پس از افشای تصاویر کانسپت بامو سری ۸، حالا سازندهٔ آلمانی رسماً این کانسپت را در رویداد سالانهٔ Concorso d’Eleganza Villa d’Este رونمایی کرده است. بدین ترتیب به گفتهٔ بامو مشخص شد که سال آینده رسماً سری ۸ پس از چندین سال غیبت بازخواهد گشت. این یک کوپهٔ بزرگ لوکس یا همان گرند تورر است که در سبد محصولات بامو بالاتر از سری ۶ قرار گرفته و پرچمدار کوپههای این شرکت خواهد بود.
سری ۸ باز متولدشده با طراحی تازهای در بین محصولات بامو متمایز است. در نمایی جلو اولین چیزی که جلبتوجه میکند، جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بامو است که در ابعادی بزرگتر از معمول طراحی شده است. در طرفین این جلوپنجرهٔ عظیم نیز چراغهای باریک لیزری قرار گرفتهاند؛ اما بااینوجود بهاحتمالزیاد نسخهٔ تولیدی سری ۸ به پرزرقوبرقی نمونهٔ کانسپت نخواهد بود و برخی ویژگیهای با تکنولوژی آن حذف خواهد شد. از ویژگیهای اصلی طراحی این خودرو میتوان به نمای جلویی تهاجمی، کاپوت بلند و بدنهٔ روان به همراه دیفیوزر فیبر کربنی عقب اشاره کرد.
این کوپهٔ بزرگ لوکس روی رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی قرار گرفته است که بهطور خاص برای آن طراحی و ساخته شدهاند. همچنین این ماشین رنگ بسیار منحصربهفردی هم دارد درحالیکه سقف شیبدار عقب آن نیز به زیبایی به اسپویلر عقب یکپارچه میرسد. با ورودیهای هوای بزرگی در سپرها و همینطور در گلگیرهای جلو، سری ۸ ترکیبی از استایل لوکس و اسپرت را ارائه کرده است یعنی همان چیزی که از یک بامو انتظار میرود. گلگیرهای عضلانی با دهانههای گشوده به همراه سر اگزوزهای ذوزنقهای عقب نیز حالت تهاجمیتری به خودرو بخشیدهاند. این در حالی است که در عقب هم چراغهای باریکی با گرافیک نوآورانه دیده میشود.
به داخل خودرو که نگاه میکنیم، به لطف صندلیهایی با پوشش چرمی و پوستهٔ فیبر کربنی، همچنان تلفیقی از نمای لوکس و اسپرت دیده میشود. علاوه بر این، کاربرد چرمی به رنگ قهوهای سوخته به همراه قسمتهای متعدد آلومینیومی و فیبر کربنی جلا دادهشده، به سطح پریمیوم کابین افزوده است. در اینجا یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی به همراه نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive نیز به چشم میخورد درحالیکه نیمهٔ پایینی غربیلک فرمان زیبای آنهم از آلومینیوم شکل گرفته است. در کل نمای داخلی سری ۸ از یک بامو سنتی فاصله گرفته و طرحی سادهگرایانه و راننده محور را ارائه کرده است.
هنوز اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ سری ۸ منتشر نشده و تنها اشاره شده که این کوپهٔ لوکس دیفرانسیل عقب از سال آینده با پیشرانههای ردهبالای بامو به تولید خواهد رسید؛ بنابراین انتظار میرود که این کوپهٔ لوکس از پیشرانههای سری ۷ استفاده کند که شامل یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو، یک واحد ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و نهایتاً پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو میشود که آخری هماکنون در مدل پرچمدار M760Li بکار میرود.
معاون ارشد گروه طراحی بامو آقای «Adrian van Hooydonk» در مورد این کانسپت گفته است:
«این ماشینی برای یک رانندگی اصیل و لذتبخش است. سری ۸ کانسپت یک خودروی لوکس اسپرت بوده که مظهری از پویایی خالص و لاکچری مدرن است. این ماشین مسلماً مانند هیچیک از محصولات قبلی ما نیست».
«سری ۸ آینده نشان میدهد که پویایی و لاکچری مدرن را میتوان در کنار هم ارائه کرد. این مدل بعدی است که سبد خودروهای لوکس ما را گسترش خواهد داد و معیاری برای سگمنت کوپهها خواهد بود. این روند، ادعای ما برای رهبری در کلاس لوکس را تقویت میکند».
Amir.z
۵ خرداد ۱۳۹۶آممممم?
به نظرم یکم بیشتر رو نمای کناریش وقت میذاشتن بهتر بود وگرنه بقیه ماشین خیلی قشنگه (نظر شخصی)
فرامرز
۵ خرداد ۱۳۹۶آره از بعضی زاویه ها خیلی بد شده ولی نمای جلو و مخصوصاْ عقبش خیلی خوبه. جلو پنجره هاش هم به نظرم نباید گوشه دار میشد. داشبوردش خوبه ولی شبیه بقیه ب ام و ها نیست. هر چی باشه این یه کانسپته و ب ام و با توجه به اقبال عمومی و نظر کارشناسا و خبرنگارها و … تغییراتی توش میده.
لامبورگینی
۵ خرداد ۱۳۹۶به نظر من از هیچ زاویه ای بد نشده.
عطا
۵ خرداد ۱۳۹۶عالیه فقط منم با فرمونش حال نمیکنم به همین دلیل نمیخوام بخرمش?
Ferrari SFXSuperFast
۵ خرداد ۱۳۹۶به جز چراغ های عقبش که خیلی زشتن.
همه جاش اوکیه!
E 36
۵ خرداد ۱۳۹۶اسم آهنگی که رو فیلم هست چیه؟؟
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۵ خرداد ۱۳۹۶خوشم میاد اخبار مربوط به به ب ام و رو بسیار سریع پوشش میدید.
از وقتی ب ام و سری 8 گفتن میخوان بسازن تا وقتی که اولین تصاویر جاسوسیش منتشر شد تا همین الان لحظه به لحظه اخبارشو بسیار سریع پوشش دادین.
اشکالی هم نداره چون من چند وقتیه از ب ام و خیلی خوشم اومده.
ولی ای کاش” ای کاش اخبار همه ی خودروسازان معتبر و محصولات مهمشون رو بدون اینکه مهم باشه برای چه کشوریه رو همینقدر سریع و بی درنگ تو سایت میزاشتین.?
الان همین فورد جی تی رو نزدیک یک ماهه که تست کردن ولی شما هنوز نزاشتین.
اون مک لارن 720s هم فکر کنم از زیر دستتون یهویی رد شد که کمی زود گذاشتین.
وگرنه که محال بود.
کلی اخبار هم از جگوار و لندروور بود که هنوز نذاشتین.
اینقدر هم نگین به من که ما همه رو پوشش میدیم و شما از علاقه ی زیاده که اینطوری فکر میکنید و………..
من نمیدونم اخبار مهم از نظر شما چیه؟؟؟!!!?
قبول کنید که کمی تبعیض(شایدم زیاد) قائل میشید.?
ب ام و سلطان
۵ خرداد ۱۳۹۶به خاطر اینکه سلطان سلاطنه با ارزشه اعتبار سلطان و میزنه به جگوار و لندروور ارزشش برندش مهندسی جهانی بودنه اونا قابل قیاس با سلطان نیست معلومه وقتی یه شرکت به این بزرگی با این همه طرفدار و عاشق بایدم اخبارش سریع باشه چون ب ام و(من و ببخش سلطان که اینجوری اسمتو و آوردم) این تبعیض نیست این احترام به اکثریته به این میگن دموکراسی تازه اگر باشه چون من الان میدونم درد شما چیه درد شما اینکه سلطان عجیب خوشکل شده درد تو و رو راست بگو غر نزن
Zenvo
۵ خرداد ۱۳۹۶داداش
با اون تیکه ی طلب بخششت از BMW خیلی حال کردم … جالب بود برام.
تا الان همچین جمله ای در پدال نخونده بودم !!!
Ghost
۵ خرداد ۱۳۹۶امید وارم دیگه همچین کامنت هایی رو تو پدال نبینم
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۶ خرداد ۱۳۹۶داداش ((ب ام و سلطان)).
این حرفت که میگی جگوار لندروور قابل قیاس با ب ام و نیستن رو جوابی بهت نمیدم.
میزارم پایه کم بودن مطالعاتت تو این زمینه?
به این میگن دموکراسی که همش اخبار ب ام و “و بنز تو سایت باشه؟؟؟؟!!!!??
اصلا تعریف دموکراسی میدونی چیه رفیق من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز من خودم گفتم که از ب ام و خوشم میاد.
درد و غر زدنی هم وجود نداره.
این هم فعلا کانسپته.
آره خوشگل شده.مخصوصا از جلو.
ولی اگه فکرکردی که من از اینکه خوشگل شده ناراحتم 200 درصد در اشتباهی.
?
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۵ خرداد ۱۳۹۶داداش چرا الکی خودتو اذیت میکنی. هر چقدر هم بگی فایده نداره.منم قبلا گفتم . سایتای دیگه مثه زومیت و دیجیاتو اینجوری نیستن .
Parvaz
۵ خرداد ۱۳۹۶بله با ویلیامز موافقم، سایت هایی که نام برد سایت های تخصصی خودرو نیستن ولی مطالبشون بروز هستش، از پدال که سایت تخصصی خودرو هستش انتظار داریم به خاطر خوانندگان وفادارش یکم بیشتر بروزتر باشه ?
جواد
۵ خرداد ۱۳۹۶همین که bmwحاضر شده تو کانسپتهاشم طراحی داخلی خودشو تغییر بده خیلی عالی هستش خیلی وقت بود یک طراحی داخلی جدید و به روز از bmw ندیده بودم
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۶رقیبی سر سخت برای بنز s63
Bilbo
۵ خرداد ۱۳۹۶!Don’t eat me Mr.shark
???
DYBALA
۵ خرداد ۱۳۹۶دیگه واقعا وقتش رسیده ی تکونی به طراحیش بده
چراغ عقبش بهتر میتونست باشه..
Efk
۵ خرداد ۱۳۹۶خیلی خوشگل و خیلی اسپرته همه چی عالی ولی بنظرم سری هشت بودن بهش نمیخوره بیشتر همون جانشین سری شش بهش میاد
سری هشت بنظرم باید طراحی لوکس تر و موقرتری میداشت این خیلی اسپرته و به عنوان ی ماشین اسپرت طراحیش محشره
Amir amini
۵ خرداد ۱۳۹۶خب ما نگاه کنی چند مدل کوپه لوکس داریم ماشینای رولزرویس و بنتلی و سری اس کوپه که لوکس هستن و استون مارتین سری 8 و مازراتی گرن تور که لوکس اسپرتن این سری دنبال رقابت با مازراتی و استون مارتین که خوب کار کرده ام
حمیدرضا
۵ خرداد ۱۳۹۶خیلی ب ام وس. خیلی.
Saied
۶ خرداد ۱۳۹۶❤️❤️ واقعا مرسی.
MjM
۶ خرداد ۱۳۹۶قطعا طراحی نمونه نهایی محافظه کارانه تر خواهد بود!