قطعاً در این روزها میدانید که بوگاتی با انتشار ویدئویی که حاکی از رسیدن سرعت شیرون دمدراز به سرعت ۴۹۰.۴۸ کیلومتر در ساعت بود دست به تاریخسازی زد. پس از اعلام برنامههای خود برای متوقف کردن ثبت رکورد سرعت و پس از توضیح اینکه چرا هایپرکار شرکت تنها در یکجهت رکورد خود را ثبت کرد، بوگاتی هماکنون بیانیهی خبری دیگری را منتشر کرده است.
این بار بوگاتی اعلام کرده شیرون ویژهای که تدارک دیده میتواند به سرعتهای بالاتری هم برسد اما این کار مستلزم حضور در مکانهای مخصوصی است. بوگاتی به این خاطر پیست Ehra-Lessien را انتخاب کرد که معتقد بود امنترین جای جهان برای رسیدن به چنین سرعت بالایی است. این پیست ۲۱ کیلومتری دارای سه لاین، موانع تصادف و سرویس امداد و نجات در دو سمت شمالی و جنوبی است. پیش از هر تست مسیر پیست با استفاده از ابزار ویژه پاکسازی میشود.
البته یک مانع مهم وجود دارد. این پیست که در کشور آلمان واقع شده تنها ۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد درحالیکه ارتفاع مسیر مشهور نوادا یعنی جایی که کونیگ زگ آگرا RS چندین رکورد را ثبت نمود ۱۰۳۶ متر بالاتر از سطح دریاست. آنگونه که بوگاتی میگوید، پیست نوادا چون در ارتفاع بالاتری از سطح دریا قرار دارد بنابراین درگ آئرودینامیکی آن کمتر است زیرا فشار و تراکم هوا هرچقدر بالاتر بروید کمتر میشود.
بوگاتی با انجام محاسبات ریاضی به این نتیجه رسیده که هیولای دستکاری شدهاش در مسیر تست نوادا میتواند ۲۵ کیلومتر در ساعت سریعتر باشد؛ بهعبارتدیگر این خودرو در نوادا قابلیت دستیابی به سرعت ۵۱۵ کیلومتر در ساعت را دارد که بهطور قابلتوجهی بیشتر از سرعت ۴۴۶.۹۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده توسط هایپرکار کونیگ زگ میباشد.
در بیانیهی خبری بوگاتی اینگونه میخوانیم:
محاسبات ما نشان داده که شیرون در نوادا میتواند حدود ۲۵ کیلومتر در ساعت سریعتر باشد؛ اما بوگاتی چنین گزینهای را انتخاب نکرده است. اولین نکته برای بوگاتی ایمنی است. مسیر نوادا بسیار طولانی بوده و تنها در یکجهت است. نیروهای امنیتی این مسیر در مواقع اضطراری با تأخیر زیاد به سر صحنه میرسند. همچنین شیب این مسیر حدود ۳ درصد است. ثبت رکورد در آنجا حس درستی نداشته است.
ایمان
۱۶ شهریور ۱۳۹۸حالا اونا یه شوخی کردن بوگاتی جان شما به دل نگیر
Amir.ferrari
۱۶ شهریور ۱۳۹۸یعنی تا کونیگ زگ و هنسی رو به فنا نده و سکته شون نده ول نمیکنه که،گفته بودم بوگاتی قصد بالای ۵۰۰ رو کرده تا با نسخه ss که به زودی معرفی میشه رکوردش رو ثبت کنه و این مدلی که رکورد زده هم واسه اینه که بوگاتی همه جوانب رو بررسی کنه و تا بتونه یه رکورد دست نیافتنی بزنه،طرفدارای کونیگ زگ و هنسی هنوز ۴۹۰ تا رو هضم نکردن بوگاتی دوباره قراره کولاک کنه،اینبار دیگه با یه مدل استاندارد که هیچ عذر و بهونه ای واسشون باقی نمیذاره ،پیشاپیش از خداوند واسشون صبر آرزو میکنم چون واقعا تحمل همچین شکستی آدم دو نابود میکنه ?
Saeed
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بوگاتی ۶۰۰ کیلومتر هم بزنه بیرقیب نیست…هیچ خودرویی بیرقیب نیست…من که مشکلی ندارم چون رکورد دست آگراست…قصدشون زدن رکورد ۳۰۰ مایل بود تا به رقباش بگه منم سریع هستم… همین! چرا باید بدون هیچ اعلامی و به صورت غافلگیری رکورد بزنه؟ حالا بیاین بگین بوگاتی اولین ماشینیه که به ۳۰۰ مایل رسید…ولی فوردgt هم چند سال پیش به ۳۰۰ مایل رسید?…به هر حال جنگ سرعت تموم نشدنیه…کونیگزگ One:1 میتونست ۴۸۰ تا بره و رکورد جهانی بزنه ولی چون ازش ۸ تا ساخته شده بود صلاحیت رکورد زدن در گینس را نداشت??
