بوگاتیریمک-ریماک

جدال هایپرکارهای الکتریکی و احتراق داخلی: ریماک در برابر ویرون

بوگاتی ویرون که سال ۲۰۰۵ معرفی و سال پیش بازنشسته شد همیشه در تاریخ به عنوان یکی از مهم‌ترین خودروهایی که از پیشرانه‌ی احتراق داخلی استفاده کرد باقی خواهد ماند. این هایپرکار در مولشایم فرانسه تولید شد و با پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری خود که ۴ توربو نیز داشت طوفانی در دنیای خودرو به راه انداخت. پیشرانه‌ی یاد شده خروجی ۱۰۰۱ اسب بخاری داشت. بوگاتی در مدل جدید یعنی شیرون قدرت خودرو را ۵۰ درصد بیشتر کرده و به ۱۵۰۰ اسب بخار رسانده اما این امر هیچ‌چیز از شایستگی‌های ویرون کم نکرده است. این خودرو هنوز هم سنگ محک خودروهای پرفورمنس به شمار می‌رود.

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one4
اما ازآنجایی‌که در حال ورود به عصری الکتریکی هستیم، دسته‌ی جدیدی از هایپرکارها تولید می‌شوند و ریماک کانسپت وان از کرواسی یکی از آنهاست. با قدرت ۱۰۸۸ اسب بخاری، این خودرو حتی قدرتمندتر از ویرون معمولی بوده و به‌طور قابل‌توجهی گشتاور بیشتری دارد (۱۶۰۰ نیوتون متر در برابر ۱۲۵۰ نیوتون متر). این گشتاور کوه جابجاکن (!) به لطف چهار پیشرانه الکتریکی به‌صورت آنی در دسترس است درحالی‌که پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ویرون تمامی گشتاور خود را از دور ۲۲۰۰ پیشرانه آزاد می‌کند.

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one8
اما باید گفت اعداد بازگوکننده‌ی تمام داستان نیستند مخصوصاً وقتی با دو نوع قوای محرکه‌ی بسیار متفاوت طرف هستیم. میت ریماک، مؤسس و مدیرعامل کمپانی ریماک اتومبیل کنجکاو بوده تا بدانید خودروی تمام الکتریک ساخت شرکتش در برابر هیولای ۱۶ سیلندر بوگاتی چه عملکردی دارد. او با مؤسس شرکت کلاسیک و سوپرکار ویلتون که مالک ویرون است صحبت نموده تا این دو هیولای متفاوت را در راه‌های کرواسی تست کنند.

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one2

bugatti-veyron-meets-the-rimac-concept-one7
این خودرو الکتریکی نسبتاً ناشناخته پیش از این در برابر نام‌های بزرگی چون فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر عملکرد خوبی داشته است. همه‌ی چیزی که الآن نیاز داریم دوئل این خودرو با بوگاتی شیرون است؛ اما مشتاق شاخ‌به‌شاخ شدن ریماک با کونیخزگ One:1 نیز هستیم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سختی نیست.100% بوگاتی

  2. فرشاد سجادیان

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نظرسنجی ۱

    بوگاتی ویرون: لایک
    ریماک کانسپت وان: دیس‌لایک

    1. فرشاد سجادیان

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نظرسنجی ۲

      خودروهای احتراق داخلی: لایک
      خودروهای الکتریکی: دیس‌لایک

      1. Bavaria

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        نظرسنجی 2 خیلی کلی بیان شده
        مثلا در خودروهای عمومی، لوکس، خانوادگی و شهری ترجیح به الکتریکی بودنه ولی سوپرکار یا هایپر فقط غرش پیشرانه

        1. "Amir"

          ۱۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (728 ديدگاه)

          فقط بخاطر رفت آمد های شهری اونم مسافت های کم حاضرم خودروی برقی سوار شم ، کیه که از صدای روشن شدن ماشینش لذت نبره ؟

  3. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    این که خودرویی مثل Rimac concept One که در برابر پورشه 918 که محصول سال 2014 بود ، مبارزه کرد و شکستش داد ، و حالا داره با ویرونی مقایسه میشه که طراحی اولیش در سال 1999 انجام شده و در سال 2004 – 2005 به دنیا معرفی شد، نشون دهنده ی قدرت و سلطنت Bugatti هست.

    وقت دیدن این درگ رو ندارم، بوگاتی اگر در این رقابت شکست هم بخوره ارزش کارش خیلی بالاتر از Rimac هست.
    البته من Rimac رو خیلی دوست دارم، اما این ماشین ها 15 سال با هم اختلاف سنی دارند !

    .

    فولکس واگن دست روی بهترین برند ممکن گذاشت.

    1. ونوم

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      مجید جون خوب کاری کردی درگ در کار نبود 7 دقیقه دو تا جوون حرف زدن بعضی مواقع هم سرعتشون به زور به هفتاد تا میرسید تو کلیپ ببینید ماشین داغون تو جاده تقریبا با سرعت اینا دارن میرن اخه عزیز بنزین نسوزون بشین با دوستت تعریف کن این کجااااا مقایسه بود

      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        جدا ونوم جان؟!

        خوبه ! پس چندین مگابایت در حجم اینترنت صرفه جویی کردم !!

        الان ایرانسل داره از ناراحتی گریه میکنه !!

  4. ارش

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    خیلی به اعداد و ارقام منتشره در مورد محصولات تازه واردی مانند ریماک و تسلا توجه نکنین.اینها نسل آینده خودروها هستن و هنوز جای خود را در دل مردم باز نکردن و نیاز دارن با تبلیغات اغراق آمیز و فراوان محبوبیت پیدا کنن. یه جوری این مسابقه هارو ترتیب میدن که انگار 918 و لا فراری و بوگاتی سوپر کارهایی متوسط و مربوط به دهه های 80 و 90میلادی هستن .بله میشه فیلم رو طوری ساخت که ریماک پرواز کنه.

  5. یوسف

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    تولید یه هایپرکار به چند سال صرف زمان برای تحقیق و توسعه به منظور طراحی و مسائل فنی نیاز داره. از طرفی گفته میشه هایپرکارهایی مثل بوگاتی با ضرر فروش میرن و به خاطر پشتیبانی مالی فولکس واگنه که تونستن به زندگیشون ادامه بدن. اما تو این چند ساله شاهد معرفی هایپرکارهای متنوعی در گوشه کنار دنیا هستیم، آیا اونا پلتفرم و پیشرانه رو میخرن و فقط دستکاری میکنن ؟ چون بعید میدونم بتونن از صفر تا صدشو خودشون بسازن.

  6. he

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    شیرون یه چیز دیگست رقیب نداره

  7. faramarz

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    با اینکه ریماک رو خیلی دوست دارم اما بوگاتی حرف اول رو میزنه

  8. Roozbeh

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    ویرون یا شیرون با اون عظمتشون باید صدایی غول آسا داشته باشن لامصبا اومدن صداشونو خفه کردن انگار خودروی برقی داری میرونی.۸لیتر حجم موتورته با اون قدرت اینه صدات؟ از عشقم آونتادور یاد بگیر

  9. TSHDN

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این کوچولوها باید مقابل سلطان سوپر اسپرت ها یعنی بوگاتی ویرون سر خم کنند(بوگاتی شیرون بماند فعلا به ویرون برسن )و بعید میدونم با این روند رو به جلوی بوگاتی کسی بتونه بش برسه البته نمیشه از agera one گذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا