تولید بوگاتی ویرون رسماً به پایان خود رسیده است؛ ۴۵۰ دستگاه خودروی جنجالی ویرون که از میان آنها ۳۴ دستگاه به صورت نسخه ویژه بودهاند. در ادامه، یک راهنما برای خاصترین نسخههای ویژه بوگاتی ویرون آماده شده است.
۱) بوگاتی ویرون گرند اسپورت ونت
کسی از شما تا حالا نام مجسمهساز فرانسوی، برنار ونت (Bernar Venet) را شنیده است؟ ما هم نشنیدهایم! ولی به نظر میرسد بوگاتی ارادت خاصی به وی داشته باشد. آنها تا اینجا پیش رفتهاند که این مرد فرانسوی را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین مجسمهسازان تاریخ معاصر نام بردهاند. در هر صورت، همکاری سطح بالای بین «بوگاتی» و «برنار ونت» ستودنی است.
این عبارات ریاضی به چرم قهوهای داخل کابین خودرو در کنار امضاهای نارنجیرنگ «برنار ونت» نیز کشیده شدهاند. یک کلکسیون از مدالهای «ونت» را میتوان در داخل و بیرون خودرو مشاهده کرد و چرخها نیز دارای یک طرح رنگبندی خاص از مشکی و نارنجی هستند. همانند بسیاری از کارهای هنری برجسته، بوگاتی نیز هنگام ارائه این نسخه، قیمتی برای آن معیّن نکرد. ۲) بوگاتی ویرون سوپر اسپورت ورلد رکورد ادیشنبرنار ونت با ارجاع مناسب به فرمول مهندسی مورد استفاده بدون اینکه اسرار آن را فاش کند، افتخار دوبارهای برای برند ما ایجاد کرده است.
انتظارات مشتریان بوگاتی واقعاً بالاست. بدیهی است که قدرت ۱۰۰۱ اسببخار در ویرون اولیه برای آنها کافی نبوده و از بوگاتی خواستهاند که نهتنها طراحی مدل دوم را از نظر ظاهری متفاوت انجام دهد، بلکه نسخهای اسپورتیتر و با تجربه رانندگی تهاجمیتر برای آنها بسازد! مدل «سوپر اسپورت» جوابی به این توقعات مشتریان بوگاتی بود. قدرت این مدل به ۱۲۰۰ اسببخار میرسید و بوگاتی رسماً از آن به عنوان سریعترین خودروی تولیدی یاد کرد. پنج نمونه اول ویرون سوپر اسپورت که از کارخانه «مولسَیم» فرانسه بیرون آمدن با عبارت «ورلد رکورد ادیشن» نیز همراه شدند تا به نوعی عنوان «سریعترین خودروی تولیدی» یادآوری شده باشد. تنظیمات مدل ورلد رکورد ادیشن مشابه یک خودروی رکوردشکن بود؛ یعنی همان چیزی که برای رکورد ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت در دو جهت در پیست آزمایشی گروه فولکسواگن در «اهرا-لسییِن» آلمان در سال ۲۰۱۰ انجام شد. در سوپر اسپورت ورلد رکورد ادیشن از ترکیب فیبرکربن بدون پوشش و رنگ نارنجی برای بدنه استفاده شده بود و داخل کابین نیز شرایطی نسبتاً آرام با چرم مشکی، فیبرکربن و طرحهای کوچک نارنجیرنگ برقرار بود. ۳) بوگاتی ویرون گرند اسپورت ال اور بلان
تا به حال با دیدن ظروف چینی به این فکر کردهاید که چرا تا به حال از این ماده برای ساخت خودرو استفاده نشده است؟ مطمئناُ کمتر کسی به این فکر افتاده، ولی «بوگاتی» چنین کاری را انجام داده است. عبارت “L’Or Blanc” در فرانسوی برای «طلای سفید» به کار میرود. بوگاتی با سرشناسترین تولید کننده طلای سفید، یعنی «کونیگلیکه پورزلان منوفکتور برلین» یا KPM همکاری کرده تا بتواند اولین خودرویی را بسازد که در طراحی داخلی و خارجی آن از المانهای «چینی» استفاده شده است. البته منظور از «چینی» در اینجا، کشور چین نیست. «ال اور بلان» از یک طرح رنگی واقعاً منحصر به فرد استفاده کرده تا بتواند مشخصههای چینیهای سفید و آبی را بهتر منعکس کند. طرح رنگآمیزی بدنه مستقیماً با دست و با استفاده از نوارهای دقیق تولید شده در ژاپن انجام شده و باعث میشود که هر کسی در نگاه اول، تصور کند که