بوگاتی

بوگاتی شیرون به‌راحتی به سرعت 450 کیلومتر بر ساعت می‌رسد

بسیاری بر این باورند که بوگاتی شیرون می‌تواند به حداکثر سرعتی در حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما فعلاً هیچ‌کس نمی‌تواند این ادعا را ثابت کند زیرا حداکثر سرعت این هایپرکار به‌صورت الکترونیکی روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین متأسفانه ثبت رکورد جدید سرعت نیز برای این شرکت در اولویت قرار ندارد.

بااین‌حال، مدیر اجرایی بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» معتقد است که شیرون می‌تواند به سرعتی خیلی بیشتر از آنچه که در حال حاضر امکان‌پذیر است دست پیدا کند اما ثبت رکورد سرعت جدید معنی چندانی ندارد. وی در این رابطه گفته است:

 

من فکر می‌کنم شیرون بتواند به‌سادگی به سرعت ۴۴۰ یا ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد ولی ما آزمایشی در این رابطه انجام نداده‌ایم. این کار سختی برای ما نیست ولی فعلاً ضرورتی برای انجام آن نمی‌بینیم

به گفتهٔ وینکلمن، بوگاتی قصد دارد بجای حداکثر سرعت، روی هندلینگ و زمان پیست تمرکز کند و مدل دیوو که اخیراً معرفی شده دقیقاً آنچه که بوگاتی می‌خواهد روی آن تمرکز کند را نشان می‌دهد. به همین خاطر، پکیج آئرودینامیکی دیوو ارتقاء پیدا کرده که این موضوع حداکثر سرعت آن‌را از ۴۲۰ به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده اما در عوض عملکرد خودرو در پیست بهبود پیدا کرده است.

وینکلمن در ادامه اضافه کرده است:

 

حداکثر سرعت تنها بخشی از عملکرد یک خودرو است اما چیزی که بیشتر برای یک هایپراسپرت اهمیت دارد، عملکرد بالا در پیچ‌ها و پیست‌ها است. ما در دیوو باید بین حداکثر سرعت و عملکرد بهتر در پیست تصمیم می‌گرفتیم و نهایتاً گزینهٔ دوم را انتخاب کردیم که به نظر درست می‌رسد؛ بنابراین حداکثر سرعت مطلق فعلاً در دستور کار ما نیست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خب بزرگوار اگه راس میگی تو دیوو عملکرد پیست رو در اولویت قرار دادی تو این حد اکثر سرعت رو امتحان میکردی ببینیم چیکاره ای ؟
    البته شیرون به جز تاپ اسپید خیلی چیزای با ارزش دیگه داره لی تو بحث تاپ اسپید من شک دارم این هیکل سنگین بتونه به 450 برسه اونم به سادگی

    1. آآآآرماااانننن

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      اینی که تو میگی میشه دوتا پروژه سنگین کاملا جدا
      نمیشد که همزمان سر این دو پروژه کار کنن اونم واس سریعترین بودن نه فقط سریع بودن!!

    2. Ali Keyhani

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (657 ديدگاه)

      اگه ویرون 1200 اسبی تونسته به 431 کیلومتر برسه،سرعت 450 کیلومتر برای شیرون 1500 اسبی فکر نمیکنم زیاد دور از ذهن باشه

      1. نیما

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (20 ديدگاه)

        سرعت بالای ۴۰۰ تا تاثیر اسب بخار خیلی خیلی کم میشه (به تنهایی )
        500 اسب بخار برای کمتراز 5 کیلومتر بیشتر شدن تاپ اسپید
        میدونی که ؟

      2. محمد

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        دقیقا صحبت نیما جان درسته
        یعنی رابطه اسب بخار و سرعت خصوصا توی سرعتهای بالا خطی نیست
        مسایل آیرودینامیک-وزن-بازدهی-کارایی… هم مهمه
        درسته که بوگاتی دیوو خودروی سریعی واسه کاربرد روزانه است برای هندلینگ سر پیچ و …
        واسه همینم توسعه داده شده
        سرعتش هم محدودتر شده
        اما اینکه واسه تاپ اسپید توسعه داده نشده باشه، ولی شرکت ادعای تاپ اسپید بکنه، بعد هم بگه قصد تست تاپ اسپید هم نداریم،
        حرفه ای نیست و فقط به قصد کوچک کردن رقباست
        خیلی از خودروهایی که تاپ اسپید خوب دارن شاید رقیب دیوو در هندلینگ نشن اما ممکنه تاپ اسپید بهتری داشته باشن چون واسه اون توسعه داده شدن

    3. یانکی

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      بو گا تی کم آورده بد.از این به بعد کل سرعت بین هنسی تواتارا کونیزگ و دویل سیگستین هست.بزودی هنسی 480 رو رد مبکنه.ای خدا 16 سیلندر 8 لیتر 4 توربو 64 سوپاپ 1500 اسب.هنسی 8 سیلندر کمتر از 7 لیتر 16 سوپاپ 2 توربو 1600 اسب فرق اینجاست عزیزان.در بحث استقامت موتوری هم انجینهایه پوش راده آمریکایی سالهاست که میدرخشن

    4. Reza

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      شیرون تا 500 کیلومتر رو بدون هیچ مشکلی ثبت می‌کنه

  2. s.h

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اینکه با این موتور گنده بتونه به این سرعت برسه اصلا دور از توقع نیست ولی باید رقباشم دید یادمه زمانی که خواست رکورد گیری که همین اقا گفته بود این رکورد تا سالیان شکسته نمیشه ولی به یک ماه نخورد ولی خدا کنه دوباره یه رکورد بگیره ببینیم چند چنده این ماشین میتونه تا 48 تا راحت بره ولی فکر کنم مشکلش عدم تحمل وزن تو اون سرعته چون تو حالت عادی 600-700 کیلو از بقیه سنگین تره که اصلا کم نیست خودش اندازه داونفورس یه ماشین مخصوص پیسته اینه که باعث میشه نتونه وگرنه اصلا از نظر چیز دیگه اصلا کم نمیاره

  3. AMANTE

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    تمام رقبای بوگاتی شیرون رو بیارید و بگید تاپ اسپید بالاتری نسبت بهش دارن، ولی هیچکدوم از رقباش به راحتی و لوکس و خاص بودن بوگاتی شیرون نیست.

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      البته رقبای در حال حاضرش.
      با وجود مک لارن اسپیدتیل بوگاتی دومه تو این زمینه.
      تست های جاده ای ماشین هم در سخت ترین مناطق دنیا آغاز شده.

      1. AMANTE

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1914 ديدگاه)

        قبول دارم مکلارن در زمینه ی هندلینگ و سواری دست برتر رو نسبت به همه ی سوپرکار ها و هایپر کار ها داره،
        ولی در زمینه ی راحتی و لوکس بودن کابین حداقل درمورد مک لارن اسپیدتیل نمیشه گفت دست برتر رو نسبت به بوگاتی شیرون داره.

        1. آآآآرماااانننن

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          مک لارن در زمینه هندلینگ و سواری دست برتر رو نسبت به همه سوپرکارها و هایپرکارها داره؟؟؟؟؟ :/

        2. مهدی

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          مکلارن خودش هم این ادعا رو نداره که ماشین هاش بهترین هندلینگ بین سوپراسپرت هارو داشته باشه

        3. AMANTE

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1914 ديدگاه)

          قبول دارم زیادی تخت گاز رفتم، نمیشه گفت از همه برتره ولی از اکثر سوپرکار ها و هایپرکار ها هندلینگ و سواری بهتر و راحت تری داره.

      2. Ferrari

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        بوگاتی شیرون رقیب نداره

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          فراری جان 3 تا برترییشو نسبت به اسپیدتیل بگو؟؟((به جز ظاهر که سلیقه ایی و قدرت که مهم نیست))

      3. Amir Machine

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        در عالی بودن اسپیدتیل شکی نیست ولی هنوز هم در پس شیرون قرار میگیره
        تعدادی از برتری‌های شیرون:
        ظاهر فوق‌العاده بهتر
        کابین بسیار لوکس‌تر
        قدرت بیشتر (که اتفاقاً اهمیت بالایی داره)
        حداکثر سرعت بیشتر (حتی بصورت محدودشده)
        در مورد هندلینگ، راحتی و توانایی تو پیست هم هرچند تا وقتی اسپیدتیل توسط سایت‌ها و نشریات قرار مورد آزمایش نگیره نمیشه اظهارنظر کرد ولی بااین‌حال من فکر میکنم شیرون از این لحاظ هم بهتر باشه
        در کل شیرون یه شاهکار به تمام معنا است که جز گروه فولکس‌واگن هیچ شرکتی نمیتونی چیزی بهتر از اون بسازه

      4. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        با وجود مک لارن اسپیدتیل بوگاتی دومه تو این زمینه.
        ???????

        اسپیدتیل با 1035 اسب بخار چجوری میخواد حریف شیرون 1500اسبی بشه ؟

        اونم تو سقف سرعت که همش بحث آیرودینامیک و اسب بخاره !

        سقف سرعتش رو هم مکلارن گفته 402 کیلومتر در ساعت ????

        اسپیدتیل یه چیزیه بین شیرون و والکری ، با هیچ کدوم هم نمیتونه رقابت کنه !

        0 تا 300 رو در 12/8 ثانیه میره که 0/8 ثانیه سریع تر از شیرونه ولی به گرد پای والکری و باقی هایپرکارهای 2020 نمیرسه
        سقف سرعتش هم 402 تاست که 50-60 کیلومتر با شیرون فاصله داره

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          Amir Machine،کابین بسیار لوکس تر؟؟?
          اون چیزای دیگه هم که گفتی در عمل به هیچ دردی نمیخوره.
          بقیه ی موارد،مثل پیست و…هم باید صبر کرد.
          هرچند مک لارن گفته این ماشین برای جاده ساخته شده.
          تو راحتی هم من همینجا به همه قل میدم با فاصله بهتر از همه هست.
          ..
          و اما شما امیر .
          ((اسپیدتیل با 1035 اسب بخار چجوری میخواد حریف شیرون 1500اسبی بشه ؟
          جواب خودتو دادی:0 تا 300 رو در 12/8 ثانیه میره که 0/8 ثانیه سریع تر از شیرونه))?
          این اعدادی که مک لارن داده بسیار محافظه کارانه س در حالت velocity این عدد به زیر 12 ثانیه میاد((مطمئن باش))
          ..
          (( اسپیدتیل یه چیزیه بین شیرون و والکری ، با هیچ کدوم هم نمیتونه رقابت کنه !))
          چه جواب عجیبی.
          والکری هیچ ربطی به اسپیدتیل نداره.
          والکری برای کاهش وزن ممکنه سیستم صوتی هم نداشته باشه در حالی که اسپیدتیل بهترین و باکیفیت ترینشو داره.
          شیرون که همینجا باهاش خداحافظی میکنیم.
          ..
          مک لارن برای رانندگی بالای 2000 هزار کیلومتر طراحی شده.در حالی که شیرون همش باید مراقب باشی سوختت تموم نشه و این عیب بسیار بزرگیه.
          ..
          سوال ساده ای پرسیدم،جواب های ساده ای هم شنیدم،پاسخ ساده ای هم دادم.
          منتها جواب هایی که دادید فقط در حد توجیه بود نه برتری.
          نه سقف سرعت 500 کیلومتری به کار کسی میاد نه قدرت 2000 اسب بخاری.البته برای پیشرفت خوبه ولی کاربردی …….

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          ببخشید اینجا میگم.
          گفتم تست های جاده ای مک لارن آغاز شده،منظورم مراحل آماده سازیش بود ،ماشین رو حدودا 10 تا 15 روز دیگه میبرن جاده.

  4. آآآآرماااانننن

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    از معدود هایپرکارهایی که هم تاپ اسپید بالایی داره هم لوکسه هم تمام ویژگی های یک ماشین فوق العاده رو داره و پکیج کاملی در اختیار راننده قرار میزاره
    تو این زمینه از رقباش سرتر هست
    شاید یه شرکت تیونر مثل هنسی ادعا کنه ماشینش از شیرون سریعتره اما فقط سریعتر میتونه باشه و هیچوقت نمیتونه کاملتر باشه
    گرچه اونم فقط در حد ادعا هست

  5. شاهین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    (به گفتهٔ وینکلمن، بوگاتی قصد دارد بجای حداکثر سرعت، روی هندلینگ و زمان پیست تمرکز کند)
    همین بزرگوار باعث شد تو کلاس سوپر اسپرت ها لامبورگینی رویه هندلینگ و آیرودینامیک رو پیشی بگیره و از بقیه جدا بشه
    بوگاتی هم داره به این مسیر میکشونه. کارش درسته من قبولش دارم. اما بنظرم بوگاتی کار سختی داره برای پیست محور بودن. موتور سنگین- هیکل بزرگ در کنارش لوکس بودن!
    اگه بتونه دمش گرمه

    1. datsun

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      دیوو هم واقعا سنگینه و وزنش تقریبا دو تنه سرعتش محدود شده به ۳۸۰ خوب دیگه چه لزومی داشت باز از همون موتور ۱۶ سیلندر استفاده کرده؟

      1. شاهین

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        بوگاتی از همون اول بخاطر حجیم بودن و موتور w معروف بوده. اصلا بوگاتی نباید وارد این بازیا میشد الان میزنن کل سابقشو خراب میکنن بخاطر رقابت!موتورش باید سبک بشه اون داشتبرد چاق رو باید باریک بکنن و داخلشو بجای چرم از فیبرکربن و … استفاده کنن خب این دیگه بوگاتی نمیشه که.
        مگه اینکه یه نسخه کانسپت مسابقه ای بسازن با همون عرض اندام کنه پروندش بسته بشه

  6. Amir

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    یادمه یه عده از علما در همین پدال بوگاتی رو به کلاهبرداری و دروغگویی متهم می کردند و گاها اون رو به سخره می گرفتن!!البته همش تقصیر خودشون هم نیست مشکلات کشور و جامعه بعضی اوقات باعث به هم ریختن ذهن افراد و بقیه مسائل میشه و اما در مورد بوگاتی،نمیشه هیچ چیز گفت فقط باید در برابر این ابَر شاهکار مهندسی و این همه جذابیت سکوت کرد،شیرون حقیقتا غول مرحله ی آخر هایپر اسپرت هاست…

  7. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون یه هایپرکارواقعی هستش.حس آرامش در سرعت های غیرمجاز

  8. Elmiraj

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    ادعای رسیدن به سرعت ۴۵۰ کیلومتر Chiron دو سال فقط در حد یک حرف باقی مونده …..
    .
    بوگاتی خیلی وقته مسابقه تاپ اسپید را به رقبای سوئدی و آمریکای باخته … و فرمان بوگاتی رو ۱۸۰ درجه به سمت پیست چرخونده !!!!!

  9. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    من که بوگاتی رو پشت ویترین یا توی دکور خونه بیشتر ترجیح میدم ، تا اینکه باهاش تو پیست یا خیابون ویراژ بدم .
    کسی که ویرون میخره ، مطمعناً میتونه با یه ماشین پر تیراژ کارخونه با عملکرد بالا و ارزونتر هم ویراژ بده .
    نظر شخصی بود .

    1. آآآآرماااانننن

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      تو خونه شما ماشین رو واس دکور خونه میزارن؟!!
      هدف فقط ویراژه؟ اگه به اینه که طرف با ۲۰۶ هم ویراژ میده و اوکیه!!
      هدف تکنولوژی و شتاب و سرعت و خاص بودن هست نه ویراژ! کسی که ۳ میلیون دلار میده جا ماشین اینقدر چیپ نیست که بیاد واس ویراژ ازش استفاده کنه!
      یه چی گفتی فقط واس اعلام حضور

  10. محمد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    درواقع توی این سگمنت از صنعت خودرو به نوعی جنگ سرد در جریانه
    کمپانیها اکثرا برای رقبا بلوف میزنن
    یا حتی برعکس توان خودرو محدود میشه که قابل پیش بینی حداکثر توان واسه رقبا نباشه
    و توی رقابت باقی بمونن
    .
    دلیل هم اینه که تاج پادشاهی صنعت خودرو به سریعترین ها میرسه
    و همه دوست دارن بهترین بودن از آن خودشون باشه
    .
    اما مساله اینه که دیوو واسه هندلینگ توسعه یافته
    اما خیلی از رقبا برای تاپ اسپید
    پس نه دیوو میتونه تو تاپ اسپید با اونها رقابت کنه
    و نه شاید اونها توی هندلیگ سرعت بالا با دیوو
    بنظرم نه دیوو باید ادعاب تاپ اسپید داشته باشه نه رقبایی که هدفشون سرعته، ادعای هندلینگ سریعتر و قویتر از دیوو
    مگر اینکه به قصد هندلینگ تسوعه داده بشن
    یا بوگاتی به رقابت سرعت برگرده

  11. Achtung

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (423 ديدگاه)

    مطمئن باشید اگر هدف بوگاتی ساخت خودروی سریع بود شیرون رو با وزن ۲ تن طراحی نمیکرد منم با دوستانی که میگن شیرون بی رقیبه موافقم حتی اگر تو حداکثر سرعت یا پیست یا هردو اول نباشه

  12. Behrouz. anzali

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    واقعا چقدر ما کارشناس داریم توی ایران نمیدونستیم ؟؟؟ خندم میگیره والا .

  13. سورنا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    که چی بشه ؟ تو بگو ۶۰۰ تا میرسه اصلا خوب تهش چی ؟

    من که یه فراری یا لامبورگینیو به این ترجیح میدم هم زیباترن هم امکانات و سرعت و استفاده روزمره بهتری دارن

  14. بهمن عبدالهی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هیچ پکیجی کامل تر از بوگاتی ویرون نمیشه پیدا کرد
    سرعت بالا
    فوق العاده لوکس
    زیبایی داخل و بیرون کابین
    امنیت و پایداری بسیار بالا
    و….
    دوستانی که میگن سرعت زیاد به چه درد می خوره تو خیابون باید ازشون پرسید هندلینگ عالی به چه درد میخوره تو خیابون البته که هردوتاش مهمه واسه یه اتومبیل
    در تعجبم که عزیزان انجین شاهکار بوگاتی رو زیر سوال میبرن و میگن هیچ شرکتی خودشو خسته نمیکنه موتوری بسازه با این هیکل و قدرت در جوابشون باید گفت نمیتونن بسازن یه همچین موتوری رو
    فقط تولید این قدرت و تعداد سیلندر مهم نیس که باید بتونی با یه سیستم خنک کننده قوی و یه سیستم انتقال قدرت فوق العاده این قدرت عظیم رو منتقل و کنترل کرد یا نه
    موتور شیرون بیش از سه هزار اسب قدرت تولید میکنه که مقداری از اون قابل کنترل نیس
    مقایسه شیرون با هنسی ونوم واقعا کم لطفیه در حق شیرون
    هنسی شیشه بالابراشم دستیه واسه کم کردن وزن ولی شیرون باندهای سیستم صوتیش توش از الماس استفاده شده اینه فرق این دوتا ماشین من نمیگم ماشین بدیه ولی خیلی بی اصالت هستش بوگاتی صدوده سال پیش راه اندازی شده البته کلی تغییرات داشته تو مالکیتش ولی همیشه صدر همه ماشینا بوده
    تست بوگاتی رو تو صحراهای آمریکا یادتونه تو گرمای پنجاه و هشت درجه سه هزار کیلومتر تست شد ماشین و اخ نگفت تستی که هر هایپرکاری که بود تو این گرما آتیش می گرفت
    نکته خیلی مهم دیگه امنیت عااااالیه شیرون هستش
    واقعا خنده ام گرفت وقتی دیدم تو تست کویینیخ زگ راننده به اندازه یه فضانورد لباس و کلاه ایمنی تنش کرده بود تا یکم از ترسش واسه تست کم کنه بعد اونوقت خوان پابلو مونتویا با پیرهن دکمه ای یقه دار و شلوار جین بدون کلاه بوگاتیو با چهارصدتا سرعت خیلی ریلکس میروند
    قبول کنیم که بوگاتی کاملترین هایپر کار هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا