بوگاتی شیرون نشان داد که میتواند فرزند خلفی برای ویرون افسانهای باشد و همانند پدر خود، رکورددار سرعت خودروهای جادهای جهان باشد.
هرچند بوگاتی پیش از این اعلام کرده بود که با شیرون، قصدی برای کسب عنوان سریعترین خودروی جهان و رکوردشکنی ندارد اما تاپ گیر بهصورت انحصاری این رکوردشکنی را با بوگاتی تجربه کرد.
بوگاتی شیرون نخستین خودروی استاندارد جادهای جهان است که از سد سرعت ۳۰۴ مایل بر ساعت عبور نمود. دستگاه سرعتسنج Vmax خودروی شیرون به رانندگی اندی والاس عدد ۴۹۰.۴۸ کیلومتر بر ساعت را ثبت نمود و البته این سرعت مورد تأیید TÜV آلمان نیز قرار گرفت.
مهندسان بوگاتی به همراه میشلن در طول شش ماه این خودروی رکوردشکن را توسعه دادهاند که البته به نظر میرسد حدود ۲۵ سانتیمتر کشیدهتر شده و ارتفاع سواری آن نیز با افزایش سرعت، کاهش مییابد. دنباله بلند خودرو با کاهش سطح مقطع باعث کاهش ضریب درگ میشود و خروجیهای اگزوز کشیده هم باعث میشوند تا گازهای خروجی تا حد ممکن دورتر تخلیه شده و توربولانس کمتری ایجاد کنند. هرچند این تغییرات ممکن است از نظر زیباییشناسی به شیرون صدمه وارد کرده باشد.
در داخل کابین این خودرو نیز از قفسهبندی ایمنی استفاده شده و البته صندلی سرنشین کناری هم حذف شده است. علاوه بر افزودن سیستمهای رایانهای و اندازهگیری، برای صرفهجویی در وزن هم تغییراتی صورت گرفته است. شاید این تغییرات منجر به تولید نسخه سوپراسپرت شیرون شوند هرچند که این موضوع تأیید نشده است.
در مورد پیشرانه، موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل کواد توربوی این خودرو میتواند ۱۵۷۸ اسب بخار نیرو را تحویل هر چهار چرخ خودرو دهد.
استفان وینکلمن درباره این رکوردشکنی گفت:
هدف ما این بوده که اولین تولیدکنندهای باشیم که به عدد جادویی ۳۰۰ مایل بر ساعت میرسد و ما به این مهم دست یافتهایم. ما چندین بار نشان دادهایم که سریعترین اتومبیلهای جهان را میسازیم و در آینده به موضوعات دیگری خواهیم پرداخت.
خوب به نظر شما این رکوردشکنی با جواب هنسی و کونیگ زگ همراه خواهد بود؟ منتظر میمانیم تا ببینیم…
مهدی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸از نظر من جنگ سرعت چیز بیخودیه چون هیچوقت به کار هیچکس نمیاد اما خب واسه رمورد سرعت باید مسیر رفت و برگشت رو بره به علت شیب جاده و باد موافق
محمد حسین
۱۲ شهریور ۱۳۹۸این پیست اختصاصی فولکس واگن شیب نداره
کاملا مطابق با انحنای کره زمین ساخته شده
البته قضیه باد باید در نظر گرفته بشه. که شاید در روزی که هوا ساکن بوده تست انجام شده
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۸و البته که این بوگاتی خاص، برای این کار، ۶ ماه توسعه داده شده
و خیلی امکاناتش حذف یا تغییر کردند
یعنی این شیرونی نیست که از کارخانه تحویل میگیرید
و امکان ثبت این رکورد با شیرون کارخانه ای نیست
.
گرچه که هنوز هم شیرون پایه کارخانه ای، سرعت زیادی داره
Saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۸این فقط رفت بود
کونیگزگ رفت و برگشت رکورد رو زد!!!
به هر حال رکوردش به ۱ سال هم نمیکشه چون رقبا هم آماده ان
Saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۸کلا سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رقابت شدیدی بین هایپر کار هاست….اول از همه بوگاتی زد..البته غیر رسمی چون فقط رفت رو زد!!! نه مثل کونیگزگ که کاملا استاندارد بود رفت و برگشت زد!!!!تازه خود کونیگزگ نمیخواست رکورد بزنه خواسته یکی از مشتری هاش بود!!!!!!یعنی اینقدر این شرکت ساکته و هیچ کاری نمیکنه منتظره یه نفر بهش بگه برو رکورد بزنه اونم با کمال میل میزنه!!!
