اندکی پس از اعلام خبر شوکه کننده احتمال فروش بوگاتی به ریماک توسط فولکسواگن ادعا شده شاید بوگاتی به زودی یک هایپرکار تمام الکتریکی را رونمایی کند.
در خبر اصلی مربوط به فروش بوگاتی به ریماک که توسط مجله خودرو منتشر شده بود، ظاهراً نسخه آماده تولید از کانسپت ویژن لمانز قرار است روانه خط تولید شود. در صورت صحت اخبار منتشر شده، این خودرو از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده و در ماه اکتبر پدیدار خواهد شد.
امروز هم سوپرکار بلاگ مدعی شده تأییدیه تولید چنین خودرویی را دریافت نموده است.
فعلاً اطلاعات چندانی از این هایپرکار مختص پیست در دست نیست اما اگر با خودرویی تمام الکتریکی روبرو بوده و توافق احتمالی بین گروه فولکسواگن و ریماک نیز شکل بگیرد، شاید این آخرین بوگاتی تولید محدود بوده و از قوای محرکه الکتریکی ساخت ریماک استفاده کند.
استفاده از قوای محرکه الکتریکی میتواند باعث ارائه طراحی بسیار خاصی برای ویژن لمانز شود زیرا نیازی به قرار دادن پیشرانه و گیربکس بهصورت سنتی در بدنهای آئرودینامیک نخواهد بود.
سوپرکار بلاگ میگوید ویژن لمانز تمام الکتریکی به عنوان بستری برای نمایش تکنولوژیهای آینده بکار خواهد رفت.
البته فعلاً توافق و همکاری بین گروه فولکسواگن و ریماک تائید نشده اما خب هیچیک از دو طرف این اخبار را رد نکردهاند. گفته میشود در صورت رخ دادن چنین امری بوگاتی بدون دریافت پولی به ریماک فروخته خواهد شد و در عوض آن پورشه سهم ۱۵.۵ درصدی خود در این خودروساز اهل کرواسی را به ۴۹ درصد خواهد رساند.
MASIHA
۲ مهر ۱۳۹۹امیدوارم وزنش کم باشه خیلی…
عکس اولو????
امین
۲ مهر ۱۳۹۹باز هم موتور w16???نگران نباش وزنش حدود ۲ تن خواهد بود? در ضمن شاید اینبار با ۱۰۰میلیارد دلار رکورد گرون ترین ماشین رو هم بزنن?البته با همونw16?
R
۲ مهر ۱۳۹۹فن کونیگزگ هستی نمیخوای باور کنی میدونم چی میکشی!!!
Mc20
۲ مهر ۱۳۹۹من فن ماشینی نیستم ولی انصافا جسکو ابسولوت زد بوگاتی رو خورددددد کرد
امین
۲ مهر ۱۳۹۹از این به بعد باید منتظر مدلهای لمانز اسپورت لمانز سوپر اسپورت لمانز پور اسپورت لمانز سوپر اسپورت ۴۰۰ لمانز دیبو لمانز لنتودیتی لمانز لامنزتو و… و.. باشیم??البته با موتور w16 ده لیتری اینبار با توربو های بزرگتر ۲۰۰ رادیات ۲ موتور الکتریکی ۲۰۰۰اسبی و یک نیروگاه هسته ای و هر مدل یک ویتلیون برابر مدل قبلی قیمت خواهد داشت ? (صرفا جهت خنده)
R
۲ مهر ۱۳۹۹چقدرم بانمکی!!
Mc20
۲ مهر ۱۳۹۹خخخخخخخخخخخ انصافا حرف حق جواب نداره
R
۳ مهر ۱۳۹۹کجا خورد کرده اقای امسی ۲۰؟ یه حرفایی میزنین ادم شاخ درمیاره
Hamidreza
۲ مهر ۱۳۹۹خرس ها هم پرواز میکنند :)
ارشیاSVJ
۲ مهر ۱۳۹۹جانم؟؟!!!
بابا ایول بوگاتی!!!!
فقط یکم سنگین نمیشه؟
رضا فراهانی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نه ایم ماشین زیاد سنیگین نمیشه چون تمام بدنه از فیبر کربن هست
جاهای روکش رنگ هست که رنگ آبی روکششو زدن رو بخش کربنی
M.A.S
۲ مهر ۱۳۹۹کاری به مطلب ندارم
به نظرتون اونجایی که روی هواست شبیه برنارد نشده ؟?
مهدی موتورز
۲ مهر ۱۳۹۹فکر کنم اسم پیستی که اونجا پریده اسمش براندو باشه
M.A.S
۲ مهر ۱۳۹۹پیست ناردو ایتالیا هستش
AMG_S73///
۲ مهر ۱۳۹۹عشق فرانسه ها دارن بال در میارن
Mc20
۲ مهر ۱۳۹۹اقا بخدااااااا ایتالیایییی بخخخدااااااااااا بخبخخخخخخخددددااااااااا
ارژنگ
۲ مهر ۱۳۹۹اقا بخدا فقط اسمش ایتالیاییه فقط اسمش بخخخخخخخدا
joker
۲ مهر ۱۳۹۹فولکس بوگاتی رو میده ۵۰ درصد ریماک رو صاحب میشه، اونوقت باقی سهم رو هم با پول میخره و عملا مالک کل ریماک میشه! اینم یه مدل خرید کردن به سبک آلمانیه…
mehran911
۲ مهر ۱۳۹۹درود
اگه اتفاق بیوفته میشه برد_برد
چند سال پیش ( قبل از دیزل گیت ) بصورت خیلی جدی بحث تقسیم گروه فولکس به دسته های کوچکتر و تخصصی تر مطرح بود
حرفی که بود این بود که خود فولکس و اشکودا و سئات بخش خودروهای اقتصادی رو به رهبری فولکس تشکیل بدهند پورشه بنتلی بوگاتی و لامبو بخش اسپرت رو به رهبری پورشه تشکیل بدن آئودی هم تقریبا مجزا در بخش لوکس کار خودش رو بکنه بخش تراک ها و خودروهای تجاری هم تحت برند مجزای تراتون مدیریت بشه که همین الان هم هست
خب خود ما این اتفاق رو بارها در صنعت دیدیم به عنوان مثال همین یکی دو سال پیش دایملر اومد و بخش تراک ها رو از مرسدس جدا کرد که شاهد رشد چمگیرش هستیم و خواهیم بود
این اتفاق در فولکس فارغ از مشکلاتی که میتونست به وجود بیاره به افزایش بهره وری کمک میکرد و ارزش هر سهم کمپانی رو بصورت فوق العاده ای افزایش میداد فقط به عنوان مثال بگم یکی دو سال پیش تحلییلگرها تخمین زدن ارزش کمپانی پورشه “در صورت جدایی” از گروه در صورت موفقیت تایکان چیزی در حدود 80 میلیارد دلار خواهد بود این عدد رو با ارزش کل گروه در حال حاضر مقایسه کنید
شاید بهتر بود فولکس این پتانسیل بزرگ رو آزاد می کرد و گروه رو به چند گروه کوچکتر تقسیم می کرد
اما دیزل گیت و اتفاقات بعد از اون باعث شد فولکس ریسک همچین کاری رو نپذیره
بعد از این داستان فروش دوکاتی لامبو و حتی سئات و حتی اسکانیا مطرح شد چون فولکس به پول برای بازسازی بعد از دیزل گیت نیاز داشت و… جریاناتی که خودتون مطلع هستید
که بشخصه احتمال میدادم فولکس بخشی از سهم تراک سازها رو واگذار کنه
بگذریم …
چند ماه پیش دوباره گمانه زنی ها شروع شد و گفتن احتمالا پاییز 2020 و یا اوایل 2021 رسما تغییراتی در ساختار شکل بگیره
تبادل بوگاتی احتمالا شروع ی جریان جدید باشه .
فولکس در یکی دو سال اخیر بارها اعلام کرده هدفش رسیدن به ارزش 200 میلیاردیست
که باید صبر کرد و دید برنامه های فولکس به چه شکل خواهد بود
.
هزینه توسعه محصولات بوگاتی بسیار بالاست و با وجود سیاست تولید محدود بودن این کمپانی در نهایت سود کمی به نسبت هزینه توسعه حاصل میشه
فولکس یا باید تیراژ بوگاتی رو با معرفی سگمنت های جدید بالا ببره یا باید خودروهایی با ظاهر متفاوت و اما ساختار فنی یکسان تولید کنه ( کاری که الان داره میکنه و نسخه های زیادی بر پایه شیرون تولید میکنه ) خب این در نهایت به هویت برند صدمه میزنه
تبادل بوگاتی بین ریماک و فولکس بهترین انتخاب ممکنه چون در نهایت بوگاتی الکتریکی خواهد شد و حالا میتونه از تکنولوژی ریماک استفاده کنه که باعث کاهش هزینه های فولکس میشه و اگر پورشه موفق بشه سهمش در ریماک رو به 49 درصد برسونه به نوعی ارتباط بوگاتی با فولکس قطع نشده
از طرفی ریماک هم از فروش بوگاتی استفاده خواهد کرد
ریماک در آخرین مصاحبه اش با autonews چند ماه پیش اعلام کرد هدفش بیشتر تبدیل شدن به تامین کننده سطح بالاست تا خودروساز تولید انبوه
Sina
۲ مهر ۱۳۹۹ولی حیف نیست که برند به بزرگی بوگاتی یه خودروساز تمام برقی بشه.
شیرون و ویرون تاریخ ساز رو هیچ وقت نباید اسباب بازی کرد
mehran911
۲ مهر ۱۳۹۹میفهمم سینا جان
خودم نمیتونم الکتریکی ها رو خیلی دوست داشته باشم
اما این سیری هستش که وجود داره و حقیقتا اجتناب ناپذیره
.
ما بوگاتی رو با سرعت بالا و اون زبان طراحی خاصش و تکنولوژی خودروهاش میشناسیم
همین الان سدانهای الکتریکی دارن رکورد های شتاب رو جابجا میکنن تا 10_15 سال دیگه اعداد به مراتب شگفت انگیز تر خواهد بود
اما درون سوز ها پتانسیل رسیدن به این اعداد رو ندارن
می خواهم بگم بوگاتی که همه به دیدن و شنیدن اسمش یاد شتاب و حداکثر سرعت میوفتن حریف ی سدان الکتریکی خانوادگی نخواهد بود و خب این یعنی بوگاتی دیگه اون هویتش رو نخواهد داشت
.
بخواهیم دقیق نگاه کنیم خیلی میشه حرف زد
مجموعه درایو الکتریکی تنوع درون سوز هارو ندارن و این کار رو برای ایجاد تمایز بین اینهمه خودروی اسپرت در گروه فولکس سخت میکنه
پورشه آئودی لامبو بوگاتی همه خودروهای اسپرت تولید میکنن تنوع پیشرانه های مختلف باعث ایجاد تمایز بین همه این مدلها میشه اما در پیشرانه الکتریکی این پتانسیل وجود نداره و این چالش بزرگی در آینده ایجاد میکنه
این اتفاق هم به نفع فولکسه هم بوگاتی و هم ریماک
R
۲ مهر ۱۳۹۹باتوجه به اینکه رکورد سرعت دست بوگاتیه و دیگه ادامه نخواهد داد تعجبی نداره محصولات بعدی بوگاتی الکتریکی باشن
عکس اولو نگا کن هیولا در هوا
امین
۲ مهر ۱۳۹۹صحیحش اینکه که بگی با توجه به اینکه ۱۰۰ سال آینده هم فولکس جادش رو در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت تا رکورد ۴۹۰ بوگاتی رو بزنن پس……. (داداچ همین الانشم f5 البته با یکمی شک و ابسولوت البته با اطمینان میتونن رکورد بوگاتی رو بزنن (آزمون تایر های میشلن با ابسولوت رو که یادته)) اونم با ۱۰ و ابسولوت با ۴۰ کیلومتر در ساعت بیشتر که واقعا دندان شکنه ولی خوب …….
Sina
۲ مهر ۱۳۹۹مگه فقط همون یدونه جاده وجود داره؟
پس چجوری آگرا RS رکورد زد؟
امین
۲ مهر ۱۳۹۹سرعت ۵۳۰نسبت به ۴۳۰خورده ای جاده بسیار بلند تری نیاز داره منهدس سینا ینی اینقدر فکرش سخته؟!
R
۲ مهر ۱۳۹۹اقا امین جاده واسه رکورد زنی زیاده همون جاده ای که کونیگزک اگرا ار اس رو توش ۴۵۷ زد میتونن باز بگیرن بزنن اینا همش ادعا و رو کاغذه اف پنج هم چند ساله ادعا داره مثل تواترا ولی تو عمل نتونسته کاری کنه حداقل میتونست تستای شتابو انجام بده یادمه میگفتن پاگانی هوایرا بی سی هم بالای پونصدتا میره کیلومترشم ۴۱۵ گذاشتن ولی تو عمل ۳۶۶ تا رفت!!
مازیار
۲ مهر ۱۳۹۹سال ۲۰۵۰
بوگاتی الپریمو سیکرتاریو سوپر هایپر اسپرت با موتور ۶۰ لیتری ۹۶ سیلندر با ۲۴ توربوشارژر رکورد سرعت ۷۳۰ کیلومتر بر ساعت را از خود برجای گذاشت
دو هفته بعد
یه ۵ لیتری ۸ سیلندر با ۲ توربوشارژر زد ۷۴۰ تا
Sina
۲ مهر ۱۳۹۹باور کن یه موتور اینجوری خیلی بهتر از اینه ماشین برقی بشه.
اصلا مهندسی ساخت همون ۱۶ سیلندر چقدر بالاست.
تنها پیشرانه های عظیم زنده در دنیا که خیلیا مسخرش میکنن ولی شاید آخرین موتور بزرگ دنیا باشه
امین
۲ مهر ۱۳۹۹?????? مازیار دمت گرم خیلی عالی??
مازیار
۲ مهر ۱۳۹۹??
Mc20
۲ مهر ۱۳۹۹بوگاتی هم رفت قاطی خز ها
رضا فراهانی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ریمک شرکت خزی نیست سریع ترین ماشین برقی دنیا رو داره
مهرداد كمال
۲ مهر ۱۳۹۹دردناک اینه بوگاتی کبیر به اندازه ۴۹-۱۵/۵= ۳۴/۵ درصد ریماک ارزش داره!!!!!! ریماکی که محصول خاصی هم نداده واقعا دل ادم به درد میاد
Mc20
۲ مهر ۱۳۹۹واقعا بدم میاد از کمپانی های تازه کار یه جورایی نحسن اخه واقعاا مازراتی ، لامبورگینی ، بوگاتی ، بنز ، بی ام و اینا 70 بیشتر سابقه دارن اونوقت چطور یه کمپانی چند ساله واقعا همشونو قال میزاره واقعا این سیستم تو کتم نمیره
(واقعا دردناکه)