با 1.5 میلیون دلار، بوگاتی ویرون یا کونیگزگ CCX؟!
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
۳۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
همیشه مقایسههایی تئوری بین خودروهای مختلف وجود داشته اما زمانی که بحث انتخاب سوپرکارهایی با قیمت ۷ رقمی پیش میآید، اوضاع برای ما فراتر از یک شرایط فرضی خواهد بود. به هر حال اکثر ماها پول کافی برای خرید اینگونه خودروها را نداریم؛ و حتی اگر این میزان پول را هم داشته باشیم، دسترسی به این خودروها معمولاً چندین سال طول میکشد زیرا برای تحویل آنها باید چندین سال منتظر ماند.
اما برای یکلحظه فرض کنید که شما چندین میلیون دلار پول در اختیار دارید و با خرید خودرویی دستدوم در پول و زمان خود صرفهجویی میکنید. خب با این شرایط، بوگاتی را انتخاب میکنید یا کونیگزگ را؟
Manhattan Motorcars یک دستگاه از هر خودرو را در اختیار دارد. هر دو خودرو مدل ۲۰۰۸ بوده و کارکرد بین ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ کیلومتری دارند و اگر پول یاد شده را در حساب بانکی خود داشته باشید میتوانید با بهای حدود ۱.۵ میلیون دلار، هرکدام را که خواستید به خانه ببرید.
در یک طرف ما با ویرون طرف هستیم که از کابین چرمی شکیل بهره برده و کارکرد ۳۱۲۰ کیلومتری دارد. در طرف دیگر هم کونیگزگ CCX حاضر است که کاکپیتی آبی داشته و کیلومتر شمار آن عدد ۱۸۰۰ کیلومتری را نشان میدهد.
کونیگزگ CCX از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری توئین سوپرشارژر با قدرت ۸۰۰ اسب بخار سود میبرد اما ویرون پیشرانهی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کوادتوربو با قدرت ۱۰۰۰ اسبی دارد. بوگاتی سریعتر هم هست: شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ویرون در ۲.۵ ثانیه ثبت میشود درحالیکه شتاب CCX برابر با ۳.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت ویرون برابر با ۴۰۷ کیلومتر در ساعت بوده و سقف سرعت کونیگزگ نیز ۳۹۴ کیلومتر در ساعت است.
در بحث کمیاب بودن، این سوئدیها هستند که دست برتر را دارند. تنها ۳۰ دستگاه از CCX ساخته شده در حالی که بوگاتی ۳۰۰ دستگاه ویرون کوپه و ۱۵۰ دستگاه ویرون رودستر را به مشتریان تحویل داده است.
بهای اعلامی برای ویرون ۱۵۹۵۰۰۰ دلار و کونیگزگ ۱۴۹۵۰۰۰ دلار میباشد. اختلاف بهای دو خودرو به گونهای است که میتوان با آن یک پورشه ۹۱۱ خرید اما این شکاف قیمتی برای خریدارانی در این سطح موضوع چندان مهمی نیست.
. بوگاتی از خدمات نگهداری و سرویس گسترده ی فولکس واگن بهره میبره.
یادمه تو یک مستند نگاه میکردم یارو بوگاتی ویرون سوپراسپرت داشت ، میگفت هر وقت میخوام لاستیک ها رو عوض کنم از طرف خود بوگاتی میان ماشین رو با کامیون میبرن فرودگاه ، با هواپیما میبرن مولشیم ( محل دفتر مرکزی بوگاتی ) و ۲ روز بعد واسم میارن !!!!
خاص بودن koenigsegg خیلی بیشتر از bugatti هست koenigsegg هر ساله فقط 20 الی 24 تا ماشین روانه بازار میکنه که اصلا با بوگاتی قابل مقایسه نیست به علاوه تعداد ماشینهای موجود از مدل های نامبرده شده رو بخون تنها 30 عدد از cxx توی دنیا موجوده که ارزش خودرو باید خیلی بیشتر از این قیمت باشه
مطمئنا حرفت درسته.چون این سه هایپر کار هیبریدی در این مدت کم که از فروششون میگذره قیمتشون حداقل دو برابر شده ولی ویرون و ccx بعد 10 سال هنوز قیمتشون ثابت مونده.
