بوگاتی تاکنون نسخههای ویژهٔ زیادی از هایپرکار شیرون را تولید کرده که همهٔ آنها باید از هم متمایز شوند. حال قائممقام مدیر طراحی بوگاتی «فرانک هیل» توضیح داده است که چگونه مدلهای شیرون سوپراسپرت و شیرون پور اسپرت درعینحالی که کاملاً مشابه هم هستند، نمای منحصربهفردی دارند. وی دراینباره گفته است:
هنگام طراحی شیرون پور اسپرت و شیرون سوپراسپرت تمرکز بیشتر روی اصول فنی بود زیرا هماهنگی بین طراحی و تکنولوژی بسیار مهم است. به همین دلیل طراحان مجبور بودند در طول فرایند توسعه با مهندسان همکاری نزدیکی داشته باشند
با توجه به توضیحات هیل، طراحان بوگاتی مجبور بودهاند ضمن در نظر گرفتن الزامات پرفورمنس، ظاهر منحصربهفردی را برای دو مدل ایجاد کنند.
در شیرون پور اسپرت بوگاتی روی شتاب جانبی و پیچیدن تمرکز داشته و بهمنظور بهبود خودرو در این فاکتورها، طراحان ورودیهای هوای جلو را بزرگتر و یک اسپلیتر را به آنها اضافه کردند که حداکثر داونفورس را تولید میکند درحالیکه از لحاظ ظاهری هم نمای عریضتری به خودرو میبخشد. علاوه بر این، طراحان رنگآمیزی بیرونی دوقسمتی را هم برای پور اسپرت در نظر گرفتند که شامل بخش بالایی رنگی و بخش پایینی فیبر کربنی مشکی میشود. به گفتهٔ هیل، این کار کمک میکند تا شیرون پور اسپرت عریضتر به نظر برسد که این نشاندهندهٔ شخصیت اسپرت آن است. البته به دلیل ایجاد تغییرات آئرودینامیکی در جلوی خودرو، قطعاً طراحی بخش عقبی آنهم به بهروزرسانی نیاز داشته است. بدین منظور، طراحان برای افزایش داونفورس، پور اسپرت را به یک بال بزرگ ۱.۹ متری و یک دیفیوزر عظیم مجهز کردند. سر اگزوزهای تیتانیومی جدید که از طریق پرینت سهبعدی ساخته شدهاند نیز تغییر دیگر در قسمت عقب خودرو محسوب میشود.
هیل به تکنولوژی پرینت سهبعدی علاقهٔ زیادی دارد و در مورد آن میگوید:
این تکنولوژی ما را از محدودیتهای اَشکال رهایی میدهد و شرکت را قادر میسازد قطعات بسیار خاصی مثل سر اگزوزها که به خاطر کاهش وزن دیوارههای بسیار نازکی دارند را بسازد
برای شیرون پور اسپرت همچنین رینگهای سفارشی با تیغههای آئرودینامیکی هم طراحی شده است. به گفتهٔ بوگاتی، این رینگهای منیزیومی ایجاد مکش هوا میکند که حرارت ترمزها را کاهش میدهد. این رینگها همچنین به کاهش وزن خودرو (۱۶ کیلوگرم) هم کمک میکنند.
اما برخلاف شیرون پور اسپرت که روی هندلینگ تمرکز دارد و حداکثر سرعت آن روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، تمرکز اصلی شیرون سوپراسپرت روی حداکثر سرعت بوده است. با توجه به این موضوع، هیل میگوید:
از ابتدا برای ما روشن بود که باید مقاومت هوا را بشدت کاهش دهیم و شیرون سوپراسپرت بهعنوان خودرویی که میتواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند باید مقاومت بسیار کمی در برابر هوا داشته باشد
ازآنجاییکه بهبود کلی آئرودینامیک شیرون آسان نیست، تیم طراحی یک سری تغییرات کوچک را ایجاد کردند که نتایج چشمگیری داشته است. یکی از بزرگترین تغییرات، افزودن به طول شیرون و ایجاد طراحی دُمدراز بوده است. درمجموع، حدود ۲۵ سانتیمتر به طول خودرو اضافه شده که هدف از این کار حفظ جریان لامینار (حرکت موازی هوا) تا حد امکان بوده است؛ اما این تنها تغییر شیرون سوپراسپرت نبوده زیرا دیفیوزر هم به نرمترین جریان هوای ممکن نیاز داشته است. بدین منظور، سر اگزوزها به طرفین منتقل میشود تا دیفیوزر ساده و بدون مقاومت در برابر هوا شود. این تغییر همچنین به طراحان این امکان را داده تا نمای عقبی شیرون سوپراسپرت را کمی خلاقانهتر طراحی کنند. به همین دلیل آنها سر اگزوزها را مشابه خروجی موتورهای جنگندهٔ لایتنینگ F6 طراحی کردند.
اما علاوه بر ایجاد اصلاحاتی در عقب، دماغهٔ شیرون سوپراسپرت هم بهینه شد که این کار در درجهٔ اول با هدف هدایت جریان هوا به سمت گوشههای خودرو صورت گرفته است. بدین منظور در طرفین سپر پرههایی طراحی شده که ضمن بهبود جریان هوا به سمت رادیاتورهای جانبی، هوا را در طرفین خودرو هدایت میکنند؛ اما یکی از جالبترین ویژگیهای طراحی شیرون سوپراسپرت ایجاد حفرههایی در بالای گلگیرهای جلو است که به جلوگیری از ایجاد فشار در دهانهٔ گلگیرها کمک کرده و این به حذف نیروی رو به بالا کمک میکند. آخرین ویژگی این هایپرکار رکوردشکن نیز بدنهٔ فیبر کربنی با تریم نارنجیرنگ است. این همان ترکیب رنگی است که در نسخهٔ رکوردشکن ویرون سوپراسپرت هم بکار رفته بود.
محمد
۸ مرداد ۱۳۹۹خفنهههههههه
محمد
۸ مرداد ۱۳۹۹به نظر من اونی که باله داشت بهتر بود
Regrafan
۸ مرداد ۱۳۹۹ببخشید یه سوال از هر کسی که میدونه.
سوپر اسپرت بیش۴۸۰کیلومتر سرعت داره
مدل پور اسپرت ۳۵۰تا
مدل استاندارد شیرون چندتا سرعتشه؟
Ali Keyhani
۸ مرداد ۱۳۹۹420
Regrafan
۸ مرداد ۱۳۹۹تشکر
ولی چرا نوشته ۵۰۰ رو اون جلو فرمونش
R
۸ مرداد ۱۳۹۹چون کیلومتر شیرون معمولی به صورت الکترونیکی محدود شده رو ۴۲۰ چون اون موقع لاستیکی که بتونه ۴۹۰ کیلومتر شیرون سوپراسپرت رو تحمل کنه نساخته بودن دوسال بعد تونستن بسازن
امیرمحمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱420 تا
ممد ژانگولر
۸ مرداد ۱۳۹۹پدال دمت گرم ?
جیگر مارو جلا دادی با خبرهای زیبات از برندهای مورد علاقم مرسدس بنز و بوگاتی
بخدا چشم آدم به محصولاتشون میوفته تا یک هفته شارژه?
ممد ژانگولر
۸ مرداد ۱۳۹۹رنگ آبی بوگاتی بی نظیره ?
Sajjad
۸ مرداد ۱۳۹۹طراحی خودش که بی نظیر بود
سوپر اسپورتشم با اون اگزوزا معرکه شده
Aran Milan
۸ مرداد ۱۳۹۹متاسفانه ماشینای بوگاتی خوش قیافه نیس
امیرمحمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چی میگی؟
لابد پراید قشنگه؟ آره؟
nikzad
۸ مرداد ۱۳۹۹علم به این میگن. بوگاتی همیشه بوگاتیه و بعد از ویرون به نظرم شیرون راه رو براشون هموار تر کرده که خودرو های بهتری با عملکرد بهتر از لحاظ فنی و ایرودینامیکی داشته باشن.
nikzad
۸ مرداد ۱۳۹۹بهترین طراحی هایپر کار هارو داره.چقدر این ماشین زیباست.
Joker
۸ مرداد ۱۳۹۹به این میگن هایپرساز،اول عمل میکنه بعد راجب مهندسی صحبت میکنه، مقایسه بشه با طبل های تو خالی که واسه کار نکرده میان کلاس میزارن و همش دم از تئوری میزنن،نکُشی ما رو با تئوریت خفنننن???
Saeed
۸ مرداد ۱۳۹۹داداش تو خودت با این کامنت هات سکته ندی ما رو خیلیه
سروش
۸ مرداد ۱۳۹۹من که خدا سر شاهده قلبم گرفت با این کامنت
سروش
۸ مرداد ۱۳۹۹میگم شما بیا تو گروه باهم بحث کنیم ببینیم چرا بوگاتی انقدر خفنه ماهم مستفیض بشیم
خدایی کامنت هات حرفی باقی نمیزاره?
ارشیاsvj
۸ مرداد ۱۳۹۹کامنت هات یکم تندرویانه است
از کامنتای منم تندرویانه تره!!!
shayan
۸ مرداد ۱۳۹۹میخام بدونم این مهندسی که میگی همون وزن بالای این ماشینه که با تغییرات پیست محور شده؟ میخام بدونم میتونه رکورد کدوم پیستو بزنه؟?
مهدی موتورز
۸ مرداد ۱۳۹۹دوستان میدنم اسپم دارم ولی میخوام تجربه مو از پشت تلوزیون در اختیار شما بزارم???
دیشب داشتم تاپ گر می دیدم داشت demon changer تست میکرد
لعنتی
۴۰۰متر ۹ ثانیه
شتاب ۲ و۳ دهم ثانیه
اره اون خپل لعنتی در عرض ۲ ثانیه بیهوشت میکنه
یه ماموریت داشت باید هواپیمای تحقیقاتی رو که فرودش کار حضرت فیل بود رو راهنمایی میکرد
لعنتی یارو چه شغل جالبی داشت وقتی دیدم دیریفت کشید واقعا میخواستم ذوق گریه کنم
خواستم از این شغلها داشته باشم
Saeed
۸ مرداد ۱۳۹۹چنجر چیه؟?
چلنجر دوست عزیز
Dodge Challenger SRT Demon
مهدی موتورز
۸ مرداد ۱۳۹۹ببخشید
M.A.S
۸ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز میشه بگی کدوم قسمت و کدوم فصل ماهم بهره مند شیم ؟
بعد اگه میشه بگو کدوم شبکه لطفاً
مرسی
ali
۸ مرداد ۱۳۹۹اسم و پسوندش منو یاد فامیلی مثل علی پور و پور علی یا حسین پور و پور حسین انداخت… خودش شاهکاره…
" Swedish Arrogant Tiger"
۹ مرداد ۱۳۹۹تا حالا دقیق نشده بودم روش!
سوپر اسپرت طراحی جالب تری داره.
آریا ماشین
۹ مرداد ۱۳۹۹شیرون
شیرون اسپرت
شیرون اسپرت 110 ans
شیرون اسپرت نویر الگانس
شیرون اسپرت نویر اسپورتیوو
La voiture noire
شیرون پور اسپرت
دیوو
چنتودیچی
شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+
آقای بوگاتی داداش کارت درسته ولی یه نگاه به اینا بکن?
بهترین بوگاتی به نظرم دیوو??
❤BUGATTI DIVO❤
آرش
۱۰ مرداد ۱۳۹۹آره واقعا بوگاتی با این مدل هاش که هر کدوم شاهکار هنری هستن
دل همه رو برده
واقعا خوشحالم که بوگاتی مدل هاش رو تنوع میده
و تکراری نمی زنه
هر کدومش ارزش خاص خودشونو دارن
عشقن❤
امین قلی پور
۱۰ مرداد ۱۳۹۹چی داری میگی ؟! اتفاقا داره انتقاد میکنه نه تعریف از مدل های تکراری بی مصرف
صدرا
۸ فروردین ۱۴۰۲+I ❤️ Bugatti Chiron 300