بوگاتی

همراه با بوگاتی ویرون SS، هیولایی بسیار متفاوت نسبت به ویرون اصلی!

فکر می‌کردیم دیگر همه‌چیز را درباره‌ی بوگاتی ویرون، هایپرکار مشهور دنیا می‌دانیم اما ظاهراً اشتباه می‌کنیم. اجازه دهید جیسون کامیسا توضیح دهد چرا نسخه ۱۲۰۰ اسب بخاری ویرون سوپر اسپورت چیزی بیشتر از یک ویرون پرقدرت است.

بوگاتی ویرون اصلی که ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت داشت به محدودیت‌های مهندسی دوران خود رسیده بود اما این امر مانع از بهبود هرچه بیشتر ویرون در طول عمر خود نشد. در واقع زمانی که فرصت توسعه‌ی مدل سریع‌تر سوپر اسپورت فرا رسید، بوگاتی چاره‌ای جز تولید این خودرو نداشت.

اگرچه اضافه کردن ۲۰ درصد قدرت بیشتر به یک پیشرانه توربوی مدرن نمی‌تواند کار سختی برای یک تیونر باشد اما همین موضوع را نمی‌توان درباره ویرون گفت. ماهیت خاص این هایپرکار باعث می‌شد کل خودرو از نو مهندسی شود و این موضوع شامل لوله کربنی جدید، سیستم خنک‌کننده ارتقا یافته، سیستم تعلیق جدید و… بود.

تفاوت‌های بین بوگاتی ویرون استاندارد و ویرون سوپر اسپورت به حدی است که شما می‌توانید این دو را خودروهایی متفاوت بدانید. زمانی که مهندسان بوگاتی برای اولین بار پیشرانه ۱۲۰۰ اسبی را روی ویرون نرمال تست کردند خودرو به حدی وحشیانه شتاب گرفت که کمپرسور کولر منفجر شد.

پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی فیبر کربن به مهندسان بوگاتی اجازه داد تا طراحی بسیار قوی‌تر و البته سبک‌تری برای لوله کربن ویرون سوپر اسپورت در نظر بگیرند. این ویژگی به همراه سیستم تعلیق بازنگری شده باعث شد سواری ویرون سوپر اسپورت هم متمایز باشد. این خودرو علاوه بر پرفورمنس فوق‌العاده‌ای که در خط مستقیم داشت از سواری چابک و هیجان‌انگیزی سود می‌برد.

افراد زیادی که اول ویرون استاندارد را رانده بودند گفته‌اند که این خودرو خیلی کلینیکی، خیلی امن و حتی کلافه کننده بوده است. ظاهراً ویرون سوپر اسپورت اصلاً کلافه کننده نبوده زیرا هنوز هم پس از گذشت این همه سال از معرفی آن شاهد انتشار جزئیات هیجان‌انگیزی درباره‌اش هستیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هیچ وقت درگ ویرونss و کونیگ‌زگ آگراR توسط مجله GT Boardتوی پیست Ehra lessienرو فراموش نمیکنم
    خیلی درگ زیبایی بود
    اگه ندیدین حتما ببینید!!!

    1. جواد خطر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      این ماشینا رو فقط میتونیم عکساشو ببینیمو حسرت بخوریم یه چندتا بوگاتیم که تو ایران هس فقط برِ چندتا آدم خیلی خاصه! من که یه پژو پارس دارم از آبان 98 تا الآن خوابوندمش تو حیاط خونه شاید گاهی اوقات بیارمش بیرون اونم فقط واسه کارای خیلی ضروری چون اوضاع طوریه که اگر بخوای ماشین سوار شی باید هرچی پول در میاری بدی بنزین! مگه ماهی چقدر حقوق می گیریم؟ والا بخدا

      1. مهرآیین

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        اوه عجب اسمی…….جواد خطر!!! درود جواد خطر حالت چه طور است؟بچه کجایی؟ از سیاساکتی چه خبر؟

        1. جواد خطر

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (255 ديدگاه)

          مخلص داداش … بچه نظام آباد تهرونم،سیاساکتیم حالش خوبه همین امروز صب پیشش بودم گفت سلاممو به بروبچه های پدال برسون!!! خخخخخخ

      2. امین

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (16 ديدگاه)

        ببخشید میشه بگی چند تا بوگاتی تو ایران داریم؟؟؟؟ دست چه آدم های خیلی خاصه؟؟؟
        وقتی چیزی نمی دونید اینقدر اظهار فضل نکنید. از کی تا حالا بوگاتی تو ایران اومده که دست چند تا آدم خاص باشه !!! ضمنا در کل یک دونه بوگاتی اون هم به صورت ترانزیت از ایران گذر کرد. اینقدر اطلاعات نداشته ی خودتون رو به رخ این و اون نکشید.