خلاصه حرکت اول رو بوگاتی زد حالا نوبت بعدی کیه خدا میدونه ولی خیلیا احتمال میدن ssc یا جکسو بیاد رکورد بزنه….راستی فقط سرعت رو زده….رکورد ۰_۴۰۰_۰ هنوزه دست کونیگزگ است!!!!!!???????
حسین
۲ مهر ۱۳۹۸من نمیدونم شما رشتتون چیه ولی من رشتم مکانیکه. من طرفدار تعصبی نیستم به خودرو علاقه دارم مجله های زیادی هم میخونم در بارش.از نظر من این رکورد جای تحسین داره چون اولا شما خودروساز نیستین بدونین حرفه اش چه جوریه
بعدشم کونیگزگ پنج مدل آگرا زده .آگرا . آگرا آر . آگرا وان
آگرا مکس و آگرا آر اس که میگید رکورد زد که قابل توجه تون آر اس مدل تقویت شده ی وان هست که هر دو مدل
طی یک سال نیم پروژه داشته . شرکت کونیگزگ هم سال 1939 تاسیس شد که شرکت سویسی هست که سال 1979 کارخونش دچار حادثه آتش سوزی شد و که بعدش سعودی
ها روش سرمایه گزاری کردن تا پیشرفت کنه . بوگاتی هم هدفش تولید خودرو های سریع بوده و اولین خودروی هزار اسبی هست . در ضمن ساختن و کنترل کردن یه موتور ۱۶ سیلندر دو برابر سخت تر از مدل های ۸ سیلندر هست
و واقعا بوگاتی خیلی خوب تونست قدرت این موتور رو کنترل
کنه و واقعا این موتور خارق العادس و تو کارخونه فولکس واگن
آلمان ساخته میشه (بزرگ ترین کارخونه موتور سازی ) و
استهلاکش کمتر و عمرش خیلی بیشتر از موتور های دیگس
من خودم کارم موتوره از رو اسمش نمی گم
غیر از اینکه بوگاتی همچین موتوری داره و قطعاتش تیتانیوم
و تکنولوژی بالایی داره و ایمنی و لوکس بودن و در عین حال سریع بودن برنامه تولیدش هست و تو این کار خودشو ثابت کرده .رکورد سرعت هم دور از حق نگیم کار هر خودروسازی
نیست وگرنه فراری و لامبو هم سریعن. تو بحث بالای ۴۰۰ کیلومتر استهلاک آیرودینامیک وزن و شتاب خیلی حساسیت
بالایی داره . راستی قابل توجه علاقمندان ماشین لاستیک
کونیگزگ و هنسی هم میشلین استاندارد سرعت
هستش فرقش با بوگاتی اینه که وزن بوگاتی بیشتره
و مجبورا لاستیک مختصش رو آماده کردن .
من ویدیو رکورد رو دیدم و با کونیگزگ مقایسه کردم (آر اس)
۳۰۰ تا چهارصد بوگاتی واقعا تغییر کرده بود و از ۱۷ ثانیه به ۱۰ ثانیه تغییر کرده بود . تنها نقطه ضعف بوگاتی نسبت به کونیگزگ از ۳۰۰ به بعد بود که الان حتی از ۱۱ ثانیه کونیگزگ
هم سریع تر شده و این جای تحسین داشت و از ۴۰۰ به بعد
هم شتابش رو از دست نداد (برخلاف مدل های قبل)
شتاب اولیه بوگاتی هم که خودتون در جریان هستید
پس بنظرم این ماشین کاملا برای سرعت طراحی شده .
همش نگید شش ماه کار کرده و فلان بهتون گفتم کونیگزگ
آر اس پنجمین مدل تقویت شده از آگرا هست که روش
خیلی کار شده و این طبیعیه چون خودرو ساز باید رو
ماشین مخصوص رکورد کار کنه .
نکته آخر . هرچی سرعت بالا تر میره ماشین وزن از دست
میده که دلیل اصلیش فشار هوا هست تو سرعت بالا
دو عامل مهم وزن و ضریب درگ هست که اگر نباشه
ماشین میره اون بالا بالا ها . مثل همین قضیه پراید خودمون
با توجه به اینکه بوگاتی وزن بیشتری داره چسبندگی و
مقاومتش در برابر هوا بیشتره در نتیجه شتاب هدر رفتش
کمتره .اصلا به خاطر همین بود که بوگاتی با خیال راحت
داوطلب شد اولین کسی باشه که این رکورد رو میزنه
وگرنه کوینگزگ و هنسی هم قدرتش رو داشتن
و این مسعله مهمی هست چون ریسک بالا و خطر زیادی
داره . مخصوصا برای راننده.
در نهایت ازتون میخوام منصفانه نگاه کنید نه از رو طرفداری
من با توجه به تحقیقاتی که از ماشین و علاقه ایی که به خودرو
دارم راهنماییتون کردم خودمم رشتم تعمیر خودرو عه .
هیچکس به خاطر این ماشینا به جایی نرسیده
پس از روی طرفداری خودتون رو عذاب ندین
خوشحالم نظرمو خوندید دمتون گرم
یا علی .
Behrouz. anzali
۱۲ شهریور ۱۳۹۸واقعا شما چیزی از ماشین حالیتون نیست . توقع داری کونیگزگ که کلا تیونینگه بزنه . دم بوگاتی گرم زد همشونو له کرد یه ماشین با اصل نسب . گینس تایید کرده شما کاربرای عزیز تایید نمیکنید ؟؟؟؟?????
Saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۸کونیگزگ شرکت تیونینگه؟؟!! ماذا الفازا؟
خداییش یک بار دیگه برو مطلب کونیگزگ و انجین فورد رو بخون….تموم موتور هاشو خودش میسازه واقعا فازتون چیه؟ به صورت غیر رسمی ۴۹۰ تا رفته فقط چون محرمه اینجا رو ترکوندین وگرنه اگه محرم نبود چه پارتی هایی که برگزار نمیکردین?
ماشینی که استوک نیست رکورد سرعت زدن چه فایدهای داره؟ کونیگزگ کاملا استوک با چرخ کارخونهای رکورد رفت و برگشت زده تازه اگه چرخ های مخصوص پیست میشیلن روش بود میتونست بالاتر از ۴۷۰ تا بره!!! فقط دلتون رو به این خوش کنید چون رسمی گینس نیست…میشه سریعترین خودروی غیر استاندارد و غیر مردمی جهان …غیر از این چیز دیگهای نیست حالا هی دیسلایک بدین چرا؟ چون هیچی رو قبول ندارین فقط به فکر زمین زدن کونیگزگ و هنسی هستید
Behrouz. anzali
۱۲ شهریور ۱۳۹۸شما از خودتون درمیارید این مطالبو یا با کمپانی کونیگ زگ در ارتباطی؟ رکورد گینس هم مثل اینکه شما تعیین میکنی؟ تیونیینگه دیگه داداش .بی اصل نسب هم هست .
امیر
۳۰ شهریور ۱۳۹۸کوئنیگزگ رگرا rs کلاً پنج تا نتونست بسازه در ضمن بوگاتی چون هم پیستون هاش و بلوکش تیتانیم میتونه هر سیلندر 10 psi تحمل کنه که تا 2000 اسب قدرت میده .
البته اینو هم قبول دارم که اگه کوئنیگزگ همچین پیستی داشته باشه میتونه رکورده بیشتری بزنه
OMID
۱۲ شهریور ۱۳۹۸نه تایید نکرده?
هنوزم سریعترین ماشین جاده ای دنیا اگراس?
اقای سین
۱۲ شهریور ۱۳۹۸چندسال بود هی با فورد فورد کردن… که کوئنیگزگ حتی موتور رو خودش نمیتونه بسازه. حالام شده یه شرکت تیونینگ؟
اصلا اینا رو ول کن. برام توضیح بده تیونینگ یعنی چه؟ اتفاقا بوگاتی ماشینشو تیونینگ کرده رکورد زده. ولی کوئنیگ زگ مدلی که دو سال پیش رکورد زد رو نه تیونینگ کرد نه تو پیست برد نه لاستیک مخصوص براش ساخت نه شش ماه تحقیق کرد. چون هم ی اینا رو همون اول کار میکنه و یه جنس اصل دست مشتری میده. الان یه کسی که شیرون خریده به نظرت چقدر باید صرف کنه تا بتونه مثل شرکت بوگاتی رکورد بزنه؟ هزینه ی یک ماه تحقیق تو یه پروژه ی ساده حدود یک میلیون دلار تموم میشه. یوکوهاما سایت ازمایشیش تو نزدیکای شهر لولئوی سوئد بودم زمانی که فوق میخوندم. بودجه ایی که برا ازمایش یه لاستیک معمولی تو دوره ی دو ماهه خرج میشد حدود یک میلیون دلار بود.
ولی تو رو خدا تیونینگ رو توضیح بده برام بدونم یعنی چه این تیونیگ که از دیروز تا حالا هی میگین. شاخ داره دم داره؟
کوئنیگزگ یه ماشین استاندارد رو اونم دو سال پیش تو یه جاده ی عمومی تو امریکا برد رکورد زد. به این جمله خیلی خوب دقت کن. حالا به رکوردی که بوگاتی زد توجه کن. بوگاتی تو پیست کاملا حرفه ایی با کلی تحقیق و لاستیکای مخصوص و تیونینگ ماشین رکورد زد. حالا تو به کوئنیگ زگ میگی تیونیگ کرده بود و به بوگاتی میگی استاندارد بود؟ برعکس متوجه شدی هموطن
Saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ارادت رفیق جان…ولی بزار خوش باشن خو…چند ساله حسرت میخوردن حالا یه رکورد زد بزار خوشحال باشن…مهم اینه که کونیگزگ نه تنها رکورد سرعت زد بلکه رکورد صفر تا ۴۰۰ و ۴۰۰ تا صفر و رکورد ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر رو زده….اگه یادم باشه همین کونیگزگ استوک تو یک روز ۵ بار رکورد زد!!!!
