دیووی جدید به اصطلاح خودروی هندلینگ بوگاتی است. این خودروساز تولید محدود میگوید سیستم تعلیق تیزتر و آئرودینامیک متفاوت دیوو باعث شده این هایپرکار تواناییهای بالاتری در مقایسه با ویرون و شیرون داشته باشد. در واقع دیوو در پیست هندلینگ ناردو ۸ ثانیه کامل سریعتر از شیرون است؛ اما اینکه دیوو برای عبور از پیچها ساخته شده به معنی آن نخواهد بود که شیرون نیز از انجام این کارها عاجز است!
ویدئویی که مشاهده خواهید کرد این را اثبات میکند. Carfection بریتانیا در ویدئویی ۱۲ دقیقهای این هایپرکار ۱۵۰۰ اسب بخاری را به برخی از پرپیچوخم ترین جادهها برده است. جادهی مورد بحث در بیرون از مقر بوگاتی در مولشایم فرانسه قرار دارد.
اینجا پیست ناردو نیست اما جادهی مورد بحث شاهدی واقعی از چابکی شیرون بوده و بحث ما اصلاً درباره شتاب و سرعت این هایپرکار در خط مستقیم نیست. مجری برنامه میگوید: “شما باید در فشار دادن پدال گاز صبور باشید. شما باید دماغه خودرو را وارد پیچ کرده و سپس آن را شلیک کنید…”
در این کلیپ بوگاتی شیرون همانند یک خودروی استاد در عبور از پیچها به نظر میرسد. با وزن ۱۹۹۶ کیلوگرمی که تقریباً دو برابر وزن مزدا میاتا است، باید اذعان کرد شیرون هندلینگ خوبی دارد.
البته اگر یک بوگاتی فوقالعاده برای عبور از پیچها میخواهید بهتر است دیوو را انتخاب کنید. این کوپه در گردهمایی پبل بیچ معرفی شد و تنها ۴۰ دستگاه از آن با قیمت ۵.۸ میلیون دلاری تولید خواهد شد. دیوو شتاب جانبی ۱.۶ جی داشته و بیش از ۴۵۳ کیلوگرم داون فورس تولید میکند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا تنها ۲.۴ ثانیه است.
Khosrow
۷ شهریور ۱۳۹۷12 دقیقه؟ بنزین تموم نکرد؟ / این بوگاتی انقدر داستان داره که لذت سواری رو میتونه راحت از بین ببره ..
امیر
۷ شهریور ۱۳۹۷یک جا یه عده ای میان میگن بوگاتی فقط تو مسیر مستقیم به درد می خوره سنگینه و هندلینگ خوبی نداره،بعدا که تست می کنن میگن هندلینگش عالیه باز همون عده میگن چجوری سوخت تموم نکرد!ماشینی که مهندسی رو به نهایت رسونده و برای کمتر از 10% جمعیت زمین قابل خرید هست رو مسخره می کنند!پناه بر خدا از دست این عده…
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۷اتفاقا امیر جان فکر میکنم به درستی بوگاتی متوجه این شده که اعداد و ارقام شتاب بالاخره جایی متوقف میشه
.
ویرون که اومد چندسال طول کشید تا رقیبی تونست به رکوردهاش حمله کنه
اما شیرون که اومد از همون سال اول خیلی از رقبا حداقل ادعای رکوردهای بهتر رو داشتن
.
بین شتاب ۲.۳ و ۲.۳۵ و ۲.۳۸ و… خیلی تفاوت نیست
اما سختی های فنی و تکنولوژی زیادی داره
.
در واقع بوگاتی تو بازار هایپرکارها داره مشتریان رو تغییر ذائقه میده
.