خودرو با «چینی» پوشیده شده است. برای نشانهای وسط چرخها، و همینطور برای درپوش بنزین، درپوش روغن و نشان “EB” در عقب از چینی اصل استفاده شده است. همچنین در داخل کابین «ال اور بلان»، کنارههای کنسول میانی، پنل عقب بین صندلیها و همینطور سینی تعبیهشده در بالای کنسول میانی با المانهای چینی تزئین شدهاند. این سینی را میتوان از جای خود جدا کرد و به همراه سایر وسایل پیکنیک طرح KPM در ال اور بلان مورد استفاده قرار داد. با مبلغ ۱/۶۵ میلیون پوند میتوانید سریعترین خودرو را در نوع خود در اختیار داشته باشید. ۴) بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتسه لجند مئو کوستانتینی
با نزدیکترین پایان تولید ویرون، بوگاتی تصمیم گرفت که تولید یک سری ۶ تایی « لِ لوژاند دو بوگاتی» را برای قدردانی از ۶ شخصیت خاص آغاز کند. سومین مدل از سری به افتخار مئو کوستانتینی (Meo Costantini) ارائه شد که یک دوست نزدیک مؤسس کمپانی، یعنی «اتوره بوگاتی» بوده است. «کوستانتینی» در همین حال، راننده و سرپرست موقتی تیم مسابقه بوگاتی بوده است. وی به عنوان راننده توانست در حالی که برای نخستین بار از مدل مشهور بوگاتی تایپ ۳۵» استفاده میکرد، در دو مسابقه «تارگا فلوریو» پیروز شود. «مئو کوستانتینی» یکی از موفقترین دوران مسابقات را در تاریخ بوگاتی رقم زد. وقتی بوگاتی «تایپ ۳۵» را ساخت، این خودرو توانست الهامبخش بسیاری از خودروهای مسابقه موفق زمانهای بعدی از خود شود. بدنه آبیرنگ و با پرداخت دستی آلومینیومی واقعاً تعهد خود را نسبت به «تایپ ۳۵» بیان کرده است. پیروزیهای «کوستانتینی» در مسابقات تارگا فلوریو به صورت طرح الگوی پیست در پایین باله عقب نقش بستهاند. همچنین امضای وی نیز با لیزر بر روی درپوشهای بنزین و روغن خودرو حک شده و بر روی تکیهگاه سر صندلیها دوخته شده است. یک الگوی دیگر از پیست تارگا فلوریو را میتواند در پوشش محفظه میانی دو صندلی مشاهده کرد. در همین حال، شاید یکی از جذابترین کارها در این مدل حک لیزری مهمترین لحظات دوران رانندگی «کوستانتینی» بر روی چرم داخل درها باشد. قیمت درنظر گرفته شده برای مدل لجند مئو کوستانتینی برابر ۲/۰۹ میلیون پوند بوده و همانند دیگر مدلهای سری «لجند» به ۳ دستگاه محدود بوده است. ۵) بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتسه بلک بس
یک قرن پیش، بوگاتی خودرویی با عنوان «تایپ ۱۸» ساخت که با موتور چهار سیلندر خود، تنها قدرتی به اندازه ۱۰۰ اسببخار داشت. ولی امروز پنجمین مدل در سری «لجند»، دارای موتوری است که تعداد سیلندرهای آن چهار برابر شده و قدرت آن نیز در مقیاس اسببخار، ۱۲ برابر شده است. در همین حال، این مدل جدید، پیوند عمیق خود را با خودروی مشهور «تایپ ۱۸ – بلک بس» نشان داده است. در سال ۱۹۱۳، هوانورد مشهور فرانسوی، رولند گاروس (Roland Garros) به دنبال خودرویی میگشت که سرعتش بر روی زمین همانند یک هواپیما در آسمان باشد. «تایپ ۱۸» که بعداً با عنوان «بلک بس» شناخته شد، خودرویی بود که «گاروس» به مالکیت آن افتخار میکرد. مدل مدرن «بلک بس» با طراحی مشکی بیرونی و طرحهای طلایی، نشانههایی از آن مدل اولیه در خود دارد. حتی بخشهایی از پنلهای بدنه ویرون مانند قاب نعلاسبی در جلو از طلای ۲۴ عیار پوشانده شدهاند. در طراحی داخلی نیز از چرمهای مخصوص بوگاتی بژ، هاوانا و کریمسون استفاده شده است. با این حال، پنلهای در و کنسول میانی میتوانند بیشترین توجه را به خود جلب کنند. در این پنلها صحنههایی از بلک بس اولیه و مورن سولنیه تایپ H، هواپیمای «گاروس» به تصویر کشیده شده است. البته برخلاف آنچه که در مدل لجند مئو کوستانتینی مشاهده میشود، این صحنهها به صورت دستی نقاشی شدهاند. در نتیجه، هیچکدام از پنلها مشابه یکدیگر نیستند. برچسب قیمت برای این ویرونِ واقعاً منحصر به فرد برابر ۲/۱۸ میلیون پوند بوده است. ۶) بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتسه لا فاینال