H
۱۶ شهریور ۱۳۹۸میبایست از دوسال قبل بگه فلان روز میرم پیست ???
[??-------------SRT--??]
۱۶ شهریور ۱۳۹۸هنسی گفته احتمالا این شیرون اصلاح شده بالای ۲۰۰۰ اسب بوده و گفته که فقط با ۱۰۰ اسب اضافه و کاهش ارتفاع نمیتونه نسب به شیرون استاندارد ۴۰ مایل سریع تر بره و البته از میشلن هم به خاطره لاستیکهاش تعریف کرده …
Amir.ferrari
۱۶ شهریور ۱۳۹۸اولا هنسی همچین چیزی رو نگفته،دوما ۲۰۰۰ که هیچ تو بگو ۵۰۰۰ اسب بخار! این قدرت از دل موتور بوگاتی در اومده چه فرقی میکنه چه مقدار باشه، سوما تا دیروز شماها میگفتید آی بوگاتی اله و بله که چرا با این موتور حجیم اسب بخارش در حد بعضی از آشغال سازای تیونینگ کاره! حالا اگه ۱۰۰ اسب بیشتر هم نه ۵۰۰ اسب بیشتر در بیاره که در نیاورده ،باز میاین چرت می نویسید که چرا اسب بخارش ۲۰۰۰ تا بوده!!! بوگاتی اگه از این موتور ۳۰۰۰ اسب هم در بیاره باز استاندارد تر از۱۰۰۰ اسبیه که از انجین عتیقه کونیگ زگ در میاد که حتی تو شتاب توان رقابت با یه انجین ۲۰۰ اسبی رو نداره
[??-------------SRT--??]
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بله گفته که احتمالا بالای ۲۰۰۰ اسبه اینم لینک :
https://www.carscoops.com/2019/09/hennessey-believes-bugattis-top-speed-chiron-prototype-may-have-had-2000-hp/amp/
Seyed AMG
۱۶ شهریور ۱۳۹۸خدایی بوگاتی مونده به کدوم ساز آقایون برقصه ??
آقا امیر دمت گرم اما به حرف جان هنسی اعتباری نیست و باید بهش گفت برو دوغت رو بنوش
محمد حسین
۱۶ شهریور ۱۳۹۸یعنی با همین محاسبات میشه گفت رکورد کونیگ زگ تو نوادا یه چیزی تو مایه های همون ویرون سوپراسپرت بوده
تازه بعد از 12-13 سال
Saeed
۱۶ شهریور ۱۳۹۸چی میگی واسه خودت؟؟؟ ۲ سال بعد از رکورد ۴۰۷ کیلومتر ویرون خودرویی به اسم آئِرو ترویج به ۴۱۴ کیلومتر رسید….بعد ویرونss رکورد رو پس گرفت…دوباره ۳ سال بعدش اگه اشتباه نکنم هنسی ونومgt به ۴۳۷ کیلومتر رسید….درسته که غیر رسمی بود چون ناسا نذاشت رفت و برگشت بزنه ولی زد…و سال ۲۰۱۷ هم کونیگزگ آگرا rs…..اون ۱۲ .۱۳ سالی که میگی رو باید به مکلارن F1 بگی نه به بوگاتی…..
موفق باشید
مانی
۱۷ شهریور ۱۳۹۸SSC ULTIMATE AERO
چجوری اینو خوندی آئِرو ترویج؟؟؟
ویرون ۲۰۰۵ رکوردش رو پس گرفت
اواخر سال۲۰۱۷ کونیخ زک رکورد رو شکست
پس حدود ۱۲.۵ سال رکورد دست بوگاتی بود و اون دوستمون بیراه نگفته
Saeed
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ویرون ۲۰۰۵ رکورد F1 رو زد?
یه چیزی میخوای بگیاااااا? بعد رکورد ss هم هنسی زدش که البته بدجا زدش و سال ۲۰۱۷ کونیگزگ اونم به درخواست یکی از مشتری هاش رکورد سرعت رو زد
Ford taurus
۱۶ شهریور ۱۳۹۸اقا من میخوام در راه علم و فناوری جان خودمو فدا کنم 😅🤓منو بفرستین نوادا یه بوگاتی بدین دستم جهنمو ضرر مردم هم مردم حداقل یه بار پشت بوگاتی میشینم اونم با سرعت ۵۰۰تااا😬😍بعد به دیار باقی میشتابم 😂😀
Behrouz. anzali
۱۶ شهریور ۱۳۹۸دمت گرم داداش منم پایه ام . یه کونیگ زگ هم به ما بدن من باهات میام البته اگه به 400تا رسید ????
Ford taurus
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بوگاتی به فدای هرچی گیلانیه ??ابای ❤️
Behrouz. anzali
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ابرار قربان .خیلی مخلصیم
محمد حسین
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ببین پراید نیست که با 500 تا به دیار باقی خیلی سریع بشتابی !
صحیح و سالم رانندگیت رو می کنی ، اما آخرش که بخوای پیاده شی ، اونوقته که جسمت پیاده میشه ولی روحت تو بوگاتی جا می مونه و فرمونو دو دستی می چسبه و میگه نوموخوام
Ford taurus
۱۶ شهریور ۱۳۹۸اخ اخ دیگه نگو قبل نشستن پشت فرمون چسب ۱۲۳میریزم رو صندلی نهایت باید منو صندلیشو یه جا بیارن بیرون???
Just bentley continental
۱۶ شهریور ۱۳۹۸مثل اینکه بوگاتی می خواد رم کنه
احتمال خیلی زیادم این ماشین همون سیرون سوپر اسپرته و به زودی معرفی میشه و اونایی که میگن باید از یه ماشین ۲۰ تا تولید بشه تا ثبت رکورد بشه حرفشونو پس بگیرن
Seyed AMG
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بالاخره بوگاتیه دیگه ، بقیه باید پشتش خاک بخورن…
Seyed AMG
۱۶ شهریور ۱۳۹۸۱ ببخشید من چیزی از ریاضی و کلا مشتقاتش چیزی حالیم نمیشه اما دوستان قبل از این که به بوگاتی حمله کنید متن رو درست بخونید لطفا …
بوگاتی خودش گفته این شیب 3 درصد یکی از مشکلات رکورد زدن در نواداست…
2 شما از کجا میدونید امثال کونیگزگ یا هنسی یا SSC میتونن هم در مسیر برگشت و رفت رکورد 300 مایل رو ثبت کنن (حالا که همون GT تیون شده هم فقط تو رفت به 300 مایل رسید) یا جسکو نیاز به بازنگری نداشته باشه ؟؟
۳ همون جور که شما اینقدر به رکورد بوگاتی گیر میدید ما نمی تونیم به وزن بسیار کمتر کونیگزگ اشاره کنیم ؟؟
۴ بعدا چرا فکر میکنید همه رکورد ها باید تو گینس ثبت بشه ؟؟ برای کسی که متعصب نیست تاییدیه همون مهندس های آلمانی کافیه
OMID
۱۷ شهریور ۱۳۹۸اگرا رفت و برگشت زد
Elmiraj
۱۶ شهریور ۱۳۹۸هیولای دستکاری شده اش…..!!!!!!!
.
دستکاری نشده هاشونو بیارن…….
.
.
هنوز هیچکی به ۳۰۰ مایل نرسیده….
Seyed AMG
۱۶ شهریور ۱۳۹۸خوبه والله … از کی تا حالا به ارتقاهای خود شرکت میگن دست کاری یا تیون ??
Elmiraj
۱۶ شهریور ۱۳۹۸هر گونه ارتقا یک خودرو استاندارد به منظور عملکرد بهتر به معنای تیونیگ هست….حالا می خواد بدست خود شرکت باشه یا شرکتی دیگر…..
اگر این بوگاتی استاندارده و تیون نشده بفرمان حداقل ۳۰ دستگاه ازش بسازن و با همین شکل و شمایل به مشتریان بفروشن..!!!
Seyed AMG
۱۶ شهریور ۱۳۹۸درسته که تیونینگ هم به معنای ارتقاست اما بیشتر به معنای ارتقای غیر شرکتی بین مردم متداول شده
در ضمن پس میشه گفت اگرا RS هم نسبت به R تیون شدست مگه نه ؟؟
و اینکه خبر خوش یا شاید هم برای بعضی ها بد این که بوگاتی خبر داده احتمالا این نسخه بوگاتی به تعداد چند دستگاه تولید میشه ، کی میدونه شاید SS همین نسخه باشه .
Seyed AMG
۱۶ شهریور ۱۳۹۸پدال شرمنده ?♂️?♂️
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۸اصلا همه رکوردها فقط مربوط به هنسی هست دهه نود رکورد سرعت ۳۸۶ کیلومتر مال مک لارن نبود این هنسی بود که رکورد رو زد ولی برای مک لارن ثبت کردن جاگوار xj220 هم به سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعت نرسید این هنسی بود که این رکورد رو ثبت کردبازهم به اسم جاگوار ثبت شد اصلا کونیخ زگ هیچوقت به ۴۴۵ نرسید این هنسی بود که به ۴۴۵ رسید ولی با فتو شاپ و دستکاری فیلم گفتن کونیخ زگ بوده اصلا ما ماشینهایی به اسم فراری و پورشه و لامبورگینی نداریم اینا همشون هنسی هستن با مدلهای مختلف مثل مدل هنسی لافراری یا هستی پورشه ۹۱۸ منطق شما اینطوره دیگه هیچ کمپانی ای موفق نیست الی هنسی .
Elmiraj
۱۶ شهریور ۱۳۹۸شما در دو کامنت قبلی بنده کلمه « هنسی » دیدین…..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
BMW
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ایول آرش ????
مانی
۱۷ شهریور ۱۳۹۸هنسی W125 Rekordwagen رو فراموش کردی که ۸۰ سال قبل به ۴۳۲.۷ کیلومتر رسید
MAHDI
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بوگاتی بارها شگفتی آفریده وقطعا معیار سرعت هستش چه مدل ویرون و چه شیرون!!!!!
Seyed AMG
۱۶ شهریور ۱۳۹۸درسته که تیونینگ هم به معنای ارتقاست اما بیشتر به معنای ارتقای غیر شرکتی بین مردم متداول شده
در ضمن پس میشه گفت اگرا RS هم نسبت به R تیون شدست مگه نه ؟؟
و اینکه خبر خوش یا شاید هم برای بعضی ها بد این که بوگاتی خبر داده احتمالا این نسخه بوگاتی به تعداد چند دستگاه تولید میشه ، کی میدونه شاید این همون SS باشه …
JDM
۱۶ شهریور ۱۳۹۸مرز بین تیونینگ و استاندارد کارخونه ایمنی هست
اگر کارخونه تایید کنه که تغیرات ایجاد شده مشکلی برای کارکرد خودرو تو شرایط مختلف ایجاد نمیکنه به صورت تولید انبوه پکیج خودشو ارائه میده،اگرا RS هم به همین صورت هست بعد از تاییدیه انبوه تولید شد. این نسخه بوگاتی فقط یه نمونه ازش تولید شده و انبوه نیست و صلاحیت ثبت رکورد گینس رو نداره
OMID
۱۶ شهریور ۱۳۹۸یه جوری میگه سه درصد شیب داره انگار سه درصد سر پایینیه:)
در صورتی که رکورد رفت و برگشت زد کونیگزگ برعکس بوگاتی
پس سه درصد هم سربالایی داشته:)
Behrouz. anzali
۱۶ شهریور ۱۳۹۸چرا اینقدر مقاومت میکنید ؟ زده دیگه رکورد رو!!!! داداش میگه بیشترم راه داره رکورد ?? به اقای ون کونیگ زگ یا هنسی زنگ بزنید بگید شما هم دستکاری کنید ماشینو بیا این بوگاتی رو بگیر ؟ اگه بتونن. اصل نسب یعنی این یهو شاخ رو میشکنه???
Amir.ferrari
۱۶ شهریور ۱۳۹۸خوب تکلیف کونیگ زگ هم مشخص شد، به خاطر شیب سه درصد رفته نوادا رکورد زده اگه تو پیستی که بوگاتی رکورد زده میخواست رکورد گیری کنه تو بهترین حالت میتونست رکورد ۱۴ سال پیش ویرون معمولی رو ثبت کنه ?میگم خدایا این چرا این همه جا رو ول کرده جسبیده به اونجا نگو جهت موافق باد و شیب سه درصد خیلی به کمکش اومده،فقط با این جمله بوگاتی خیلی حال کردم گفته ( همچنین شیب این مسیر حدود 3 درصد است. ثبت رکورد در آنجا حس درستی نداشته است?) یعنی نابود کرد کونیگ زگو،بعد طرفداراش میگفتن بوگاتی اگه راست میگه بیاد تو همون پیستی که رگرا رکورد زد رکورد بزنه،خبر نداشتن اگه بوگاتی میومد تو اون پیست واسه طرفدارای کونیگ زگ فاجعه میشد! فکر کن ۵۱۵ کیلومتر!!!? شک ندارم بوگاتی به این خاطر بحث پیست نوادا رو کشیده وسط چون میخواد با نسخه تولیدی ss رکورد بزنه تو نوادا تا ثابت کنه تو شرایط مساوی میتونه حتی بهتر عمل کنه…
Saeed
۱۶ شهریور ۱۳۹۸جناب امیر فراری
اتفاقا کونیگزگ میخواسته تو پیست فولکس رکورد بزنه!!!!! ولی فولکس اجازه نداد!!!! کمتر تحریف واقعیات کن…..اگه کونیگزگ با لاستیک مخصوص میشیلن و پیست کفی فولکس سرعت میرست…..شک نکن ۵۰۰ تا رو هم رد میکرد..!!!بوگاتی که بدنش مال دلارا….شاسی مال دلارا….و اون آرامش کابینش از تکنولوژی فولکسه.ً…و اون انجینی که بنزین رو مثل ساندویچ میخوره میگی استوکه ولی کونیگزگی که توی یک جاده باریک….با لاستیک کارخانهای….و بدون کم کردن وزن ….میگی تیون شدس؟؟؟؟ هی فورد فورد میکردین….حالا که فهمیدین موتورش مال خودشه میای میگی موتور عتیقه!!!!! باور کنید این آرامش کابین بوگاتی تو سرعت بالا به خاطر لطف تکنولوژی فولکسه و گرنه اگه بوگاتی مثل کونیگزگ تنها بود بدون هیچ پشتوانه مالی….شیرون و ویرون وجود خارجی داشت؟؟؟ بوگاتی اگه شجاعه….فولکس رو ترک کنه…بدون تکنولوژی فولکس و با پول خودش یه ماشین بسازه تو همون جادهای که کونیگزگ رکورد زد ببینم ۵۰۰ کیلومتر میره؟؟؟؟؟؟
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۹لاستیک کوینگزگ هم مال میشلنه
???
دالارا سازنده تمام شاسی های تمام مدل های بوگاتی تا الان
بوده چون از همون اول تیم بوگاتی سرمایه و تجهیزات نداشت
فولکس واگن مسعولیت تولید و مونتاژ طرحی که تیم
بوگاتی مهندسیش کردن حتی در طی مراحل ساخت اولیش
تو خود کارخونه فولکس رو به عهده گرفت
و دالارا هم زیر نظر متخصصین بوگاتی به ساخت و
تولید شاسی و اجزای کابین میپردازه
و مونتاژ اصلی خودرو هم تو فرانسه
با سرمایه گزاری استفان وینکلمن
مدیر عامل بوگاتی انجام گرفت
کلا تیم بوگاتی پس از جنگ جهانی و ازبین رفتن
کارخونه آتوره بوگاتی یه مدت تو ایتالیا با بدبختی
و نداشتن امکانات کار میکردن و پس از مرگ پسر
آتوره بوگاتی اوضاع بدتر هم شد تا اینکه
بلاخره از سر بیچارگی این اوضاع پیش اومد
و بزرگ ترین تولیدی ها سرمایه گذاران جهان خودرو
از جمله همین دالارا و فولکس واگن شرکت مادر
چون از ارزش های فوق العاده بالای این تیم و برند
خبر داشتن اومدن و به طبع بخاطر سود و نفعشون
دست رو این برند و تیم گذاشتن
برای اطلاعات بیشتر برید آخرین نظر رو همیین پایین
که یه مقدار زیاد هم نوشته شده بخونید
و کاملا از داستان این برند با خبر شید
OMID
۱۷ شهریور ۱۳۹۸رفت و برگشت زد
برگشت سه درصد سربالایی بوده:)
رامتین
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بهرحال باید صبر کرد و دید چی میشه. اینها همه ادعا هستند و نباید باور کرد. خود میشلن میگه بیش از 510 کیلومتر تحت هیچ شرایطی لاستیکش تحمل نداره، حال بوگاتی میگی 515 میزنیم! بنظرم هر کسی که بشکل رسمی یعنی ثبت در گینس، بیاد و 500 کیلومتر رفت و برگشت بزنه، حالا هر جا، چه در نوادا و چه در دارغوزآباد ایران، مهمه.
rasa
۱۶ شهریور ۱۳۹۸شیب ۳ درصد تو مسیر رفت و برگشت یعنی یه طرف نزولیه یه طرف صعودی دوستان و فشارهوای کمتر یعنی به نسبت هوای کمتری به موتور میرسه و اینکه اگه بوگاتی میتونه بزنه رکورد رو بزنه دیگه این مسخره بازی ها چیه من نمیفهمم کونیخزگ بدون اینکه بازار گرمی کنه رفته چند تا رکورد رو زده الان این بوگاتی بدون اینکه رکوردی بزنه بازار گرمی میکنه که میتونیم ولی نمیخوایم :)))))))))))) مسخره بازی
Amir.ferrari
۱۶ شهریور ۱۳۹۸فکر کنم تازه از خواب بیدار شدی عزیز دل، اونی که رکورد زده بوگاتیه بعد تو داری رجز میخونی!? کونیگ زگ بدون بازار گرمی چندتا رکورد زده!!!!!منظورت از چندتا همون خلاصی تو سراشیبیه؟!? گوش عالم و آدم رو کَر کرد از بس که گفت ما اولین خودروسازی خواهیم بود که به رکورد ۳۰۰ مایل خواهیم رسید،حتی واسه ماشینش اسم جسکو۳۰۰ رو انتخاب کرده بود بی زبون? بعد تو میگی بدون بازارگرمی؟!طفلکی دل خوش کرده بود به حرفای وینکلمن که گفته بود ما قصد رکوردزنی نداریم و با خیال نشسته بود تا بلکه یه راهی پیدا کنه برا دوباره تیون کرده ماشینش و پیدا کردن یه سراشیبی دیگه تا بتونه نزدیک به ۳۰۰ مایل بشه? بیچاره خبر نداشت بوگاتی چه نقشه ای داره واسش،خداروشکر بوگاتی پرونده ۳۰۰ مایل رو بست گذاشت تو طاقچه،الان بهتره به جا ۳۰۰ یه اسم دیگه برا محصول تیون شدش پیدا کنه، ما منتظر ۴۰۰مایلیم از بوگاتی اینا نشستن یه فرجی بشه کونیگ زگ برسه به ۳۰۰?
از قدیم گفتن کار رو کی کرد؟ اون که تامااام کرد
OMID
۱۷ شهریور ۱۳۹۸فورد جی تی پرونده رکورد 300 مایل و خیلی وقت پیش بست?
Amir.ferrari
۱۷ شهریور ۱۳۹۸اول که کونیگ زگ باید مشکل مغزی داشته باشه بیاد به فولکس بگه پیستتون رو یه روز قرض بدید به ما بوگاتی هم بگه باش فقط قول بده آسفالتشو خراب نکنی!!! مگه پیست فولکس کاروانسراست یا یه پیست عمومیه هر بی اصل و نسبی بیاد تر بزنه توش؟! خیالت تخت اگه میومد پیست فولکس با شرایط استاندارد ۳۰۰ کیلومتر هم نمیتونست بزنه،اون همون صحرا و باد موافق با سرعت ۲۰۰ کیلومتر و شیب ۳۰ درجه ای به کارش میومد نه یه پیست که با علم ریاضیات و مهندسی ساخته شده مخصوص رکورد سرعت،دوم اینکه کاش تو میدونستی دلارا چیه بعد نطق میکردی،به خدا قسم تو هنوز نمیدونی شاسی به چی میگن بعد صحبت از دلارا میکنه?یه چی شنیدی تکرار میکنی،بعد اینجا که میفرمایند(با لاستیک کارخانهای….و بدون کم کردن وزن ….میگی تیون شدس؟؟؟؟) لاستیک کارخانه ای؟!!!! یعنی بوگاتی با لاستیک غیر کارخانه ای رکورد زده؟?? یعنی لاستیکای بوگاتی رو میشلن تو خونه تولید کرده و لاستیکاش خونگین ؟یا سفارش داده لاستیک البرز براش ساخته،!!!؟؟؟
یکی منو روشن کنه این چی میگه،بدون کم کردن وزن!؟اونم خودرویی که ادعا میکنه ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن و ۱۳۶۰ اسب بخار داره!!! دیگه این شیره ای تو وجود ماشینش مونده بخواد کمترش کنه! در آخر این سوالت خیلی جالبه، آیا این تیون شدست؟نه والا دیگه کار از تیون میون گذشته،از ۵۰۰ اسب شروع کرده رسیده به ۱۶۰۰ اسب با سوخت هسته ای بعد میگه آیا تیون شدست!!! این دیگه دست هر چی تیون کاره از پشت بسته،به خاطر تو یکی هم شده باشه من میرم شخصا فرانسه با استفان وینکلمن مذاکره میکنم تا رکورد رو به خاطر رضای خدا هم که شده ببخشن به کونیگ زگ تا تو یکی کمتر حرص بخوری،حیفته جوونی، سکته میکنی تاماام
Behrouz. anzali
۱۷ شهریور ۱۳۹۸موتور کونیگ زگ مال فورد هست سنگ فورد جی تی رو به سینه میزنی؟ به چی دلت خوشه اخه؟ همین کونیک زگ از اول تا الان هر چی تولید کرده یه نگاهی به سقفش و شیشه جلو و طرفین بنداز!!!! همون ۲۰۰۳ همین بود . جرئت ندارن کلا پلتفرمشو تغییر بدن . فقط جلو عقب بال عقب تغییر کرده موتورشم که فورد هست با تغییر . صدای اگزوزشم که از ته چاه میاد بیرون . بابا ، عزیز، باقلوا ، حضم کنید این رکورد رو . بقول دوستمون باید خاک بخورن پشت بوگاتی. اصل نسب یعنی بوگاتی بی اصل نسب کونیگ زک و ونوم . زیاد بخودتون فشار نیارید سکته فراوانه عزیز.
