یکی از دلایلی که برای تغییر نام «بیامو اِم ۳ کوپه» به «اِم ۴» اعلام شد، قدرت بسیار بالای این خودرو و به تبع آن مدلهای فرعیاش -مانند GTS- بود و حالا که بالاخره بیامو در جشنواره Pebble Beach کانسپت مدل جیتیاس اِم ۴ را با خود از مونیخ به عنوان سوغاتی برای طرفداران تشنهی قدرت و کارایی آمریکایی آورده است، شاید جز این نتوان گفت که: «انصافاً این خودرو فوقالعاده است!»
همه میدانیم که M3 کوپه بیش از اینکه به سری ۳ بیامو شباهت داشته باشد، پیرو سری ۴ بود و این حتی در طراحی خارجی و داخلی آن نیز کاملاً مشهود بود. حال نیز طبق سنت همیشگی بیامو که مدلهای فرعی چون E46 M3 CSL و E90 M3 GTS را بعنوان مدلهای خاص و اغلب «اسپرتتر» و «سَرکِشتر» کلاس M سری ۳ معرفی و عرضه کرد، اینبار نوبت M4 GTS است؛ خودرویی که در نمایشگاه و مسابقهی Pebble Beach در کنار صدها سوپرماشین -مانند خودش- به نمایش قدرت و برتریاش مشغول است و در همین حین، با نگاهی به خودروهای کلاسیک موجود در نمایشگاه آرزوی روزی را میکند که در زمرهی «کلاسیک»های بیامو جای گیرد. طراحی بدنهی این نسخه هیچ تفاوت چشمگیری با M4 ندارد و اغلب موارد مهم در یک سری تغییرات فنی که به بهبود آئرودینامیک خودرو میانجامد، خلاصه شده است. از بهبودهای آئرودینامیک کانسپت M4 GTS نسبت به نسخهی پایه میتوان به کاپوت فیبرکربنی آن -که ضمن کاهش وزن خودرو، از بالا رفتن بیش از حد دمای زیر کاپوت نیز به وسیلهی دریچههای هوای بزرگش جلوگیری میکند-، اسپلیتر جلو و بالهی عقب قابل تنظیم اشاره کرد. همچنین یک جفت تایر ۲۶۵/35R-19 در جلو و یک جفت ۲۸۵/30r-20S از نوع Mchelin Pilot Sport Cup 2 وظیفهی پوشاندن چرخهای آلیاژ آلومینیومی این کوپه سرکش را برعهده دارند. شاید اشاره به چراغهای جلوی OLED این خودرو نیز که نه تنها نشانگر تمرکز BMW بر استفاده از تکنولوژیهای جدید، بلکه نمایانگر تلاش ژرمنها برای پرچمداری در حوزهی تولید چراغهای خودرو و تکنولوژیهای مربوط نیز میباشد، چندان بیربط نباشد؛ چراغهای فوقالعاده باریکی که قرار است از این پس ظاهر کلاس M را بیش از پیش «خشن» و «جدی» سازند. این چراغهای جدید به همراه رنگ بدنهی «خاکستری تیره یخزده»ی خودرو که در کنارهها به «نارنجی اسیدی» تبدیل شده است، طبق نظر منبع ظاهر «مار»مانندی را به این خودرو بخشیده است.
منبع: Car And Driver
* ترک به معنای زیباروی به کار رفته است.
ارشیا.فقط ژاپن. فقط لکسوس
۲۶ مرداد ۱۳۹۴کمی زشته
ShoMpeT
۲۶ مرداد ۱۳۹۴فقط از پشت میشه قیافه ماشین رو تحمل کرد. سایر زوایا افتضاح هستند.
HILUX
۲۶ مرداد ۱۳۹۴چطور ممکنه کسی به این ماشین بگه زشت؟؟؟مطمئنم هر چی باشه زشت نیست…
زیبا-باجذبه-پر ابهت-خواستنی-….
درسته زیبایی چیزی نیست که بشه اونو به کسی تحمیل کرد ولی با هیچ معیاری این ماشین زشت نیست مگر قصد و غرض!!!
ShoMpeT
۲۷ مرداد ۱۳۹۴خب شاید از نظر شما پراید هم زیبا باشه، تقصیر ما چیه؟
Km
۲۶ مرداد ۱۳۹۴اختیار دارید.چشاتون زشت میبینن : )))))
مسعود
۲۶ مرداد ۱۳۹۴باشه تو خوبی!
Xman
۳۰ مرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز که میگید این BMWزشت و قابل تحمله. اصلا شما ماشینو دیدید؟ نه ناموسا ماشینو دیدید؟ من موندم با چه منطقی گفتین این ماشین زشته! به جرات میتونم بگم یکی از زیبا ترین ماشین های BMW این ماشینه. من موندم شما چجوری 10_12 تا لایک گرفتید!
asa
۲۶ مرداد ۱۳۹۴رنگ ماتش زیبایی شو دو چندان کرده با اون ترکیب رنگ فوق العادش . بالاخره بی ام دبلیو و بی ام دبلیو از اسمش خاصت بودن میباره .
asa
۲۶ مرداد ۱۳۹۴من اگه جای امریکایی ها بودم ندید قبولش میکردم . اما حالا که نیستم و پراید ماشینی که ندید باید فبولش کنم .
رهگذر
۲۷ مرداد ۱۳۹۴اخه تویی که لکسوس میبینی میگی وای چقدر قشنگه چطور روت میشه به این بگی زشت!! خیلی دیگه حسادت رو سیستم عصبیت تاثیر گذاشته
وینسنت پرایس
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ali و مایکل جکسون تریلر سابق .هم خودش و هم تکنولوژیهاش رو عشقه .
وینسنت پرایس
۲۶ مرداد ۱۳۹۴آقای مقدم لطفا مطلبی درباره تعداد نسخه های m power سری سه و ۴ و سری ۵ bmw که فقط به کشور آمریکا صادر شدند کار کنید .
mohsen
۲۷ مرداد ۱۳۹۴میخا بری امریکا بخری؟
Xman
۳۰ مرداد ۱۳۹۴خدارو چه دیدی؟ امید وارم قسمت هممون بشه!
وحید
۲۶ مرداد ۱۳۹۴نمی دونم بخاطر تغییر تو زوایا و خطوط شکسته جلو خودرو هستش همچنین انحنا تو چراغ عقب و اون باله مسخره
که بهت این حس رو القا می کنه اصالت بی ام و حفظ نشده
در کل نا امیدم کرد زیادی هم تیتر اغراق آمیز بود
AHMADREZA
۲۶ مرداد ۱۳۹۴به نظرم خوبه ولی m4 طلایی بهتره از نظر ظاهر
Jon Snow
۲۶ مرداد ۱۳۹۴only
bmw
for
ever
بابک
۲۶ مرداد ۱۳۹۴بسیار زیباست و تاثیر گذار
فقط خدا کنه قدرتش تغییر زیادی کرده باشه چون M4 معمولی با قدرت 425 اسبی خوبه ولی قدرت بیشتری به نظرم لازمه برا این هیبت M4
حد اقل 500 تا خوبه
حسین
۲۶ مرداد ۱۳۹۴درود.
به نظر من ب ام و بیشتر از 450 اسب برای این مدل در نظر نمیگیره. فقط یه حدسه و نظر شخصی خودمه. آخه 500 اسب برای یه بدنه سبُک و نسبتا کوچیک زیاده. وقتی از ب ام و پرسیدن چرا روی M4 بیشتر از 425 اسب نذاشتی در جواب گفته همین الانشم نسبت به نسل قبل افزایش داشته و بیشتر از این نیاز نداره!! بنا بر این نمیشه انتظار قدرت خیلی بالایی رو از این مدل داشت. چند سال پیش بود که ب ام و اعلام کرد اولویت ما گرفتن گشتاور بالا از موتورهامونه، نه قدرت بالا. واقعا هم توی این زمینه موفق بوده
بابک
۲۶ مرداد ۱۳۹۴خیلی ممنون حسین جان
آره میدونم که با همین موتور هم بی ام و M4 عملکرد خیلی خوبی داره
فقط نظر شخصیم بود
یعنی دلم میخواست که اینطور باشه
و تا اونجا که من یادمه تو سری های GTS مدل M3 coupe سالهای قبل هم بی ام و بیشتر روی کاهش وزن تمرکز کرده بود تا افزایش زیاد قدرت
از اطلاعاتی که دادید سپاسگذارم
نوید جهرمی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴از کسایی ک میگن زشته موندم تو اومپوس
اگه این زشته چی قشنگه اونوقت؟
من یکی ک هرچی نگاش میکنم خسته نمیشم.
رضا
۲۶ مرداد ۱۳۹۴my god!!!!!!!!!!!!!!!
دیدنش آدمو به وجد میاره…محشره
Archi KHAN
۲۶ مرداد ۱۳۹۴وحشی با ظاهری خشمگین مانند همه ی “بی ام و ” ها….
امیر محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۴وای وای وای وای. ..
عجب چیزیه خیلی زیباست دلمو برد رینگا و رنگ ماتش ادمو میبره فضا
تحریم خودرو ایرانی تا موقعی ک ورشکسته شوند
۲۷ مرداد ۱۳۹۴زشته؟؟؟؟؟؟اره داداش زشته..تو خودت 4تا فراری طراحی کردی به خاطر اونه!!!!!!اصالتش حفظ نشده؟؟میفهمی اصن داری راجبه چی ح میزنی؟؟؟
فوق العادس این ماشین عالیه…هیچ حرفی واسه ادم نمیزاره دگ
مجتبی
۱۰ شهریور ۱۳۹۴فوق العادست،به جرات میتونم بگم یکی از قشنگ ترین ماشین هاییه که تا الان دیدم