تغییر نگاه از شتاب به لذت رانندگی و پرفورمنس تو سرعتهایی که مختص خودروهای همین کلاسه
و اتفاقا این رقابت در آینده خیلی هیجان انگیز خواهد بود
امیر
۸ شهریور ۱۳۹۷همینطوره محمد جان منم با شما همنظرم.بوگاتی برای جذب خریدارانی که دنبال پرفورمنس و لذت بیشتر هستند دیوو رو معرفی کرد با اینکه شیرون هم چیزی کم نداره.ولی چه کسانی پیدا میشن!6 میلیون دلار ناقابل میده واسه دیوو که بوگاتی چالاک تر و با هندلینگ بهتر داشته باشه. حکمتت رو شکر ایزد:)))
mahdy
۷ شهریور ۱۳۹۷بیشتر از دیوو دوسش دارم واقعا زیبا تره
اما زیبایی این ماشین فدای آیرودینامیک و دانفورس دیوو شده
علی
۷ شهریور ۱۳۹۷هندلینگش عالیه
مخصوصا اگه بدونی وزنش حدود دو هزار کیلویه
دانیال روشنی
۷ شهریور ۱۳۹۷پول خیلی خیلی زیادیه . با این پول هم میشه بهترین در پیست رو خرید و بهترین در خط مستقیم . با بقیه پولش هم بهترین هارو توی هر سگمنت خرید
الف.ی
۷ شهریور ۱۳۹۷شاید تو پیست همچنان زمان از دست بده
ویرون که کاملا اینطوری بود
سیدحبیب اله افخمی
۸ خرداد ۱۳۹۹عالی..الحق که خیلی روش کار کردن…سیستم هندلینگ فوق العاده با سرعت و شتابی نسبتا خوب…و این باعث میشه که خیلی از حریفاشو به در کنه….عصر سرعت کمرنگ شده و دیگه الان بیشتر پرفورمنس ماشینه که مهمه…به نظر من که این ماشین جزو بهترین ها در پرفورمنسه…همیشه شتاب و سرعت نیست که حرف اولو میزنه بر خلاف عقیده خیلیا…این عملکرد ماشین در پیست و جادههای طولانیه که امتیاز ماشینو مشخص میکنه…به نظر من بهترین راه برای تشخیص بهترین عملکرد در بین کمپانیهای کوئیز هنسی اس اس سی و بوگاتی…پیست معروف المانه که معروفه به جهنم سبز…این چهارتا بیان یک رقابت ترتیب بدن ببینیم کی سریع تر یک دور کامل میزنه…یا هر کدوم جداگانه رکورد بگیرن یک گروه بی طرف هم وسط باشن که اونارو ثبت کنن…از حالا به بعد مطمئنم که شرکت بوگاتی بر روی پرفورمنس ماشینها تمرکز میکنه و هدفش اولین کمپانی بود که به سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت برسه که رسید….با کل کلهای پوچ و توخالی نمیشه نتیجه گرفت…اگر یک رقابت کاملا برابر برای این چهارتا ابرخودروساز بزارن…مسیری مثل نوردرینگ یا همون پیست جهنم سبز برای این رقابت مناسبه…من به شخصه طرفدار بوگاتیم…اما دنبال بچه بازی نیستم که برای کمپانیهای دیگ چیزای تحقیر آمیز بنویسم…این حرفا همش کشکه…یکی از دلایل بالانس و پرفورمنس بوگاتی همون وزنیه که خیلیا میگن خوب نیست…این وزن باعث میشه که چرخها به زمین چسبندگیشون بیشتر بشه…و در پیچها به ماشین کمک میکنه که بر نیروی گریز از مرکز بهتر قالب بشه در صورتی که وزن کم باعث میشه تعادل ماشین زود به هم بخوره…همچین بوگاتی چهار چرخ متحرکه سیستمش و این عملکرد رو بهتر میکنه…این باعث میشه ماشین تیک اف نکنه و دور خودش بچرخه همین باعث میشه در سرعتهای ۰ تا ۲۵۰ یا ۳۰۰ بوگاتی عملکردش خوب باشه…ینی شتاب عالی با کمترین انحراف اما ماشینهایی که سیستمشان چرخهای عقب است قطعا مشکلاتی دارند شتاب بسیار بالای کوئیز و هنسی و وزن کمشان باعث میشه مدت زمان کوتاهی ماشین حالت تیک اف داشته باشه….و این برای مسیر های طولانی مشکله…اما در مسیر مستقیم کار برای هنسی و کوئیز راحت تره چون شتاب بالایی دارند…خلاصه در بیشتر پیستها نیازی به سرعت ۵۰۰ تا نیست که شما فکر میکنین و دیگه تا ۴۰۰ هم به زور میرسن…ملاک عملکرد و هندلینگه که همونجور که گفتم بوگاتی خوب روی این بخشها کار کرده…برای همینه که من انتخابم برای پیستها و مسابقات دو ابرخودروی اونتادور و بوگاتی هست…چهار چرخ متحرک با چسبندگی بالا و عملکرد عالی از صفر تا ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر…همین برای عالی بودن این ابرخودروها کافیه…دوباره میگم…سرعت و شتاب درسته که مهمه اما تا یک حدی اهمیت داره…بیشترین اهمیت در پیستها بالانس خودرو پرفورمنس هندلینگ و اینه که ماشین بر جاده تسلت داشه باشه نه اسن که تعادلشو به راحتی از دست بده و خوب و در حد قابل قبولی نیروی چسبندگی ایجاد کنه….
سیدحبیب اله افخمی
۸ خرداد ۱۳۹۹بر خلاف نظر خیلیا وزن زیاد به بوگاتی کمک میکنه که رفورمتس ماشین بهتر بشه چسبندگی زیاد میشه….و ماشین بهتر از دیگر هایپرکارها تعادلشون حذف میکنه….سرعت و شتابشم که در حد قابل قبولی برای یک هایپرکار هست…هندلینگشم که دیدن خوبه…نسبت به وزن این ماشین…هندلینگ عالی است…خلاصه که قشنگ بقیه رو قورت میده…
سیدحبیب اله افخمی
۸ خرداد ۱۳۹۹راستی…اینم بگم که کل کل های الکی پلکی نکنین…ببینیم این چهارتا کمپانی تو پیست معروف المان چه زمانی رو ثبت میکنن مسیر مستقیم که شاهکار نیست…اینجوری میشه فهمید کدومشون بهتره…پیست جهنم سبز در المان بهترین راه برای فهمیدن این جریانه