بوگاتی اومد چنین رکوردی زد تا به رقباش بگه منم سریع هستم…..البته به طور غیر استاندارد…شرکت تیونینگ شرکت هنسی است که نمونش زیاده ولی من بیشتر از تیون کردن کوروت c7 توسط هنسی خوشم اومد…کونیگزگی که قیافه ماشیناش خاصه...میمونه موتورش که کمتر از ۱ درصد با انجین فورد مشترکه!!!! تروخدا برید بخونید پدال مطلبش رو هم گذاشته حتی بلوک خام هم از فورد نمیگیرن!!! این مسخره بازی هارو بزارید کنار لطفا و عادلانه به دنیا نگاه کنید…بوگاتی هم اصلا سلطان سرعت نیست…هر شرکتی واسه خودش امپراطوری میکنه نه واسه دیگران!!!! اما کو گوش شنوا؟؟؟
JDM
۱۲ شهریور ۱۳۹۸هنسی تو اینستاگرام خودش اعلام کرد ما چالش رو پذیرفته ایم و قراره رکورد 500 تا بزنن
ساسان
۱۲ شهریور ۱۳۹۸جانور جدید لامبورگینی sianرونمایی شد.یا خدا.بینظیره….پدال امشب منتظر پستش باشیم؟اطلاعات فنی نگفتن.جایی
Saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساسان جان رونمایی شده یا رندره؟
ولی از تصویر پروفایلت معلومه ماشین زیبایی به نظر میاد
ساسان
۱۲ شهریور ۱۳۹۸رونمایی شده داداش.پدال به زودی خبرشو میره…
https://cdn.motor1.com/images/mgl/NXOYy/s1/lamborghini-sian.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/NXOkG/s1/lamborghini-sian.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/mLPyA/s1/lamborghini-sian.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/Je9qA/s1/lamborghini-sian.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/wz4Y6/s1/lamborghini-sian.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/golmE/s1/lamborghini-sian.jpg
sadegh
۱۲ شهریور ۱۳۹۸دوستان من یه سوالی داشتم اگر کسی واقعا اطلاعاتی داره و میتونه کمک کنه برام توضیح بده .یادمه از یه منبع قابل اعتماد خونده بودم که قدرت بینایی توی سرعت بالا تر از ۳۰۰ کیلومتر مشکله و اختلال ایجاد میکنه بعد چطوری که هم داخل کلیپ ها تصویر واضح و قابل و تشخیص و هم اینکه راننده توی سرعت ۴۰۰ کیلومتر دقیقا چطوری داره ماشین رو هدایت میکنه !؟
Abbas
۱۲ شهریور ۱۳۹۸بازم باعث نمیشه علاقم نسبت به کوئنیگزگ کمتر شه،شش ماه روش کار کردن بعدشم تو یه پیست حرفه ای بردن رکورد زدن،اونوقت برمیگرده میگه سلطان کوئنیگزگ یه شرکت تیونینگه???
Alireza
۱۳ شهریور ۱۳۹۸یه خسته نباشید به بوگاتی ولی با این همه تغییرات و 6 ماه آماده شدن کار شاخی نیست تازه با 16 سیلندر اینکارو کردن در حالی که کوئنیگ زگ اینکارو با 8 سیلندر میکنه این یعنی مهندسی
سعی کنیم طرفدار تکنولوژی باشیم و تعصبی نظر ندیم بوگاتی کارش درسته و دمش گرم ولی جایگاه آخرو بین هایپرکارا داره.
امیر
۳۰ شهریور ۱۳۹۸هیچ ربطی نداره ماشین 8 سیلندر باشه 16 سیلندر به طور مثال اگه دقت کنی خودروهایی پاگانی طول زیادی دارند چون V12 هست ولی شیرون موتورش W16 و خودرو عریض هست
سیدحبیب اله افخمی
۸ خرداد ۱۳۹۹اینقدر الکی بحث نکنین هر وقت کوئیز جسکو رکورد سرعتو زد بعد بیاین مانور بدین…از کل کلای الکیتون خسته شدم…هر وقت رکورد ۴۹۰ بوگاتیو شکوندین بعدا بیاین اینجا صحبت کنین…