بوگاتیتجربه و آزمایش

اولین تجربه سواری با بوگاتی شیرون؛ هیولا چگونه است؟!

تلاش برای توصیف چگونگی سریع بودن بوگاتی شیرون کار آسانی نیست. به هر حال این خودرویی ۱۴۷۹ اسب بخاری با گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متری است که می‌تواند در کمتر از ۲.۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و در عرض کمتر از ۱۳.۶ ثانیه نیز مرز سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را درنوردد. واژه‌ی “سریع” به تنهایی برای توصیف این هیولا کافی نیست.

260616goodwood_lord_march_braves_the_monster_bugatti
نشستن در صندلی سرنشین نیز کمکی به اصل ماجرا نمی‌کند اما شیرون یکی از برجسته‌ترین هایپرکارهای دنیا بوده و زمانی که بوگاتی موقعیت رانندگی با آن را به شما می‌دهد، نمی‌توانید آن را رد کنید.

goodwood_Bugatti Chiron
احساس شتاب گیری این هیولا متفاوت است. این یک خودرویی است که مغز شما را تکان می‌دهد و شکمتان نیز شانسی نخواهد داشت. نیرویی که خودرو خارج می‌کند، حتی در مکانی به شدت محدود همانند فستیوال گوود وود، کاملاً عجیب‌وغریب است.
البته باید اذعان کنم که من از تمام قابلیت‌های این خودرو استفاده نکردم.

goodwood_Bugatti Chiron 01
شیرون همانند خلف خود یعنی ویرون دارای پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری توربو است و از سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کند. به منظور کمک به این خودرو برای تولید قدرت بیشتر نسبت به ویرون، هر چهار توربوی این خودرو بزرگ‌تر شده‌اند. بنابراین شیرون از تاخیر توربو رنج نمی‌برد و در دور پیشرانه‌ی زیر ۳۷۰۰ تنها دو توربو در مدار هستند و دوتای دیگری به منظور تأمین حداکثر گشتاور در دورهای بالاتر انجام‌وظیفه می‌کنند.

Bugatti Chiron 01
انحناهای بزرگی که از طریق مرکز کابین باعث تشکیل قوس‌ها شده‌اند نمایی منحصربه‌فرد به شیرون بخشیده‌اند و فضای زیادی داخل خودرو به چشم می‌خورد.

Bugatti-Chiron-Goodwood-3
نکته‌ی مهم این‌که هر چیزی را که لمس می‌کنید از چرم یا فلز ساخته شده است. کل داشبورد و سقف از چرم پوشیده شده و همه‌ی دکمه‌ها و سوئیچ‌ها و ورودی‌های تهویه به زیبایی از آلومینیوم پولیش خورده ساخته شده‌اند.

maxresdefault
تنها چیزی که من باب میل نیافتم به ورودی‌های خاکستری روی درب‌ها مربوط می‌شد که نمایی شبیه پلاستیک داشتند اما مطلع شدم که در واقع از تیتانیوم هستند.

چشمگیرترین جنبه‌ی کابین شیرون نبود صفحه‌ی مربوط به سیستم ناوبری است. شیرون بجای سود بردن از صفحه نمایش‌های بزرگ خودروهای لوکس تنها از چهار دکمه‌ی چرخان ساده در کنسول مرکزی استفاده کرده است و با نبود صفحه‌ی سنگین و مستطیل شکل، کابینی مجلل‌تر خلق کرده است.

bugatti-chiron-at-the-2016-goodwood-festival-of-speed_100557309_l
کل فلسفه‌ی طراحی شیرون خلق خودرویی بوده که نهایت اشرافیت را داشته و همچنین توانایی کنار آمدن با قدرت عظیم ۱۴۷۹ اسب بخاری را نیز داشته باشد و از طرف دیگر به اندازه‌ی کافی آئرودینامیک باشد تا بتواند حداقل به سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. شیرون مفهومی شبیه بوگاتی‌های قدیمی دارد و اگرچه که بیشتر شبیه طرحی تکاملی نسبت به ویرون است اما بسیاری از ویژگی‌های سنتی بوگاتی را در خود جای داده است. خط مرکزی خودرو از نمونه‌ی تایپ ۵۷ آتلانتیک گرفته شده و خط بزرگ C شکل شیرون نیز شبیه شکل درب آتلانتیک است.

bugatti-chiron-at-goodwood-festival-of-speed-2016
کل بدنه از فیبر کربن ساخته شده و شاسی مونوکوک و قالب پیشرانه نیز از همین جنس هستند. البته این فیبر کربن از نوع معمولی نیست. هر عنصر متفاوت خودرو از پانل‌های ساندویچی و شانه تخم‌مرغی آلومینیومی و رزینی ساخته شده که بین لایه‌های فیبر کربن قرارگرفته‌اند. این ساختار پیچیده بوده و هزینه‌ی ساخت آن نیز بالاست اما نسبت به فیبر کربن خالی، سبک‌تر و مقاوم‌تر است.

bugatti-chiron-at-the-2016-goodwood-festival-of-speed
این نوشته‌ی کوتاه بر این دلالت می‌کند که شیرون جانشینی عالی برای ویرون است. این خودرو به‌طور دیوانه‌واری سریع بوده و از نظر فنی خودرویی پیشرفته است که در پکیجی قابل‌استفاده، لوکس و نفیس گردآوری شده است.

[دانلود ویدئو]

منبع: evo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با شکر از آقا شاهین عزیز
    کدوم خودرویی رو پیدا میکنین که داخلش از بهترین چرم ، آلوینیوم پولیش خورده و بدنش از تیتانیوم ساخته شده باشه اونوقت شتاب 2.4 ثانیه ای با کیلومتر شماری که تا 500 شماره گذاری شده داشته باشه؟؟؟
    جمع کردن این 2 ویژگی هنر بوگاتی هست
    بوگاتی شاید یک پروژه ی تبلیغاتی باشه. اما به نظر من فولکس واگن روی بهترین پروژه ی تبلیغاتی ممکن سرمایه گذاری کرده.
    بوگاتی “بهترین” پروژه ی تبلیغاتی ممکنه.

    1. king 918

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      درسته هنرکرده اما این هنر زیاد به کار نمیاد ..
      چند نفر می تونه با این 450 تا پر کنه ………اصلا تو کجا ؟؟؟؟؟
      زمانی که داری 390 تا 400 میری چقدر سوخت مصرف میشه ….؟؟؟
      اصلا به 16 سیلندر و 4 توربو احتیاج هست؟؟؟؟؟
      واسه همینه خیلی از برترین کمپانی های خودرو سازی به 350 کیلومتر رضایت میدن و از نظر شتاب با بوگاتی رقابت کردن و تو پیست ازش جلو افتادن …..

      1. امیر

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        کینگ 918 از شما بعیده!!!!!!!!!
        اول اینکه شیرون به دلایل امنیتی سرعتش روی 420 تا محدود شده.
        دوم اینکه کسی که همچین ماشینی میخره باید پای لرزش هم بشینه و پول مصرف 48 لیتر در 100 کیلومتر رو داشته باشه.
        سوم اینکه این بوگاتیه ها ! برای رکورد زدن ساخته شده نه فقط سوپر اسپرت بودن.

      2. HR3

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اولاً از دید من این شایرون به نسبت وایرون زیبا و لوکس نیست و شرط می بندم اگه این یه هیوندای بود الان کلی ازش بابت پسرفت در طراحی انتقاد میشد و چون اسم بوگاتی اونقدر بزرگه که باعث شده قیافه ی شیرون در پس این نام برای خیلی ها گنگ بمونه و افراد با دیدنش مبهون بشن و با خودشون بگن اوه خدای من این یه بوگاتیه !!!!!
        شکست هواکش ها و چراغ های عقب به زیبایی مک لارن P1 نیست
        ورودی ها و کاپوت با ابهت فراری رو نداره
        و غرش پیشرانه اش هم با توجه به حجم موتور در مقابل لامبورگینی چیزی نیست
        و مثل پورشه 918 در همه ی موارد مدعی نیست
        این بوگاتی شایرون صرف نظر از توانایی های فنی و کیفی فقط و فقط مدیون اعتبار برندشه ………و الا در طراحی نمره اش ضعیفتر از رقباست
        پیشرفت در طراحی یعنی ارتقا از انزو به لافراری و ترکیب مدرنیته در F1
        یا ارتقا از پاگانی زوندا به هیورا
        خدایی مدل هایی مثل لافراری / پاگانی هیورا / پورشه 918 به لحاظ استایل و زیبا شناسی چند سر و گردن بالاتر از شایرون هستند

        1. امیر

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          خشمی که تو چشمای شیرونه تو ویرون نبود.
          به علاوه چراغ های عقب شیرون خیلی فضایی تر و زیبا تر از ویرون هستن.
          پس از روی تعصب نگو شیرون یه اسمه!!!

        2. مجید. بهترین یا هیچ.

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اینطور که HR3 میگه من شک دارم شایرون (به قول ایشون ) از پرایدم بهتر باشه!!!
          شایرون نماد عقب افتادگیه اصلا!!

        3. امیرسابق

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (161 ديدگاه)

          جناب HR3 یا همان king 918 لطفا با اکانت های مختلف نظر نده.
          توی تاریخ هیچ ماشینی بالاتر از ماشینای بوگاتی ساخته نشده و شایدم نخواهد شد. اون ماشینایی که نام بردی آخه با شیرون مگه هم رده هستند؟ اونا نهایت سرعتی که برن 200 مایله ولی این چقدر؟
          موتور این ماشین رو فولکس (آلمان ) میسازه که اون ماشینایی که نام بردی کارخونشون زمانی که فولکس ماشین میساخت ، گوسفند میچروندن.
          تعصب هم حدی داره آخه ماشین چند میلیون دلاری رو داری با ماشین چند صد دلاری مقایسه میکنی بعدم انتظار داری بهت مثبت بدن؟ به قول یکی از دوستان جوری ماشین رو زیر سوال بردی من فکر کردم از لگنای داخلی هم بدتره. اگر از قیافش خوشت نمیاد نگاه نکن ولی حق ندارید به این هیولا به قول پدال این حرفا رو بگی.
          در ضمن درباره قیافه ماشین که گفتی یه نکته رو خاطر نشان بشم ::
          توی طراحی های چنین ماشینایی مهندسا آیرودینامیک و … ماشین اهمیت میدن و با درنظر گرفتن اون بدنه رو طراحی میکنن نه با در نظر گرفتن باب سلیقه و خوش اومدن مردم.

        4. یو اس اس اینترپرایز

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          امیرسابق پیدات شد بلاخره نبودی؟؟؟؟

        5. وایییی

          ۳۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (19 ديدگاه)

          سلام . شاید تو طراحی حق با شما باشه ولی باید متوجه باشید که برای رسیدن به هدفی خاص باید خیلی چیزهارو فدا کنی . وقتی قراره به سرعت بالای 400 کیلومتر بره مجبوری طراحی رو جوری انجام بدی که بتونه تو اون سرعت جواب گو باشه پس باید متوجه باشیم که قرار نیست نقاشی یه دختر 9 ساله باشه که بخوایم ایراد بگیریم . و اینم در نظر بگیر که قشنگی نصبی است

      3. مجید. بهترین یا هیچ.

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        باز شما دوست گلم رفتی میخوای بحثو بکشونی همون جایی که دوست داری. که بیشتر از 350 به درد نمیخوره. واسه همین پورشه 918 که به 400 نمیرسه از شیرون که تا 450 تا پر میکنه بهتره . چون از توانایی بوگاتی استفاده نمیشه. در حالی که شتاب مهم ترین چیزه و پورشه 918 که تونسته یک ماشین که 10 سال پیر تر از خودشه رو شکست بده بهترینه.
        عزیز من
        بحث اینجا “”توانایی”” هست. بحث اینه که””میتونه”” ادعا های کارخونه رو ثابت کنه یا نه. که بوگانی در تاپ گیر دو بار با ویرون معمولی و سوپراسپرت این کارو کرد.
        بذار اونجوری که خودت دوست داری مثال بزنم….
        شتاب 918 مثلا 2.2 ثانیه هست. فکر کردی چند درصد از مالکان از این شتاب استفاده کردن؟ شاید 2 یا 3%. اگر هم استفاده بشه به خاطر فشاری که به مجموعه ی انتقال گشتاور میاد به ماشین 1 میلیون دلاری آسیب میرسه.
        بهترین رکورد یک ماشین خیابونی در نوربرگ رینگ مال همین 918 هست. واقعا جای تحسینه… ولی کسی که 918 خریده هیچ وقت جرات نمیکنه از تمام هندلینگ و عملکرد عالی این ماشین استفاده کنه.
        ماشینایی مثل 918 یا شیرون یا aventador یا Koenigseggبرای یک گشت و گذار آروم در آخر هفته ساخته شدن نه برای مسابقات خیابونی.
        من تا حالا ندیدم کسی که مثلا بنز S63 AMG داره از لاین سرعت در اتوبان استفاده کنه در حالی که با یک نیش گاز همه رو جا میذاره.

        شاید الان هدف آقای باقری از گیر دادن به پورشه رو میفهمم. عزیز دلم شما همیشه دوست داری بگی پورشه بهترینه و همه ی خوبی ها رو داره و اگه مزیتی هست که پورشه نداره اون در واقع مزیت نیست چون اصلا به درد نمیخوره.
        918 در سال 2014 معرفی شد. قرار نیست یک ماشین تا قیامت در قله بمونه. علم همیشه در حال پیشرفته. همون طور که بوگاتی بعد از 10 سال از 918 در شتاب شکست خورد حالا باز ماشین هایی خواهند اومد که 918 رو شکست بدن و اصلا بعید نیست رکورد 918 در نوربرگرینگ توسط استون مارتین AM RB 001 شکسته بشه. در ضمن مطمئن باش شتاب شیرون خیلی بهتر از ویرون شده و چند سالی در اوج خواهد موند تا باز یکی قویتر از اون بیاد.

        قرار نیست یک ماشین کامل باشه. فقط خدا کامله. انسان که مخلوق خداست کامل نیست. دیگه وای به حال مخلوق انسان. قرار نیست ماشینی دیگه هیچ نقصی نداشته باشه. شاید مصرف سوخت بالا از نقطه ضعف های بوگاتیه. ولی این مصرف سوخت بالا فقط در سرعت های بالا وجود داره و خیلی کم به این سرعت نیاز داره.

        1. king 918

          ۳۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          اصلا من چیزه دیگه ایی گفتم این جبهه گیری ها چیه ….
          دوست عزیز امیر سابق چرا حرف الکی میزنی منو با اکانت های مختلف میام ؟؟؟؟؟؟
          شما مطمئنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          علم غیب داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          جناب hr3دوست عزیز از جور افراد تو پدال پره شما لازم نیست جوابشون بدی …
          البته ایرادی هم نداره ناراحت نمیشم چون ایرانیم دیگه عادت کردیم به تهمت زدن ………….
          واقعا بعضی دیدگاه ها ارزش نگاه کردن هم نداره چه برسه جواب دادن ………

        2. میثم

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (66 ديدگاه)

          مگه مغز خر خوردن پول بدن واسه بوگاتی و پورشه و فقط بخوان تو شهر استفاده کنن کی همچین حرفی زده این ماشینها رو باید بتازی تو جاده و از صدای اگزوزش و قدرتش لذت ببری این ماشینها عروس خیابون و گرگ بیابون هستن

      4. مجید. بهترین یا هیچ.

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوره ی در اوج بودن 918 و پی وان و لافراری دیگه تموم شده. باید میدونو خالی کنن.

        1. ferrari

          ۳۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          دوست عزیز هروقت شیرون تونست یک دور پیست مسابقه رو سریع تر از فراری طی کنه بعدش بگید میدونو برای شیرون خالی کنن. دوست عزیز این اتومبیل مناسب پیست نیست وزن بالایی داره. همین وزن بالا فرمون پذیریشو کاهش میده. بوگاتی فقط میتونه یه مسیرمستقیمو با سرعت 420 کیلومتر طی کنه همین

  2. Shahriyar_mansory

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره این ماشین فقط کسی میدونه مصرف سوختش چقدره؟ البته میدونم توی این کلاس از ماشین ها به مصرف سوخت اهمیت نمیدن ولی این بوگاتی با موتور 16 سیلندر بالای صدی 30 میسوزونه

    1. امیر

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      مصرفش در ترافیک 48 لیتر در 100 کیلومتره.
      چند نکته راجه به شیرون:
      هوایی که توربو شارژر هاش طی 1 دقیقه به داخل می کشند ، برای تنفس 4 روز راننده کافیه!
      اگه باسرعت 400 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید ، باک بنزین 100 لیتریش تو 12 دقیقه خالی میشه!!!!!!!!

      1. میثم

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (66 ديدگاه)

        دوساعته میریم مشهد

        1. reza

          ۱۰ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (25 ديدگاه)

          اقا میثم اگه با این بری مشهد هزینه ی سفرت از سفر با فرست ملاس هواپیما بیش تر میشه تازه اگه هزینه ی خریدشم بذاریم کنار در ضمن باید یه تانکر سوخت هم پست سرت بیاد پس من توصیه می کنم بیا با هم بریم من یه بلیط هواپیمای عاالی بخرم واست دستم تو کاره

    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بوگاتی اگه با سرعت 400 کیلومتر حرکت کنه درعرض 9 دقیقه باک بنزینش تموم میشه.این خود بوگاتی اعلام کرده.مصرفش در ترافیک من صدی 28 لیتر شنیدم.

      1. امیر

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        یو اساس مصرف جاده ای ویرون 29.8 لیتر بر 100 کیلومتره

        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          سپاسگزارم از امیر عزیز.مرسی

  3. خسته شده

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    عزیز اوج نگیر پسرم اوج نگیر … اوج نگیر یه شاهکار بی حده لامصب این چیه دیگه انگار جت میخواد پرواز کنه

  4. امير علي

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    یا علی رخو ببین

  5. جواد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من فقط تو کف اون اینه وسطم که به قوس وسط خودرو روی سقف متصله

  6. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بوگاتی قصد نداره این ماشین تست کنه؟؟؟؟؟؟؟
    هی داره مانور میده.خود کمپانی بوگاتی اعلام کرده سال 2018 میخواد رکورد بزنه
    خوب اون موقع شاید هنسی ونوم یا کوینخ زگ سریعتر از شیرون باشن.مهم الان ن دوسال دیگه

    1. rrr

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      مهم الانه…

  7. علی -کیوج

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (173 ديدگاه)

    موتور با همون حجم ویرون تو شیرون 50 درصد رشد کرده یعنی 1000 اسب شده 1500 اسب!!! اونوقت بعضی از دوستان میگن این چه پیشرفتی نسبت به شیرون کرده!!

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      روسرعت 420 کیلومتر محدود شده رو میگن دوستان.
      بوگاتی ویرون 1200 اسب بخاری سرعتی معادل 431 کیلومتر درساعت داشت.
      بوگاتی شیرون 1500 اسب بخار روسرعت 420 کیلومتر محدود شده.

  8. مهرداد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بوگاتی واقعا یه شاهکار هنرینه ،چون خودش ب وجود آورنده ی فناوری ن استفاده کننده
    باله هوشمند عقب اولین بار روی ویرون ازمایش شد ،گیربکس دوکلاچرو اولین بار بوگاتی روی ویرون گذاشت …
    918 ،لا فراری ، مک لارن و و و اتومبیل های فوق العاده ای هستن ،با تر تعصبی ک داریم باید قبول کنیم ،ویرون سبک جدید از هاپرکارهارو معرفی کرد ،ک الان ب شیرون ختم شده
    هرچند ،من فک میکنم هایپر کار AmRb001 سبک جدید دیگه ایو وارد دنیای سوپراسپرتها بکنه.

  9. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فقط طراحیش رو ببینین، یکبار دقیق نگاه کنین، ببینید چه ابهتی داره، چقدر خشنه؟ روحیه تهاجمیش چقدر بالاست. میخواد جاده رو بخوره و بره، این چیزیه که در درجه اول، باید یک هایپر کار یا سوپر اسپرت داشته باشه که با نگاه اول بفهمی چی هست، نه اون پورشه قورباغه ای.

  10. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    دوست عزیز هایپر کار به هایبرید ربطی نداره. هایپرکار ماشینی هست که شتاب زیر 3 و تاپ اسپید 300 داشته باشه.
    در کار اند درایو اونتادور هایپرکار دررنظر گذفته شده.

    1. حسین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      تعریفی که من قبلا خونده بودم این بود. الان با این حرف شما یه تحقیق مختصری کردم دیدم شما هم درست میگی. ولی بازم اصل حرفم سر جاشه. بوگاتی با 918 و P1 و لافراری رقابت نمیکنه. گرچه آمارشون ممکنه توی پیست به هم نزدیک باشه

      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۳۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بوگاتی باید با هنسی ونوم یا کوینخ زگ مقایسه بشه

  11. علیرضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ولی انصافا ویرون خوشکلتر بود یه استایل طراحی منحصر بفرد داشت شیرون اونجور منحصر بفرد نیست

  12. mohsen

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    “پروژه ی تبلیغاتی””مصرف زیاد”دوره فلانی تموم شده دوره فلانی آغز شده” طراحیش در هیوندا بود به به نمیکردین”
    وقت کردین بعضی از عزیان که این کامنت هارو میزارن بشینین کامنت خودتونو بخونین یه خورده فکر کنید ببینید میتونید نخندین؟
    اونیکه این ماشینو میخره مصرفش و کلا خرجش و میتونه بده
    طراحی این ماشین کجاش مشکل داره مثلا؟
    اونایی که شما میگه دورش تموم شده آرزوی خیلیاس از نزدیک ببینندش

  13. ابولفضل نصیری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    رام نشدنی…

  14. Regera 1790

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ماشین خوشگلیه. ولی نمیتونه با کوئنیگزگ رگرا رقابت کنه.
    توی 0 تا 100 عاااالیه ولی قرار نیست که راننده فقط صدتا بره.
    توی سرعت بالای 100 کیلومتر محصولات کوئنیگزگ (مثل وان وان / رگرا) و محصولات هنسی (مثل ونوم جی تی / ونوم اف5 که جدیده) اینو شکست میدن.
    نزدیک به 20 تا کلیپ از رقابت محصولات بوگاتی و کوئنیگزگ وجود داره که بوگاتی ها توی هیچ کدوم پیروز نشدن.
    میتونید خودتون هم تحقیق کنید…

  15. i love bugatti

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی اسم سلطان بوگاتی میاد لطفا همه خبر دار!!!!بخصوص شرکت های کپی کاررررررررر
    گیربکس 2 کلاچه!!!!!کی میدونست اصلا چیه؟!!!
    حالا همه تقلید کردن!خخخخخ
    هیچ شرکتی به گردپاش نمیرسه….فقط سکوت واز دیدن شاهکارجدیدش لذت ببرید&

  16. Regera 1790

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (239 ديدگاه)

    اینجوری ها هم نیست. همین بوگاتی ها چه ویرون و چه شیرون غیر قابل شکست نیستن. اینو خودتم بعد از چند سال میفهمی. یکم برو تو کار ماشینا تا حرفمو درک کنی.
    بعدشم با اینکه محصولات بوگاتی توی خیلی از قسمت ها ضعیف عمل میکنن و انتقاد بهشون وارده، ولی سیستم کلاچ محصولات بوگاتی هیچ نقصی نداره. اینو همه میدونن. اگه 10 تا هایپر کار رو بیاری که همشون کلاچ دوبل داشته باشن، سیستم کلاچ بوگاتی یه سر و گردن از همه سریع تر و بی نقص تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا