هر نمونه از بوگاتی شیرون داستان خاص خود را دارد؛ اما شاید هیچکدام از آنها عمری طولانی و سخت به اندازه پروتوتایپ ۴-۰۰۵ نداشته باشند.
یکی از هشت نمونه اولین شیرون که توسط بوگاتی توسعه داده شدهاند در سال ۲۰۱۳ مونتاژ شده و از آن زمان تاکنون تمامی نرمافزارهای این هایپرکار در این پروتوتایپ تست شدهاند. این نرمافزارها شامل ۳۰ واحد کنترل خودرو هستند که در تستهای ویژهای شرکت کرده و مهندسان شرکت کیفیت هر تغییر و اصلاح را به دقت بررسی کردهاند.
در کل ۱۳ مهندس، دانشمند و فیزیکدان با این پروتوتایپ کار کردهاند. عدد ۴ در این پروتوتایپ مخفف همین کلمه و عدد ۵ نیز به معنی پنجمین پروتوتایپ شیرون میباشد. هر فرد با قطعه خاصی در خودرو سر و کار داشته که این شامل سیستم ناوبری جدید، تماس کنفرانس، اینترفیس HMI و… بوده اما همه آنها با سیستم کلی نیز آشنا بودهاند.
رودیگر واردا که حدود دو دهه است مشغول توسعه خودروهای بوگاتی میباشد گفته است:
در مورد ۴-۰۰۵ ما تمامی تستها را در جاده و به مدت چند هفته انجام میدادیم و این شما را پیش هم جمع میکرد. این پروتوتایپ کار ما را شکل داد و خروجی نهایی نیز شکلگیری شیرون بود. توسعه ترکیبی از یک خودروی سطح بالا و راحت چالش بزرگی بوده است.
پیش از عرضه شیرون در سال ۲۰۱۶، این پروتوتایپ با پوشش مخصوصی پوشانده شد تا از نظرها پنهان بماند. تیم توسعه دهنده با این خودرو به سراسر جهان سفر کرد زیرا فاز تست خودرو شامل حضور در گرمای بالای آفریقای جنوبی، دریفت های برفی در اسکاندیناوی و سرعتهای بالا در ناردو بوده است. این پروتوتایپ همچنین اولین شیرونی بوده که در آمریکا رانده شده و حتی با یوروفایتر تایفون نیز ملاقات کرده است.
نوربرت اوفمن که یکی از مدیران بوگاتی است میافزاید:
ما هر بار بین ۴ تا ۱۰ ساعت این خودرو را میراندیم و در زمانهای عصرگاهی حس خوبی با خودرو داشتیم.
هماکنون با گذشت هشت سال و طی بیش از ۷۴ هزار کیلومتر با این پروتوتایپ، ۴-۰۰۵ آماده لذت بردن از دوران بازنشستگی خود میشود.
محمد رستمی نژاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی برام جالبه که بوگاتی این همه هزینه میکنه برای ماشین هاش و تست های عجیب و غریب برای اینکه بهترین پرفورمنس رو بده ، ولی هیچ کدوم از مالکان بوگاتی چنین کار هایی نمیکنن و ماشین هاشون رو یک گوشه میزارن و اون تست هایی که بوگاتی انجام داده ، هیچ وقت نتیجه واقعی شون رو نشون نمیدن (چون کسی با بوگاتی دریفت نمیزنه و خیلی کار های دیگه)
RezaRs
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا یک هایپر کار که در واقع خریوش سرمایه گذاریه رو ببری باهاش دریفت بزنی میدونی نابود بشه چه سرمایه از دست رفته این ماشین چن سال دیگه قیمتش میره رو ۱۰ میلیون
RezaRs
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خریدش
taha malek
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بوگاتی یه ماشین بی معنی
انقد پشتش سنگینه که دریفت کلا باهاش احمقانس
نمیدونم یه موتور 16 سیلندر رو نه پرفورمنس خاصی تو پیست با یه کابین لوکس من این ماشین و نمیفهمم خب یعنی چی کاربرد یه بوگاتی بجز پز دادن و صدای ی موتور 16 چیه
RezaRs
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خرید هایپر کار در لصل سرمایه گذاریه تو خوب نگه داری میکنی در اینده از هم وزنش طلا گرون تر میشه
Regra,loaded
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰Oh oh
خرید بی معنی بوگاتی واااایییی ماشینی که دریفت به خوبی نکشد بجز صدای موتور و پز دادن کارایی دگر ندارد
سقوط سهام بوگاتی شدت گرفت پس از این اظهارات.
Just for fun
Reza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰جناب تاها اگه یه بوگاتی واقعی رو از جلو با چشمای خودت ببینیش هیچوقت همچین چیزی رو نمیگی
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چون بوگاتی بیشتر اینکه یه هایپر کار باشه یه کوپه لوکسه ( کلارکسونم گفت ) ، و البته قیمتشم کم نیست که کسی بخواد این کارارو بکنه
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچ بحثی تو این نیستش که بوگاتی یکی از گرونترین ماشینای ساخته شده تاریخه چون یه همچین ماشینی به طور معمول واسه افراد ثروتمند ساخته شده و البته حداکثر فقط ۱ تا ۲ نفرو میتونه حمل کنه ……. حتی لامبورگینیو فراری در مقایسه با بوگاتی خیلی ارزونتر نشون میدن جوری انگار بوگاتی از یه دنیای تخیلی اومده!!!!!!! جایی که ارزونترین مدلش نزدیک به ۳ میلیون دلار آب میخوره!!!
mahdi_Abdi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی شیرون و بعضی ازین ابر خودروها واقعا ارزش خرید پایینی دارن ولی کسی که پول داره میخره
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰در حال حاصر ماشینای در سراسر دنیا وجود داره که هر کدومشون با امکاناتو ویژگیای خاصی دارن، مثلاً بعضیاشون ارزون قیمتن و از نظر اقتصادی به صرفه هستن جوری که آدمای کم درآمدم میتونن اون مدل ماشینو بخرن ولی بعضیاشونم لوکسو گرون قیمتن جوری که هر کسی توان خرید این جور ماشینا رو نداره مثل همین بوگاتی …….. البته نظر شخصی من اینه که بوگاتی الکی خیلی گرونه و بقول رامین داره پول برند میگیره
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰جالب بود
البته فکر کنم کد خودرو داخل متن بهم ریخته بود
امیر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بوگاتی چی داره من نمی دونم سوپر اسپورت باید واقعی باشه. الان بوگاتی همه چیزش الکیه.
پاگانی نوبل m600 همه اینا سوپر اسپورت واقعی هستن. نه بوگاتی، ثروتمندان هم که میخرن فقط برای پز دادنه
SRT
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا درسته و اینا ک شما گفتی سوپر اسپرتن اما بوگاتی نیست
بوگاتی سطح بالاتری داره و تو رده هایپر اسپرت قرار میگیره
viper
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام دوستان من نزدیک یک سال میشه که اخبار های سایت نگاه میکنم اما فرصت نداشتم ثبت نام کنم الان خیلی خوشحالم که میتونم که از اساتید سوال کنم و باهاشون بحث
شاهین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام خوش اومدی دوست عزیز
BenzSLR
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بوگاتی عالیه
HR3
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر من بوگاتی 3 تا عیب داره :
1- طراحی نچندان هیجانی و اسپرت : هیچ وقت طراحی بوگاتی مثل فراری و پورشه و مک لارن و لامبورگینی و کونیخزگ و پاگانی هیجان انگیز نبوده و نیست
2 – سرویس و نگهداریش بین تمام سوپر اسپرت ها گرنتر و دشوارتر حتی لاستیکش مخصوص خودشه در حالی که کونیخ زگ با چنین توانایی حرکتی چنین عیبی نداره و می تونید از لاستیک برندهای مختلف براش استفاده کنید چون سایز لاستیکش استاندارده حالا خیلی از مشکلات دیگه هم ر نگفتم مثل تعویض روغن که باید کل موتور بیاد بیرون بدنه و …..
3 – خودروهای بوگاتی با اینکه قیمت اولیه به شدت بالایی دارن اما مثل خودروهای فراری ارزش کلکسیونی خاصی ندارن و بعد چند سال قیمتشون افت پیدا می کنه الان تو اینستاگران گالری های اماراتی و قطری پره از بوگاتی وایرون های 500 الی 800 هزار دلاری که یه موقع 1/5 میلیون قیمت خریدشون بوده !!! تو همون گالری ها فراری انزو هم هست 4 میلیون یورو قیمتشه که موقع خرید 600 هزار دلار پولش بوده در حالی که انزو و وایرون تیراژ تولیدشون خیلی فرق نداشت که بگیم انزو به خاطر تولید محدود گراتر شده
.
به قول جرمی کلارکسون فرانسوی ها پنیرهاشون خیلی بهتره ???
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰حرفهاتون رو باید با طلا نوشت ،بوگاتی ماشین خوبیه و دیرینه ی بزرگی داره ،ولی خب مسیر رو اشتباه رفت بعد از یه جایی، بعد از eb110 با طراحی مخوف و کلی جزئیات و نکات عالی ، مسیرش رو گم کرد ،نمیدونست به لوکس بودنش توجه کنه یا پرفورمنس یا سرعت ،و ….
ولی ایرانی ها خیلی به خاطر سرعت بالاش قبولش دارن ،مخصوصا بچه های کم تجربه
محمد مختاری آذر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا بوگاتی عالی هستش مخصوصا بولید ولی شیرون واقعا جانشین عالی برای ویرون بود
Morteza.tii
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰البته اشتباه نوشتید که با تایفون هم ملاقات کرده، من اون ویدئو رو دیدم و اون جنگنده داسو رافال بوده نه تایفون.. اصلاح کنید بهتره بنظرم
ممنون
venzooo
۱۶ تیر ۱۴۰۰یک سوال ؟
در این جهان هستی هایپر کاری وجود داره که 4 نفره و خانوادگی باشه ؟