منccxرو برمیدارم البته اگه بیدارنشم فقط تنها مشکلش اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی نداره البته میدونم که نیازی ندارن ولی خب من میخام نیم ملیون دیگه میدم نصب کنین? باید به مشتریشون احترام بزارن??
قطعا بوگاتی رو انتخاب میکردم چون هم یه هایپرکار فوق العاده تو جاده میتونه باشه هم یه ماشین راحت برای داخل شهر که به نظر من هنر بوگاتی هم در همینه که میتونه یه ماشینی به سازه با این قدرت که رانندگی کردن باهاش تو ترافیک هم لذت بخش باشه
کنیخ عجب داشبورد مسخره ای دار یاد لباس شوی قدیمیا افتادم همین طور امپر هاش واقعا و دیرچه کولر واقعا افتضاح طراحی شدن حالا اگه اینا رو یه خودرو ارزان تر بود ببین چه انتقادهای میشد ولی چون رو کنیخ هست کسی چیزی نمیگه و این یعنی نان برند رو خوردن
با ۱.۵ ملیون دلار مرسدس G63 میخرم برای آفرود و ۱ دونه 488 spider برای تو شهر و ۱ دونه sq7 هم بعنوان کراس اور که خونوادگی بریم بیرون. تازه با بقیه پولم هم سایپا رو میخرم و جاش توالت عمومی میسازم
1.5 میلیون دلار میشه 4.5 میلیارد توی ایران با این پول میشه به زور یه اس ال اس خرید اون هم مدل های پایه اش چون اگر بخوای بلک سریس بخری بالای 5.5 باید خرج کنی واقعا شرم اوره جهان سوم که هیچ ایران جهان دهمی هم نیست شهرونداش از ابتدایی ترین ازادی ها هم برخوردار نیستن
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بیشتر کونیگزگ رو دوست دارم تا بوگاتی و اگه اگرا بود بدون شک انتخابش میکردم
ولی اینجا ویرون
سامان اذری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بوگی
F40
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ccx خیلی زیبا و خاصه.ارزش خرید بالایی هم داره.
بوگاتی هم چند ساله دیگه یه کلکسیونی گرون قیمت میشه.
خرید بوگاتی منطقی تره.
شاهو
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶از بیرون کونیگرگ و از داخل بوگاتی قشنگتره. موتورشونم که معلومه. من بوگاتی رو انتخاب کردم
Ace
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶.
بوگاتی از خدمات نگهداری و سرویس گسترده ی فولکس واگن بهره میبره.
یادمه تو یک مستند نگاه میکردم یارو بوگاتی ویرون سوپراسپرت داشت ، میگفت هر وقت میخوام لاستیک ها رو عوض کنم از طرف خود بوگاتی میان ماشین رو با کامیون میبرن فرودگاه ، با هواپیما میبرن مولشیم ( محل دفتر مرکزی بوگاتی ) و ۲ روز بعد واسم میارن !!!!
ساسان.م
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶کسی که این همه پول بالای یه ماشین میده انتظار همچین خدماتی هم داره
NИ
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶پس چرا کونیگ زگم همونقد پول میگیره اینکارو نمیکنه
آریا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶فکر می کردم بوگاتی به خاطر خاص بودنش میلیون ها دلار آب بخوره ولی بر خلاف انتظار من 1.5 میلیون قیمت خورده!!!
به نظر شما عجیب نیست؟؟؟
Alireza.GT86
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶نه!
mojtabaaston
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶خاص بودن koenigsegg خیلی بیشتر از bugatti هست koenigsegg هر ساله فقط 20 الی 24 تا ماشین روانه بازار میکنه که اصلا با بوگاتی قابل مقایسه نیست به علاوه تعداد ماشینهای موجود از مدل های نامبرده شده رو بخون
تنها 30 عدد از cxx توی دنیا موجوده که ارزش خودرو باید خیلی بیشتر از این قیمت باشه
مهدی 911
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶هیچ کدام 918 و لا فراری و پی 1
Ahmad
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶مطمئنا حرفت درسته.چون این سه هایپر کار هیبریدی در این مدت کم که از فروششون میگذره قیمتشون حداقل دو برابر شده ولی ویرون و ccx بعد 10 سال هنوز قیمتشون ثابت مونده.
سهيل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶من کلن ماشین به روز میخرم برای همین به اینا فکر نمیکنم خواستم سوپر کار بنز رو سفارش بدم ولی ثبت نامش تموم شده بود?
ساسان.م
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶قطعاً بوگاتی انتخاب منه چون اشرافیت و لوکس بودنش بیشتره
H
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶منccxرو برمیدارم البته اگه بیدارنشم فقط تنها مشکلش اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی نداره البته میدونم که نیازی ندارن ولی خب من میخام نیم ملیون دیگه میدم نصب کنین?
باید به مشتریشون احترام بزارن??
مک میسل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا همون پول تفاوت قیمتشو به من بدین که یه911 بخرم به همونم قانعم از این ارزو ها نکردم!
Alireza.GT86
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا یه 150 تومن بدید من یه GT86 بخرم برم پی زندگیم !
h112
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶1.5 میلیون دلار برا یه ماشین که چیزی نیست…بعضی ها فقط پول یه بطری مشروبات الکلی شون این قیمته…
M
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶در کل طرفدار شرکت کونیگزگم ولی اینجا حق با بوگاتیه
US CARS
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون شک بوگاتی
pony car
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶کونیگ زگ انتخاب حرفه ای تریه برای حرفه ای ها من به دون شک کونیگ زگ انتخاب می کنم اصلا یک لحظه هم تردید ندارم
saied
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶قطعا بوگاتی .
سریع و لاکچری
حميد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶من اصل پول رو ترجیح میدم
Behrouz .anzali
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بوگاتی با اصالته من بوگاتی رو انتخاب میکنم
علیرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶قطعا بوگاتی رو انتخاب میکردم چون هم یه هایپرکار فوق العاده تو جاده میتونه باشه هم یه ماشین راحت برای داخل شهر که به نظر من هنر بوگاتی هم در همینه که میتونه یه ماشینی به سازه با این قدرت که رانندگی کردن باهاش تو ترافیک هم لذت بخش باشه
حسن
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بوگاتی را به عنوان نماد ابر ماشینها اکثر جوامع و افراد پذیرفتن و شناخته شده ترم هست
احسان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶کنیخ عجب داشبورد مسخره ای دار یاد لباس شوی قدیمیا افتادم
همین طور امپر هاش واقعا و دیرچه کولر واقعا افتضاح طراحی شدن حالا اگه اینا رو یه خودرو ارزان تر بود ببین چه انتقادهای میشد ولی چون رو کنیخ هست کسی چیزی نمیگه و این یعنی نان برند رو خوردن
فيصل.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶با ۱.۵ ملیون دلار مرسدس G63 میخرم برای آفرود و ۱ دونه 488 spider برای تو شهر و ۱ دونه sq7 هم بعنوان کراس اور که خونوادگی بریم بیرون.
تازه با بقیه پولم هم سایپا رو میخرم و جاش توالت عمومی میسازم
Sami
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶خخخخخ
یکی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش شما 1.5 میلیون دلار بده نگران انتخاب ما نباش.
faramarz
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶صد در صد بوگاتی
mojtabaaston
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶1.5 میلیون دلار میشه 4.5 میلیارد
توی ایران با این پول میشه به زور یه اس ال اس خرید اون هم مدل های پایه اش چون اگر بخوای بلک سریس بخری بالای 5.5 باید خرج کنی
واقعا شرم اوره
جهان سوم که هیچ
ایران جهان دهمی هم نیست
شهرونداش از ابتدایی ترین ازادی ها هم برخوردار نیستن
یاسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶۶ میلیون از اون تفاوت قیمت بدین به من برم یه پیکان ۸۳ بخرم بوگاتی رو هنوز بیخیال
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۶میزارم بانک سودشو میگیرم
والا
C.na_Sorena
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷در این دو مدل از این دو شرکت من بوگاتی رو برمیداشتم ولی اگه اگرا بود،اگرا رو انتخاب میکردم