آخرین و چهارصد و پنجاهمین ویرون در حالی در سال ۲۰۱۵ از خط تولید کارخانه «مولسَیم» بیرون آمد که واقعاً خودروی منحصر به فردی بود. ویرون گرند اسپورت ویتسه لا فاینال با طرح رنگی وارونه قرمز و سیاه فیبرکربنی، تعهد به ویرون با شاسی شماره یک نشان میداد. برای یادآوری اینکه «لا فاینال»، آخرین ویرون است، با رنگ «قرمز روشن ایتالیایی» عنوان “La Finale” در جاهایی از بدنه خارجی خودرو مانند زیر چراغ سمت راست در جلو و سطح زیرین باله عقب نوشته شده است. در همین حال، نقشهایی از یک «فیل رقصان» را میتوان در جاهایی مانند درپوشهای قرمز بنزین و روغن خودرو دید که به یاد رمبراند بوگاتی (Rembrandt Bugatti) استفاده شدهاند. «رمبراند بوگاتی» مجسمهسازی بوده که یکی از مشهورترین اثرهاییش، فیل رقصان بر روی رادیاتور «تایپ ۴۱ رویال» است. البته در داخل کابین، فیلهای بیشتری میتوان یافت؛ بهخصوص در محفظه وسایل بین دو صندلی. این فیل ابتدا به صورت برنز ریخته شده، یک پتینه سیاه بر روی آن کشیده شده و سپس بر روی فیبر کربن قرمز رنگ بدون پوشش قرار داده شده است. همچنین در داخل کابین از چرم «سیلک» کرمرنگ مانند شاسی شماره یک استفاده شده، ولی این بار از چرم قرمز و فیبرکربن با پوشش رنگ نیز کمک گرفته شده است. بوگاتی، مدل «لا فاینال» را به یک مشتری در خاورمیانه فروخته و قیمت فروش آن به صورت نامعلوم باقی مانده است.
bahamin
۲۵ تیر ۱۳۹۴باسلام به مردم متفکرایران کی میشه توایران ایناروببینیم . آه ازروزگار.
عارف
۲۷ تیر ۱۳۹۴در دنیا واپسین(بعد از مرگ ).البته بعد از 100 سال و دور از جونتون
Mercedes-Benza
۲۵ تیر ۱۳۹۴کمپانی بوگاتی همیشه به خاطر مهندسی عالیش توی جهان مطرح بوده و طراحی هاش رو هم خیلی ها می پسندند. واقعا عالین!!!
ALiHidden
۲۵ تیر ۱۳۹۴همشون عالی مخصوصا 1و4
محمد
۲۵ تیر ۱۳۹۴درسته که همشون عالی اند ولی جای بوگاتی ویرون رامبرانت تو این مدل ها خالیه،به نظرم زیباترین کابین در بین همه ی مدل های ویرون مال بوگاتی ویرون رامبرانت هست.
bahamin
۲۵ تیر ۱۳۹۴تحریم که برداشته شدببینیم این گمرک سنگین هم برداشته میشه !!!!!
M Power
۲۵ تیر ۱۳۹۴تحریم های بین المللی برداشته شدن ولی بعید میدونم برداشته شدن تحریم های داخلی به سن منو شما جوان های ایران قد بده البته تا خودمون نخوایم واسه خودمون کاری کنیم
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۵ تیر ۱۳۹۴اون Vitesse Legend Black Bess کشت منو!!!
عجب کار ظریفیه….
احمد باقری
۲۵ تیر ۱۳۹۴حالا مدام بگید با این همه تکنولوژی و قدرت، ماشینی اومده که اینو گرفته باشه. واقعا تحسین برانگیزه. کدوم ماشین اومده که اینو گرفته باشه؟ کوئینزگ وان، پورشه، مکلارن یا یه اسم عجیب و غریب دیگه. سوپر بوگاتی، مدلی بود که فقط یکی تولید شد و در 1.8 ثانیه، صفر تا صد رو میرفت، حالا هی میگن کوئینزگ وان اینو گرفته، چه حرف بیخودی. واقعا ابهت بی نظیری داره. تکنولوژی هایی که در زمان خودش معرفی کرد، واقعا معرکه بودند.
