با اینکه نسخههای زیادی از شیرون را تاکنون دیدهایم، سازنده سریعترین خودروی دنیا هنوز هم ایدههای زیادی برای افزایش تعداد اعضای این خانواده دارد. جدیدترین عضو خانواده شیرون مدل پور اسپورت است که برای گشتوگذار در پیستهای مسابقه توسعه یافته است. بوگاتی دو نسخه پروتوتایپ از این خودرو را روانه پیست بیلستر برگ در آلمان کرده تا خودروی رانندگی نهایی را بیش از پیش تنظیم نماید.
پور اسپورت تنها نسخهای عادی از شیرون با بدنهای کمی تغییر یافته نیست زیرا تغییرات سختافزاری قابلتوجهی در آن رخ داده است. این خودرو دارای شاسی سفت تر و گیربکس با نسبتهای کوتاهتر بوده و پیشرانه ۸ لیتری آن هماکنون ردلاین ۶۹۰۰ داشته و لاستیکهای میشلین اسپورت کاپ 2R چسبندگی بیشتری (۱۰ درصد) دارند. این خودرو همچنین ۵۰ کیلوگرم سبکتر از شیرون استاندارد بوده و البته آئرودینامیک بهبود یافته و ژئومتری متمایز سیستم تعلیق را نیز پذیرا شده است.
نیازی به گفتن نیست که همه این موارد پیش از تولید نهایی تست خواهند شد. بوگاتی تصمیم گرفته به خاطر پیچیدگیای که در این پیست وجود دارد اقدام به بررسی تواناییهای شیرون پور اسپورت بکند. این پیست ۴.۲ کیلومتری دارای ۱۹ پیچ بوده و ارتفاع آن در کل ۷۰ متر تغییر مییابد. وبسایت رسمی پیست بیلستر برگ آن را یکی از پر تقاضاترین پیستهای اروپایی معرفی کرده و بنابراین حضور بوگاتی در آن منطقی به نظر میرسد.
هشت مهندس بوگاتی به مدت سه روز در این ماه اقدام به بررسی شیرون پور اسپورت در پیست خواهند کرد. تستهای بیشتر میتواند اواخر سال جاری در نوربرگ رینگ انجام شود و پس از آن نیز برنامه تولید خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ کلید بخورد. تنها ۶۰ دستگاه از شیرون پور اسپورت با قیمت ۳ میلیون یورویی تولید خواهد شد.
Aran Milan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹این چه قیافه ای هستش آخه!!!
آرمان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹عزیزم این نسخه ای که آوردن کامل نشده و توش کاملا برای پیست کاستومایز شده مگرنه اون نسخه اصلی که به دست مشتریان میرسه که چند وقت پیش معرفی کردن از نظر ظاهری فوق العاده بود و خیلی از شیرون معمولی قشنگتره
ارسلان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹جالبه پور در زبان پارسی به معنای پسرهِ رو میده در گذشته عرب ها به پزشک نامدار ایرانی میگفتن ابن سینا که ( ابن ) به معنای پسرهِ رو میده که ابن سینا میشه پسرهِ سینا چون عرب ها اون خودشون رو به نام پدرشون صدا میزدن و میگفتن پسره فلانی …. حالا این ابن سینا در زبان پارسی میشه پورسینا …. حالا بوگاتی هم خیلی اتفاقی اسم این ماشین رو گذاشته پور اسپرت
VIPER
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹درسته که پور در زبان پارسی به معنای فرزند پسر هست
ولی خب باید جستو جو
که پور اسپرت
و پورسانگ
دقیقا به معنای فرانسوی ایتالیایی یا انگلیسی
چی میشه
البته اینم بگم که از گذشته های ایران، بسیار کلمه هست که به اروپا راه پیدا کرده و بر اساس فرهنگ زبانیشون تکامل پیدا کرده ،به زبان خودمون بگم یه جور پلتفرم
علیx76
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹معادل واژه pure به معنای خالص میشه
ینی اسپرت خالص
مهدی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹پور سانگ= خون خالص
اره
ما خیلی بلدیم
OMID
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹این (پیور )pure نیست
این pur نوشته میشه
VIPER
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹پور سانگ=خون خالص
خون خالص=اصالت،اصیل
ما از شما بیشتر بلدیم(شوخی)
رامین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹همه بلدا :)))
OMID
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین با این وزن غیر ممکنه توی پیست سریع باشه
اصلا معنی ای به جز خالی کردن جیب مشتریا نداشت این کار
همون نسخه ss کافی بود
Joker
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹باز جای شکرش باقیه بوگاتی حتی اگه تو پیست اونقدرا سریع نباشه ولی تو شتاب اولیه و تاپ اسپید رقیب نداره،کونیگ زگ ادعا میکنه ماشین میسازه به ازای هر کیلوگرم یک اسب بخار ولی تو پیست در حد تویوتا سوپرا هم ظاهر نمیشه،به خصوص تو پیست تاپ گیر سابقه خیلی درخشان داشت? تو شتاب اولیه هم با تیبا هاچبک برابری میکنه? حالا این وزن و قدرت ۱.۱ به درد کجای کله کچلش میخوره خدا داند و بس…در آخر بگم خیلی حرص نخور چون خبر رسیده بوگاتی با پور اسپورت قصد حمله به نوربرگ رینگ رو داره،به زودیا هم رکوردشو میزنه،میدونم سخته بخواین تحمل کنین بوگاتی دوتا رکورد مهم دنیای خودرو دستش باشه، ولی اگه با همین فرمون بخوای حرص بخوری دیگه چیزی ازت نمیمونه گلم،چندتا تکه آهن پاره اینقدر ارزش نداره بخوای بخاطرش تو دوران تینیجری خدایی ناکرده سکته بزنی…
ferrari_lvr
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹رکورد نوربرگرینگ رو بزنه با اون وزن بالا؟!
داداش با احترام به نظرت
ولی احساس می کنم داری با تعصب زیاد نظر میدی
بوگاتی توی تاپ اسپید فوق العادس
اما با وجود شیاطینی مثل لامبورگینی اونتادور svj یا مکلارن 765lt یا 488pista و همینطور f8 tributo و یا 911gt2rs,
بوگاتی نمیتونه با ماشینی با این وزن موفقیت زیادی داشته باشه
چه برسه به این که رکورد بزنه!
در ضمن بنظرم همین کچلی که در موردش صحبت می کنی آدم کوچیکی نیست چون بوگاتی با اون همه سابقه ی درخشان با وجودش احساس خطر می کنه.
با احترام به نظر و سلیقه شما.
Hamidreza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خدایی
تو شتاب اولیه رقیب نداره؟ بابا یه گایاردو تو شتاب اولیه بهتر از یه ویرونه
R
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹وزن بالاس ولی به همون نسبت قدرت و شتابم بالاس اینم درنظر بگیر
تا تایم گیری نکرده شما مهندسا نظر ندید بهتره ببینیم نتیجه چی میشه
Hamidreza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹شیرون معمولی خیلی خوبه
اصلا بوگاتی واسه پیست نیس ! واسه لذته!
Aran Milan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کلا ماشینای بوگاتی قیافه نداره اینو بزاری کنار لافراری یا پاگانی شبیه تراکتور دیده میشه البته این نظر من هستش لطفا کسی ناراحت نشه!!!
Farzad
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹نه اتفاقا قشنگ گفتی ?
Saeed
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹همچنین موتور ۸/۵ لیتری W16 کواد توربوش هم صدای تراکتور میده???
ارشیا svj
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظرتون تو پیست چه قد سریعه؟؟
رکورد svj کی شکسته خواهد شد؟؟
..
….
…
.
.
.
.
.
.
هیچوقت اگه خدا بخواد !!(البته از svj سریعترم هست)
ferrari_lvr
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹بنظرم خیلی از سوپر اسپرت سازان به شرط این که خودشون شخصا خودروی پیست محور رو ببرن پیست، میتونن رکورد های تازه ای ثبت کنن.
Hamed
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشینی با نزدیک دو تن وزن چجوری مناسب پیست شده؟
خدای ایرودینامیک هم باشه فیزیک نیوتن رو نمیشه عوض کرد . وزن زیاد یعنی نیاز به ترمز گیری طولانی تر و محدودیت در پیچای سرعت پایین که اون حس چالاکی ماشین تو پیست رو از راننده میگیره . شاید برگ برندش بتونه شتابگیری میانی خیلی سریعش باشه این مدل شتابگیری تو پیست خیلی به کار میاد بخصوص پیستایی که یخورده کفی طولانی تری داشته باشن.
Saeed
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹این ماشین اگه تونست رکورد کونیگزگ One:1 رو توی پیست اسپا بزنه هنر کرده(به شرطی که وزنش ۲ تن نباشه)
آریا ماشین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹شیرون ، شیرون اسپرت ، شیرون نویر اسپورتیوو ، شیرون نویر الگانس ، شیرون پور اسپرت ، شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+
بسه دیگه داداش این همه مدل دادی بعد مدل مخصوص پیست پور اسپرت هم اندازه ONE:1 نیست چه برسه به آگرا rs و جسکو و رگرا
Behrouz. anzali
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹هر چی باشه احترام داره چون بوگاتی هستش