Saeed
۱۷ شهریور ۱۳۹۸برو مطلب (داستان کونیگزگ و انجین فورد) رو بخون بعد نطق بزن….آقای کریستین انجین فورد رو تست کرد و اونقدر افتضاح بوده که ردش کرد!!!! الان تو تنها کسی هستی که فورد فورد میکنی!!!! میگی بی اصل و نسبه؟؟؟؟ برو درمورد لوگوی روح که روی تموم ماشینای کونیگزگ نصبه مطالعه کن تا حساب اصل و نسب دستت بیاد…..اتفاقا همین شیشه جلوی پهن اینقدر جذابش کرده!!!! تابحال دیدی یک ماشین مردمی طرح خودرو های لمانز رو بزاره؟؟؟ اینه که خاصش میکنه…..میگی لاکچری نیست؟؟؟ رگرا سوییچ های مخصوص سفارشی داره…..از جنس طلا یا الماس !!!!! خب….حرفی حدیثی سخنی؟؟؟ آها….میای میگی کیفیت نداره و امن نیست؟؟؟؟ تست تصادف رگرا موجوده پدال مطلبشو گذاشته….ببین چجوری با چکش لاستیکی میکوبن به ماشین ولی ماشین هیچیش نمیشه!!!حالا اگه به عشقت چکش لاستیکی بکوبن …..خدا میدونه چقدر فرو میره???
آرش
۱۹ فروردین ۱۳۹۹اولن که بوگاتی مقاوم تر از تمام خودرو هاست بدلیل وزن بالا
و آلیاژ مخصوص کربن و تیتانیوم زیادی که تو جای جای بدنه
به کار برده شده
بعدشم همین لوگو روح که شما میگی مال شرکت هواپیمایی
بوده که کوینگزگ پس از آتش سوزی و گند کاری که سر
بوست زیاد توربو و تقویت و کار کشیدن زیاد از موتور
بی زبون رو تولیدیش زد کاملا اون مکان بلا استفاده
شد قابل توجه کسایی که میگن تیون نیست و فلان
مگه میشه ۸ سیلندر دو توربو حریف ۱۶ سیلندر چهار
توربو بشه ولی چرا میشه زمانی که از تمام پتانسیل
موتور و بیش از توانش استفاده کنن به عبارتی با
دستکاری نسبت تراکم و زمان بندی سوپاپ
که اومدن برقی کردنش تا کاملا در اختیارشون باشه (سیستم بدون میل سوپاپ) و بوست توربو و بعضی تنظیمات ای سی یو
میشه قدرت بالا تری گرفت اما به قول اندی والاس عمر مفید
ماشین بشدت میاد پایین و کارایی و عملکردشو از دست میده
حتی خطر ناک هم هست ….می تونید سرچ بزنید که چه حوادثی
تو استفاده طولانی مدت تو پیست و گاهی گاز دادن های زیاد
سر خودرو های کوینگزگ اومده
اصلا سر همین مساله و موتور و بخاطر خود سر بودن کوینگزگ
و نداشتن استاندارد های لازم هیچ وقت توسط سایت ها
و مجله های خودرویی معروف بررسی و نمره دهی نمیشه
واقعا نمیدونم تا کی میخواد به این کارش ادامه بده
این کمبود جدیدا هنسی هم بهش اضافه شد
حداقل میدونیم هنسی کارش تیونه و خب طبیعی بود
اما این کوینگزگ یه کمپانی انحصاری و کاملا سرخورده
و هرکاری میخوان میکنن شاید بعضی ها بگن آره خودشون
میسازن بدون همکاری کسی دیگه ایی اما
هیچم درست نیست مگه آهن و مواد اولیه تولیدش
از جا دیگه میان ! نه خیر تمام خودرو های جهان هم
تو این قضیه یکین ولی فرقش اینه توسط کمپانی های
قانونی و استاندارد طراحی و تولید بشه یا دست
یه سری سرمایه دار شخصی که دور هم جمع شدن
حداقل یه چیز استاندارد میزدید نه گول زننده که
طرف مجبوره نهایتا با خود تیم کوینگزگ ( از ترس)
بره جای غیر متعارف یه رکورد بزنه بعدش بیاد
ماشینو بزاره تا سال ها خاک بخوره
تازه ماشینش هم دادن دست راننده رسمی کوینگزگ
تا خطری واسه اون طرف پیش نیاد
واقعا هم بوگاتی خیلی شانس خوبی داره که موتورش
نه توسط هر شرکتی و با حضور مهندسان بوگاتی
و یه موتور از قبل طراحی شده توسط خودشون
تو کارخونه فولکس واگن شرکت مادر
برای اولین بار تولید و تست شد
و واقعا هم مهندسان بوگاتی چیزی طراحی کردن
که تولید مونتاژ و بررسیش هم فقط لیاقت و کار
خود فولکس واگن بود ( پیشرانه جواهر) و الان
هم توسط فولکس واگن ۷۰ درصد پتانسیل این
موتور کنترل و محدود میشه
و فقط یه نسخه ویژه با پتانسیل بین ۵۰ تا ۶۰ درصدی
زدن که با یکسری اقدامات پیچیده و محرمانه روی
بوگاتی شیرون سوپر اسپرت نصب شد و پس از
چک های مرتب و تست های دقیق
نتیجش شد چیزی که ۳۰۰ تا ۴۰۰ رو خیلی وحشتناک
بین ۹ تا ۱۰ ثانیه طی کرد و بعد ۴۰۰ هم شتابشو از دست نداد
۳۰۰ تا ۴۰۰ کوینگزگ ۱۱ الی ۱۲ مدل rs . بوگاتی شیرون استاندارد
۱۷ ثانیه و اینجا می فهمیم چرا بوگاتی همیشه از یه سرعت
به بعد تو درگ از کوینگزگ عقب میافتاد اونم با ۳۰ درصد
پتانسیل موتور .فکر کردید چرا بوگاتی مثل بقیه سوپر
ماشینا با وجود سیلندر بیشتر صدای کمتری داره
یا چرا رد لاینش رو ۶۶۰۰ که مال پژو ماست بیشتر نمیره
چرا تو سرعت های بالا کوینگزگ یهو جهش میگیره اما
بوگاتی آرامش ….
اما تو نسخه سوپر اسپرت فک کنم همه صدای متفاوتی
از شیرون شنیدن درست میگم …واقعا دقت کردین بهش
اما هیچ وقت صداشو در نیاوردن و نمیارن چون هدف
مدیر عامل جدید بوگاتی و فولکس واگن سرعت
نبوده اونا میخوان بوگاتی همینجوری که هست
برند . سریع .راحت . لوکس و لاکچری باقی بمونه
چرا استفان وینکلمن گفت کار ما با رکورد تمومه
و این هم بخاطر خواسته تیم بوگاتی بوده
اما بنظرم همینجوری نمی مونه
اگر بوگاتی یه مدیر لایق که ثروتمنده
و ارزش این برند رو میدونه
شاید از نوادگان آتوره بوگاتی
داشته باشه مهندسیش
جهان رو تسخیر میکنه فولکس و مدیر عامل بوگاتی
دست تیم سازنده رو بستن حتی خلق همچین اثر
فوق العاده ایی توسط تیم بوگاتی ( موتور w 16 )
رو که تو اولین تستش تو کارخونه فولکس واگن
حدود ۳۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید کرد رو مخفی کردن
و برای سر پیچه کردن مردم گفتن هدر رفت گرمایی بوده
و از همونجا دهن تیم بوگاتی رو بستن تا به الان
انگار فولکس رو این تیم و برند سو استفاده کرده باشه
اما بخاطر اینکه صدای تیم بوگاتی هم در نیاد تا به الان
تو سرعت هرچند کم نقش ظاهر شده
و اکثر کارکنان تیم بوگاتی هم با پول خریده
البته نصف بیشتر تقصیر ها گردن مدیر عاملی بود
که اختیار این تیم رو گرفت و من واقعا امیدوارم
که شر این مدیر عامل کم بشه و یه لایق بیاد که
این برند از دست نره واقعا حیفه
اونا از نداشتن تجهیزات و سرمایه کافی تیم
بوگاتی سو استفاده کردن و ارزشهای این
برند دارن لحظه به لحظه کمتر میکنن
واقعا دیگه خسته شدم انقدر نوشتم و امیدوارم
خسته نشده باشید و بقیه داستان رو می سپرم به
زمان که میتونه خیلی چیز هارو تغییر بده
فقط همینو بدونین که بوگاتی واقعا
ارزش هاش از هر کمپانی تو زمین بیشتره
وگرنه فولکس که خودش شرکت مادر بود
خر نبود بیاد بشه کمک اصلی این برند
اونم شرکتی که بزرگ ترین سازنده موتور
تو جهان و صاحب لامبورگینی . پورشه.
آعودی . جگوار و …..خیلی دیگه که یادم
نیسته که خودتون در جریانش هستید
و اینکه دیگه خستتون نمیکنم میدونم مقاله
نوشتم ولی ارزششو داشت
با تشکر از سایت پدال
فقط گذر زمان همه چی تو عالمو تغییر میده ……
یاعلی
رامتین
۱۷ شهریور ۱۳۹۸چرا اینقدر دعوا میکنید؟! که چی یکی اصل و نسب داره یکی نداره! تا آخر امسال 2019 بیشک دو سه رکورد دیگه میبینیم.
❤bugatti
۳ فروردین ۱۴۰۲اگرا رفت دیگه هم بر نمیگرده جسکو تازه ۵۳۱ تا میزنه بوگاتی به ۵۰۰ میرسه و ردش میکنه اس اس سی بعد تواتارا هیچ پیشرفتی نکرده دویلم داره کم میاره
پیشبینی آینده در سال ۲۰۲۴ به بعد