بوگاتی

دست رد بوگاتی به سینهٔ شاسی‌بلند

هم‌اکنون تنها تعداد محدودی از خودروسازان در برابر وسوسۀ اضافه کردن یک شاسی‌بلند به سبد محصولات خود مقاومت کرده‌اند. تعداد این خودروسازان آن‌قدر کم است که برای شمردن آن‌ها تنها به انگشتان یک دست نیاز داریم. یکی از این شرکت‌ها مک‌لارن است و حالا بوگاتی نیز مثل این برند بریتانیایی اعلام کرده است که دنیا هیچ‌گاه شاهد یک بوگاتی شاسی‌بلند نخواهد بود و این شرکت قصد ساخت یک خودروی بلندقامت را ندارد. این موضوع توسط رئیس بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» طی مقاله‌ای در سایت رسمی این شرکت اعلام شده است.

این مقاله در مورد کارهایی که بوگاتی در سال ۲۰۱۸ موفق به انجام آن‌ها شد و همین‌طور کارهایی که در سال ۲۰۱۹ یعنی زمانی که این برند اصیل فرانسوی ۱۱۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد انجام خواهد داد صحبت کرده است. در پایان مقاله، وینکلمن به‌طور خلاصه به شاسی‌بلندها اشاره کرده و گفته است:

«هرچند گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد ساخت شاسی‌بلند بوگاتی مطرح شده و هم‌اکنون زمان بسیار مناسبی برای این کار است اما هیچ برنامه‌ای برای ساخت شاسی‌بلند بوگاتی وجود ندارد. یک شاسی‌بلند هرگز با تاریخ و سنت بوگاتی همخوانی ندارد».

هرچند رئیس بوگاتی به‌طور واضح اعلام کرده است که این شرکت به سمت ساخت شاسی‌بلند نخواهد رفت اما این بدان معنا نیست که این شرکت طی سال‌های آینده مدل چهاردری را هم تولید نخواهد کرد زیرا خود وینکلمن دقیقاً اشاره کرده بوگاتی در سبد محصولات خود مدل دومی را به شیرون اضافه خواهد کرد. به همین دلیل، احتمال تولید کانسپت گالیبیر مطرح شده است. این کانسپت رسماً در سپتامبر ۲۰۰۹ معرفی شد و شایعاتی احتمال تولید آن‌را با نام رویال مطرح کردند. رویال محصول فوق لوکس و بسیار بزرگ بوگاتی بود که بین سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۳ تنها هفت دستگاه از آن ساخته شد و به نظر می‌رسید قرار است این نام دوباره احیا شود اما این اتفاق هیچ‌گاه روی نداد و گالیبیر به خط تولید راه پیدا نکرد.

وینکلمن همچنین اعلام کرده که بوگاتی سال گذشته ۷۸ دستگاه شیرون تولید کرده و تولید این هایپرکار در سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید. این در حالی است که طی سال ۲۰۱۸ نسخه‌های جدیدی از این خودرو شامل مدل سبک‌تر شیرون اسپرت و مدل افراطی دیوو معرفی شدند؛ اما این پایان کار شیرون نیست زیرا طبق شایعات، احتمال ساخت نسخه‌های ویژهٔ دیگری از این خودرو نیز وجود دارد. در سپتامبر گذشته اتومبیل مگزین طی گزارشی احتمال ساخت نسخهٔ سبک‌تر سوپرلگرا، نسخهٔ روباز آپرتا و نسخهٔ قوی‌تر سوپراسپرت را مطرح کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    دم آقای وینکلمن گرم که به این کاروان کراس اوری نپیوست….
    خدایی یه کراس اور دیگر دوباره روی پلتفرم کاین این بار با نام بوگاتی خیلی بی معنی می شد .
    .
    مثل این می مونه که جیپ یه سوپراسپرت بسازه…….❗❗❗❗

    1. sina7

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (436 ديدگاه)

      اقا باور کنید کراس اور و شاسی بلند مایه ی ننگ نیس
      واقعا چرا نباید یه خودروساز مدلای مختلف درست کنه؟
      الان مثلا بنز همه جور ماشینی میزنه اعتبارش کم شده؟
      اینکه بوگاتی بگه نمیسازیم چون با اصالتمون سازگار نیس خیلی مسخرس

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. net

        ۸ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (3399 ديدگاه)

        sina7
        واقعا زشته برندهای اتومبیل سازی جهان هیچ وقت کراس اور یا وانت تولید نکردند و میخواهند وانت و کراس اور تولید کنند مثلا تو این چند سال اخیر هیوندای و بنز و بی ام و و فولکس اومدن بدون هیچ سابقه ای وانت تولید میکنن که این کار زشته ساخت وانت برای شرکتهای مطرح امریکایی هست و یا شرکتهای اسیایی مثل تویوتا و نیسان هست که ۱۰۰ سال دارند وانت تولید میکنن نه شرکتهای مثل بنز و بی ام و و هیوندای و فولوکس

        1. مانی

          ۸ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          از چه نظر زشته؟یعنی‌ الان شورولت بیاد ماشین لوکس تولید کنه زشته؟
          یعنی‌ چه؟چه منطقی‌ پشت حرفت هست؟

      2. net

        ۹ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (3399 ديدگاه)

        Sina7
        بنز و بی ام و و هیوندای از تولیدکنندگان قدیمی شاسی بلند و کراس اور هستن مشکلی نداره ولی بنز و بی ام و و هیوندا ی که هیچ تجربه ای در ساخت وانت ندارند و یکسال هست رو اوردن به ساخت وانت واقعا زشته و از اصالت و اعتبارشون کم میشه

  2. ایمان

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بهترین کار رو کرد دمش گرم

  3. شاهین

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من از دیدن لامبورگینی اوروس واقعا حال کردم و در حال حاضر کامل ترین ماشین دنیا میدونمش چون هم کاراییه خوبی داره هم برندش عالیه و هم شتابش محشره و واقعا لاکچریه. قطعا اگر فراری یا بوگاتی هم شاسی بسازن خوب میفروشه و در کنار اوروس جز بهترین و کاملترین ها میشن.

    1. net

      ۹ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3399 ديدگاه)

      شاهین
      کجای لامبورگینی اوروس قشنگه؟اتفاقا خیلی طراحی داخلی و بیرونی زشت و مسخره ای داره مخصوصا عقبش که کوتاه میشه خیلی زشته

  4. فرامرز

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    به نظرم تصمیم درستی بوده. امیدوارم بوگاتی بجاش یه هایپرکار تمام الکتریکی بزنه.

  5. Amir Machine

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    بوگاتی مثل رولزرویس نیست که بخاطر افزایش سود و فروش اصالتش رو زیر پا بذاره

    1. Ferrari

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      اگر بوگاتی حمایت فولکس واگن رو نداشت حتما سراغ شاسی بلند میرفتن اما الان عمده هزینه تحقیق و توسعه بوگاتی رو فولکس تامین میکنه
      اصالت نون و آب نمیشه دوست عزیز یه برند رو هم از ورشکستگی نجات نمیده. اینکه یه برند شجاعتشو داشته باشه و با حفظ اصالت وارد یه کلاس خودرویی دیگه بشه به مراتب با ارزش تره و تواناییهای اون برند و مهندسان و طراحانش رو نشون میده

      1. Amir Machine

        ۸ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        حرف شما در مورد شرکت‌هایی مثل جگوار، مازراتی، لامبورگینی و حتی بنتلی درسته اما رولزرویس با اونا فرق میکنه
        رولزرویس در طول تاریخ بیش از یک قرن خودش فقط به ساخت سدان‌های فوق لوکس و اشرافی مشهور بوده و به همین دلیل بنظر من دیدن یه رولزرویس شاسی‌بلند اصلاً جالب نیست
        از طرفی، رولزرویس هم حمایت ب‌ام‌و رو داره و شرکت فقیر و رو به ورشکستگی نیست که بخواد برای حیاتش به ساخت شاسی‌بلند رو بیاره
        خریداران رولزرویس افراد بسیار خاص و ثروتمندی هستن و فکر نمیکنم این رویه شاسی‌بلند سواری بازار روی فروش بشدت محدود رولزرویس تاثیری داشته باشه
        درهرحال این نظر شخصی منه و ممکنه اشتباه باشه

        1. Ferrari

          ۸ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          هیچ فرقی نداره دوست عزیز.قبل از معرفی اوروس فروش لامبورگینی و رولزرویس تقریبا یکسان بود اما اوروس ظرف شش ماه بیش از ۱۷۰۰ دستگاه فروش داشته میشه سالی بیش از ۳۴۰۰ دستگاه یعنی فروش لامبورگینی ۲ برابر میشه یه دلیل قانع کننده بیارین چرا لامبورگینی نباید شاسی بلند میساخت؟ فقط اصالت؟ ضمن اینکه اصالت لامبو هم زیر سوال نرفته رولزرویس هم سراغ شاسی بلند رفت برای سود بیشتر بی ام و مثل فولکس برند ضررده نمیخواد و دوستداره رولزرویس سود ده تر باشه این که اشکالی نداره.

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۸ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          لامبو با شاسی بلندش فقط کمتر از 1000 دستگاه بیشتر از مک لارن فروخته.
          این درحالیه که مک لارن اگر بخواد تاسیسات ساخت جدیدی بسازه براحتی میتونه لامبو رو جا بزاره.((بدون ساخت شاسی بلند و بازوهای رباتیک رایج))
          هر سال هم شکر خدا و چشم حسود کور رکورد پشت رکورد.
          ..
          شما هم برای این دارین دفاع میکنین چون فراری قصدش ساخت شاسی بلنده.

        3. Ferrari

          ۹ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          دوست عزیز انتظار نداشتم حداقل شما یه همچین نظر سطحی بدی اول اینکه فروش اوروس از اول سال ۲۰۱۸ شروع نشده از نمیه دوم ۲۰۱۸ شروع شد یعنی ظرف شش ماه بیش از ۱۷۰۰ دستگاه فروخته تو یک سال لامبو راحت ۳۵۰۰ تا فقط اوروس میتونه بفروشه سال بعد مکلارن رو با اختلاف زیاد جا میذاره بعدشم مگه شاسی بلند ساختن اشتباهه؟؟ سود بینظیری که این کلاس نصیب برند سازنده میکنه خیلی چشمگیره و برای فراری که برای تحقیق و توسعه چند برابر مکلارن هزینه میکنه خیلی لازمه شماها افتخار میکنید که. مثلا مکلارن شاسی بلند نمیسازه؟؟ اخه چه چیز این افتخاره؟ همین حماقت باعث شده مکلارن پول نداشته باشه به مهندسان تیم مسابقه ای بده جاش شکلات میده این ابروریزی رو چطوری میخواین توضیح بدین؟ سالهای اینده سالهای سختی برای مکلارن خواهد بود دوست عزیز رقبای مکلارن با دست پر و جیب پرپول حاضر میشن و مکلارن ناتوان از ساخت شاسی بلند رو بدجور شرمنده میکنن ببینم اون موقع هم به شاسی بلند نساختن مکلارن افتخار میکنی
          ضمنا من از لامبو دفاع نکردم شما داری بخاطر ناتوانی برند مورد علاقت تو شاسی بلند ساختن تلاش برندهای دیگه رو زیر سوال میبری

    2. net

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3399 ديدگاه)

      Amir machine
      افرین، واقعا زشت بود برای رولز رویز که کراس اور کالینان تولید کرد اصالتش رو برد زیر سوال

  6. m

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    عکس اولی جلوی شیرون کپی پست رو رنو کولئوس ، خسته نباشی …