M.R.K
۲۶ تیر ۱۳۹۴کسی عرض نکرد که توی صفر تا صد بوگاتی ویرون سوپر اسپرت رو مهار کرده با اینکه 911 توربو اس طبق درگ ریس ها پا به پاش میومد تا 120 اما عرض کردن که توی سرعت 250 مهارش کردن که خودروهایی همچون Agera R و Venom Gt
ace
۲۳ بهمن ۱۳۹۵بوگاتی شماره 1 هست
kaveh
۲۵ تیر ۱۳۹۴والا همشون قشنگن ولی پولشون قشنگ تره
ما ایرانیا(حداقل نسل ما)فقط باید تو اینترنت و فیلم ها از این ماشینا ببینیم
مهدی
۲۵ تیر ۱۳۹۴لطفا به احترام قدمت عزمت تکنولوژِی اعتبار نبوغ و زیبایی به پا خیزید
P.G
۲۶ تیر ۱۳۹۴من کمرم یکم درد میکنه جوون،میشه فقط کلاهمو بردارم؟:)
در ضمن اون عظمته!
Maysam..laferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۴تا وقتی نام “Ferrari” وجود داره من به پای هیچ کمپانی دیگری پا نمیشم!
محسن
۲۵ تیر ۱۳۹۴کی گفته صفر تا صد این شاهکار 1.8 s ها برو توی سایت های مرجع ببین همه زدن 2.5 s حالا شاید یه ذره بالا یاپایین نه دیگه اینقدر
مهدی
۲۶ تیر ۱۳۹۴جالبه که بدونید بنتلی و رولز رویس به تقلید از بوگاتی نشان های برجسته رو
رو ماشیناشون گذاشتن .
و بوگاتی های آن زمان با نشان فیل برجسته که به دست مجسمه ساز ماهر یا که همان پسر دوم بوگاتی یعنی رامبرانت بوگاتی ساخته میشد در خیابان ها خود نمایی میکرد.
رامبرانت به حیوانات علاقه ی زیادی داشت و بعد از کشتار وحشیانه ی حیوانات یک باغ وحش در پاریس در جنگ جهانی اول دچار افسردگی شد و در 31 سالگی خود کشی کرد.
رضا
۲۶ تیر ۱۳۹۴خیلی جالب بود. ممنون
و به این ترتیب ویرون افسانه ای به پایان رسید
حسام
۲۶ تیر ۱۳۹۴میگم بوگاتی ایربگ هم داره؟
پوریا
۲۶ تیر ۱۳۹۴واقعا چه قدر قشنگ و زیباست بوگاتی خوب کارش درسته.
عباس.
۲۶ تیر ۱۳۹۴فکرش بکن 300 تا سرعت میرسی از اگزوز اتش بیرون میاد و سیستم اگزوز طوری طراحی کردن که به صورت زنبوری علمی برای اولین بار در جهان که بتونه اتش نشون نده یکی از سازنده ها صحبت میکرد و رادیاتورشم حتما باید با دست درست بشه چند تا رادیاتور داره
Maysam..laferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۴بعضی نظرات خنده داره!
AHMADREZA
۲۶ تیر ۱۳۹۴ویرون رفت ولی همیشه در قلب من باقی می ماند این شاید تنها ماشینی باشد که بخاطرش احساساتی می شوم ولی من یادگاریم از این افسانه ماکتش هست
Archi KHAN
۲۶ تیر ۱۳۹۴بوگاتی ویرون گرند اسپورت ونت با اون طرح اعداد روی بدنه واقعا زیباست ،
وقتی هنر در اختیار تکنولوژی و علم قرار بگیره نتایج خیره کننده ای حاصل میشه مثل این.
البته اگه به هنر و هنرمند بهایی داده بشه ، که در فرانسه که کشور شعر و موسیقی و هنره دور از انتظار نیست
محمد
۲۶ تیر ۱۳۹۴من شیفته ال اور بلان بودم از اول اول تا اخررررر. ای جانم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ تیر ۱۳۹۴درود .
انصافا بوگاتی یدونست . رو دستش ندیدم . تنها سوپر اسپورت هنریه .
تو یکسری چیزها رقیب نداره .
ace
۲۳ بهمن ۱۳۹۵واقعا نداره.
AMIR
۲۶ تیر ۱۳۹۴فرانسه است دیگه.
solat
۲۳ مرداد ۱۳۹۴1 از اونای دیگه چشم نواز تر و زیباتر بود هم رنگ امیزی بیرون و هم نمای تو ( ویرون سالار جاده هاست)