کادیلاک خیلی خوشم اومد
M_435
۱۰ آبان ۱۳۹۲کریس جوووون کجایی که یادت بخیرر….
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲خب معلومه کادیلاک از هر لحاظ از ب ام و بهتره…
سینا
۲۵ اسفند ۱۳۹۲چی واسه خودتون میگید کادیلاک هم قشنگ تز از این bmwزشته هم موتورش قوی تره هم نرمتره به خاطر دو صدم ثانیه این یااون عقب افتاده شخصیت کدیلاک آوردن پایین من اصلا این بررسی رو قبول ندارم باتشکر
عبدالناصر
۲۱ تیر ۱۳۹۳فقط می تونم سکوت کنم به احترام این دو ماشین خوب