علیرغم ۳۰ سال فاصله، سوپرکارهای مدرن بوگاتی بهطور سورپرایز کنندهای مشابه هم هستند…
بوگاتی در طول تاریخ خود خودروهای زیادی نساخته اما هر مدل آن فوقالعاده خاص و بهیادماندنی بوده است. در سالهای اخیر بوگاتی از جمله پیشروهای کلاس هایپرکارها بوده و تکنولوژی و پرفورمنس محصولاتش یک سر و گردن بالاتر از سوپر اسپورت ها بوده است. همهی ما با خصوصیات هایپرکارهای شیرون و ویرون آشنا هستیم اما کمتر دربارهی مدل EB110 سخن گفتهایم.
بوگاتی اخیراً دربارهی شگفتانگیز بودن EB110 سخن گفته و ما هم علاقهمندیم مقایسهای کوتاه اما جالب بین سه خودروی افسانهای این برند در طول ۳۰ سال گذشته انجام دهیم.
- شیرون
کار را با جدیدترین محصول تولیدی بوگاتی آغاز میکنیم. همانگونه که میدانید مدلی از شیرون با نام دیوو هم تولید شده که طراحی متفاوتی داشته اما زیر بدنهی آن همان شیرون است که در سالهای گذشته طوفانی به راه انداخت و هنوز هم به خبرسازی ادامه میدهد. قلب آهنین این خودرو پیشرانهی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربویی است که قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متری دارد.
- ویرون
در طول تاریخ خودروسازی، خودروهای معدودی را میتوان بهصورت واقعی تغییردهنده قواعد بازی دانست. زمانی که ویرون در سال ۲۰۰۵ و با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری ظاهر شد قطعاً هیچ خودرویی را یارای رقابت با آن نبود. این خودرو که با هدایتهای فولکسواگن متولد شد از پیشرانهی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کوادتوربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکرد و باعث میشد در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
- EB110
در حقیقت عرضاندام بوگاتی در دنیای مدرن با دستان ایتالیاییها و به ویژه رومانو آرتیولی صورت گرفت. او این برند را در اواخر دهه ۸۰ میلادی به دست آورد و EB110 را در Campogalliano ساخت. بله دوران بوگاتی نسبت به زمانی که زیر چتر فولکس قرار گرفت بسیار متفاوت بود. حداکثر قدرت این خودرو در نسخهی SS به ۶۱۱ اسب بخار میرسید که در مقایسه با ویرون و شیرون قابلتوجه نیست. با این وجود EB110 اولین بوگاتی عصر مدرن است که در بسیاری از جنبهها مشابه برادران ۱۶ سیلندر خود است.
منبع: motor1
ایمان
۲۹ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی فقط ویرون و شیرون ؛ والسلام
سورنا
۳۰ مرداد ۱۳۹۸از هیچکدومش خوشم نیاد یه تار موی فراری و لامبورگینی میرزه به کلشون
البته خدایی از طرح این مدل آخری چنتودیچی خوشم اومد
Danial
۳۰ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز فراری رو با هیچی نمیشه مقایسه کرد انصاف نیست کلاً خودرویی رو مقابل فراری قرار بدی به هر حال فراری از هر جنبنده ی آهنی که انسان به دست خود تولید کرده بهتر هست و شکی درش نیست.
فراری = ♥
Roozbeh
۴ شهریور ۱۳۹۸رویا پردازی نکن چون تو از فراری خوشت میاد دلیل نمیشه به همه تعمیمش بدی و حرفای مبالغه آمیز واسش بسازی بساز واسه خودت نه واسه دیگران. فراری هم یه شرکت تولید ماشین سوپر اسپرت سازه مثل بقیه ولی اینجا از یه کلاس بالاتر ، یه مافوق صحبت میکنیم درباره ی غول سرعت و سیستم های فوق العاده پیشرفته و مهندسی از بوگاتی
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۸عجب !!!
Reza
۳۰ مرداد ۱۳۹۸اولا کوینزبرگ در دنیای سرعت.بعدی هنسی ونوم .بعدی بوگاتی
Amirferrari
۲۹ مرداد ۱۳۹۸لابد این خبر رو تو چند روز گذشته شنیدید که طراحی صندوق ۲۰۶ واسه ویران خودرو ۲۵۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته! حالا یه عده از مهندسای نخبه وطنی از بوگاتی به خاطر قیمت محصول جدید انتقاد میکردن و می گفتن ۹ میلیون دلار واسه یه خودرو تولید محدود با ۱۶۰۰ اسب بخار پیش پا افتاده خیلیه!!!!! بوگاتی ۱۰ دستگاه از هایپر جدیدش رو تولید میکنه که سر جمع میشه ۹۰ میلیون دلار،حالا هزینه طراحی و قالب زنی و تولید و هزار جور کوفت و زهرمار دیگه که باید خودرو ساز واسه یه محصول با طراحی جدید متحمل بشه بماند،یعنی فکر کردین تولید یه هایپرکار نوین با این هزینه های سنگین و تولید به شدت محدود که نه تنها سوددهی نداره بلکه با ضرر هم همراهه کمتر از طراحی یه تیکه باسن واسه عقب یه ماشین حلبی به اسم۲۰۶ هزینه داره !!! خدایا خودت ما رو نجات بده از دست این مهندسین…
MAHDI
۲۹ مرداد ۱۳۹۸من قبلا یه مطلب رو خوندم که بوگاتی با فروش هر دستگاه ویرون ضرر میده!!! بخاطر هزینه های سنگین ساخت وطراحی ومهندسی این ماشین
Saeed
۲۹ مرداد ۱۳۹۸و خبر رو هم دیدی که اون هزینه صحت نداره!!!!
بوگاتی چون زیر مجموعه فولکسه نونش تو روغنه
چون فولکس بهش پول میده تا بسازه و قیمت سرسام آور!!!
اما کونیگ زگی که میگی ۱۰۰ تا هم نساخته چون یک برند آزاده و کسی نیست که بهش پول بده تا بتونه تولیدشو بالا ببره…پس مجبوره کم بسازه ولی ذر قیمت مناسب تا بتونه خودش رو نگه داره و تو مشکلات مالی نباشه…هنسی هم که جای خود دارد چون یک شرکت تیونره و مسلما فقط کارش ارتقا دادن انجینه…مثل کوروت c7 که تیون کرد…بوگاتی با ویرون تونست ثابت کنه که میشه هم لوکس بود هم سریع ولی بوگاتی سریعترین ماشین جهان نیست!
شیرون و ویرون سریعترین ماشینایی هستن که میشه خرید!و همچنین کونیگ زگ و هنسی و تواتارا و …
شیرون هم اگه به ۵۰۰ تا برسه فکر میکنی مشتری هاش هم میتونن تا ۵۰۰ تا برن؟یا کونیگزگ و هنسی؟
همه اینا رکورد بزنن باز هم مجبورن محدود کننده سرعت رو روی ۴۰۰ یا ۴۵۰ بزارن
بنظرت شیرون ss خیلی قویتر شیرون معمولیه؟
نه!یه ۱۰۰ کیلو از وزنشو کم میکنن…خیلی از آپشنای لاکچری شو ور میدارن …حالا شد ss
ولی کونیگزگ مثل مکلارن میمونه…مکلارن همیشه ماشیناش برا مسیر مستقیم خوب بود بعد اومد سنا رو ساخت….حالا کونیگ زگ اگه موفق شد ۵۰۰ تا رو بره یه مدل مخصوص پیست هم میسازه تا اونایی که میگن بدرد پیست نمیخوره رو ساکت کنه
BenzSLR
۹ خرداد ۱۴۰۰شیرون از همه بهتره
مهراد
۱۸ اسفند ۱۴۰۰سلام دوستان عزیز من مهراد هستم بلاخره فراری لامبورگینی و بوگاتی همه ماشین های خوبی هستند بلاخره از خودرو های کرمان موتور و سایپا ایران بهتر هستد ما که پولش رو نداریم بخریم
احمد
۱۸ اسفند ۱۴۰۰در پاسخ مهراد
بله حرف شما بسیار درست است