پیوستن ریماک و بوگاتی به یکدیگر را میتوان یکی از مهمترین اخبار خودرویی سال دانست. با این اتحاد، این دو شرکت هماکنون روی توسعهٔ نسل بعدی هایپرکارهای خود تمرکز کردهاند. تمرکز اصلی جوینت ونچر بوگاتی-ریماک روی الکتریکیسازی خواهد بود اما برند فرانسوی گروه فولکسواگن بهزودی پیشرانههای درونسوز را کنار نخواهد گذاشت. به گفتهٔ «مت ریماک»، بوگاتی همچنان به ساخت خودروهایی با پیشرانهٔ درونسوز ادامه خواهد داد اما این قوای محرکه بشدت هیبریدی خواهد بود.
این بوگاتی هیبریدی تا پایان همین دههٔ جاری معرفی خواهد شد اما هنوز مشخص نیست که آیا نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی کنونی بوگاتی را حفظ خواهد کرد یا از پیشرانهٔ بنزینی کوچکتری استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر، در همین دهه شاهد معرفی اولین بوگاتی تمام الکتریکی هم خواهیم بود. به گفتهٔ مت ریماک، نخستین بوگاتی الکتریکی صرفاً یک ریماک نِورای ریبج شده نخواهد بود زیرا بوگاتی همچنان مدلهای اختصاصی خود را خواهد داشت. وی وعده داده است که این بوگاتی الکتریکی بهعنوان محصولی مستقل از ابتدا ساخته خواهد شد.
وی دراینباره میگوید:
آنچه برخی انتظار دارند روی دهد این است که ما یک نورا را بگیریم و یک لوگوی بوگاتی روی آن بزنیم و آنرا بوگاتی بنامیم. این اتفاق رخ نخواهد داد. این چیزی نیست که ما بخواهیم انجام دهیم
مت ریماک در ادامه اظهار داشته است که ریماک و بوگاتی همچنان برندهای مستقلی باقی خواهند ماند و بوگاتی کماکان به ساخت خودروهای خود در فرانسه ادامه خواهد داد. بااینحال، او خاطرنشان کرد که دفتر مرکزی بوگاتی-ریماک در کرواسی خواهد بود و این جایی است که تولید قطعات و تکنولوژی برای هردو برند صورت خواهد گرفت.
تغییراتی که در انتظار بوگاتی است اما فراتر از ساخت مدلهای هیبریدی و الکتریکی خواهد بود زیرا گفته شده سبد محصولات تک مدلی این شرکت رشد خواهد کرد. به گفتهٔ مت ریماک، این خودروهای جدید صرفاً هایپرکار نیستند اما متفاوت و بسیار هیجانانگیز خواهند بود.
سورنا
۱۹ تیر ۱۴۰۰بخواد نخواد اولو آخرش کلا الکتریکی میشه حالا ۱۰۰ سال بشینن بگن ما نمیشیم ولی دست خودشون که نیست قوانین اجازه نمیده
عرفان
۱۹ تیر ۱۴۰۰درست میگید و وااااقعا حیییف
امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰آره محصولات آیندش دور از ذهنه w16باشه چون این انجین هیبرید نمیشه وزن میره رو ۳ تن فک کنم حاصل ادغامشون محصولی مثل استراداله باشه یه چیزی مثل مثلا وی8 ۸۰۰ اسبی که به کمک باطری مثلا ۱۲۰۰ اسبی بشه یه همچین چیزی (مثل وان البته با انجین وی ۸)
محمد امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰امین جام موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی هنوز بسیار جای توسعه داره ، توجه شما رو جلب میکنم به نوتور ۶.۵ لیتر کاثورث که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره ، در آینده ای نه چندان دور مثلا ۱ سال دیگه ، یه موتور ۶.۵ لیتری میتونه این مقدار قدرت رو با گشتاور بیشتر و در دور موتور کمتر با وزن کمتر و مصرف سوخت کمتر ارایه کنه ، و اگر یادت باشه در فورمول یک موتور های تنفس طبیعی تا رقم خیره کننده ی ۳۱۷ اسب بخار به ازای هر لیتر رسیدن اونم در سال ۲۰۰۴ این رقم برای یه موتور توربو شارژ هم خیلی زیاده چه برسه بدون توربو ، مخ آدم
درد میگیره ، این یعنی با تکنولوژی های امروزی هنوز کلی جای توسعه هست هم از نظر قدرت و هم مصرف سوخت و وزن و الایندگی
امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰همون کاثورث گشتاور رو فدا کرده عزیز جان یعنی همون که گفتم امکان توسعه نداره دوما داری از فرمول ۱ حرف میزینی من راجع به ۳ ساعت عمر حرف نمیزنم نتیجه کلی:بله موتور های وی۱۲ به حد نهایی رسیدن و تموم شده از لحاظ فیزیکی ترمودینامیکی قابلیت اطمینان و اسب بخار باهم توی بیش از ۸۰۰ اسب تو یه وی ۱۲ نمیگنجه تمااام
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ تیر ۱۴۰۰تازه موتور کازورث تا ۱۲,۰۰۰تا دور میگیره،خودروهای فرمول یک هم ۱۸,۰۰۰تا! تازه اکثریت موتور ۲لیتری هستن! پیشرانه های درون سوز خیلی جا دارن تا پیشرفت کنن اما حیف بعضیا نمیزارن…
محمد امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰امین لافراری رو باید خود فراری تست کنه درپیست ، در فیورانو یک دقیقه و نوزده ثانیه و هفدهم ثانیه رفته که از تمام ماشین های فراری به غیر از sf90 سریع تر بوده ، بنده هم میدونم که هایپرکار ها جهت استفاده در پیست نیستن اما معمولا وقتی معرفی میشن با اختلاف از تمام ماشین های اون برند در پیست سریع تره و سوپر کار های بعدی بر اثاث اون ساخته میشه و به همین دلیل سریع تر میشه و توسعه پیدا میکنن، اما حرف من رو که هیچکسی متوجه نشد این بود که میبایستی سبد محصولات خودش رو گسترش بده، و شامل ماشین های پیست محور هم بشه و ماشین های ارزانتر
نکته ی بعد بوگاتی هیچ وقت به خاطر مهندسی اش سر زبان ها نبوده و همیشه بحث حداکثر سرعت بوده از سال ۱۹۸۹ تا الان و بوگاتی خالص مربوط به سال ها پیش میشه که سبک خودرو سازی اش شبیه به بنتلی بوده، پس میشه گفت هدف اصلی بوگاتی ساخت ماشین های gt پرقدرت بوده ولی آنقدر روی قدرت مانور دادن و از هدف اصلی دور شدن که هیچ جوره نمیشه بوگاتی و بنتلی رو هم هدف دونست ، چون کسانی که بوگاتی میخرن بیشتر برای جنبه ی اشرافی اش هست ولی از نهایتأ ۲۰ درصد اون موتور هم استفاده نمیکنن
امین
۲۰ تیر ۱۴۰۰آقای آبتین حجمش ۲ لیتره تا دور بگیره با حجم زیاد نمیتونه اونقدر دور بگیره و اسبش کم میشه و گشتاور بیشتر همه چی بده بستونه و حد نهایی اون برای یه سوپر اسپورت و حتی هایپر کاری مثل هوایرا ار نهایتا حدود ۸۰۰ اسبه تماااااام
امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰اینم اضافه کنم که دیگه این w16 با تماااام ابهت و نام و نشونش دیگه قدیمی و تکراری شده امکان توسعه نداره به حد اخرش رسیده مثل svj و ۸۱۲ که دیگه به آخر خط رسیدن(امکان ساخت وی۱۲ تنفس طبیعی با بیش از حدود ۸۰۰ اسب وجود نداره تقریبا برای این ماشینا) اینم مثل اونه نهایتا با افزایش بوست و گذر از اطمینان اسب بخار افزایش بدن همین چیز جدید نمیشه درآورد
محمد امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰حالا تمان الکتریکی که شد شما میتونی شب با خیال راحت بخوابی
قصد توهین ندارم ، میدونم که دستور هست ولی حداقل این موتور هارو زنده نگه دارن تا بشه ماشین هایی یکم متفاوت ببینیم
Reza Waffen SS
۱۹ تیر ۱۴۰۰دقیقاً 👍👍👍
امین
۲۰ تیر ۱۴۰۰نه عزیز
محمد امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰نه بوگاتی و نه ریماک هیچ به درد صنعت خودرو نخوردن تا به حال ، مگر اندکی ، نه فناوری خاصی رو در اختیار دیگر برند ها گزاشتن و نه ماشینی ساختن که در پیست بتونه به قدرت کمی خمی به آبروی پورشه و لامبو یا فراری بیاره ، نه ماشینی ساختن که حداقل یکمی ارزون تر باشه و بیاد در رنج ۴۰۰ هزار حداقل ، و اینکه به غیر از درگ و حداکثر سرعت ذهنشون به جایی قد نمیده