  7. net

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    تولید کراس اور یا شاسی بلند یا ساب کامپکت برای بوگاتی استون رولزرویس مازراتی پورشه لامبورگینی مک لارن فراری بنتلی جگوار جالب نیست،چون این تولیدکنندگان خودرو تجربه در ساخت کراس اور یا شاسی بلند یا ساب کامپکت ندارند و در ذهن همه مردم دنیا به عنوان ماشین اسپرت و اشرافی شناخته شده اند و زشته کراس اور یا شاسی بلند یا ساب کامپکت تولید کنند

    1. Ferrari

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      دوست عزیز تجربه بدست میاد الانم داریم میبینیم لامبو چقدر تو کارش موفق بوده یا پورشه و بی ام و به چه جایگاهی رسیدن.شما اصلا در جایگاهی نیستی که بگی چه کاری درسته چه کاری زشته .با حرف شما پول و سرمایه لازم برای تحقیق و توسعه بدست نمیاد یه ذره کلاهتونو بالاتر بذارین. دوردست رو ببینید همینطوری یه نظر میدین بدون هیچ فکری.وقتی بازار میطلبه چرا نباید تولید کرد؟؟ الان کی میگه اصالت پورشه زیر سوال رفته؟؟

  8. NAVID۰۰۹۸

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    چون بوگاتی ، هدفش فروش بالا نیست که بخواهد شاسی بلند تولید کند .
    بوگاتی نشون دهنده ارزش برند بوگاتی و قدرت سازندگی مهندسی فولکس را نشون میده و جایی خونده بودم ، حتی روی ویرون ضرر هم میده ولی باید تولید بشه تا نشون بده بهترینه .

  9. MjM

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (740 ديدگاه)

    میسازه …صب کنید!…همه اولش گفتن نمیسازیم! بوگاتی میسازه ک هیچ کونیخ زگ و زوندا و بقیه هم میسازن!….
    آب که از سر گذشت چه…..

  10. net

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    یه دوسالی هست کراس اور و وانت محبوب شده و خیلی طرفدار پیدا کرده در جهان حالا دیگه بوگاتی هم میخواد وانت و کراس اور تولید کنه ?فکرشو بکن رولز رویس وانت تولید کنه?مسخرشو دراوردن و اصالتشون واقعا میره زیر سوال برندهای تولید کننده اشرافی و سوپر اسپرت

  11. Ferrari Fxx K Evo

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    هیچ خودروسازی به بزرگی مرسدس بنز نمیرسه

    وارد‌هرکلاسی که میشه یا‌‌تو اون کلاس بهترین
    میشن محصولاتش یا جزو بهترینا قرار میگیرن

    [ The Best Or Nothing ]

  12. Ferrari Fxx K Evo

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به نظر من هر‌خودروسازی که میخواد وارد‌سگمنت
    شاسی‌بلند بشه قبلش باید سدان ۴ در تولید کنه

  13. net

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    بی ام و و لکسوس و تویوتا و کادیلاک و بنز و فورد و جمس امریکایی و لینکن و دوج و جیپ و فولکس و هیوندای و کیا و هوندا و سئات و مزدا و ولوو و رنج رور از قدیم و ازمانی که کارخانه هایشان تاسیس شده شاسی بلند و کراس اور تولید میکردند ولی برندهای دیگر که جدیدا دراین چند سال اخیر می خواهند به خاطر سود بیشتر شاسی بلند و کراس اور بدون هیچ تجربه ای تولید کنند جالب نیست و اصالتشون میره زیر سوال و کار خوبی نیست

    1. net

      ۹ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3399 ديدگاه)

      فراموش کردم نیسان و اینفینیتی هم جز تولیدکنندگان قدیمی شاسی بلند و کراس اور هستند

      1. emad1990

        ۹ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        اگه نکته ی دیگه ای هم مونده اضافه کن
        تا حالا 10 تا نظر فقط تو این صفحه گذاشتی چه خبره؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا