بامو عملیات احداث جدیدترین کارخانه تولید خود در «سن لوئیس پوتوسی» مکزیک را آغاز کرده است؛ جایی که قرار است از سال ۲۰۱۹، محلی برای تولید بامو سری ۳ سدان باشد. این کارخانه جدید احتمالاً آخرین دستاوردهای بامو را در تکنیکهای تولید خودرو به نمایش خواهد گذاشت.
اولیور زیپسه (Oliver Zipse) عضو هیئت مدیره مسئول تولید بامو در این زمینه می گوید:
تمام دانش و قابلیتهای گروه بامو در مکان جدیدمان در مکزیک به نمایش گذاشته میشود. سیستم تولیدی که در اینجا به کار گرفته میشود، از نظر بهرهوری و عملکرد پایدار، سرآمد خواهد بود؛ موضوعی که به لطف استفاده از تکنولوژیهای خلاقانه حاصل میگردد. آغاز به کار این کارخانه برجسته گروه بامو، مایه مسرّت من خواهد بود.
البته بامو همچنان به تولید سری ۳ در آلمان ادامه خواهد داد، ولی قرار است که از میزان تولید در کارخانه «راسلین» در افریقای جنوبی کاسته شود. این تغییرات به کارخانه افریقای جنوبی بامو اجازه میدهد که برای ساخت مدل جدید X3 کراساور ظرفیت داشته باشد. بامو در کارخانه جدیدش در مکزیک، یک میلیارد دلار سرمایه درنظر گرفته است؛ کارخانهای که در عین حال، حدود ۱۵۰۰ شغل جدید برای منطقه به همراه خواهد داشت و در حالت استفاده از تمام ظرفیتهای خود، قادر است که تا ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال تولید کند.
کارخانه جدید «سن لوئیس پوتوسی» بامو شامل یک کارگاه بدنه، اتاقک رنگآمیزی و خط مونتاژ خواهد بود. به گفته بامو، کارخانه جدید از یک «سیستم نوآورانه تولید و استانداردهای فراگیر در زمینه عملکرد پایدار» استفاده میکند. این کارخانه با بهرهگیری از یک شبکه نیروی داخلی خورشیدی، بخش عمده برق موردنیاز خود را تولید میکند و در نتیجه، میتواند که به صورت ۱۰۰ درصد بدون آلودگی دیاکسید کربن، به عملکرد خود ادامه دهد. همچنین بامو از کمترین مصرف آب به نسبت هر وسیله نقلیه در این کارخانه خبر میدهد؛ موضوعی که بیشتر از سیستم جدید بازیابی آب در اتاقک جدید رنگآمیزی ناشی میشود. گفته میشود که میزان خروجی فاضلاب این سیستم، صفر است.
علي
۲ تیر ۱۳۹۵مکزیک با BMW کار میکنه شما ها میرید با تاتا هند. شرم بر شما که به غیر از جیب خودتون به هیچی دیگه فکر نمیکنید.
ارش
۲ تیر ۱۳۹۵داداش به اسم منافع ملی مردم رو بدبخت کرده اند در حالی که فقط به فکر منافع خودشون هستن
محمد
۲ تیر ۱۳۹۵نمی دونم منظورتون از شما خودرو ساز های ایرانی اند یانه ولی تا اون جا که من اطلاع دارم کسی با تاتا موتور هند قرار داد نبسته ولی کمپانی تاتا موتور هند مالک برند جگوار-دوو-لندروور-وبخشی از سهام گروه پورشه اس ای هست.وبسیار شرکت قدرت مندیه حتی در صدد خرید سهام هامر از جنرال موتور هست.
elemento
۲ تیر ۱۳۹۵مکزیک هم بی ام و دار شد. ایران با نیروی کار عظیمش به راحتی میتونه به عنوان یک مرکز تولید برای ماشین هایی مثل بنز، بی ام و، فولکس واگن در خاورمیانه باشه. هم بیکاری کم میشه هم مردم ماشین خوب سوار میشن و کسی به خاطر یک تصادف کوچیک نمیمیره هم قیمت ها در رقابت با هم میاد پایین. صنعت خودروی خودمون هم در رقابت با این غول ها پیشرفت میکنه. برای ملتی که اراده کنه پیشرفت کنه هیچ غیر ممکنی وجود نداره.
محمد
۲ تیر ۱۳۹۵مکزیک سال هاست محصولات bmw را اسمبل می کنه وچند سالیه که اکثر bmw های ورودی به ایران هم اسمبل شده مکزیک است.ولی قطعات ساخت المانه فقط موتناژ شده یا assembl
ولی بعضی از خودرو ها مثل تویوتا کرولا ساخت تایوان است و80% خودرو در تایوان ساخته شده وروی اکثر قطعات قطعات موتور نوشته made in taiwan
AHMADREZA
۲ تیر ۱۳۹۵المنتو جان میان توی تلویزیون میگن جمعیت داره پیر میشه خب جوون ها کجا میرن یا کارشون خطرناکه و کشته میشن یا به خاطر بیکاری خودکشی میکنن یا توی جاده کشته میشن یا از استرس دق میکنن شاید باورتون من توی مدرسه تیزهوشانم خیلی از بچه ها تصمیم به خودکشی دارن
علي رضا
۲ تیر ۱۳۹۵داداش پیر شدن جمعیت یعنی کم شدن فرزندآوری نه کشته شدن جوونا..اون هم که تو میگی شاید تاثیر داشته باشه ولی تاثیرش توی چند میلیون جمعیت گم میشه.
احسان آرسنالی
۲ تیر ۱۳۹۵به به و آفرین به مسعولین اونجا.
مکزیک شده مثل چین واسه قاره آمریکا همه ی خودروسازهای مطرح اونجا کارخونه دارند. حتی شورولت و جنرال موتورز که هم مرز با مکزیکند اونجا کارخونه دارند.به این میگن مسعولین با فکر وقتی دیدند خودشون نمیتونند یا خیلی سخته که خودروساز بشند به جاش راه آسونتر و پایدارتر رو انتخاب کردند
احمد باقری
۲ تیر ۱۳۹۵کارخانه هاشون هم روز به روز بهتر میشه.
Archi KHAN
۲ تیر ۱۳۹۵از کجا فهمیدی ناقلا … ؟!!
یو اس اس اینترپرایز
۲ تیر ۱۳۹۵فقط در راه پیشرفت قدم برمیداره بی ام و
moein
۲ تیر ۱۳۹۵دوستان عزیز تامل دوستانه با دنیا همین منافع رو هم داره دیگه خلاص
omid
۳ تیر ۱۳۹۵تعامل درسته