یکمی باید انعطاف پزیر بشن و قبول کنن که این راهش نیست
Joker
۱۹ تیر ۱۴۰۰فقط جمله بندی رو داشته باش،:به قدرت خمی کمی به آبروی پورشه بیاره؟!!!😳😳😂😂 یا: نه ماشینی ساختن که یکمی ارزون باشه مثلا ۴۰۰ هزار دلار؟!😳 بوگاتی ۴ میلیون دلار با یکمی ارزونتر شدن قابل شما رو نداره میشه ۴۰۰ هزار دلار به عبارتی سه میلیون و ششصد هزار دلار تخفیف😂توجه کردید فقط یه کوچولو🤏تخفیف خواسته😂بوگاتی همون لاستیکاش ۴۰۰ هزار چوخه بِرار😂ناموسن یکی به این مفهوم هایپرکار رو بیاموزه 🤣
محمد امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰جوکر ، جمله بندی تقصیر خودم نیست ، من اصلا یه چیز دیگه میخواستم بگم گوشیم یه چیز دیگه نوشت میخواستم بگم با ماشینی که قدرتش برابر پورشه باشه ، بتونن در پیست خمی به ابروی پورشه یا …. بیارن ، یعنی در پیست با اینکه قدرت ۳ برابر یه gt3 رو داره و لی زمان ها این اختلاف رو نشون نمیده
و اینکه نگفتم این شیرون رو بیان به من بدن ۴۰۰ هزار تا ، گفتم برای رقابت بیشتر و گسترش محصولات ، ماشین های ارزون تر هم بسازن ، مثل هیبرید مطرح دیگه در زمینه ی خودرو
امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰عزیز هایپر کار ها هیچوقت تایم خوبی تو پیست نداشتن الان لافراری رو مگس فرض کنیم که با چند میلیون دلار قیمت چند میلیون دب دبه و کب کبه با اسب بخار بیشتر تو پیست از جی تی تو آر اس میخوره؟ چی میگی شرافتا؟ پیست مال سوپراسپورتاس از قدیم مسیر مستقیم هایپرکار
Hamid
۱۹ تیر ۱۴۰۰چییییییییی؟!
کی گفته این رو حاجی!
چی میگی الکی حرف میزنی فقط!
رکورد دار پیست ها هایپر کار ها هستن … دوست عزیز منظور از هایپر کار صرفا مدعی رکورد سرعت نیست! هایپر کار های زیادی داریم که اصلا تایم فضایی زدن تو پیست و زدن جارو کردن همه رو رفتن … فقط بوگاتی هایپر کار نمیزنه که!
Amirreza
۱۹ تیر ۱۴۰۰من یه سوال دارم یعنی الان ریماک هم زیر مجموعه فولکس شده ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ تیر ۱۴۰۰اونطور که مشخصه ۲۶درصد سهام ریماک مال پورشه ست….
SF90 STRADALE
۱۹ تیر ۱۴۰۰بزرگ ترین تضاد خودرویی دنیا همین اتحاد بوگاتی _ ریماک هست
از W16 کواد توربو رسیدن به ۴ تا باتری !!!!
محمد امین
۱۹ تیر ۱۴۰۰اصلا به هم نمیخورن این دوتا و فقط میتونسته جنبه ی اقتصادی داشته باشه ، مثل این میمونه که مازاراتی موتور سوپرشارژ همی رو روی گرنتوریزمو بزاره یا برعکسش مثل این میمونه که اونتادور سالن رو برداری و براش پیشرانه ی برقی مدل اس بزاری
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ تیر ۱۴۰۰چه میشه کرد دیگه، الان ترکیب پژو و شرکت های آمریکایی چیز خوبیه؟ تنها خوبیش رسیدن به تکنولوژی آمریکایی هاست بعد بندازنشون کنار!
ARAZ
۱۹ تیر ۱۴۰۰آینده بوگاتی ؟؟ پل دست یابی فلکس به تکنولوژی ریماک وسلام فاتحه
ARAZ
۱۹ تیر ۱۴۰۰از اول هم با این سیاست های فلکس موافق نبودم
استفاده ابزاری از برند های ایتالیایی و فرانسوی و انگلیسی
و عدم اجازه به مستقل شدن اون ها
زیر برند های فلکس بدون فلکس هیچ ارزشی ندارن با کوچک تر شدن فلکس در آینده
کم کم زیر برند های کوچک از بین میرن
عوضش برند های مستقل مثل فراری و استون مارتین روز به روز دارن بهتر و بهتر میشن و اینده روشنی براشون وجود داره