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. Carbonado Aventador

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      همون درگ‌که کونیگزگ آگرا ؛ ویرون رو ۴ راند پاره کرد??
      .
      عجب شتاب وحشانه ای داشت

      1. Saeed

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        هیچ چیز بهتر از اون صحنه درگ نیست که مجری مجله با بوگاتی داشت سرعت میرفت،بعد آگراR که جلوی بوگاتی بود ترمز میکنه
        اما مجری فیلم میگیره که ب گاز بوگاتی رو میگیره میره تا اینکه میرسه به 370 کیلومتر درساعت بعد فیلمبردار از عقب فیلم میگیره که ببینه کونیگ زگ کجاست؟ بعد یهو دید کنارشه!خلاصه دوتاشون شوکه میشن و حسابی هم میخندن
        فکر کنم دقیقه 22 فیلم بود چون نیم ساعت طول خود فیلم بود

    3. Reza

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5354 ديدگاه)

      بله داش سعید هزار بار اون درگ رو دیدیم هر دوتاشون خدایی بودن زمان خودشون نباید ولی ملاک انتخاب فقط تاپ اسپید باشه. هردو خودرو نقاط ضعف و قوت خوشون رو داشتن. من عاشق هر دوتاشون هستم .

      1. Saeed

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        بله رضا جان هر دو خودرو در زمان خود عالی بودند
        بنده فقط یاد آوری کردم وگرنه درگ مال ۵ سال پیشه!

    4. حسین

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (785 ديدگاه)

      خخخ اون ویرون ss نبود
      گرند اسپرت بود عشقم
      وگرنه ss بود . آگرا مچاله میشد

  2. amg 63

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    کاش میشد از نزدیک حس کرد این ماشین رو ://

    1. مهدی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1234 ديدگاه)

      باید با اسباب بازی بچه کوچولوی فامیل حسش کنی

    2. Car lover

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      فگ کنم با چهار هزار دلار بتونی تو امارات اجارش کنی( ایراد نگیرید چرا به درهم نگفتم ارزشش رو عرض کردم)
      البته تمهیدات همراهش از قبیل چک و اینا هم هست

  3. ایمان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4060 ديدگاه)

    بعد از ویرون SS رکورد شکن بود که دنیای هایپرکارها شکل گرفت
    دنیای خودرو هیچ وقت ویرون افسانه ای را فراموش نخواهد کرد

    1. ferrari_lvr

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      چهرش انگار سعی کرده زورکی لبخند بزنه.‌.. حال و حوصله نداره،
      خوب و دلنشین
      من که اگه ماشین رو نمیشناختم فکر میکردم یه خودروی لوکس هست
      این ماشین موقعی معرفی شد دنیا رو تکون داد

  4. مهراد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (863 ديدگاه)

    فکر کنید یه عالمه انتخاب بین بهترین رنگ ها و طرح های دنیا برای اجرا بر روی یک اتومبیل خارق العاده دارید ?

    اونوقت سفید یخچالی رو انتخاب کنید ?

  5. OMID-LAMBO

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (424 ديدگاه)

    اون صدای وووش توربوهاش موهای تنمو راس کرد !!
    عجب صدای معرکه ای داره !

  6. سورنا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1053 ديدگاه)

    چرت ترین ماشین دنیا که فقط اسمشو بزرگ کردن وگرنه فراری و لامبو و استون و مک و … هزار برابر این ارزششون بیشتره

    1. سینا BMW

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      رکورد سرعت دنیا که دهه ها نزدیک ۴۰۰ کیلومتر نشد تا ۴۰۸ کیلومتر سپس ۴۲۰ برد.(البته حدودی فکر کنم ۱۰ کیلومتر بیشتر یا کمتر بود ) و الان هم با شیرون ۳۰۰ مایل !!!!

      البته داخل اون فیلمی که جیمز می باهاش رکورد زد میشد فهمید چقدر سریعه و عجب صدایی داره. [ البته از نظر اندازه ی صدا ]

      1. سورنا

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1053 ديدگاه)

        یعنی چون رکورد سرعت زده پس عالیه ؟؟؟؟
        تا حالا دیدی یکی از صاحبانش به این سرعت ها حتی نزدیک بشه ؟
        خداوکیلی چرا الکی چیزیو ازش بت میسازید ؟

        1. سینا BMW

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          همین رکورد چیزیه که کوئینزگ و هنسی سالها دارن براش هزینه میکنن و کلی تلاش کردن ، فعلا خبری از هنسی نشده ولی کوئینزگ خیلی جدی برای رکورد رفته.

  7. حسین دهمرد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2654 ديدگاه)

    بچه تخس فامیل

  8. بهراد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (751 ديدگاه)

    یه سوالی ،ویرون دیفرانسیل عقبه یا چهار چرخ متحرک؟
    چون تو اون عکس فیکسچر و شاسی و موتور، من نشونی از میله انتقال قدرت به چرخ جلو ندیدم

  9. آریا ماشین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ولی من همچنان ویرون اصلی ۲۰۰۵ رو ترجیح میدم ، اون یه چیز دیگه س…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا